ملایی: نبود پیست استاندارد قایقرانی در ایران لطمه بدی در المپیک به من زد

بانوی ملی پوش قایقرانی روئینگ کشورمان درباره آخرین وضعیت ملی پوشان قبل از شرکت در بازی‌های آسیایی چین توضیحاتی را بیان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان- نازنین ملایی بانوی تیم ملی قایقرانی روئینگ کشورمان درباره شرایط اردوی تیم ملی برای شرکت در بازی‌های آسیایی هانگژوی چین اظهار داشت: خدا را شکر در این مدت تمرینات بسیار خوبی را پشت سر گذاشتیم. هدف از برگزاری این اردو شرکت در بازی‌های آسیایی هانگژوی چین است. به خاطر فصل سرما تمرینات ما بیشتر تمرینات قدرتی و استقامتی است تا با شرایط بدنی خوبی به بازی‌های آسیایی برویم. به خاطر اینکه قرار بود آذر ماه در مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند شرکت کنیم، از نظر سطح آمادگی در شرایط خوبی بودیم، اما بنا بر دلایل خاصی نتوانستیم به آن بازی‌ها اعزام شویم.

می‌خواهیم با آمادگی بالایی به بازی‌های آسیایی برویم

ملی پوش قایقرانی روئینگ ادامه داد: در هر صورت فرزام سرمربی تیم ملی قایقرانی تمریناتمان را طوری برنامه ریزی کرده است که بتوانیم سطح آمادگی خودمان را برای بازی‌های آسیایی بالاتر ببریم. خدا را شکر هفته گذشته بود که قایق‌های جدید هم به دستمان رسید و امیدوارم هر چه زودتر تمریناتمان را با این قایق‌ها آغاز کرده تا در بازی‌های آسیایی با قایق‌هایی که در ایران تمرین کردیم در آنجا مسابقه دهیم. امیدوارم بتوانیم در آن رقابت‌ها عملکرد خوبی به نمایش بگذاریم.

نبود پیست استاندارد در ایران لطمه بدی در المپیک به من زد

ملایی درباره نبود اردو‌های برون مرزی و بازی‌های تدارکاتی برای تیم ملی قایقرانی روئنیگ بیان داشت: قطعا نبود بازی‌های دوستانه و اردوی‌های برون برزی تاثیر بسیار زیادی در عملکرد ما در مسابقات آسیایی خواهد داشت. یکی از اصلی‌ترین مشکلی که من بار‌ها در مصاحبه‌ها گفته ام این است که ما در ایران پیست استاندارد برای روئینگ نداریم. من در مسابقات المپیک توکیو می‌توانستم اتفاقات بسیار خوبی را رقم بزنم، اما به خاطر نبود پیست استاندارد متاسفانه نتوانستم خوب کار کنم. اگر فیلم مسابقات من را در المپیک مشاهده کرده باشید متوجه خواهید شد که من در آن بازی‌ها تا ۱۰۰۰ متر نفر اول بودم و بعد از آن رقبا از من جلو می‌زدند. این به خاطر آن است که پیست دریاچه آزادی ۱۰۰۰ متر بیشتر نیست و اگر ما پیست ۲ کیلومتر داشتیم قطعا در المپیک عملکرد به مراتب بهتری را به نمایش می‌گذاشتم.

در المپیک توکیو فقط به امکاناتی که رقبایمان داشتند شکست خوردیم

بانوی ملی پوش قایقرانی روئینگ گفت: از طرفی من تا به حال با رقبای خارجی بازی نکرده بودم و هیچ بازی تدارکاتی انجام نداده بودیم. همچنین قایقرانی ما قبل از المپیک توکیو در هیچ کدام از مسابقات قهرمانی جهان شرکت نکرد و همین مسئله باعث شد نسبت به ورزشکارانی که در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند از نظر ذهنی و آمادگی جسمانی در سطح پایین تری باشیم. ما فقط به امکاناتی که رقبایمان داشتند باختیم. وگرنه قدرت بدنی و پتانسیل ورزشکاران ایرانی فوق العاده زیاد است.


بیشتر بخوانید


او افزود: اگر امکانات و شرایط مناسبی برای تیم ملی قایقرانی روئینگ فراهم شود قطعا می‌توانیم در بازی‌های آسیایی هانگژوی چین و المپیک ۲۰۲۴ پاریس درخشش فوق العاده‌ای داشته باشیم.

چینی‌ها می‌خواهند در بازی‌های آسیایی تمام مدال‌ها را از آن خود کنند

ملایی درباره تیم‌های آسیایی که قرار است در بازی‌های هانگژوی چین شرکت کنند نیز گفت: کشورهایی، چون تایلند، ژاپن، ویتنام، ازبکستان و چین از رقبای اصلی ما در این بازی‌ها هستند و به خاطر اینکه چین میزبان این رقابت‌ها است از الان برنامه ریزی را مناسب را انجام داده تا تمام مدال‌ها را از آن خود کند. به همین دلیل با تمام توان و قدرت در بازی‌های آسیایی حاضر خواهند شد. کشور‌هایی آسیایی همواره برای شرکت در بازی‌هایی آسیایی و المپیک بسیار قوی کار می‌کنند و امیدوارم در بازی‌های هانگژوی چین بتوانیم بهترین اتفاقات را برای تیم ملی قایقرانی ایران رقم بزنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار