معاون پارلمانی رئیس جمهور:

دولت خود را در قبال مردم پاسخگو می داند

حسینی گفت: دولت خود را در قبال مردم پاسخگو می‌داند و با سفر‌های استانی به دنبال گره‌ گشایی از مشکلات مردم است.

باشگاه خبرنگاران جوان قمسیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم در مصلای قدس با اشاره به سفر دو روزه هفته گذشته رئیس جمهور و شماری از هیئت دولت به استان قم گفت: در این سفر‌ها دولتمردان از نزدیک در جریان مشکلات، کمبود‌ها و اولویت‌ها قرار می‌گیرند و راهکار‌هایی که در این سفر‌ها برای حل گرفتاری مردم ارائه می‌شود بسیار تاثیرگذار است.

او می گوید: دولت خود را در قبال مردم پاسخگو می داند و با انجام سفرهای استانی، مسئولان هر لحظه در دسترس مردم بوده و گره‌ای از مشکلات مردم برطرف می‌شود.

به گفته معاون پارلمانی رئیس جمهور با تلاش و همت مسئولان دولت بسیاری از مشکلات و پروژه‌های نیمه تمام کشور بتدریج حل خواهند شد.

حسینی گفت: در قالب سفر‌های استانی در خصوص موضوعات مختلفی مانند آب، صنعت و کشاورزی مباحثی مطرح می‌شود و تصمیماتی گرفته می‌شود که مشکلات مردم برطرف می‌شود؛ در استان خوزستان تا چندماه گذشته مشکل کمبود آب وجود داشت، اما با تغییر سبک مدیریت آب در این استان بخش زیادی از گرفتاری‌های مردم برطرف شده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به نهضت تولید مسکن می گوید: در استان قم ده‌ها هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده اند و لازم است تا زمین مورد نیاز این طرح در اسرع وقت تامین شود که مقدمات آن در سفر اخیر رئیس جمهور انجام شد.

او گفت: در این سفر همچنین در خصوص تامین نیروی انسانی برخی دستگاه‌های اجرایی، پرداخت معوقات کادر درمان، حمایت از بخش خصوصی در سرمایه گذاری خارجی و داخلی، پسماند، حاشیه نشینی، خانواده و تسهیلات ازدواج، توجه به آسیب‌های اجتماع و تاکید بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام فرودگاه، مونوریل و مترو در این سفر مورد توجه قرار گرفت و تصمیمات مطلوبی گرفته شده است.

تدبیر نظامی، درایت سیاسی و کمک به مظلومان از ویژگی‌های سردار سلیمانی بود

معاون رئیس جمهور گفت: اگر سخن از تحول در علوم انسانی و تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت، اسلامی شدن دانشگاه ها، پاسخ به شبهات فضای مجازی، رشادت‌های جبهه مقاومت و حاج قاسم سلیمانی و ... می‌رود همه نگاه‌ها به حوزه علمیه قم است تا علمای حوزه با استفاده از معارف اسلامی این مباحث را تبیین و تحلیل کنند.

او با اشاره به مجاهدت‌های جبهه مقاومت اسلامی و اعتراف اندیشمندان غربی در تغییر معادلات منطقه‌ای توسط فرماندهان مقاومت می گوید: سردار حاج قاسم سلیمانی و مجاهدان جبهه مقاومت مانع از توطئه آمریکا در تغییر نقشه خاورمیانه، سقوط نظام سوریه و ... شدند.

حسینی گفت: سرانجام با دستور مستقیم رئیس جمهور آمریکا این فرمانده بزرگ جهان اسلام را به شهادت رساندند و اکنون حتی اجازه نشر نام و عکس حاج قاسم را در فضا‌های مجازی و شبکه‌های اجتماعی تحت سیطره خود نمی‌دهند.

به گفته معاون پارلمانی رئیس جمهور حاج قاسم یک فرد اهل تنعم و رفاه طلبی نبود و شایسته است تمام خاطرات این سردار بزرگ اسلام توسط هنرمندان ثبت و ضبط شود؛ بندگی محض، توسل همیشگی به اهل بیت (س)، عمل به هنگام، تدبیر نظامی و درایت سیاسی، رشد و کمال طلبی، تهذیب نفس، شهادت طلبی و کمک به مظلومان فارغ از رنگ، دین و زبان و آرامش درونی از ویژگی‌های بارز سردار حاج قاسم سلیمانی بود.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) و با اشاره به احادیثی از ائمه معصومین (ع) گفت: حضرت زهرا حجت خدا بر اولیای الهی و  سرمشقی برای تمام مومنان و موحدان است.

حسینی می گوید: سخاوت روح و بخشش، ایثار و از خودگذشتگی، زهد و پارسایی، عبادت و تمام ابعاد شخصیتی این بانوی بزرگ اسلام برای مردم الگو و سرمشق است. 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار