مدیر جهاد کشاورزی هشترود گفت: ۱۰ صندوق خرد زنان روستایی در این شهرستان فعال هستند و ۳۰۰ نفر با سه میلیارد ریال سرمایه در این صندوق‌ها عضویت دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز - احمدی گفت: تشکیل صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی  گامی موثری در راستای کارآفرینی، اشتغال‌زایی و افزایش درآمد خانوار‌های روستایی است.

زنان روستایی با استفاده از پس‌انداز‌های کوچک خود و به واسطه تشکیل این صندوق‌ها، سرمایه‌گذاری کرده و با بهره‌مندی از تسهیلات، فعالیت‌های تولیدی خود را رونق می‌بخشند.

 ظرفیت‌های بسیار خوبی در روستا‌های این شهرستان به لحاظ تولید گیاهان دارویی و صنایع‌دستی و تبدیلی وجود دارد و با توجه به ارتباطی که بین صندوق‌های این شهرستان با صندوق‌های زنان روستایی استان ایجاد کرده‌ایم، امیدواریم بتوانیم شرایط را برای رونق کسب و کار جامعه زنان روستایی منطقه فراهم کنیم.

صندوق اعتباری خرد زنان روستایی و عشایری، تشکل محلی زنان روستایی و عشایری است که با زمینه‌سازی لازم از سوی دفتر زنان روستایی در سطح روستا‌ها ایجاد می‌شود و دسترسی به منابع مالی و استفاده آسان و سریع زنان روستایی و عشایری از تسهیلات کم‌بهره برای فعالیت‌های کشاورزی را امکان‌پذیر می‌سازد.

تسهیلات اعطایی این صندوق‌ها برای انجام فعالیت‌های کشاورزی و تولیدی و با اولویت فعالیت‌های گروهی پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار