مراجع معظم تقلید در دیدار با دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر، مقابله با پدیده شوم اعتیاد را وظیفه‌ای اجتماعی و مهم خواندند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم - آیت الله حسین نوری همدانی مرجع تقلید شیعیان، در دیدار با دبیر کل ستاد مبارزه با موادمخدر با اشاره به موقعیت جغرافیایی کشورمان که در مسیر جا‌به‌جایی موادمخدر قرار دارد، گفت: کار‌هایی مانند مقابله و جلوگیری از انتقال این مواد از کشورمان به سایر کشور‌های جهان اقدامی حساس و ارزنده است و در این زمینه خدمت مهمی به جامعه بین المللی صورت می‌گیرد.

آیت الله نوری همدانی به نقش خود سازی برای انسان و ضرورت پرورش استعداد‌های فردی اشاره کرد و گفت:در جامعه اسلامی هر فردی در خود سازی مسئولیت دارد که ایمان، عدل و اخلاق را در خود تقویت کند تا در دنیا سعادتمند شود.

مرجع تقلیدشیعیان استفاده از ظرفیت‌های مردمی و به خصوص خیران در راه بازگشت افراد معتاد به جامعه را ضروری دانست و گفت: استفاده از ظرفیت خیران در زمینه مبارزه با مواد مخدر علاوه بر جلوگیری از فساد، شیوع و گسترش اعتیاد در جامعه باعث نجات هر فرد جامعه می‌شود که خدمت بزرگی به جامعه محسوب می‌شود.

آیت الله نوری همدانی به اهمیت و نقش مسئولیت اجتماعی در کنار ابعاد فردی اشاره کرد وگفت: مقابله با مواد مخدر، مسئولیت اجتماعی تک تک افراد جامعه است که عمل به این مسئولیت می‌تواند زمینه ریشه کن شدن این معضل اجتماعی را فراهم کند.

 مرجع تقلیدشیعیان با اشاره به آثار و پیامد‌های مواد مخدر در جامعه گفت: اگر کسی گرفتار مواد مخدر شود یک خانواده و جامعه را درگیر و گرفتار می‌کند و در مقابل نجات یک معتاد نه تنها نجات فرد و خانواده که نجات یک جامعه محسوب می‌شود.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اهمیت مسئولیت شغلی به عنوان وظیفه انسانی هر فرد در جامعه، گفت: شغل هر کس مسئولیتی ایجاد می‌کند و این شغل امانتی است که به فرد سپرده می‌شود لذا افرادی که مسئولیت مبارزه با مواد مخدر را بر عهده دارند باید بدانند امانتی در دست دارند و اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای آنان بر روی میلیون‌ها نفر انسان موثر است.

آیت الله جعفر سبحانی هم مبارزه با مواد مخدر را کاری انسانی و اسلامی عنوان کرد و گفت: مبارزه با مواد مخدر نوعی خدمت به انسان هاست که مطلوب و مورد رضایت خداست.

 مرجع تقلیدشیعیان پشگیری و جلوگیری از مواد مخدر را نوعی از امر به معروف ونهی از منکر عنوان کرد وگفت: برای ریشه کنی مواد مخدر باید کار فرهنگی و اجرایی توام با هم انجام شود تا شاهد اثرگذاری آن در جامعه باشیم.

آیت الله سبحانی با بیان اینکه برای ورود مواد مخدر به کشورمان شبکه سازی عظیمی شکل گرفته است،گفت: بخش اجرایی کشورمان باید دقت بیشتری کند و تمام ظرفیت خود را برای کنترل مبادی ورودی مواد مخدر به کشور به کار گیرد.

آیت الله سبحانی نقش رسانه‌ها را در پیشگیری و نمایش آثار و پیامد‌های اعتیاد و مواد مخدر ضروری برشمرد و گفت: نمایش زندگی یک فرد معتاد که گرفتار آسیب‌های زیادی برای خود، خانواده و جامعه شده است می‌تواند در پیشگیری از اعتیاد برای جوانان بسیار موثر باشد.

اسکندر مومنی، دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر در این دیدار‌ها با اشاره فعالیت‌های این ستاد در ۴ حوزه شیوع مصرف، پیشگیری، درمان و توانمند سازی معتادان گفت: در ۲ سال گذشته با همکاری خیران ۱۰ مرکز توانمند سازی و اشتغال زایی برای افراد معتاد در استان‌های مختلف کشور ایجاد شده است.

مومنی استفاده از دارو‌های گیاهی در حوزه درمان معتادان را ضروری دانست و گفت: امسال ۲ داروی گیاهی موثر با هدف درمان معتادان روانه بازار شده است.

 دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر همچنین از انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی با آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه در زمینه پیشگیری از گسترش اعتیاد و مواد مخدر در جامعه خبر داد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار