در حال حاضر سه باشگاه دوچرخه‌سواری در استان چهارمحال و بختیاری مشغول به فعالیت هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - مازیار شیریان سرپرست هیئت دوچرخه‌سواری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه طرح ایجاد مسیر‌های ایمن و استاندارد دوچرخه‌سواری شهری یکی از نیاز‌های عمومی و ورزشی به شمار می‌رود، گفت: با وجود ارائه پیشنهاد‌های مختلف در این زمینه، تاکنون توجه چندانی به این موضوع در شهر‌های استان به ویژه شهرکرد نشده است.

در حال حاضر در بیشتر شهر‌های کشور علاوه بر ایجاد مسیر‌های دوچرخه‌سواری، ایستگاه‌هایی نیز برای تحویل دوچرخه به شهروندان در نظر گرفته شده است.

تعریف مسیر دوچرخه‌سواری در محدوده‌ای از خیابان کاشانی و کمربندی ۱۵ خرداد و ایجاد پیست دوچرخه‌سواری در بوستان ملت و جاده سلامت از جمله پیشنهاد‌های این هیئت برای توسعه این ورزش در مرکز استان بیان شد.


بیشتر بخوانید


محدوده بین مسیر رفت و برگشت جاده شهرکرد به فرخشهر نیز به گونه‌ای است که می‌تواند در همراهی با دستگاه‌های اجرایی و ایمن‌سازی جاده به یکی از مسیر‌های دوچرخه‌سواری در استان تبدیل شود.

ثبت دو باشگاه جدید دوچرخه‌سواری و افزایش آمار باشگاه‌های فعال این رشته به سه مورد در توسعه این ورزش در استان مهم ارزیابی شد.

علاوه بر ضرورت ایجاد روحیه نشاط و شادابی بین مردم پس از خانه‌نشینی‌های اجباری و تعطیلی پی‌درپی سالن‌های ورزشی در اثر شیوع ویروس کرونا، افزایش مشکلات حمل‌ونقل شهری و آلودگی هوا نیز، نیاز به جانمایی و تعریف مسیر‌های دوچرخه‌سواری در شهر‌های استان را دوچندان کرده است.

کمبود مربی و داور دوچرخه‌سواری از مهم‌ترین دغدغه‌های این ورزش در استان است که تلاش می‌شود به زودی با برگزاری دوره‌های آموزشی و تربیت مربیان و داوران، زمینه بهتری برای پایه سازی این ورزش صورت گیرد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار