رئیس شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: همزمان با شروع بارش سنگین برف ۳ مادر باردار به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد- بهاءالدین حسینی گفت: ۲ نفر از مادران باردار در مهاباد در روستا‌های "خورخوره" و " گاپیس" بودند و یکی از آن‌ها نیز از شهرستان مرزی سردشت به مهاباد انتقال یافته بود که با تلاش امدادگران به موقع به مراکز درمانی انتقال یافتند.

وی گفت: در پی وصول گزارش ناشی از پیگیری ماما‌های مرکز بهداشت مبنی بر اعلام مادر باردار پرخطر در روستای "گاپیس" در محور مهاباد به ارومیه بلافاصله روز گذشته تیم سلامت مرکز بهداشت مهاباد با حضور رئیس مرکز بهداشت، کادر مامایی و آمبولانس بیمارستان و هلال احمر پس از پیمودن مسافت طولانی و با حمایت اداره راهداری این شهرستان به محل اقامت مادر باردار رسیده و ضمن ارائه مراقبت‌های بهداشتی و با تلاش ۴ ساعته مادر باردار را به بیمارستان انتقال دادند.

حسینی می‌گوید: یک مادر باردار پرخطر اعزامی نیز در روستای "کله گاوی" تحویل آمبولانس هلال احمر این شهرستان شد که پس از طی نمودن مسافت ۶۵ کیلومتر و با وجود برف و کولاک شدید به سلامت به بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد منتقل و با حضور کادر مامایی و خدمات و راننده خودرو آمبولانس شاغل در بیمارستان مهاباد به ارومیه اعزام شد.

اعزام مادران باردار به بیمارستان امام خمینی مهاباد

وی گفت: امروز نیز طی تماس تلفنی خانواده یک مادر باردار ۲۹ ساله ساکن روستای "خورخوره" واقع در ۳۱ کیلومتری مهاباد با مامای مرکز بهداشت شهرستان مبنی بر شروع درد‌های زایمانی بلافاصله تیم سلامت نجات مادران باردار شبکه بهداشت و درمان مهاباد با حضور مدیر شبکه، رئیس مرکز بهداشت و ۲ مامای مرکز بهداشت و همراهی آمبولانس هلال احمر به محل اعزام شدند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: این مادر باردار ۲۹ ساله با سابقه ۲ بار سقط جنین فرزند دوم خود را حامله بود و در هفته ۳۸ حاملگی خود بسر می‌برد و تاخیر در رساندن مادر باردار به بیمارستان می‌توانست جان مادر و جنین را باخطر جدی مواجه سازد.

حسینی گفت: هم اکنون حال مادر باردار و جنین وی مطلوب گزارش شده است.

انتهای پیام/ س خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.