معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: باید سیستم حمل و نقل همگانی را تقویت کرد تا مردم استفاده بیشتری از آن ببرند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان -  حسین حق‌شناس در خصوص اهمیت روز هوای پاک و پرداختن به این موضوع در مدیریت شهری، گفت: بر اساس هماهنگی‌هایی که با شهردار و اعضای شورای شهر انجام شده، امروز به مناسبت روز ملی هوای پاک، استفاده از حمل و نقل همگانی از جمله اتوبوس و مترو برای شهروندان کلانشهراصفهان به صورت رایگان است.

هدف از ارائه خدمات رایگان حمل و نقل همگانی، تشویق شهروندان به استفاده از این وسایل برای انجام سفر‌های درون شهری است تا کمتر از خودرو‌های شخصی استفاده شود و فرهنگ استفاده از حمل و نقل همگانی بین شهروندان تقویت شود.

او گفت: استفاده مدیران شهری از وسایل نقلیه همگانی به فرهنگ‌سازی در این زمینه کمک خواهد کردهمچنین بر اساس نامه‌ای که شهردار اصفهان برای معاونان و مدیران شهرداری ارسال کرده، همگام با شهروندان مدیران شهری نیز در روز هوای پاک از حمل و نقل همگانی و پاک از جمله دوچرخه استفاده خواهند کرد.

به گفته حق شناس معاینه فنی تاکسی‌هایی که در دی‌ماه نوبت انجام این اقدام ضروری را داشته‌اند، در هفته هوای پاک از ۲۹ دی ماه تا شش بهمن ماه بر اساس تشخیص سازمان تاکسی‌رانی به صورت رایگان انجام می‌شود، برای فرهنگ‌سازی در زمینه هوای پاک اقداماتی نیز در اتوبوس و مترو نیز انجام خواهد شد تا شهرداری در حیطه وظایف خود و در زمینه حمل و نقل به این موضوع بپردازد و در ترویج این فرهنگ گام‌های مؤثری بردارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان می‌گوید امیدوارم در آینده شاهد استفاده بیشتر شهروندان از سیستم حمل و نقل همگانی باشیم تا بتوانیم از هوای پاک بیشتر بهره ببریم؛ هر چند لازم است برای استفاده بیشتر شهروندان از سیستم حمل و نقل همگانی اقداماتی از جمله نوسازی، زمان‌بندی صحیح و تقویت این ناوگان در برنامه‌های بلند مدت شهرداری انجام شود، چرا که برای تشویق شهروندان به استفاده از سیستم حمل و نقل همگانی باید آن را تقویت کرد و بهبود بخشید.

منبع:ایمنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار