مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در۳ روز گذشته تیم‌های عملیاتی هلال احمر ۱۸۷ مسافر گرفتار در کولاک و برف را در مساجد اسکان داده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان - موسوی گفت: از روز یکشنبه و همزمان با آغاز بارش برف و وقوع کولاک تا بامداد امروز ۲۹ دی ماه  تیم‌های عملیاتی در شهرستان‌های زنجان، ایجرود و ابهر توانستند مسافران و رانندگان گرفتار در برف و کولاک را در حسینیه اعظم زنجان، مصلای نماز جمعه زرین آباد و مساجد ابهر اسکان اضطراری دهند.

او می گوید: ۲۱۰ تخته پتو، ۷۰ بسته موادغذایی، ۶۰ قرص نان، ۹ کیلوگرم خرما، بیسکوئیت و کیک و چایی میان مسافران در راه مانده توزیع شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: از ۱۸۷ مسافر در راه مانده، ۱۲۸ مسافر در حسینیه اعظم زنجان، ۳۵ زائر کربلا که به سمت اردبیل در حرکت بودند در مصلای نماز جمعه زرین آباد و مابقی مسافران نیز در مساجد ابهر و طارم اسکان اضطراری داده شدند.

به گفته موسوی در جاده‌های پرتردد و پر خطر این استان اقدام به استقرار سه پایگاه موقت امداد و نجات در قالب طرح ملی امداد و نجات زمستانه شده است.

او می گوید: برای ارائه خدمات مطلوب علاوه بر ۱۴ پایگاه فعال در جاده‌های استان هشت پایگاه پشتیبان نیز در شهرستان فعال است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: همه پایگاه‌های ثابت و موقت جمعیت هلال احمر استان به اقلام زیستی و غذایی برای در راه ماندگان و اسکان موقت تجهیز شده است.

به گفته موسوی در طرح زمستانه هلال احمر استان زنجان آمبولانس، خودروی پشتیبان و تیم‌های عملیاتی در جاده‌های پر تردد و مبادی ورودی شهر‌ها به منظور اجرای سریع عملیات‌های نجات و امداد رسانی در حوادث جاده‌ای و سایر حوادث احتمالی در محدوده عملیاتی پایگاه‌ها به کار گیری شده است.

او از هموطنان خواست تا در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با شماره ۱۱۲ برای دریافت خدمات امداد و نجات در هر ساعت از شبانه روز تماس برقرار کنند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.