نیکزاد گفت: ۲ هزار میلیارد ریال در بودجه ۱۴۰۱ برای هر استان به‌عنوان سرمایه صندوق در نظر گرفته می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم - علی نیکزاد روز شنبه در آیین افتتاح ۲۲ ساختمان و کلنگ زنی ۱۲ پروژه آموزشی و کمک‌آموزشی حوزه علمیه خواهران گفت:در بودجه ۱۴۰۱ قرار است صندوق توسعه، پیشرفت و عدالتی تشکیل دهیم و ۲ هزار میلیارد ریال هم برای هر استان به‌عنوان سرمایه صندوق در نظر گرفته شود. 

به گفته او اختیار هزینه کرد بودجه استان‌ها در این صندوق نیز با استانداران خواهد بود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با ابراز امیدواری از این‌که بتوانیم به افزایش بودجه‌های جاری و عمرانی حوزه‌های علمیه خواهران کمک کنیم،می گوید: دنبال دولتی شدن حوزه‌ها نیستیم و هدف این است دولت به سمت اسلامی شدن و رسیدن به تمدنی بزرگ حرکت کند.

او با بیان این‌که درحوزه خواهران دچار کم‌کاری هستیم، گفت: ۵۰ درصد جامعه را خواهران تشکیل می‌دهند و مدیریت مقدس‌ترین نهاد اجتماعی جامعه که خانواده است، دست خانم‌هاست.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نیازمند ایجاد شبکه منسجم از مبلغان و مروجان در سطح جامعه هستیم و تشکیل چنین شبکه‌ای نقش ویژه حوزه علمیه خواهران را در جامعه پررنگ و تبدیل به نیاز حیاتی برای جامعه می‌کند.

نیکزاد می گوید: زمانی که ۶۰ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و ۷۰ درصد بیکاران دارای تحصیلات عالی از جامعه خواهران هستند، چرا نباید امکاناتی فراهم شود تا درصد بیشتری از بانوان جامعه وارد حوزه‌های علمیه خواهران شوند و نقش مادری و همسری بیاموزند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار