مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: هرگونه نقل و انتقال و یا فروش واحد‌های تولیدی بدون اخذ مجوز از شرکت شهرک‌های صنعتی استان غیر قانونی است.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل - محمد اهلی گفت: بر اساس قانون، هرگونه نقل و انتقال و یا فروش واحد‌های تولیدی در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی بدون اخذ مجوز از شرکت شهرک‌های صنعتی غیر قانونی بوده و فاقد اعتبار می‌باشد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: علیرغم هشدار‌های داده شده، مشاهده می‌شود که برخی از افراد بدون اخذ مجوز از شرکت شهرک‌های صنعتی مبادرت به فروش زمین و یا واحد صنعتی خود به صورت قولنامه‌ای و یا وکالتی می‌نمایند که این موضوع برخلاف قانون بوده و از نظر شرکت شهرک‌های صنعتی هیچ گونه سندیتی ندارد.

اهلی می‌گوید: خرید و فروش غیرقانونی در شهرک‌های صنعتی را زمینه ساز بروز برخی از مشکلات حقوقی چندین ساله و زیان‌های مالی برای خریداران دانست که متاسفانه با توجه به هشدار‌ها و اطلاع رسانی‌های انجام شده، برخی از خریداران مبادرت به خرید واحد و یا زمین صنعتی، بدون کسب مجوز از این شرکت می‌کنند که این نقل و انتقال‌ها در موارد متعددی منجر به طرح پرونده‌های کیفری دایر بر خرید و فروش مال غیر و کلاهبرداری شده است.

او اجرای این قانون در راستای جلوگیری از بروز مشکلات آتی برای خریداران و حمایت از سرمایه گذاران واقعی دانست و گفت: ممکن است صاحبان قرارداد‌ها دارای مشکلاتی از قبیل بدهی اقساط واگذاری زمین، ترهین و یا اجرائیات صادره از سوی بانک ها، تخلفات ساختمانی، مشکلات زون بندی و زیست محیطی، احتمال فسخی بودن زمین مورد معامله و ... را دارا باشند که وجود هر یک از این موارد به طور حتم زمینه ساز مشکلات آتی برای خریداران خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: متقاضیان نقل و انتقال می‌توانند با سپری نمودن مراحل اداری از قبیل تسویه حساب با شرکت شهرک‌های صنعتی و استعلام موارد حقوقی و با کسب مجوز کتبی نسبت به انتقال قرارداد به خریدار بعدی اقدام نمایند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.