منابع خبری از تصمیم کانادا برای خروج کارمندان غیرضروری خود از سفارت اوکراین در کی‌یف خبر دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان - مقامات کانادایی امروز (یکشنبه) اعلام کردند که اتاوا تصمیم گرفته است تا کارمندان غیرضروری و وابستگان باقی‌مانده را به طور موقت از سفارت خود در کی‌یف خارج کند.

بنابر اعلام اسپوتنیک، بیانیه رسمی امور جهانی کانادا در این باره اعلام کرد: «از آنجایی که ما به نظارت دقیق وضعیت ادامه می‌دهیم، بالاترین اولویت ما امنیت کانادایی‌ها است. البته مقامات ما آماده ارائه کمک کنسولی به شهروندان کانادایی در صورت لزوم هستند.»

در این بیانیه آمده است که سفارت کانادا در اوکراین همچنان باز است. همچنین به دلیل آنچه که اتاوا آن را «تهدید‌های روسیه و افزایش نظامی در داخل و اطراف کشور» می‌داند، همچنان به کانادایی‌ها توصیه می‌کند از سفر‌های غیرضروری به اوکراین خودداری کنند.

هفته گذشته نیز کانادا به دلیل ترس از تشدید تنش‌های غرب و روسیه در موضوع اوکراین به خانواده دیپلمات‌های خود در این کشور دستور داد تا هرچه سریعتر اوکراین را ترک کنند.

اوایل ماه جاری میلادی آمریکا دستور تخلیه خانواده دیپلمات‌های خود را از اوکراین صادر کرد و به دنبال آن انگلیس نیز راه آمریکا را دنبال کرد و تصمیم گرفت بخشی از کارکنان سفارت خود را از اوکراین خارج کند.

الحاق کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ (۱۳۹۳) باعث ایجاد اختلاف میان روسیه و اوکراین شده و اکنون غرب و ناتو مدعی حمله احتمالی روسیه است، اما مسکو بار‌ها ادعا‌های مطرح شده از سوی غرب و اوکراین را رد کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار