احداث پروژه‌های زیرساختی پتروشیمی چابهار آغاز شد

مسئول اداره منطقه آزاد چابهار گفت: پروژه‌های زیرساختی این مجتمع شامل آب‌شیرین‌کن، خط انتقال برق و لوله انتقال فرآورده تا بندر امروز همزمان با دهه فجر آغاز شد.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - نصرالله ابراهیمی در حاشیه آغاز پروژه‌های زیرساختی پتروشیمی به خبرنگاران گفت: عملیات اجرایی پروژه‌های کلید خانه ۲۳۰ و خط انتقال برق شهرک، هم‌چنین عملیات اجرایی پروژه‌های آب شیرین کن و خط انتقال آب پتروشیمی نگین مکران امروز با حضور مقامات مختلف و با حضور مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی آغاز شد.

وی افزود: پروژه موسوم به پست کلید خانه AIS و خطوط انتقال ۲۳۰ کیلو ولت با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد تومانی در فاز نخست جهت نیروی برق مورد نیاز شهرک پتروشیمی احداث می‌گردد. هم‌چنین پروژه آب شیرین‌کن و خط انتقال آب هم با سرمایه گذاری ۱۳۰۰ میلیارد تومانی با هدف تامین بخشی از نیاز آب شرب مردم و با ظرفیت ۴۰ هزار متر مکعب در روز مدت زمان دو سال هدف گذاری شده است.

ابراهیمی گفت: ۵ واحد پیشرفته GTX، یک واحد تولید اوره-آمونیاک و نیز یک مجتمع یوتیلیتی (پشتیبان آب و برق) متمرکز برای تامین نیاز‌های این واحد‌ها پیش بینی شده است که در مجموع ۸.۵ میلیون تن محصولات پتروشیمی تولید می‌کند.

وی گفت: واحد پتروشیمی بدر شرق با ورود تجهیزاتش از دیگر واحد‌ها جلوتر است و به زودی وارد فاز تولید می‌شود؛ به مراتب بقیه واحد‌ها برای تولید ۸.۵ میلیون تکمیلی نیز وارد مدار می‌شوند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار