رئیس کل دادگستری و رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم چهارمحال و بختیاری گفت: انجام وظایف ذاتی از سوی هر دستگاه اولین و مهمترین گام در پیشگیری از تخلفات است.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - پنجاه و نهمین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم چهارمحال و بختیاری با حضور جمعی از مسئولان استان در محل سالن کنفرانس اداره کل دادگستری برگزار شد.

احمدرضا بهرامی رئیس کل دادگستری و رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم چهارمحال و بختیاری در این نشست با تأکید بر اینکه آلودگی‌های زیست محیطی مانند آلودگی آب، هوا و یا خاک جبران ناپذیر هستند، مهمترین عامل پیشگیرانه در این زمینه را انجام بهینه وظایف از سوی دستگاه‌های ذیربط و تشدید نظارت‌ها دانست.


بیشتر بخوانید


قصور در مسائل مرتبط با محیط زیست باعث بروز خسارات جبران ناپذیر به طبیعت و در ابعاد گسترده‌تر زندگی تک تک انسان‌ها می‌شود.

اختلافات میان مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در خصوص حفاظت از عرصه‌های طبیعی موجب افزایش ورودی پرونده به دستگاه قضا شده است لذا باید در انتخاب مدیران شهرستانی و نظارت بر عملکرد آن‌ها و نیز اجرای احکام قضایی مرتبط با حفظ محیط زیست دقت لازم را انجام داد.

تأکید رئیس قوه قضائیه مبنی بر رفع معضلات اجتماعی ناشی از تغییر کاربری اراضی

سید محمد موسوی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان نیز با اشاره به تأکیدات ریاست قوه قضائیه مبنی بر رفع معضلات اجتماعی و سیاسی ناشی از تغییر کاربری اراضی و همچنین لزوم هماهنگی لازم میان دستگاه‌ها برای حفظ حقوق عامه و برخورد قانونی با اشخاصی که بدون مجوز قانونی، اقدام به تصرف، تخریب و تجاوز به اراضی کشاورزی و املاک دولتی، عمومی، منابع طبیعی، بستر رودخانه‌ها و ... می‌کنند به تشریح «سامانه تخصصی پایش تصاویر ماهواره ای» پرداخت و خواستار هم اندیشی و همکاری دستگاه‌های ذیربط جهت عملیاتی شدن سامانه مذکور در استان شد.

موسوی همچنین ضمن اشاره به سوانح ناشی از کار در حوزه کارگاه‌های ساختمان بر لزوم اعلام نظرات تخصصی دستگاه‌های متولی جهت تکمیل و اجرای شیوه نامه‌های مربوطه تأکید کرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار