معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی گفت: با توجه به برنامه ریزی اعضای شورای هماهنگی در مشهد مقرر شد، کار جمع‌آوری و ساماندهی ۷ هزار معتاد متجاهر به اتمام برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - غلامحسین دلبری گفت: بهزیستی، شهرداری و سازمان زندان‌ها اعضای مجری تقسیم کار نگهداری و ساماندهی معتادان متجاهر هستند.

۷ هزار معتاد متجاهری که شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در سطح استان برآورد کرده، سهم بهزیستی ۳ هزار و ۶۰۰ نفر، شهرداری ۳ هزار نفر و سازمان زندان‌ها ۴۰۰ نفر می‌باشد.

دلبری گفت: تعداد تا سقف ۳ هزار و ۶۰۰ نفر که سهمیه بهزیستی است در حال جمع‌آوری و ساماندهی هستند که تا پایان سال تمام آن‌ها به مراکز تحت نظارت بهزیستی منتقل می‌شوند.

به گفته او سایر دستگاه‌ها بنا به وظایف ذاتی و تکالیفی که در قانون برایشان مشخص شده، مسؤلیت‌های دیگری در زمینه بازتوانی، توانمندسازی، حرفه‌آموزی، اشتغال و بازگشت به خانواده برعهده دارند، این تعهد در صورت تأمین مکان و اعتبار لازم از سوی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قابل اجرا است که در همین راستا، شورا مواردی را مقرر کرده که در حال انجام است.


بیشتر بخوانید



او گفت: سازمان زندان‌ها در حال انجام تمهیداتی است که سهمیه ۴۰۰ نفری خود را تحویل گرفته و به مکان‌های تحت نظارتش منتقل کند.

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی گفت: شهرداری هم پذیرفته که در زمینه ساماندهی ۳ هزار نفر تعهداتش را انجام دهد، تأمین امکانات، تجهیزات و سایر مواردی که برای ساماندهی این گروه از معتادان مورد نظر شورا می‌باشد توسط شهرداری انجام می‌شود.

دلبری گفت: در همین راستا در جلسه اخیر کمیته نظارتی مقرر شد که با آماده‌سازی و تجهیز سه مکان دیگر برای نگهداری و ساماندهی افرادی که جمع‌آوری می‌شوند، دو ورزشگاه از مجموعه ۵ ورزشگاه شهرداری تخلیه و در اختیار شهرداری قرار گیرد تا این نهاد، برای ساماندهی و بازتوانی کارتن‌خواب‌های مورد تعهدش، از آن‌ها استفاده کند.

او گفت: اگر چه در آیین‌نامه از نگهداری به مدت سه ماه صحبت شده، اما با توجه به وضعیت اجتماعی، افزایش هزینه‌ها و شرایط کرونایی و محدودیت‌های بهداشتی، این مدت تحت نظارت شورای هماهنگی به یک سال افزایش یافته که در مورد تعدادی از افراد، این مدت به سر آمده و زیر نظر نماینده دستگاه قضایی، این افراد در حال ترخیص یا انتقال به استان‌های دیگر که از آنجا آمده‌اند هستند.


انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.