فرماندار زاهدان گفت: حدود ۲۱۷ روستای این شهرستان از پروژه‌های دهه فجر بهره‌مند شده و در حوزه آب روستایی نیز احداث منابع آبی و توسعه شبکه روستایی از جمله ویژه برنامه های دهه فجر است.

باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - ابوذرمهدی نخعی در نشست با اصحاب رسانه با تبریک ایام دهه مبارک فجر گفت:افتتاح و کلنگ زنی ۱۰۱ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۰۵ میلیاردو ۱۹۴ میلیون تومان از برکات ایام مبارک دهه فجر در این شهرستان است.

او می گوید: شاخص ترین پروژه های این دهه در حوزه عمران شهری پارک بانوان و باغ خانواده است که فضایی استاندارد و زیبا و در خور شان خانواده های زاهدانی است.

به گفته فرماندار زاهدان پروژه گازرسانی در زاهدان تقریبا رو به اتمام بوده و ساماندهی حاشیه شهر نیز به ۷۰ درصد مطلوب رسیده است.

او گفت: مشکلات جدی در شهرک غرب زاهدان وجود داشت که تا حدودی برطرف و سال گذشته برای اولین بار در برخی از این مناطق شبکه آب شهری راه اندازی شد.

نخعی گفت: پروژه های مربوط به راه ها با وجود منابع مالی زیاد در حال فعالیت هستند و ۲ بانده بودن محور زاهدان به زابل در حوزه زاهدان محقق شده است.

او گفت: در حوزه عمران شهری شهرداری زاهدان با وجود مشکلات جدی درآمدی، نهضت خوبی در زمینه آسفالت راه انداخته که البته یکسری محدودیت ها وجود دارد و در حال برطرف شدن است.

فرماندار زاهدان می گوید: سال گذشته چهار و نیم میلیون مترمربع آسفالت در زاهدان انجام شد و در تلاشیم تمامی معابر شهر آسفالت شود.

به گفته او چهار محور اصلی ورودی شهر زاهدان المان و نمادی نداشت که هم اینک نماد دروازه قرآن در یکی از ورودی های شهر احداث شده و در محورهای دیگر نیز زیبایی و استانداردسازی در حال انجام است.

نخعی گفت: فاز یک محور زاهدان - خاش تمام و فاز ۲ نیز در حال انجام است که امیدواریم تا پایان سال به اتمام برسد.

او گفت: هم اینک ناحیه صنعتی نصرت آباد نیز با حضور چهار سرمایه گذار در مسیر رونق قرار گرفته و در بازه زمانی سه تا پنج سال آینده یکی از قطب های صنایع تولیدی زیربخش معدن در سیستان و بلوچستان شکل خواهد گرفت.

فرماندار زاهدان گفت: در بخش کورین نیز براساس اقتصاد بومی سرمایه گذار تعریف و سه ناحیه جدید در سرجنگل، حرمک و پهنه غربی زاهدان مصوب شده و در این بخش همچنین صنایع زیربخش کشاورزی راه اندازی می شود.

او گفت:بیش از ۸۳ نمونه خرما در سیستان و بلوچستان تعریف شده و دومین ظرفیت تولید خرما در کشور را داریم که برخی از گونه های خرما ارزشی کمتر از پسته ندارند و این مهم نیازمند تحول اقتصادی در منطقه است.

نخعی با اشاره به اینکه نظارت و کنترل توزیع گاز مایع در این شهرستان بنحو شایسته در حال انجام است، گفت: نظارت و کنترل به صورت روزانه انجام می شود ۳۰ محل فروش و عرضه سلیندر گاز مایع در شهر زاهدان پیش بینی شده تا گاز مورد نیاز مردم را توزیع کنند.

او می گوید: سال گذشته با همکاری و مشارکت صندوق کارآفرینی امید، کمیته امداد و شرکت پرسی ایران گاز توافق شد تا خودروی حمل سلیندر گاز مایع خریداری و در اختیار مددجویان قرار گیرد تا کار توزیع در مقابل منزل شهروندان را انجام دهند که متاسفانه مورد استقبال قرار نگرفت اما امسال مجددا در صدد اجرا و تحقق این طرح مهم هستیم.

فرماندار زاهدان با اشاره به توجه ویژه استاندار سیستان و بلوچستان به توسعه شهر زاهدان گفت: توسعه و ساماندهی شهر زاهدان در نشست هایی به ریاست استاندار تصمیم گیری و پیگیری می شود.

او گفت: دشمنان نظام اسلامی برای ضربه زدن به انسجام ملی و به زانو در آوردن مردم ما از هر مسیر و ترفندی استفاده می کند اما هوشیاری ملت ایران همواره دشمنان را در رسیدن به اهدافشان ناکام گذاشته است.

به گفته او ملت ایران متشکل از اقوام، طوایف، گروهها و قشرهای مختلف زیر پرچم و هویت ایرانی با انسجام و همبستگی تمامی توطئه ها و دسیسه های دشمنان را خنثی کرده و روز بروز قله های رفیع پیشرفت و توسعه را فتح می کنند.

نخعی گفت: در برهه ای که دشمنان با تحریم های ظالمانه در صدد شکست انقلاب و ملت هستند دانشمندان، محققان و اندیشمندان ایرانی با تلاش شبانه روزی در همه بخش ها به پیشرفت های قابل توجهی دست یافته اند بطوریکه بسیاری از داروها و تجهیزات پزشکی و سایر نیازهای کشور در داخل تولید می شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار