دهمین دوره طرح ملی «دادرس» در اصفهان برگزار شد

رئیس جمعیت هلال احمر اصفهان از برگزاری دهمین دوره طرح ملی دادرس همزمان با دهه مبارک فجر در ۱۱۰ مدرسه این شهرستان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان - شهریار انصاری طادی گفت: دهمین دوره طرح ملی دادرس در ۱۱۰ مدرسه از دهه مبارک فجر شروع و تا اسفند ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

او گفت: ۳۳۰۰ دانش آموز پایه هشتم در مقطع متوسطه اول و پایه دهم در مقطع متوسطه دوم گروه هدف این طرح هستند با اجرای طرح دادرس آموزش امداد و کمک‌های اولیه در ۸ سر فصل شامل پناهگیری و خروج ایمن، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، احیای قلبی و ریوی، کنترل خونریزی پانسمان و بانداژ، شکستگی و آتل بندی، حمل مصدوم، اطفاحریق و اسکان اضطراری به دانش آموزان ارائه می‌شود.

انصاری طادی گفت: در طرح دادرس از هر مدرسه ۳۰ نفر از دانش آموزان، آموزش‌های مربوطه را دریافت و در قالب یک تیم ۱۵ نفره در المپیاد‌های آماده شرکت خواهند کرد.

دادرس، طرح ارزشمند و کاربردی است که در ۱۰ سال گذشته با همکاری آموزش و پرورش اجرا شده و مورد استقبال دانش آموزان و اولیا آن‌ها قرار گرفته است

طرح دادرس مخفف «دانش آموز آماده در روز‌های سخت» است که با هدف توانمندسازی و ارتقا سطح مهارت‌های دانش آموزان در هنگام مواجهه با حوادث در سراسر کشور به اجرا درمی آید.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.