رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ما برای موعظه کردن به نهج‌البلاغه نیاز نداریم بلکه این کتاب برای مواجهه با جریان بداندیش غرب مورد نیاز ماست.

 رییس دانشگاه آزاد اسلامی در سومین کنگره بین‌المللی «نهج‌البلاغه راه نجات و زیست شرافتمندانه» در سالن همایش‌های بین‌المللی اصفهان (اجلاس سران) با اشاره به جایگاه زنان در دیدگاه امام علی (ع) گفت: در رسیدن به زندگی شرافتمندانه و حیات طیبه، زن و مرد در حقوق و کمالات باهم مساوی هستند، اما در جنسیت اینگونه نیست، زیرا برابری جنسیتی از نظر روح و روان و جسم غیرممکن است.


 محمدمهدی طهرانچی افزود:  ما با تکیه و توسل به قرآن و نهج‌البلاغه می‌توانیم در مواجهه با این قبیل بداندیشی‌ها، اصول خود را مطرح کنیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه برخی اسناد مانند۲۰۳۰ درصدد حاکم کردن تفکراتی مانند برابری جنسیتی بر جوامع بشری است، گفت: این موضوع در زمان حاضر در غرب به چالش بزرگی تبدیل شده است بطوریکه غرب، جنسیت را امری نسبی قلمداد می‌کند.

او افزود: سند موسوم به ۲۰۳۰ سازمان یونسکو، یکی از طرحهای سازمان ملل متحد به‌منظور جهانی‌سازی ملت‌ها و یکسان‌سازی فرهنگ‌ها تحت عنوان «توسعه پایدار» است که پس از شکست سند هزاره سازمان ملل به پیشنهاد امریکا به یونسکو ارائه و با حضور وزرای ۱۳۰ کشور جهان در کره جنوبی تصویب شد.

طهرانچی با بیان اینکه پدیده ازدواج همجنسگرایی بر پایه این دیدگاه است، تصریح کرد: مسیری که غرب طی می‌کند در تضاد با مبانی استوار انسانی در کره خاکی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری نیز در این کنگره گفت: زمانی که انسان‌ها در جامعه بهم پیوند می‌خورند، روح اجتماعی نیز در آن متبلور می‌شود.

آیت الله محسن اراکی افزود: روحی که بر افکار اجتماعی حاکم می‌شود در واقع به مثابه روابط اجتماعی پذیرفته شده توسط جامعه است.

او با بیان اینکه نماد روح جمعی حاکم بر ساختار اسلامی، امام جامعه است، تاکید کرد: هر رفتاری که برخلاف قوانین حاکم بر جامعه باشد، روح جمعی جامعه و امام آن نیز تضعیف می‌شود.

آیت الله اراکی افزود: خطرناکترین آسیب برای هر جامعه، تضعیف قانون حاکم بر آن است و جامعه‌ای مقتدر است که قانون در آن رعایت شود.

او تاکید کرد: مهمترین کار ما کمک به امیرالمومنین (ع) و نظام امامت و ولایت جامعه و رعایت تقوای الهی است تا نظم الهی حاکم بر جامعه رعایت شود.

 سومین کنگره بین‌المللی «نهج‌البلاغه، راه نجات و زیست شرافتمندانه» امروز در سالن همایش‌های بین‌المللی اصفهان (اجلاس سران) آغاز به‌کار کرد.

۳۱۶ مقاله از استان اصفهان، ۲۲ مقاله از استان تهران و ۱۶ مقاله از خارج از کشور به این کنگره ارسال شده است.


۳۴ عضو هیات علمی از داخل و خارج کشور با تخصص‌های علمی متفاوت در این کنگره مشغول فعالیت هستند.

محور‌های این کنگره شامل زیست بوم اقتصادی، سیاسی، «مدنی و حقوقی»، «تربیت و روانشناسی» و «فرهنگی و اجتماعی» و جهاد و مقاومت در نهج‌البلاغه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.