وزارت خارجه روسیه اعلام کرد تهران و مسکو در حال ایجاد مکانیسمی برای محافظت از مبادلات تجاری خود از خطر تحریم‌ها هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان - وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد مسکو خود را ملزم به هیچ گونه ممنوعیتی در رابطه با همکاری‌های نظامی-فنی بر ایران نمی‌داند.

این وزارت خانه همچنین تاکید کرد مسکو و تهران در تلاش هستند تا مکانیسمی را برای محافظت از مبادلات تجاری و مالی بین خود در برابر خطرات تحریم ایجاد کنند.

وزارت خارجه روسیه در حالی چنین بیانیه‌ای صادر کرده است که در سفر اخیر سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران به روسیه و دیدار با ولادیمیر پوتین دستور تهیه «نقشه راه همکاری بلندمدت» دو کشور صادر شد و در خصوص بررسی همکاری بلندمدت دو طرف مذاکره شد. همچنین در این دیدار عرصه‌های سیاسی و راهبردی، اقتصادی، تجاری، فرهنگی، علم و فناوری، تجارت بخش خصوصی و موضوعات مورد علاقه دو طرف، بررسی شد.

رسانه‌ها بر این باورند که سفر دو روزه سیدابراهیم رئیسی، به مسکو، پایتخت روسیه در راستا‌ی برقراری روابط استراتژیک بین طرفین و دلایل و موانع مختلف آن صورت گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
پس میشه هنوز رو خرید جنگنده سوخو از روسیه حساب باز کرد.ولی کاش میشد خط تولیدیک مدلش تو ایران راه میافتاد. اونموقع ایران هم مثل چین که ازخط تولید یک جنگنده روسی به جی 31 الان رسیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
مکانیسم مسکو در این سالها همه می دونند که چی هست. بجز مسئولان.
آخرین اخبار