عراق، کویت و امارات، امروز (شنبه) به شهروندان خود در اوکراین هشدار دادند تا هرچه سریع‌تر این کشور را ترک کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان - وزارت امور خارجه کویت در بحبوحه افزایش تنش بین روسیه و اوکراین، در بیانیه‌ای که امروز (شنبه) منتشر شد از شهروندان خود که قصد سفر به اوکراین دارند خواست این سفر را فعلا به تعویق بیندازند.

به گزارش راشاتودی، این وزارتخانه همچنین از اتباع خود در اوکراین خواست تا برای امنیت خود هرچه سریع‌تر این کشور را ترک کنند و از طریق خط تلفن اضطراری با سفارت کشورشان در کی‌یف در ارتباط باشند.

 از طرفی دیگر نیز سفارت امارات در کی‌یف نیز در بیانیه‌ای که امروز شنبه منتشر شد، از شهروندان این کشور خواست که سفر خود را به اوکراین به تعویق بیندازند و از همه اماراتی‌هایی که در حال حاضر در این کشور هستند خواست تا از طریق خط تلفن اضطراری با سفارت امارات در ارتباط باشند.

همچنین وزارت امور خارجه عراق نیز، امروز از شهروندان خود خواست خاک اوکراین را ترک کرده و به این کشور سفر نکنند. این وزارت خانه به کارمندان سفارت عراق در کی‌یف دستور داد تا از مرخصی سالانه خود  استفاده کنند و برای امنیت خود این کشور را ترک کنند.

پیش از این نیز تعدادی از کشور‌ها از جمله انگلیس، کانادا، نروژ، دانمارک، استرالیا، نیوزیلند و رژیم صهیونیستی نیز در اقدامی مشابه برخی از دیپلمات‌ها و خانواده‌های آن‌ها را از اوکراین خارج کرده و به شهروندان خود نسبت به سفر به این کشورهشدار داده‌اند.

این در حالی است که کشور‌های غربی به ادعا‌های خود مبنی بر حمله روسیه به اوکراین ادامه می‌دهند. ادعایی که مقامات روسیه به دفعات رد کرده و اعلام کرده اند که به دلیل تحریکات احتمالی دولت اوکراین و کشور‌های غربی تعداد کارکنان نمایندگی‌های دیپلماتیک خود در اوکراین را کاهش داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار