۱۲ درصد بودجه اشتغال کشور به کمیته امداد اختصاص یافت

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس از تخصیص بیش از ۱۲ درصد بودجه اشتغال کشور در سال آینده به این نهاد خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان -  رحیم زارع گفت: ۲۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات از محل شبکه بانکی برای ایجاد اشتغال در جامعه هدف، به کمیته امداد اختصاص یافت.

زارع بیان کرد پیش از این مبلغ ۲۰ هزار میلیارد تومان برای اشتغال مددجویان پیش‌بینی شده بود که در نهایت رقم ۲۵ هزار میلیارد تومان تصویب شد.

به گفته سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس، این مبلغ از محل تسهیلات شبکه بانکی در اختیار مجریان طرح‌های اشتغال کمیته امداد قرار می‌گیرد و مقرر شده است این نهاد از محل تسهیلات اشتغال‌زایی ۲۵۰ هزار فرصت شغلی برای جامعه هدف ایجاد کند.

مصوبات کمیسیون تلفیق مجلس باید به تصویب نمایندگان در نشست علنی و تأیید شورای نگهبان برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
این موارد زیر هم از مسئولان پیگیری کنید
۱۴:۰۵ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
لطفا 5 مورد زیر را در مورد سهام عدالت و دیگر سهامداران بورس پیگیری کنید چون واقعا سوال بسیاری از افراد است و ما هم بعنوان کارمند کارگزاری نمیتوانیم جوابی به مردم بدیم.
1-ثبت نام از جا ماندگان سهام عدالت را چند بار مسئولان وعده دادن و قرار بود تا بهمن ماه ثبت نام از جاماندگان سهام عدالت صورت گیرد اما در عمل هیچ کاری صورت نگرفته و در بودجه 1401 هم حرفی از واگذاری سهام به مشمولان سهام عدالت نیست.تا بودجه نهایی نشده این مورد را پیگیری کنید.
2-سود سهام شرکتها اغلب تابستان یا پاییز واریز میشود.چرا سپرده گذاری مرکزی و سازمان بورس اجازه می دهد سود سهام عدالت تا آخر سال و احتمالا بخشی از آن در سال بعد در ماه رمضان یا تابستان 1401 پرداخت شود؟این تخلف بزرگی است که اینهمه پول سود سهامداران در حسابهای شرکتها و بانکها بماند.لطفا جلوی این فساد سیتماتیک را بگیرید.
3-سود سهام عدالت افرادی که سجام انجام نداده اند یا حسابهای بانکی آنها قبلا بانکهای قوانین /انصار /مهر اقتصاد / بوده به علت ادغام این بانکها با بانک سپه پارسال پرداخت نشده.لطفا در این مورد اطلاع رسانی شود که باز تاخیری در پرداخت سود به افرادی که بیشترشان خانواده نیروهای مسلح هستند صورت نگیرد و حق اینها ضایع نگردد.
4-قرار بود قوه قضاییه و سازمان بورس تا بهمن ماه سامانه ای فعال کنند تا تمام سهام عدالت و سهام های دیگر در بورس مستقیم و بدون کاغذ بازی در دفاتر پیشخوان و اداره دارایی و دادگستری مستقیم به وراث سهامداران اضافه گردد.
5- متاسفانه قرار بود سود سهامداران عادی در بورس هم از سجام واریز شود که فقط 270 شرکت از 700 شرکت بورسی سود فقط امسال را از سجام واریز کردن و بقیه شرکتهای بورسی که 430 شرکت بورسی هستند را سازمان بورس نتوانسته ملزم کند که سود سهامداران را از سجام واریز کند.
متاسفانه کل 700 شرکت بورسی هم از 40 سال پیش تا حالا سودهای بسیاری از سهامداران را واریز نکرده اند و بیشتر سهامداران هم به علت سواد کم و اطلاعات پایین یا بی خبری از حقوقشان پیگیر سود سهامشان نبوده اند.لطفا پیگیری کنید کل 700 شرکت بورسی تمام سودهای سالهای گذشته از اول انقلاب تا حالا را بحساب سهامداران یا وراث آنها واریز کنند.اینها حق الناس است و نظام نباید اجازه دهد این پولها بی جهت در حسابهای این شرکتها سالها بماند و کسی هم پاسخگو سهامداران خرد نباشد.متاسفانه سجام فقط سود یکسال اخیر را واریز میکند و سود سالهای گذشته و طلب سهامداران و وراث افراد فوت شده واریز نشده.لطفا این مورد هم پیگیری کنید.
پیگیری این موارد جلوی پولشویی در شرکتها و بانکها هم میگیرد.
کارمند کارگزاری بورس هستم.موارد بالا روزانه مورد سوال دهها مشتری است و سوال میلیونها سهامدار در کشور از مسئولان است.لطفا این موارد را از مسئولان پیگیر باشید.تشکر
آخرین اخبار