مبارزه با آفت زنگ زرد در مزارع خراسان جنوبی

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: پایش مزارع خراسان جنوبی برای نابودی آفت زنگ زرد آغاز شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - یوسفی گفت: باتوجه به شرایط اقلیمی مناسب برای ایجاد و توسعه بیماری‌های قارچی گندم و جو به خصوص زنگ زرد در روز‌های آتی، پایش مزارع گندم و جو برای کانون یابی عوامل خسارت زا ضروری است.

به گفته او  با آغاز مرحله داشت در مزارع گندم و جو استان، عملیات اجرایی پایش مزارع در سال زراعی جاری آغاز شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: عملیات اجرایی پایش مزارع شامل ردیابی عوامل خسارت زای گیاهی همچون علف‌های هرز، آفات گیاهی خصوصا آفت همگانی سن غلات و بیماری‌های گیاهی بوده است.

او گفت: عملیات پایش  در سطح  ۱۸ هزار هکتار از مزارع گندم و جو استان با نظارت کارشناسان مدیریت‌ها، مراکز جهاد کشاورزی شهرستان و کلینیک‌های گیاه‌پزشکی در قالب شبکه‌های مراقبت و پیش آگاهی امر پایش عوامل خسارت‌زا، آموزش و اطلاع‌رسانی زمان و نحوه مبارزه با آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز در محصولات گندم و جو به کشاورزان  را بر عهده دارند.

یوسفی گفت: با مبارزه به موقع با علف‌های هرز، تغذیه مناسب و مبارزه با آفات و انواع بیماری‌های گیاهی می‌توان تولید را افزایش و از هدر رفت محصولات زراعی جلوگیری کرد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: هم اکنون ۲۲ شبکه مراقبت خصوصی و دولتی کار پایش و نظارت بر مزارع غلات را زیر نظر کارشناسان حفظ نباتات در سطح استان بر عهده داشته و دستورالعمل‌های مربوطه را به کشاورزان آموزش می‌دهند.

انتهای پیام/ ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.