مشاور رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: شفاف شدن مراحل مجوزدهی موجب می‌شود تا صاحبان مشاغل مستقیم با دستگاه‌ها برای صدور مجوز رو به رو نشوند.

آقای سید حسین رضوی پور گفت:  یکی از مواردی‌که ورود به کسب و‌ کار را تسهیل می‌کند، آسان کردن مراحل صدور مجوزدهی برای مشاغل است، اما این موضوع به تنهایی محیط کسب و کار را تسهیل نمی‌کند.

به گفته مشاور رئیس سازمان اداری و استخدامی سامانه یکپارچه مجوزدهی با انحصار‌ها مقابله کرده و بازار را برای ایجاد مشاغل جدید باز می‌کند. از سوی دیگر تاثیر امضا‌های طلایی یعنی گلوگاه تصمیم گیری در دستگاه‌ها را کاهش داده  و به نوعی  از رانت‌ها و ویژه خواری‌هایی که در دستگاه‌ها پایه گذاری شده جلوگیری می‌کند.

 تضاد منافع در دستگاه‌های دولتی باعث شده تا مقاومت در برابر ایجاد سامانه یکپارچه مجوزدهی بیشتر شود. شفاف شدن مراحل مجوزدهی و ایجاد سامانه یکپارچه مجوزدهی موجب می‌شود تا صاحبان مشاغل مستقیم با دستگاه‌ها برای صدور مجوز روبه‌رو نشوند و مشکلات امضا‌های طلایی برای کسب و‌کار‌ها از بین می‌رود.

قانون رفع موانع و تسهیل فضای کسب و کار ۱۳ سال پیش تصویب شده، اما تولیدکنندگان و کارآفرینان زیادی در این سال‌ها از سختی فرآیند دریافت مجوز خود گلایه‌مند بوده و بعضا سال‌ها در انتظار صدور مجوز خود بوده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار