نقش موثر تشکل های مردمی در کاهش آسیب های اجتماعی

ایجاد فرهنگ زندگی سالم و پیشگیری از افزایش آمار طلاق و اعتیاد نیازمند اهتمام جدی دستگاه‌های اجرایی است.

طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گفت:چالش سازی و تراکم سازی در حوزه آسیب های اجتماعی بخشی از اهدف دشمن است و وقتی مشکلات اقتصادی زیادشود بیکاری و پس از آن طلاق ،سرقت، اعتیاد هم افزایش می یابد.

او گفت: ازظرفیت تشکل های مردمی در حوزه آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد و طلاق باید بیشتر استفاده شود چرا که وقتی از ظرفیت خود مردم استفاده شود نتیجه آن بهتر خواهدبود.

او گفت:برای کاهش آسیب های اجتماعی  باید مشکلات به صورت ریشه ای بررسی و حل شود.

جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده به منظور بررسی و ارائه راهکار‌های شناسایی کانون‌های آسیب‌پذیر اجتماعی و کاهش آسیب­‌های اجتماعی برگزار شد.

فرهنگ سازی، آموزش مهارت زندگی سالم و نشاط اجتماعی یکی از الویت‌های این کار گروه است.

او گفت: فضا‌های آموزشی و مدارس در یادگیری نسل جوان بسیارتاثیرگذار است و بنابراین باید برنامه‌های عملیاتی، آموزشی مناسب برای این سنین در آموزش و پرورش برای جلوگیری از افزایش آمار طلاق و اعتیاد دربین دانش آموزان تهیه شود.

طالبی گفت:ادارات مرتبط موظفند با همکاری دانشگاه‌ها در حوزه جوانان مخصوصا آموزش‌های مربوط به قبل از ازدواج جهت کاربردی شدن این آموزش‌ها با تشکیل کارگاه ها، شناسایی افراد آسیب پذیر و مشاوره اقدام نمایند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی گفت: اعتیاد در جامعه رو به افزایش دارد و باید یک تعاملی بین ارگان علوم پزشکی و بهزیستی برقرارشود تا مراقبت‌های بعد از پاکی اعتیاد ازجمله برطرف کردن بیکاری و شغل برای این افراد دراولویت قرار بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.