یازدهمین روز عملیات نظامی روسیه در شرق اوکراین

زلنسکی: خواستار جنگنده و ایجاد منطقه پرواز ممنوع هستیم

عملیات نظامی ارتش روسیه در اوکراین، برای یازدهمین روز پیاپی با سرنگونی ۴ جنگنده اوکراینی ادامه یافته است.

در حالی که عملیات نظامی ویژه ارتش روسیه در اوکراین با هدف دور کردن تهدیدات ناتو و غرب از مرز‌های خود که از پنج‌شنبه پنجم اسفندماه شروع شد، وارد روز یازدهم شده است، آمریکا و هم‌پیمانانش هر روز با مداخلاتشان آتش درگیری را بیشتر می‌کنند.

ارتش روسیه شب گذشته اعلام کرده است حملات به شهر‌های «ماریوپل» و «ولنوواخا» اوکراین از سرگرفته شده و به طور رسمی به آتش‌بس کوتاه برای تخلیه بشردوستانه خاتمه یافته و دلیل این اقدام سوء استفاده اوکراین از آتش‌بس است.

وزارت دفاع روسیه نیز شب گذشته اعلام کرد تاکنون ۲ هزار و ۲۱۹ تأسیسات نظامی اوکراین منهدم شده است. همچنین ۴ جت سوخو ۲۷ اوکراین در نبرد هوایی بر فراز منطقه «ژیتومیر» سرنگون شدند. ارتش اوکراین پایگاه‌هایش را در شهر «خرسون» ترک کرده و یک پایگاه پر از تسلیحات و مهمات را نیز به جای گذاشته است.


بیشتر بخوانید:


پس از دو دور مذاکره بین روسیه و اوکراین برای کاهش تنش‌ها، منابع خبری اعلام کرده‌اند که دور سوم مذاکرات روسیه و اوکراین قرار است در تاریخ ۷ مارس (دوشنبه ۱۶ اسفند) برگزار شود.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه گفته است، نظامیان روسی از وطن خود دفاع می‌کنند. نیرو‌های روسیه با ایجاد گذرگاه‌هایی انسانی در همه مناطق، تلاش کرده‌اند غیرنظامیان را خارج کنند، این درحالی است که نازی‌های جدید از غیرنظامیان اوکراینی به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

آخرین تحولات مربوط به یازدهمین روز از عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ادامه آمده است:

تعلیق فعالیت کارت های بانکی ویزا و مستر کارت

ویزا و مسترکارت اعلام کردند که کارت های بانکی خود را در روسیه در روزهای آینده معلق خواهند کرد.

 نشریه وال استریت ژورنال اعلام کرده است: ویزا و مسترکارت در مجموع ۷۴ درصد از کل تراکنش‌های پرداختی در روسیه را در سال ۲۰۲۰ به خود اختصاص داده بودند.

۲ سال پیش
گفت‌وگوی مکرون و زلنسکی

دفتر رئیس جمهور فرانسه امروز یکشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه با ولودیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی خود تلفنی گفتگو کرده است.

رویترز به نقل از این بیانیه نوشت که مکرون در جریان تماس زلنسکی از محتوای تماس خود با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، مطلع شده است.

مکرون در تماس با پوتین نگرانی های خود را در مورد حمله احتمالی قریب الوقوع به شهر اودسا اوکراین و اهمیت یافتن راه حلی برای بحران اوکراین و حفاظت از تاسیسات هسته ای اوکراین از طریق مذاکره ابراز کرده بود.

۲ سال پیش
پوتین: مخفیگاه زلنسکی را می دانم

رسانه های صهیونیستی مدعی شدند پوتین در گفت و گو با نخست وزیر رژیم صهیونیستی، به بنت گفته است که دقیقا می داند زلنسکی در کجا پنهان شده است، اما نمی خواهد او را بکشد.

۲ سال پیش
تخلیه شماری از شهروندان ترکیه ای از اوکراین

چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد: تاکنون ۱۱۸۴۱ شهروند ترکیه از اوکراین تخلیه شده اند.

۲ سال پیش
تیک تاک پخش زنده و انتشار هرگونه محتوای جدید را در روسیه متوقف می کند

تیک تاک در توییتی اعلام کرد که پخش زنده و محتوای جدید را در روسیه به حالت تعلیق در می آورد و «پیامدهای ایمنی» قانون جدید «اخبار جعلی» روسیه را بررسی می کند.

البته اعلام کرد که سرویس پیام رسانی درون برنامه ای این اپلیکیشن تحت تأثیر قرار نخواهد گرفت

۲ سال پیش
آمادگی هواپیمای روسیه برای انتقال دیپلمات‌های اخراج شده روس از آمریکا

یک هواپیمای روسی که با مجوز ویژه در «واشنگتن دی سی» به زمین نشسته بود تا گروهی از دیپلمات های روس اخراج شده سازمان ملل را منتقل کند، در حال حرکت است و احتمالاً آماده برخاستن به سمت روسیه می شود.

۲ سال پیش
بلینکن: اعضای ناتو برای ارسال جنگنده به اوکراین چراغ سبز نشان داده اند

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری سی‌بی‌اس آمریکا گفت: اعضای ناتو مجوز ارسال جت‌های جنگنده به اوکراین را دارند، زیرا واشنگتن و متحدانش به تلاش‌های خود برای کمک به اوکراین برای دفاع از خود در برابر تهاجم روسیه ادامه می‌دهند.

او همچنین گفت: آمریکا در حال حاضر با دوستان لهستانی خود در مورد این صحبت می‌کند که اگر بخواهند جت‌های جنگنده را در اختیار اوکراینی‌ها قرار دهند، ما چه کمکی می‌توانیم برای تامین نیاز‌های آن‌ها انجام دهیم.

۲ سال پیش
تعلیق خدمات امریکن اکسپرس در روسیه

امریکن اکسپرس که یک شرکت خدمات مالی آمریکایی است، تمامی عملیات خود را در روسیه و بلاروس به حالت تعلیق درآورد.

۲ سال پیش
تماس تلفنی پوتین و بنت در خصوص جنگ اوکراین

«نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، امروز (یک‌شنبه) تماسی تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه داشت و در آن دو طرف به ادامه بحث درباره جنگ اوکراین پرداختند.

طبق گزارش خبرگزاری اینترفاکس روسیه، سرویس مطبوعاتی کاخ کرملین در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه تماس تلفنی امروز در ادامه دیدار روز گذشته دو مقام بود، گفت: «ولادیمیر پوتین و نفتالی بنت در ادامه مذاکرات روز شنبه در مسکو با یکدیگر تماس تلفنی داشتند. تماس امروز بر محوریت جنگ در اوکراین بود و دو طرف بر لزوم تداوم این مذاکرات و ارتباطشان توافق کردند.

۲ سال پیش
دانمارک برای پیوستن به سیاست دفاعی اروپا همه پرسی را اعلام کرد

رسانه‌های دانمارکی به نقل از منابعی آگاه از برگزاری رفراندومی برای پیوستن این کشور به سیاست‌های دفاعی اتحادیه اروپا در بحبوحه تنش میان روسیه و اوکراین خبر دادند.

خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی نوشت دانمارک ظرف چند ماه آینده یک همه‌پرسی برای پیوستن به پیمان دفاعی اتحادیه اروپا را برگزار خواهد کرد و  به نظر می‌رسد که حمله روسیه به اوکراین، این کشور شمالی اروپا را به این اتحادیه نزدیک کند.

۲ سال پیش
محکومیت زندان برای افراد منتشر کننده اطلاعات نادرست در خصوص عملیات نظامی روسیه

شبکه تی آر تی ترکیه اعلام کرد روسیه افرادی را که «اطلاعات نادرست» در مورد عملیات نظامی روسیه را منتشر کنند، را تا ۱۵ سال زندان محکوم می‌کند.

۲ سال پیش
درخواست مقام آلمانی برای بررسی موضوع ممنوعیت عرضه انرژی از روسیه

شبکه سی جی تی ان گزارش داد کریستوف هوسگن رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ اعلام کرد: زمان آن فرا رسیده است که موضوع ممنوعیت عرضه انرژی از روسیه را بررسی کنیم.

۲ سال پیش
هشدار سناتور ایالت آیووای امریکا در خصوص اعلام منطقه پرواز ممنوع

سناتور جونی ارنست از آیووای آمریکا: اگر ناتو، همانطور که ولودیمیر زلنسکی درخواست کرده است، منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین ایجاد کند، روسیه "فرصت" حمله به اروپا و یا آمریکا را خواهد داشت.

۲ سال پیش
انفجار مهیب در خارکیف

همزمان با اعلام خبر انفجار مهیب در کارکیف، پایگاه خبری EHA ترکیه از حمله جنگنده های روسیه به شهر خارکیف خبر داد.

۲ سال پیش
درخواست سفیر اوکراین از آمریکا برای تحریم بیشتر روسیه

«اوکسانا مارکارووا» سفیر اوکراین در آمریکا در سخنانی ادعایی، روسیه را "دولت تروریستی" خواند و خواستار تحریم‌های شدیدتر مسکو شد.

سفیر اوکراین در آمریکا از دولت جو بایدن خواست تا تحریم‌های شدیدتری را علیه مسکو اعمال کند و ارسال تسلیحات به کی‌یف را افزایش دهد و گفت با روسیه باید "به عنوان یک کشور تروریستی" رفتار شود.

۲ سال پیش

پایگاه خبری عرب نیوز گزارش داد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید تنظیم‌کننده هسته‌ای اوکراین گزارش داده است که در برقراری ارتباط با کارکنانی که نیروگاه زاپروژیا را اداره می‌کنند، دچار مشکلات بزرگی شده است.

۲ سال پیش
مشاور ارشد پیشین وزیر دفاع آمریکا در خصوص سوء استفاده اوکراین از غیر نظامی ها

«داگلاس مک گرگور»، سرهنگ بازنشسته ارتش آمریکا و مشاور ارشد پیشین وزیر دفاع آمریکا در سخنانی اذعان کرد: نیروهای اوکراینی از غیرنظامیان به عنوان «سپر» استفاده می کنند.

۲ سال پیش
گفت و گوی وزرای خارجه ترکیه و روسیه

چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه با سرگئی لاوروف همتای روس خود درباره اوکراین گفتگو کرد.

در این دیدار دو طرف درباره آخرین تحولات و مسائل منطقه‌ای رایزنی کردند.  آن‌ها همچنین چگونگی پایان دادن به بحران جاری در اوکراین را بحث کردند. پیگیری تماس تلفنی رئیس جمهور اردوغان با رئیس جمهور پوتین از دیگر مباحث این نشست بود

۲ سال پیش
ادعای بازداشت مخالفان عملیات نظامی روسیه در اوکراین

شبکه تی آر تی ترکیه مدعی شد پلیس روسیه حدود ۴ هزار نفر را به دلیل تظاهرات علیه عملیات نظامی روسیه در اوکراین بازداشت کرده است.

۲ سال پیش
هشدار وزارت دفاع روسیه در خصوص استفاده نیروی هوایی اوکراین از فرودگاه های سایر کشورها

وزارت دفاع روسیه به کشورهای دیگر درباره میزبانی هواپیماهای نظامی اوکراین هشدار داد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: استفاده از فرودگاه های سایر کشورها توسط نیروی هوایی اوکراین به عنوان مشارکت در درگیری تلقی می شود.

۲ سال پیش
ادعای نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل

نیکی هیلی، نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل متحد در سخنانی مدعی شد: در حال حاضر" طرفدار ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین نیستم، زیرا روسیه به تهاجم خود به این کشور ادامه می دهد.

۲ سال پیش
آوارگی بیش از ۱.۵ میلیون نفر از زمان آغاز جنگ

شبکه تی آر تی گزارش داد سازمان ملل متحد اعلام کرده است: بیش از ۱.۵ میلیون نفر از زمان آغاز عملیات روسیه، اوکراین را ترک کرده اند.

«فیلیپو گراندی»کمیسر عالی آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد اعلام کرد در طول ۱۰ روز حمله روسیه به اوکراین، بیش از ۱.۵ میلیون پناهجو از اوکراین به کشور‌های همسایه رفته‌اند.

طبق گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، گراندی در پیامی توییتری این هجوم پناهجویان اوکراینی را «سریعترین رشد بحران پناهجویان در اروپا از زمان جنگ جهانی دوم» خواند.

۲ سال پیش
ادعای پایگاه خبری ترکیه در خصوص انهدام توپخانه ارتش روسیه

پایگاه خبری EHA‌ نیوز ترکیه مدعی شد: ارتش اوکراین واحد توپخانه ارتش روسیه را در میکولایف به طور کامل منهدم کرد.

۲ سال پیش
اقدام نیروهای مسلح روسیه در از کار انداختن فرودگاه نیروی هوایی اوکراین

خبرگزاری ریانووستی به نقل از وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: نیروهای مسلح روسیه فرودگاه متعلق به نیروی هوایی اوکراین در وینیتسا را با سلاح های بسیار دقیق از کار انداختند.

حمله به فرودگاه نیروی هوایی اوکراین

۲ سال پیش
ادعای کاخ الیزه در خصوص سخنان ولادیمیر پوتین

کاخ الیزه مدعی شد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به امانوئل مکرون گفته است  روسیه یا از راه مذاکره یا از راه جنگ به خواسته‌های خود خواهد رسید.

کاخ الیزه همچنین مدعی شد پوتن به مکرون گفته است: روسیه به دنبال حمله به نیروگاه های هسته ای اوکراین نیست.

۲ سال پیش
درخواست اوکراین در خصوص روسیه و بلاروس

نخست وزیر اوکراین اعلام کرد درخواست رسمی پایان دادن به عضویت روسیه و بلاروس در صندوق بین المللی پول و بانک جهانی را امضا کرده است.

۲ سال پیش
انتقاد وزیرخارجه آمریکا از خواسته های جدید روسیه در زمینه توافق هسته ای ایران

«آنتونی بلینکن» وزیرخارجه آمریکا، در واکنش به خواسته‌های جدید روسیه درباره توافق هسته‌ای ایران گفت: «تقاضاهای جدید روسیه درباره برجام بی‌ربط است.»

شب گذشته خبرگزاری رویترز گزارش داد که روسیه پیشنهاد جدیدی را در مذاکره برای احیای برجام در وین، اتریش بیان کرده است.

به گفته یک منبع مطلع اما ناشناس از هتل کوبورگ وین، «سرگئی لاوروف» وزیرخارجه روسیه، از واشنگتن خواسته تا تضمین کتبی دهد که تحریم‌های ضدروسیه تاثیر منفی بر تجارت با ایران نگذارد.

۲ سال پیش
درخواست اوکراین از سازمان ملل برای اطمینان از ایمنی تأسیسات هسته ای

خبرگزاری تاس روسیه گزارش داد وزارت انرژی اوکراین و همچنین نهاد دولتی بازرسی تنظیم مقررات هسته‌ای این کشور از سازمان ملل خواستند تا از ایمنی تمام تاسیسات هسته ای در این کشور اطمینان حاصل کند.

۲ سال پیش
اوکراین: ناتو برای پذیرش اوکراین آماده نیست

یکی از اعضای هیأت مذاکره‌کننده اوکراینی، گفت: ناتو برای بحث در مورد ورود اوکراین برای ۵ تا ۱۰ سال آینده آماده نیست، کی‌یف برای درخواست عضویت مبارزه نخواهد کرد.

۲ سال پیش
بلینکن: آمریکا به طور مستقیم با روسیه نخواهید جنگید

وزیر خارجه آمریکا: هواپیماهای آمریکایی علیه هواپیماهای روسی پرواز نخواهند کرد و ما سربازان خود را در اوکراین مستقر نخواهیم کرد. ما در یک سال بیش از یک میلیارد دلار کمک امنیتی و تسلیحات دفاعی مرگبار به اوکراین دادیم. ما در تلاش هستیم تا به جنگ کنونی در اوکراین پایان دهیم، نه یک جنگ بزرگتر را شروع کنیم.

او در ادامه افزود: ایجاد منطقه پرواز ممنوع در اوکراین به معنای سرنگونی هر هواپیمای روسی است. رئیس‌جمهور بایدن به وظایف خود عمل می‌کند تا ما را وارد جنگ مستقیم با روسیه نکند و خطر جنگی فراتر از اوکراین را تهدید کند.

۲ سال پیش
لندن پذیرش پناهجویان اوکراینی را رد کرد

العربیه/ دولت انگلیس در واکنش به انتقاد وزیر کشور فرانسه که برخورد لندن با پناهجویان اوکراینی را غیرانسانی توصیف کرده بود، اعلام کرد انگلیس نمی تواند درهای این کشور را بر روی پناهجویان اوکراینی باز کند.

۲ سال پیش
روند مثبت مذاکرات میان روسیه و اوکراین

اسپوتنیک/عضو هیأت اوکراینی درخصوص مذاکره با روسیه گفت: هر دو طرف موافق هستند که به صحبت های یکدیگر گوش داده و تاکنون بحث موثری داشته اند اما  تنها موضوعاتی که توافق در مورد آنها تقریبا غیرممکن است، کریمه و به رسمیت شناختن لوهانسک و دونتسک است.

۲ سال پیش
کمیسیون اروپا: درحال حاضر حمایت هرچه بیشتر از اوکراین مهم است

رئیس کمیسیون اروپا: اوکراین در حال جنگ با روسیه است و مهمترین چیز در حال حاضر حمایت هر چه بیشتر از آن است.  تحریم‌هایی که ما علیه رهبری و اقتصاد روسیه اعمال کرده‌ایم تأثیر زیادی داشته است.

۲ سال پیش
بلینکن: آمریکا در حال گفتگو با شرکای اروپایی برای منع واردات نفت از روسیه است

خبرگزاری رویترز به نقل از سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گزارش داد آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور اعلام کرد واشنگتن در حال گفتگو با شرکای اروپایی در خصوص بررسی دیدگاه منع واردات نفت روسیه است. بلینکن و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه به هماهنگی در واکنش علیه تهاجم روسیه به اوکراین ادامه خواهند داد.

وزیر خارجه آمریکا مدعی شده است: واشنگتن گزارش های بسیار معتبری در خصوص حملات عمدی به غیرنظامیان در اوکراین در اختیار دارد و در حال مستندسازی این گزارش‌هاست تا اطمینان یابد سازمان های ذی صلاح در مورد این موضوع تحقیق کنند که آیا جنایات جنگی در اوکراین صورت گرفته است یاخیر؟

این سخنگو همچنین گفته است آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور عصر سه شنبه در پاریس با امانوئل مکرون، همتای فرانسوی خود دیدار می‌کند.

۲ سال پیش
سه هزار مزدور آمریکایی در اوکراین خواهند جنگید

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، خبرگزاری اوکراین اعلام کرد سه هزار داوطلب آمریکایی آماده می‌شوند تا در کنار نیرو‌های اوکراینی بجنگند.

این خبرگزاری به نقل از مرکز عملیات نیرو‌های مسلح اوکراین افزود: شمار زیادی از داوطلبان از کهنه سربازان آمریکایی که پیشتر در عراق و دیگر مناطق درگیری در سراسر جهان، جنگیده اند، برای شرکت در جنگ اوکراین آماده می‌شوند.

این خبرگزاری افزود: مجموع داوطلبان خارجی در گروه موسوم به گردان بین المللی علیه نیرو‌های روسی به ۱۶ هزار نفر رسیده است.

۲ سال پیش
خبرنگار فرانسوی: اوضاع در اوکراین پیچیده است، ارتش اوکراین مردم خودش را بمباران می‌کند

‏آن لور بونل ،روزنامه نگار و خبرنگار جنگی حاضر در اوکراین در خصوص وضعیت کنونی این کشور گفت: من از مردم می پرسم چه کسی آنها را بمباران می‌کند؟ من طرف کسی نیستم و از پوتین دفاع نمی‌کنم اما ارتش اوکراین مردم خودش را بمباران می‌کند.

آن لور بونل خبرنگار فرانسوی حاضر در دونباس به روایت مشکلات مردم پرداخته و از ماکرون خواسته از اوکراین حمایت نکند. زیرا اوضاع پیچیده است و آنطور نیست که رسانه‌ها روایت می‌کنند.

۲ سال پیش
تلاش بانکهای روسی برای استفاده از سامانه پولی چینی به جای سامانه آمریکا

اسپوتنیک اعلام کرد بانک‌های روسی برای استفاده از سامانه کارت‌های «یونیون بای» چین به جای سامانه آمریکایی در حال برنامه ریزی هستند.

۲ سال پیش
انگلیس: منطقه پرواز ممنوع دردی از اوکراین دوا نمی‌کند

به گزارش الجزیره رئیس نیروهای مسلح انگلیس اعلام کرد منطقه پرواز ممنوع به اوکراین کمکی نمی کند.

۲ سال پیش
لهستان: تصمیمی برای انتقال جنگنده به اوکراین نگرفته‌ایم

الجزیره به نقل از دبیر مطبوعاتی دولت لهستان نوشت: تصمیم برای انتقال هواپیماهای جنگی از لهستان به اوکراین هنوز اتخاذ نشده است.

۲ سال پیش
خودداری آمریکا در کمک اطلاعاتی به اوکراین

سناتور جمهوری خواه آمریکا: دولت بایدن خیلی تمایلی به ارائه اطلاعات به اوکراینی ها ندارد.

در همین راستا مشاور امنیت ملی آمریکا ادعا کرد این درست نیست که شورای امنیت ملی از به اشتراک گذاری اطلاعات اطلاعاتی با اوکراین خودداری کند.

۲ سال پیش
دودگانگی غرب در برخورد با مسائل بین‌المللی

ریچارد بویت، نماینده پارلمان ایرلند از سکوت کشورش در قبال تخلفات در داخل فلسطین و محکومیت سریع پوتین انتقاد کرده و آن را دونگانگی غرب خواند.

۲ سال پیش
توقف تخلیه غیرنظامیان ماریوپب برای دومین روز متوالی

الجزیره: کمیته بین المللی صلیب سرخ تایید کرد که تخلیه مردم ماریوپل برای دومین روز متوقف شده است.

۲ سال پیش
پوتین در تماس تلفنی با مکرون اعلام کرد روسیه آماده مذاکره با اوکراین است

ریاست جمهوری فرانسه یکشنبه از پایان مکالمه تلفنی یک ساعت و ۴۵ دقیقه‌ای بین امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و ولادیمیر پوتین، همتای روس او خبر داد.

کرملین: پوتین به مکرون گفته است که برای ادامه گفتگو با روسیه، کی‌یف باید تمام «الزامات شناخته شده روسیه» را برآورده کند. همچنین مقامات اوکراین هنوز به توافقات حاصله در مورد تخلیه غیرنظامیان از مکان‌های درگیری عمل نمی‌کنند. 

پوتین در این گفتگوی تلفنی به مکرون گفت: نیروهای روسی و گاردهای اوکراینی در حال تضمین امنیت نیروگاه هسته ای در زاپاروژیا هستند.  مسکو نیز با نشستی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و اوکراین موافقت می‌کند، اما نه در چرنوبیل.

۲ سال پیش
نماینده اوکراینی به خیانت متهم شد

دادستان کل اوکراین، ایلیا کیوا، نماینده پارلمان را به خیانت متهم کرد و قصد دارد پس از اظهارات او در خصوص عملیات نظامی روسیه، او را در فهرست تحت تعقیب بین‌المللی قرار دهد.

۲ سال پیش
ورود نیروهای روسی به مرکز شهر ارپین

خبرنگار الجزیره اعلام کرد نیروهای روسی وارد مرکز شهر ارپین در شمال غربی کی‌یف شدند. این خبرنگار همچنین از درگیری خیابانی میان نیروهای روسی و اوکراینی در خیابان‌های این شهر خبر داد.

۲ سال پیش
رای منفی ارمنستان به تعلیق حقوق روسیه در شورای اروپا

براساس گزارش اسپوتنیک وزارت خارجه ارمنستان اعلام کرد ایروان به تعلیق حقوق روسیه در شورای اروپا رای منفی داده است.

۲ سال پیش
فرانسه: اروپا روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد

وزیر نیروهای مسلح فرانسه: اروپا در حمایت از مردم اوکراین و ارائه کمک‌های دفاعی به آنها حضور خواهد داشت. اروپا روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد و هیچ کس روسیه را تهدید نمی‌کند، اما باید به آن ثابت کنیم که برای دفاع از متحدان خود قوی هستیم.

۲ سال پیش
زلنسکی: برای دفاع از اوکراین جنگنده نیاز داریم

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین: بمباران روسیه فرودگاه وینیتسا را به طور کامل ویران کرد. ما خواستار ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین و دفاع از کشورمان هستیم. خواستار آن هستیم که هواپیماهای جنگنده به ما داده شود تا بتوانیم از اوکراین دفاع کنیم.

۲ سال پیش
بمباران فرودگاهی در کی‌یف از سوی نیروهای روسی

خبرنگاران المیادین حاضر در کی‌یف: یک جابجایی گسترده در پایتخت اوکراین به سمت مناطق غربی در حال وقوع است و درحال حاضر فرودگاه وینیتسیا هدف نیروهای روسی قرار گرفته است.

آمریکا و متحدانش در حال بررسی گزینه‌های پس از مرگ زلنسکی هستند

۲ سال پیش
روسیه: اوکراین در چرنوبیل بمب ممنوعه می‌ساخته است

آر تی به نقل از یک منبع روسی فاش کرد: کی‌‎یف از منطقه چرنوبیل به عنوان مرکز ساخت بمب کثیف (بمب کثیف، نوعی ماده منفجره است که به منظور پراکنده کردن مواد خطرناک رادیواکتیو در سطحی وسیع طراحی شده است.) استفاده کرده است.

۲ سال پیش
ورود نیروهای ناتو به رومانی

رئیس جمهور رومانی: ناتو تدابیر خود را تشدید کرده و آمادگی نیروهای بازدارنده خود را افزایش داده است. ما توانایی‌های دفاعی خود را تقویت خواهیم کرد و زمان آن فرا رسیده است که نیروهای نظامی خود را برای پاسخ موثرتر به چالش های امنیتی تجهیز کنیم.

وزیر دفاع رومانی نیز در همین راستا اعلام کرد ناتو و اتحادیه اروپا با اوکراین در چارچوب مرزهای بین‌المللی به رسمیت شناخته شده همبستگی خود را نشان داده‌اند. ناتو به همه اقدامات مناسب و ضروری برای تضمین حفاظت از کشورهای خود ادامه خواهد داد. اولین گردان نیروهای بازدارنده ناتو با 500 سرباز وارد رومانی شده است.

۲ سال پیش
راهپیمایی مردم مسکو در حمایت از سیاست‌های روسیه+ فیلم

راهپیمایی ماشینی مردم مسکو در حمایت از اقدامات روسیه همراه با بلند کردن پرچم این کشور و پرچم «Z» (هدف از این حرف، تشخیص خودروهای نظامی روسی از غیر روسی و شناسایی خودکار دوست از دشمن بویژه توسط بالگردهای تهاجمی است که می توانند این علامت را از بالا ببینند و آنها را بمباران نکنند.)

۲ سال پیش
روایت کرملین و ریاست جمهوری ترکیه درباره گفتگوی سران دو کشور

ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد: اردوغان در تماسی تلفنی به پوتین اعلام کرد که آمادگی خود را برای کمک به حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه در اوکراین دارد.

آر تی/ کرملین اعلام کرد اردوغان در گفتگو با پوتین از کمپین خشن غرب برای تبعیض علیه فرهنگ روسیه و شخصیت های آن انتقاد کرد. پوتین به اردوغان گفته است که روسیه آماده گفتگو با اوکراین و شرکای خارجی آن است.پوتین تایید کرده که عملیات نظامی در اوکراین طبق برنامه پیش می رود. پوتین به اردوغان اطلاع داد که امیدوار است کی‌یف در دور جدید مذاکرات با روسیه رویکردی سازنده داشته باشد.

پوتین به اردوغان گفته است که عملیات نظامی متوقف نخواهد شد مگر اینکه اوکراین جنگ را متوقف کند و خواسته‌های روسیه برآورده شود.

۲ سال پیش
تظاهرات مردم یونان در حمایت از روسیه

تظاهرات مردمی در «آتن» پایتخت یونان برای رد ادعاهای غرب علیه روسیه و حمایت از عملیات نظامی این کشور علیه اوکراین.

۲ سال پیش
مکرون مجددا با پوتین گفتگو می‌کند

خبرگزاری فرانسه/ ریاست جمهوری فرانسه یکشنبه اعلام کرد امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه بار دیگر با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود گفتگو می‌کند.

۲ سال پیش
مسکو: فقط در صورت وجود تهدید از لوهانسک و دونتسک حمایت نظامی خواهد شد

کانال خبری الجزیره گزارش داد وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد این کشور قصد ندارد در لوهانسک و دونتسک نیرو مستقر کند و چنین تصمیمی بر حسب تهدیدات اتخاذ خواهد شد. مسکو فقط در صورتی از جمهوری های لوهانسک و دونتسک پشتیبانی نظامی بعمل خواهد آورد که در معرض تهدید باشند.

کرملین نیز اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و روسای دو جمهوری، حکم اعزام نیروهای روسیه به دونتسک و لوهانسک را صادر می‌کنند. اقدام اوکراین به قطع روابط دیپلماتیک با روسیه، سناریویی بسیار نامطلوب است. رئیس جمهوری روسیه تاکید کرد این کشور به دنبال احیای امپراتوری روسیه نیست.

۲ سال پیش
اوکراین: تلاش ارتش روسیه برای محاصره کی یف ادامه دارد

الجزیره/ ستاد مشترک ارتش اوکراین خبر داد، تلاش ارتش روسیه برای محاصره شهرهای بزرگ به ویژه کی‌یف و خارکیف ادامه دارد.

۲ سال پیش
تلاش آمریکا برای تجهیز اوکراین به جنگنده‌های لهستانی

الجزیره/ آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت: واشنگتن تلاش می کند تا برای تجهیز اوکراین به جنگنده های لهستانی توافق شود.

۲ سال پیش
مقام سابق آمریکایی: نیروهای اوکراینی از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند

داگلاس مک گرگور، مشاور سابق وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد نیروهای اوکراینی مانند افراطی ها در خاورمیانه شده‌اند و از غیرنظامیان در شهرها به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند.

۲ سال پیش
زلنسکی: بلاروس از نیروهای روسیه حمایت می‌کند

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفت: ما می‌خواهیم حریم هوایی اوکراین را ایمن کنیم، بنابراین درخواست کمک هوایی نظامی کردیم. جنگ ما با روسیه جنگی برای آزادی و استقلال ماست و تمام دنیا از ما حمایت می‌کنند. جنگ اوکراین از قبل برنامه ریزی شده بود و شهرهای ما در معرض بمباران شدید هوایی قرار گرفتند. بلاروس از نیروهای روسیه با تجهیزات نظامی حمایت می‌کند. 

او همچنین مدعی شد: ارتش روسیه برای بمباران شهر اودسا آماده می‌شود. مردم روسیه به تظاهراتشان در مخالفت با جنگ علیه اوکراین ادامه دهند، این جنگ تنها علیه اوکراین نیست، مردم روسیه باید از آزادی در جهان حمایت کنند.

۲ سال پیش
اتحادیه اروپا: از ورود جنگنده‌ها به اوکراین حمایت مالی نمی‌کنیم

کانال تلگرامی خبرگزاری اسپوتنیک/ اتحادیه اروپا اعلام کرد: ما از ورود جنگنده ها به اوکراین حمایت مالی نمی‌کنیم.

۲ سال پیش
به صدا درآمدن آژیر خطر در کی‌یف

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: آژیر خطر در بخش های مختلف کی‌یف، پایتخت اوکراین به صدا درآمد.

۲ سال پیش
بلینکن: از کنگره درخواست کمک اضطراری ۲.۷ میلیارد دلاری برای کمک به اوکراین کردیم

 آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با مایا ساندو، رئیس جمهور مولداوی گفت: در ۳۰ سالی که آمریکا و مولداوی روابط رسمی دیپلماتیک خود را آغاز کرده اند، هرگز به چنین لحظه اضطراری که امروز با آن مواجه ایم، مواجه نشده بودیم.

به گزارش خبرگزاری رویترز، او مدعی شد: روسیه یک جنگ بی دلیل را علیه اوکراین آغاز کرده است و یک بحران انسانی را ایجاد کرده است که هم اکنون نیز پیامد‌های مخربی در سراسر این منطقه، از جمله در اینجا و در جمهوری مولداوی در پی داشته است.

بلینکن گفت: باید از مولداوی برای پذیرش و حمایت اوکراینی‌ها قدردانی شود. همانطور که امروز با رئیس جمهور، نخست وزیر و وزیر امور خارجه بحث کردیم، آمریکا تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا به مولداوی در حمایت از این مردم کمک کند. دولت ما از کنگره ۲.۷ میلیارد دلار کمک انسانی و اضطراری درخواست کرده است تا به افراد آسیب پذیر در داخل اوکراین و هم به کشور‌هایی مثل مولداوی که از آوارگان حمایت می‌کنند، کمک کند. البته جامعه بین المللی نیز مسئولیت دارد تا به مولداوی کمک کند تا بتواند این حجم از کمک‌ها را مدیریت کند.

وزیر خارجه آمریکا صبح امروز وارد مولداوی شد.

۲ سال پیش
رئیس جمهور مولداوی: بیش از ۲۵۰ هزار پناهجو از آغاز تهاجم روسیه از اوکراین وارد مولداوی شده اند

به گزارش خبرگزاری رویترز، مایا ساندو اعلام کرد: بیش از ۲۵۰ هزار پناهجو از آغاز تهاجم روسیه از اوکراین وارد مولداوی شده اند.

رئیس جمهور مولداوی گفت: مولداوی به حمایت فوری جامعه بین المللی برای کمک به پناهجویان از اوکراین نیاز دارد.

۲ سال پیش
آلمان: اوکراین روی عضویت در اتحادیه اروپا حساب نکند

مایکل راث، رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان آلمان گفت: تسریع روند الحاق اوکراین به اتحادیه اروپا به منافع کی‌یف و همچنین اتحادیه آسیب می‌رساند و مطمئن‌ترین راه عضویت افتخاری است.

۲ سال پیش
کمک ۲.۷ میلیاردی آمریکا به اوکراین

وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد کنگره ۲.۷ میلیارد دلار برای رسیدگی به بحران انسانی ناشی از جنگ در اوکراین اختصاص داده است.

بلینکن مدعی شد: روسیه جنگ اوکراین را به راه انداخت و باعث یک بحران انسانی شد. حمله روسیه به اوکراین ناقض تمام قوانین بین المللی است.

بایدن از کنگره درخواست کرد به پناهندگان اوکراینی و کشور‌های همسایه‌ای که آن‌ها را پذیرفته اند، کمک فوری شود.

۲ سال پیش
نفتالی بنت برای سومین بار از روز شنبه با زلنسکی گفتگو کرد

به گزارش خبرگزاری رویترز، سخنگوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد نفتالی بنت برای سومین بار از روز شنبه با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفتگو کرد.

بنت  گفت: به تلاش برای کمک در بحران اوکراین ادامه خواهد داد، حتی اگر شانس (موفقیت) زیاد نباشد.

۲ سال پیش
تداوم انتقال گاز روسیه از طریق اوکراین

اینترفاکس اعلام کرد گازپروم به طور منظم به انتقال گاز از طریق اوکراین ادامه می‌دهد.

۲ سال پیش
رئیس جمهور ترکیه با همتای روس خود تلفنی گفتگو کرد

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از ریانووستی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفتگو کرد.

۲ سال پیش
انتقاد وزیر کشور فرانسه از برخورد غیرانسانی انگلیس با پناهجویان اوکراینی

در حالی که دولت انگلیس به موضعگیری تند علیه روسیه ادامه می‌دهد، وزیر کشور فرانسه فاش کرد: انگلیس برخورد غیرانسانی با پناهجویان اوکراینی دارد.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، جرالد دارمانین در نامه‌ای به پریتی پتل، وزیر کشور انگلیس از برخورد غیرانسانی لندن با پناهجویان اوکراینی انتقاد کرد.

دارمانین در این نامه، برخورد دولت انگلیس با پناهجویان اوکراینی را که تلاش می‌کردند برای پیوستن به خانواده هایشان از فرانسه به انگلیس بروند، کاملا نامناسب و به دور بودن از انسانیت توصیف کرد.

مقامات انگلیسی در چند روز اخیر از ۱۵۰ اوکراینی که از کشورشان فرار کرده بودند، خواستند به پاریس یا بروکسل بروند تا از سفارتخانه‌های انگلیس در این کشورها، روادید دریافت کنند و بتوانند به خانواده هایشان در انگلیس بپیوندند.

۲ سال پیش
مقامات ماریوپل: آتش بس موقت از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب خواهد بود

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد، مقامات ماریوپل اعلام کردند: آتش بس موقت از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب خواهد بود.

۲ سال پیش
اینترفاکس: اوکراینی‌ها به دنبال ساخت بمب هسته‌ای در چرنوبیل بودند

اینترفاکس به نقل از یک منبع آگاه روسی گفت که اوکراینی‌ها روی ساخت یک «بمب هسته‌ای کثیف» در نیروگاه چرنوبیل کار کردند.
کی یف در ۲۰ سال گذشته برای ساخت سلاح هسته‌ای کار کرده و به ساخت بمب پلوتونیومی نزدیک شده است. کارشناسان اوکراینی توانستند ظرف چند ماه بمب اتمی بسازند.

۲ سال پیش
مینسک حضور چتربازان بلاروس در اوکراین را تکذیب کرد

وزارت دفاع بلاروس گزارشات مبنی بر وجود چتربازان این کشور در اوکراین را تکذیب و تاکید کرد که تمامی پرسنل نظامی بلاروس در داخل کشور خود هستند.

۲ سال پیش
انهدام بیش از دو هزار هدف نظامی اوکراین

وزارت دفاع روسیه از انهدام ۲۲۰۳ هدف نظامی از آغاز عملیات ویژه در اوکراین خبر داد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ۶۹ فروند هواپیما در زمین، ۲۴ فروند در هوا، ۷۷۸ تانک و خودروی جنگی اوکراین را منهدم کردیم و فرودگاه نیروی هوایی اوکراین در استاروکونستانتینوف در غرب این کشور را با سلاح های بسیار دقیق از کار انداختیم.

وزارت دفاع روسیه در مورد عملیات ویژه نظامی در اوکراین جلسه‌ای برگزار می‌کند.

راشاتودی به نقل از وزارت دفاع روسیه  اعلام کرد واحد‌های نیرو‌های مسلح روسیه با پیشروی ۱۱ کیلومتری تعدادی شهرک را تحت کنترل گرفتند. در نتیجه یک حمله گسترده، ۶۱ تأسیسات زیرساخت نظامی نیرو‌های مسلح اوکراین مورد اصابت قرار گرفت. فرودگاه نیروی هوایی اوکراین در استاروکونستانتینوو در یک حمله تسلیحاتی با دقت بالا از کار افتاد.

همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته هواپیما‌های جنگنده و پدافند هوایی نیروی هوافضای روسیه چهار فروند سوخو ۲۷ و یک فروند میگ ۲۹ و همچنین یک فروند سوخو ۲۵، دو هلیکوپتر Mi-۸ و ۶ فروند پهپاد Bayraktar TB-۲"؛ را سرنگون کردند

۳ سامانه موشکی ضدهوایی Buk M۱ و ۳ ایستگاه راداری نیرو‌های مسلح اوکراین مورد اصابت هواپیما‌های بمب افکن و تهاجمی زمینی قرار گرفتند و همچنین یک سامانه موشکی ضدهوایی اس-۳۰۰ نیز توسط نیرو‌های موشکی منهدم شد.

۲ سال پیش
تحولات اوکراین موجب افزایش بهای سوخت در آمریکا شده است

عملیات نظامی روسیه در اوکراین موجب افزایش بهای بنزین در آمریکا شده است. در یازده ایالت و پایتخت امریکا بهای هر گالن (۳.۷۸ لیتر) بنزین به بیش از ۴ دلار رسیده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، بهای بنزین روند صعودی دارد. متوسط بهای بنزین در آمریکا چند سنتی تا هر گالن ۴ دلار فاصله دارد و کارشناسان می‌گویند در چند روز آینده این فاصله پرخواهد شد. در ایالت کالیفرنیا میانگین بهای هر گالن بنزین هم اکنون بیش از ۵ دلار است. اوضاع در برخی جایگاه‌های بنزین لوس انجلس وخیم‌تر است و مردم برای خرید یک گالن بنزین معمولی ۶.۹۵ دلار و بنزین سوپر ۷.۵۵ دلار می‌پردازند.

 ادامه یافتن بحران در اوکراین ممکن است به افزایش بهای بنزین در آمریکا منجر شود. از زمان آغاز تهاجم روسیه به اوکراین بهای بنزین ۳۷ سنت و در دو روز اخیر ۱۹ سنت افزایش یافته است.

۲ سال پیش
ادوسا در چند روز آینده میدان عملیات روسیه خواهد بود

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: بندر ادوسا در جنوب غرب اوکراین، احتمالا در چند روز آینده، میدان عملیات نظامی روسیه خواهد بود و عملیات تعیین کننده برای محاصره و در دست گرفتن کنترل این شهر به زودی آغاز خواهد شد.

۲ سال پیش
ادعای سرویس اطلاعاتی انگلیس در خصوص کُند شدن پیشروی نیرو‌های روسیه

سرویس اطلاعاتی انگلیس ادعا کرد نیرو‌های اوکراین نیرو‌های روسیه را غافلگیر کردند و حملات اوکراین به خطوط تدارکاتی باعث شد تا پیشروی نیرو‌های روسیه کند شود.

۲ سال پیش
بلینکن وارد مولداوی شد

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا برای گفتگو درباره جنگ اوکراین وارد مولداوی شد.
نخست وزیر مولداوی گفت جنگ روسیه علیه اوکراین را قویا محکوم می‌کنیم و از حاکمیت و وحدت اوکراین حمایت می‌کنیم. ما متعهد به حمایت از پناهندگان اوکراینی هستیم.

۲ سال پیش
تلاش آمریکا برای ادغام سیستم‌های پدافند هوایی لیتوانی، لتونی و استونی با سیستم دفاع هوایی ناتو

وبسایت شرکت قرارداد‌های الکترونیکی دولتی اعلام کرد واشنگتن از شرکت‌ها برای تامین سیستم‌های پدافند هوایی به لیتوانی، لتونی و استونی و ادغام آن‌ها با سیستم دفاع هوایی ناتو درخواست می‌کند.

۲ سال پیش
وانگ: چین مخالف شعله ور شدن آتش جنگ است

وانگ یی، وزیر امور خارجه چین به آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی خود گفت که پکن با هرگونه اقدامی که در درگیری روسیه و اوکراین «آتش به آتش بیافزاید» مخالف است.

وانگ تاکید کرد که بحران فوری باید از طریق مذاکره حل شود و از آمریکا، اروپا و روسیه خواست تا به «گفتگو در شرایط برابر» بپردازند. این دیپلمات ارشد چینی افزود که ناتو باید «به تاثیر منفی گسترش مستمر نیروهایش به سمت شرق و بر منطقه امنیتی روسیه توجه کند».

۲ سال پیش
اوکراین اسناد برنامه هسته‌ای خود را نابود کرد

به گزارش خبرگزاری تاس به نقل از یک منبع روسی، دولت اوکراین تصمیم گرفت اسناد مربوط به توسعه برنامه هسته‌ای خود را در بحبوحه عملیات نظامی روسیه در این کشور از بین ببرد یا منتقل کند.

این منبع که نامی از او برده نشده، خاطرنشان کرد که این اسناد یا از بین رفته یا از کی‌یف و خارکیف به لویو منتقل شده است. به گفته این منبع این کار به منظور اجتناب از اتهامات علیه رژیم کی یف مبنی بر وجود یک جزء تسلیحاتی در «برنامه صلح آمیز هسته ای» اوکراین انجام شد.

این شخص همچنین گفته است که اوکراین پلوتونیوم مورد نیاز برای توسعه تسلیحات هسته‌ای را از خارج دریافت کرده و در حال کار بر روی توسعه سلاح‌های هسته‌ای است.

۲ سال پیش

شبکه تلویزیونی الجزیره، در خبر فوری گزارش داد: صدای چند انفجار از محور غربی کی‌یف شنیده شد.

۲ سال پیش
پوتین فهرست کشور‌هایی را که تحریم کرده‌اند می‌خواهد

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به کابینه خود دستور داد تا فهرستی از کشور‌هایی که روسیه را از زمان آغاز عملیات نظامی در اوکراین هدف تحریم قرار داده اند، تهیه کند.

به گزارش ریا، پوتین خاطرنشان کرد که می‌خواهد این فهرست را ظرف دو روز آینده آماده کند.

پوتین پیش از این، اعمال تحریم‌ها را «شبیه به اعلام جنگ» خوانده بود.

۲ سال پیش
وزارت کشور اوکراین: حمله نیرو‌های روسی از سه محور به کی‌یف

شبکه تلویزیونی الجزیره، در خبر فوری گزارش داد: وزارت کشور اوکراین اعلام کرد نیرو‌های روسی از سه محور ایریپن، بوچا و گوستومل به طرف کی‌یف پایتخت اوکراین حمله کردند.

این وزارتخانه افزود: امروز برای اهالی کی‌یف دشوار خواهد بود.

۲ سال پیش
تعلیق آتش بس موقت در ماریوپل و وولنوواخا

آتش بس موقت بشردوستانه در شهر‌های ماریوپل و وولنوواخا اوکراین به تعلیق درآمده است و روسیه و اوکراین یکدیگر را به نقض آتش بس متهم می‌کنند.

خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره در گزارشی از دونتسک در این باره گفت: وزارت دفاع روسیه می‌گوید با هماهنگی اوکراینی‌ها شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر گذرگاه بشردوستانه‌ای برای فراهم کردن امکان خروج غیرنظامیان از ماریوپل و وولنوواخا ایجاد کرد.

این دو شهر راهبردی توسط نیرو‌های روس و جنگجویان جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک احاطه شده اند. اما روس‌ها می‌گویند اوکراینی‌ها به شلیک و گلوله باران این گذرگاه‌ها ادامه دادند، در نتیجه امکان اجرای آتش بس مؤثر برای خروج غیرنظامیان از این شهر‌ها وجود نداشت.

در واقع به گفته دنیس پوشیلین، رهبر جمهوری خلق خودخوانده دونتسک، هیچ غیرنظامی قادر به خروج از شهر وولنوواخا نیست.

او گفت: دلیل اینکه از نیرو‌های روس خواست برای مبارزه با نیرو‌های اوکراینی در دونباس وارد منطقه شوند، این است که انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها جنگجویان اوکراینی را مسلح کرده اند و آموزش داده اند و بیم آن می‌رفت که بخواهند به دونتسک و لوهانسک حمله کنند.

پوشیلین گفت: اتفاقی که در پایان سال گذشته افتاد این بود که غرب شروع به حمایت فعالانه از نیرو‌های مسلح اوکراین کرد. آن‌ها شروع به تامین تسلیحات مرگبار و تعداد زیادی هواپیما از آمریکا و انگلیس کردند. آن‌ها همچنین مدت طولانی دستورالعمل‌هایی به دولت اوکراین می‌دادند. همچنین بر اساس گزارش دستگاه اطلاعاتی ما، آن‌ها در حال انتقال نیروی انسانی، سلاح و مهمات به خط مرزی بودند.

ماریوپل و وولنوواخا بخشی از استان تاریخی دونباس در شرق اوکراین هستند.

۲ سال پیش
مقامات ارشد آمریکایی برای دیدار با مقامات دولت مادورو به ونزوئلا سفر کردند

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک منبع آگاه اعلام کرد مقامات ارشد آمریکایی روز شنبه برای دیدار با مقامات دولت مادورو به ونزوئلا سفر کردند.

۲ سال پیش
شنیده شدن صدای چند انفجار در کی‌یف

شبکه تلویزیونی الجزیره، در خبر فوری گزارش داد: صدای انفجار‌های شدید در کی‌یف، پایتخت اوکراین شنیده شد.

۲ سال پیش
آنتونوف: شعارهای واشنگتن علیه مسکو تحریک آمیز و غیرمسئولانه است

آناتولی آنتونوف گفت لفاظی های آمریکا در مورد روسیه به حد پوچی رسیده و به تهدیدی برای امنیت بین المللی تبدیل شده است.
سفیر روسیه در واشنگتن امروز یکشنبه گفت که لفاظی های ضد روسیه درآمریکا به حد پوچی رسیده است و شعارهایی که در واشنگتن سر داده می‌شود غیرمسئولانه و تحریک‌آمیز و سیار خطرناک شده و تهدیدی برای امنیت بین المللی است.
سفیر روسیه در واشنگتن تاکید کرد که آماده است با هر سیاستمدار آمریکایی از جمله اعضای سنا و مجلس نمایندگان برای گفتگو در مورد راه های تقویت ثبات استراتژیک دیدار کند.

۲ سال پیش
مقام اوکراینی: سه هزار آمریکایی در جنگ اوکراین شرکت خواهند کرد

یک مقام اوکراینی گفت سه هزار داوطلب آمریکایی در گردان بین المللی برابر روسیه وارد جنگ خواهند شد.

 

۲ سال پیش
وعده 10 میلیارد دلاری قانونگذاران آمریکایی به زلنسکی

قانونگذاران آمریکایی به ولودیمیر زلنسکی وعده حمایت 10 میلیارد دلاری از اوکراین دادند.

کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در حال هماهنگی با کنگره برای تأمین کمک های مالی بیشتر به اوکراین است.

۲ سال پیش
گفتگوی مجدد بایدن و زلنسکی

ولودیمیز زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: به عنوان بخشی از گفتگوی مداوم، مکالمه تلفنی دیگری با جو بایدن داشتم. دستور کار این تماس تلفنی شامل مسائل امنیتی، حمایت مالی از اوکراین و ادامه تحریم ها علیه روسیه بود.

۲ سال پیش
گزینه های آمریکا برای کشته شدن زلنسکی

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از منابع غربی اعلام کرد آمریکا و متحدانش در حال بررسی گزینه های امنیتی جایگزین برای زمانی هستند که ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین در حملات نیروهای روسی کشته یا اسیر شود. 

۲ سال پیش
درخواست کانادا از شهروندانش برای خروج از روسیه

وزارت خارجه کانادا به شهروندان این کشور توصیه کرد از سفر به روسیه پرهیز کنند. همچنین اوتاوا خواستار خروج سریع شهروندان کانادایی از خاک روسیه شد. 

دلیل این موضوع احتمال اتخاذ تدابیر سختگیرانه شامل محدودیت در پرواز به روسیه و نیز اعمال تحریم های اقتصادی و مالی علیه مسکو عنوان شده است. 

پیش تر برخی بانک های بین المللی و موسساتی که خدمات بین المللی مالی ارائه می دهند از قطع ارائه خدمات خود در روسیه خبر داده بودند. 

۲ سال پیش
حملات هوایی به کی یف

شبکه الجزیره اعلام کرد صدای انفجارهای شدید در کی یف، پایتخت اوکراین به گوش رسیده که ناشی از حملات هوایی جنگنده های روسی بوده است. 

پس از این حملات مردم پایتخت به پناهگاه ها رفتند. روسیه دولت اوکراین را متهم به استفاده از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی می کند. 

۲ سال پیش
تلاش ترکیه برای میانجیگری در جنگ اوکراین

وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد در هماهنگی با آمریکا به دنبال یافتن راهکاری دیپلماتیک برای حل بحران اوکراین هستیم. 

سدات اونال، معاون وزیر خارجه ترکیه در دیدار با وندی شرمن، همتای آمریکایی خود در آنکارا بر حمایت از تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین تاکید کرد. 

دو طرف با رایزنی درباره ابعاد مختلف جنگ اوکراین، خواستار یافتن راهکاری دیپلماتیک برای پایان آن شدند. 

۲ سال پیش
احتمال تجهیز شدن لهستان با جنگنده‌های آمریکایی

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرد: واشنگتن و ورشو در حال بررسی احتمال تجهیز لهستان با جنگنده‌های آمریکایی هستند.

این مقامات افزودند: اگر لهستان تصمیم بگیرد جنگنده‌های میگ خود را به اوکراین انتقال دهد، آمریکا جنگنده در اختیار لهستان قرار می‌دهد.

۲ سال پیش
طرح انگلیس برای مقابله با روسیه

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس طرحی شش بندی برای پاسخ به عملیات نظامی روسیه به اوکراین را ارائه کرد و از سایر کشورها خواست از این طرح حمایت کنند. 

این طرح شامل تشکیل ائتلاف بین المللی برای حمایت بشردوستانه از اوکراین، اعمال فشار حداکثری علیه روسیه و ارائه کمک به کی یف برای دفاع از خود در برابر مسکو می شود. 

۲ سال پیش
رئیس ستاد ارتش اوکراین: روسیه محاصره کی یف و خارکیف را تشدید کرد

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، رئیس ستاد ارتش اوکراین گفت روسیه محاصره کی یف و خارکیف را تشدید کرده است و برای تسلط بر نیروگاه برقی آبی "کانیو" تلاش می‌کند.

۲ سال پیش
کاخ سفید: واشنگتن مخالف فرستادن جنگنده از لهستان به اوکراین نیست

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در مصاحبه با نشریه پولیتیکو گفت کاخ سفید به هیچ عنوان با انتقال جنگنده از لهستان به اوکراین مخالفت نکرده است.

برخی منابع خبری اعلام کرده بودند آمریکا به علت هراس از تشدید تنش‌ها با روسیه، با تمایل لهستان به فرستادن جنگنده‌های میگ به اوکراین مخالفت کرده است.

کاخ سفید همچنین اعلام کرد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در حال هماهنگی با کنگره برای حمایت های مالی بیشتر از اوکراین است.

۲ سال پیش
لغو پرواز‌های جمهوری آذربایجان به روسیه

شرکت‌های هواپیمایی جمهوری آذربایجان، همه پرواز‌های خود به شهر‌های روسیه را از امروز (یکشنبه) تعلیق می‌کنند.
شرکت هواپیمایی جمهوری آذربایجان (آذال) اعلام کرد: به توصیه آژانس هواپیمایی روسیه، همه پرواز‌های شرکت هواپیمایی «بوتا» از جمهوری آذربایجان به روسیه تا زمان نامشخص متوقف شد.

براساس اعلام این شرکت هواپیمایی؛ دلیل لغو پروازها، ناشی از مشکلات موجود در بازار بین المللی بیمه هوانوردی است و چنین وضعیتی فعالیت شرکت هواپیمایی جمهوری آذربایجان را تحت تاثیر قرار داده است.

در اطلاعیه این شرکت آمده است؛ در شرایط موجود شرکت «آذال» باید موضوع بیمه را به تفصیل تجزیه و تحلیل و تمامی اثرات جانبی و وضعیت فعلی را ارزیابی کند همچنین باید تمامی تغییرات احتمالی را در بیمه نامه‌های خود مورد بررسی قرار دهد و نبود پوشش کامل بیمه‌ای در طول پرواز‌های بین المللی خطرات غیر قابل انتظاری را برای شهروندان و شرکت‌های هواپیمایی و اشخاص حقوقی ایجاد می‌کند و «بوتا» همه پرواز‌های خود به شهر‌های روسیه را از ساعت ۸ صبح امروز به حالت تعلیق در می‌آورد.

۲ سال پیش
ارتش اوکراین یک کاروان روسیه را هدف قرار داد

به گزارش الجزیره، خبرگزاری اوکراین مدعی شد، ارتش اوکراین یک کاروان روسیه را در «بالاکلیا» در جنوب «خارکیف» هدف قرار داد.

خبرگزاری اوکراین نوشت، نیرو‌های هوابرد کاروان روسیه را که عازم منطقه «دنیپروپتروفسک» بود منهدم کردند.

۲ سال پیش
زلنسکی: درباره حمایت‌های امنیتی با بایدن صحبت کردم

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد: با رئیس‌جمهور آمریکا تلفنی درباره حمایت‌های امنیتی و مالی از اوکراین و ادامه تحریم‌ها علیه روسیه صحبت کردم.

۲ سال پیش
انفجار‌های پی‌درپی در کی‌یف

خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد، صدای انفجار‌های پی‌درپی در کی‌یف پایتخت اوکراین شنیده می‌شود.

۲ سال پیش

شبکه خبری الجزیره به نقل از خبرنگار خود گزارش داد، چندی پیش تماس تلفنی جو بایدن و ولودیمیر زلنسکی، رؤسای‌جمهور آمریکا و اوکراین در تماسی تلفنی که حدود نیم ساعت طول کشید، با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

۲ سال پیش
لیز تراس: اگر روسیه به کشور‌های بالتیک حمله کند، با کل ناتو در جنگ خواهد بود

لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس در مصاحبه با «ساندی اکسپرس» مدعی شد: اگر روسیه به کشور‌های بالتیک حمله کند، با کل ناتو در جنگ خواهد بود.

۲ سال پیش
آژیر خطر در کی‌یف به صدا درآمد

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد آژیر خطر دوباره در کی‌یف، پایتخت اوکراین به صدا درآمده است.

۲ سال پیش
کنترل شهر «برودینکا» به دست نیرو‌های روسی افتاد

الجزیره به نقل از ریاست اداره مدنی کی‌یف گزارش داد، نیرو‌های روسی کنترل شهر «برودینکا» در شمال غربی پایتخت اوکراین را در دست دارند.

۲ سال پیش
سفیر لهستان در واشنگتن: نباید وارد درگیری نظامی مستقیم با روسیه شویم

شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از سفیر لهستان در واشنگتن اعلام کرد حدود ۸۰۰ هزار پناهجو از آغاز جنگ در اوکراین از مرز لهستان عبور کرده‌اند.

سفیر لهستان در واشنگتن مدعی شد: فکر نمی‌کنم پوتین با لهستان یا هیچ یک از کشور‌های ناتو درگیر شود. پوتین از رویارویی نظامی با ناتو می‌ترسد.

سفیر لهستان گفت: اوکراینی‌ها برای آزادی و استقلال خود و همچنین برای همه ما می‌جنگند. نباید وارد درگیری نظامی مستقیم با روسیه شویم.

۲ سال پیش
اوکراین ۳ هلی‌کوپتر روسی و تعدادی جنگنده را سرنگون کردیم

به گزارش الجزیره، ستاد کل نیرو‌های مسلح اوکراین مدعی شد: ۳ هلی‌کوپتر روسی و تعدادی جنگنده و پهپاد روسی را سرنگون کردیم.

۲ سال پیش
بلینکن: ۹۰ درصد اوکراینی‌ها از روسیه متنفرند

آنتونی بلینکن، وزیر امور خاجه آمریکا در مصاحبه با تلویزیون لهستان (TVN) مدعی شد:

  • ما از نزدیک در حال کار هستیم تا بفهمیم شرکای اوکراینی ما به چه چیزی نیاز دارند و به حمایت آن‌ها ادامه می‌دهیم.
  • ۹۰ درصد اوکراینی‌ها اکنون از روسیه و رئیس‌جمهور پوتین متنفرند. تحریم‌ها علیه روسیه تأثیر بسیار قوی دارد.
  • روبل در پایین‌ترین حد خود قرار دارد و توانایی روسیه برای استفاده از ذخایر خود خنثی شده است.
۲ سال پیش
وزیر دفاع انگلیس: به پوتین می‌گوییم ما را دست‌ِکم نگیر

بن والاس، وزیر دفاع انگلیس مدعی شد: پوتین غیرمنطقی عمل می‌کند و جنایاتی را علیه اوکراین انجام می‌دهد. اگر به هم بپیوندیم و از ترس خودداری کنیم، فکر می‌کنم پوتین شکست خواهد خورد.

بن والاس اعلام کرد: به پوتین می‌گوییم ما را دست‌ِکم نگیرید و ما را امتحان نکنید. پوتین جامعه بین المللی را دست‌کم گرفت.

وزیر دفاع انگلیس همچنین گفت: می‌توانیم سلاح‌های بیشتری برای مقابله با تانک‌ها و هواپیما‌های روسیه در اوکراین بفرستیم.

۲ سال پیش
کارت‌های «ویزا» و «مسترکارت» به کار خود در روسیه ادامه خواهند داد

Sberbank روسیه اعلام کرد: کارت‌های «ویزا» و «مسترکارت» ما در روسیه به کار خود ادامه خواهند داد.

این اعلام پس آن صورت می‌گیرد که این دو شرکت اعلام کرده‌اند مبادلات خود در روسیه را تعلیق کرده‌اند.

۲ سال پیش
فرانسه از شهروندان خود خواست روسیه را ترک کنند

شبکه خبری الجزیره به نقل از خبرنگار خود گزارش داد، دولت فرانسه از شهروندان خود که نیازی به حضور در روسیه ندارند می‌خواهد آن را ترک کنند.

پیش از این دولت کانادا، وزارت امور خارجه اسپانیا و وزارت خارجه آمریکا نیز از شهروندان خود خواسته‌اند که روسیه را ترک کنند.

 

۲ سال پیش
مارک میلی: هیچ نشانه‌ای از سوی رهبران ناتو درباره جنگ با نیرو‌های روسیه وجود ندارد

ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا مدعی شد: اعلام منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین مستلزم تحمیل آن و در نتیجه مبارزه با روسیه است.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت: هیچ نشانه‌ای از سوی رهبران کشور‌های ناتو مبنی بر این‌که آن‌ها می‌خواهند با نیرو‌های روسیه بجنگند وجود ندارد.

۲ سال پیش
تعلیق خدمات «مسترکارت» در روسیه

شرکت مسترکارت از تعلیق خدمات کارت بانکی خود در روسیه خبر داد.

شرکت مسترکارت (MasterCard) یک شرکت خدمات مالی آمریکایی چندملیتی است، که در زمینه ارائه خدمات کارت‌های اعتباری، کارت‌های نقدی و مدیریت سامانه‌های پرداخت بانکی فعالیت می‌کند.

دفتر مرکزی این شرکت در شهر پورچِیس در ایالت نیویورک قرار دارد و بخشی از سهام آن در بازار بورس نیویورک معامله می‌شود. مسترکارت در سال ۲۰۱۸ در فهرست بزرگترین شرکت‌های آمریکا قرار داشت.

۲ سال پیش

روزنامه واشنگتن پست به نقل از یکی از مقامات کاخ سفید گزارش داد، واشنگتن به دنبال چگونگی کاهش واردات نفت روسیه است.

۲ سال پیش
کانادا: از شهروندان می‌خواهیم روسیه را ترک کنند

به گزارش الجزیره، دولت کانادا اعلام کرد: ما از شهروندان خود در روسیه می‌خواهیم تا زمانی که امکان خروج وجود دارد، آنجا را ترک کنند.

پیش از این نیز وزارت خارجه اسپانیا به شهروندان خود در روسیه توصیه کرد جز در موارد ضروری به روسیه سفر نکنند.

وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرده بود شهروندان آمریکایی باید فوراً روسیه را ترک کنند.

۲ سال پیش
شرکت ویزا: تمامی مبادلات خود در روسیه را تعلیق می‌کنیم

الجزیره گزارش داد شرکت «ویزا» اعلام کرد: در روز‌های آینده تمامی عملیات مالی خود در روسیه را به حالت تعلیق در می‌آوریم.

شرکت ویزا کارت (Visa) شرکت خدمات مالی آمریکایی چندملیتی است، که دفتر مرکزی آن در فوستر سیتی در ایالت کالیفرنیای آمریکا قرار دارد.

این شرکت وظیفه ارائه تسهیلات برای مبادلات مالی الکترونیکی در سراسر جهان را برعهده دارد که بیشتر توسط کارت‌های اعتباری و کارت‌های نقدی و با نشان تجاری «ویزا» انجام می‌شود.

۲ سال پیش

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال گزارش داد، یک مقام صهیونیست گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه یک هفته پیش به نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اطلاع داد که آماده مذاکره است، پس از آن‌که پیشنهاد میانجی‌گری با کی‌یف را داده بود.

۲ سال پیش
مقامات خرسون: ما نمی‌توانیم غیرنظامیان را تخلیه کنیم

خبرگزاری سی‌ان‌ان به نقل از مقامات شهر «خرسون» در اوکراین اعلام کرد: ما نمی‌توانیم غیرنظامیان را تخلیه کنیم، زیرا نیرو‌های روسی به کسانی که می‌خواهند از شهر خارج شوند شلیک می‌کنند.

یکی از مقامات شهر «خرسون» مدعی شده است: نیرو‌های روسی از خروج آمبولانس‌ها از شهر جلوگیری می‌کنند.

این در حالی است که ستاد کل نیرو‌های مسلح اوکراین اعلام کرده است ۱۵۰ کودک از یک پرورشگاه در «خارکیف» با کمک تفنگداران دریایی و پلیس ملی از این شهر تخلیه شدند.

۲ سال پیش
۱۵۰ کودک پرورشگاهی از خارکیف تخلیه شدند

به گزارش الجزیره، ستاد کل نیرو‌های مسلح اوکراین اعلام کرد: ۱۵۰ کودک از یک پرورشگاه در خارکیف با کمک تفنگداران دریایی و پلیس ملی از این شهر تخلیه شدند.

۲ سال پیش
بلینکن: پوتین به تنهایی ایستاده است

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد: شورای حقوق بشر اقدامی استثنایی برای تشکیل کمیسیون تحقیق در مورد جنگ وحشیانه روسیه علیه اوکراین انجام داد.

آنتونی بلینکن گفت: واضح است که پوتین به تنهایی ایستاده است و کشور‌های جهان در کنار اوکراین ایستاده‌اند.

وزیر خارجه آمریکا درباره بازدید خود از مرزهای اوکراین و لهستان گفت: زمانی که همتای اوکراینی خود را ملاقات کردم، عبور از مرز لهستان به اوکراین اهمیت داشت.

خبرگزاری فرانسه شب گذشته گزارش داد بلینکن که به لهستان سفر کرده است با حضور در مرز‌های این کشور با اوکراین از وضعیت پناهجویان اوکراینی که به لهستان سرازیر شده‌اند، بازدید کرد.

۲ سال پیش
وزارت خارجه اسپانیا: شهروندان جز در موارد ضروری به روسیه سفر نکنند

وزارت خارجه اسپانیا اعلام کرد: به شهروندان خود در روسیه توصیه می‌کنیم احتمال ترک آن را ارزیابی کنند و توصیه می‌کنیم جز در موارد ضروری به روسیه سفر نکنند.

پیش از این نیز وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده بود شهروندان آمریکایی باید فوراً روسیه را ترک کنند.

۲ سال پیش
فعال شدن آژیر در کی‌یف

به گزارش الجزیره، شهرداری کی‌یف اعلام کرد آژیر در پایتخت اوکراین به صدا درآمده است.

۲ سال پیش
نفتالی بنت وارد برلین شد

به گزارش الجزیره، دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی اعلام کرد، نفتالی بنت، نخست‌وزیر این رژیم پس از سفر ۳ ساعته به مسکو که طی آن با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دیدار کرد، برای دیدار و گفت‌وگو با اولاف شولتس، صداعظم آلمان، وارد برلین شد.

دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی پیش از این اعلام کرده بود که کاخ سفید را از سفر مخفیانه نفتالی بنت به مسکو، مطلع کرده بود.

۲ سال پیش
وزارت خارجه آمریکا: شهروندان آمریکایی باید فوراً روسیه را ترک کنند

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: شهروندان آمریکایی که در روسیه هستند باید فوراً با هر وسیله‌ای که در دسترس آنان است، این کشور را ترک کنند.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: توانایی سفارت ما در مسکو برای کمک به شهروندان آمریکایی محدود است.

۲ سال پیش

به گزارش الجزیره، دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین گفت: با گوترش بر سر لزوم توقف فوری آتش‌بس توسط روسیه برای تخلیه غیرنظامیان به توافق رسیدیم.

سازمان ملل پیش از این اعلام کرده است گوترش، در تماسی با وزیر خارجه اوکراین، شرایط تخلیه امن غیرنظامیان از مناطق جنگی را مورد بحث و بررسی قرار داد.

گوترش به وزیر خارجه اوکراین اطمینان داد سازمان ملل به تعهد برای گسترش عملیات بشردوستانه خود در داخل و خارج اوکراین پایبند است.

۲ سال پیش
وزیر انرژی ایتالیا: به دنبال قطع سریع واردات گاز روسیه هستیم

خبرگزاری رویترز به نقل از وزیر انرژی ایتالیا گزارش داد: ما به دنبال قطع سریع بیش از نیمی از واردات گاز روسیه هستیم.

وزیر انرژی ایتالیا اعلام کرد: هدف ما این است که ظرف ۲ یا ۳ سال از عرضه گاز روسیه مستقل باشیم.

۲ سال پیش
مصادره اموال افراد نزدیک به پوتین به دست پلیس ایتالیا

خبرگزاری سی‌ان‌ان گزارش داد، پلیس ایتالیا اموال افراد نزدیک به پوتین از جمله خانه‌ها و قایق‌های تفریحی به ارزش ۱۵۰ میلیون دلار را مصادره کرد.

۲ سال پیش
وزیر خارجه ایتالیا: باید برای توقف اثرات اقتصادی جنگ اقدام کنیم

الجزیره گزارش داد، لوئیجی دی مایو، وزیر امور خارجه ایتالیا مدعی شد: برای جلوگیری از هرگونه باج‌گیری و یافتن جایگزین‌هایی برای گاز روسیه تلاش می‌کنیم عرضه گاز را افزایش دهیم.

وزیر خارجه ایتالیا گفت: ما باید به سرعت برای توقف اثرات اقتصادی جنگ و محافظت از خانواده‌ها و شرکت‌های ایتالیایی اقدام کنیم.

۲ سال پیش

الجزیره به نقل از رسانه‌های روسی گزارش داد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به کابینه دولت این کشور دستور داد تا ظرف دو روز فهرستی از کشور‌هایی که روسیه را تحریم کرده‌اند تهیه کند.

۲ سال پیش

خبرگزاری رویترز گزارش داد، وزیر امور خارجه ایتالیا در حال مذاکره در قطر برای تقویت همکاری در زمینه انرژی و تامین تأمین گاز جدید است.

۲ سال پیش

الجزیره گزارش داد، دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین اعلام کرد: من با همتای آمریکایی خود درباره ارسال محموله‌های دیگر تسلیحات ضروری صحبت کردم.

وزیر خارجه اوکراین مدعی شد: با همتای آمریکایی خود درباره راه‌های اطمینان از اثربخشی تحریم‌ها برای توقف جنگ وحشیانه پوتین صحبت کردم.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز مدعی شد: ما همچنان در کنار اوکراین خواهیم ایستاد.

۲ سال پیش

نشریه بلومبرگ گزارش داد الکساندر شالنبرگ، صدراعظم اتریش فردا با همراهی مقامات شرکت‌های سوخت فسیلی کشورش به قطر سفر می‌کند تا درباره منبع جایگزین گاز مذاکره کند.

۲ سال پیش

به گزارش الجزیره، عضو هیئت مذاکره کننده روسیه اعلام کرد دور سوم مذاکرات روسیه و اوکراین ممکن است دوشنبه آینده برگزار شود.

۲ سال پیش

خبرگزاری سی‌ان‌ان به از منابعی اعلام کرد مذاکرات آمریکا و اروپا درباره تأمین جنگنده‌های اوکراینی از اروپای شرقی صورت می‌گیرد.

۲ سال پیش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۳۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
چرا دیگه برای برادر پوتین و رزمندگان مدافع کرملین که تو گل گیر گردن روز شمار و گاه شمار نمیزارین!!!!
United States of America
ناشناس
۱۳:۱۳ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
درود بر مرد بزرگ پوتین و روسیه قدرتمند
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۰:۱۹ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
اتحادیه اروپا کم مونده پرنده های مهاجر که از روسیه رد میشن تحریم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۸ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
دنیا " این مدافعان حقوق بشر " را بیشتر نظاره کند..!! و بشناسد...!!



ممنون از
این همه حقوق بشر!!!





مدافعان جنگ.. و غارت.. و آدمکشی ها.. در کل دنیا
برگردید به کشورهای خودتون..
و
مردم دنیارو راحت بذارید
تا به زندگی معمولی خود ادامه بدن..




دیگه ،
((((((((((((((((((((((((( همه دنیا از دستتون خسته اند...!!! ))))))))))))))))))))))))))))
Canada
ناشناس
۲۳:۲۲ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
آقای زلنسکی مگر غیر از آمریکا قدرت دیگری وجود داره که اعلام منطقه پرواز ممنوع کنه!!!!! خنده داره بگو از آمریکا خاستیم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
باید به پوتین برای پایان دادن به کرونا جایزه نوبل بدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
ننگ بر پوتین جنایتکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
ایران باید هواپیماهای نسل هشتم قاهر ۳۱۳ و تانکهای کرار رو دراختیار روسیه بذاره تا دوروزه اوکراین رو تصرف کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
چرا دری وری حرف میزنی
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۸:۰۲ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
بچه بیا پایین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
روسیه هم ساده هست تمومش کن بابا.
Luxembourg
ناشناس
۲۱:۳۴ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
احتمال داره زلنسکی در روسیه گروگان باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
اگر آمریکا وغرب،بعداز این تحریم سخت روسیه، بیایند دنبال رفاقت باایران و قراردادهای نفتی باکشورمان و ماهم برای انتفاع اقتصادی وگشایش تحریم ها قبول کنیم، آنوقت روسیه بابامیرغضب آنقدر از دست ماعصبانی میشه که دست به توطئه های سنگین علیه کشورمان خواهد زد‌. آن ساده دلانی که الآن به به چهچه باباپوتین را میکنند، بعدا توزرد درآمدن این جن ۲ پا را هم خواهند دید وفهمید.الآن داغ اند بعدا رکب خوری شان را می فهمند.
Iran (Islamic Republic of)
مصمم
۱۸:۳۲ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
جناب 21:09 یا خیلی خامی و نه آمریکا و اروپا را می شناسی و یا خدای نکرده خائن و بدخواه ملت ایرانی ، آمریکا و غرب یک روز با ایران دوست نبوده اند حتی زمانی که رژیم سرسپردۀ پهلوی نوکر بی اختیار آنها بود و اگر امکان برای شان فراهم شود از ایران یک تل خاک می سازند و راه ضربه زدن به ایران هم ایجاد دشمنی بین ایران و چین و روسیه است .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۴۸ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
یه سوال
الان روسیه داره اوکراین رو میزنه
روسیه که ماشالاه با تل آویو داداشه
اوکراین هم که با آمریکا داداشه
این وسط اینکه کی میبره کی میبازه چه ربطی به ما داره که یه عده سنگ روسیه رو به سینه میزنن یه عده هم سنگ اوکراین رو؟؟؟؟
خودمون مشکل کم داریم که نگران بقیه‌ی دنیا هم هستیم؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
یه صلوات بفرستین تموم شه آقااا...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
چوب گسترش ناتو را نباید مردم بی دفاع اکراین پرداخت کنند چرا روسیه بجای حمله به مردم بی دفاع اکراین از راهای دیگری با ناتو مقابله نکرده. اکراین که در زمان حمله روسیه نه عضو ناتو است نه عضو اتحادیه اروپایی پس چرا باید سپر بلای ناتو باشد. واقعا روسیه خشک و تر را با هم دارد می سوزاند!!!!
Iran (Islamic Republic of)
علی ۱۱۰
۲۰:۱۶ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
بزرگترین جنایت امریکا علیه ما اینه که با فشارها تهدیدها و ناامنی های روانی که برای مردم ما ایجاد کرده باعث میشه که ما هم شبیه خودش بشیم.به جای این که به تعالی انسانی فکر کنیم یکسره باید اسیر دغدغه های حیوانیمون باشیم به فکر حفظ موجودیت و تامین منافع اقتصادی و سیرکردن شکم و امنیت خودمون باشیم به فکر حفظ قلمرو خودمون باشیم که کسی بهش تجاوز نکنه چیزی که بین ما و حیوانات مشترکه دنیایی رو بوجود آوردن بهتره بگیم جنگلی رو بوجود آوردن که نمیشه به چیزی غیر از خواستهای حیوانی و زندگی پست فکر کرد
Iran (Islamic Republic of)
Ahmad
۲۰:۰۰ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
جالب است
آنهایی که ادعای فرهنگ میکنند بزرگترین جنگ های تاریخ بشر را رقم زدند(جنگ جهانی اول. جنگ جهانی دوم. جنگ عراق. جنگ ویئتنام. جنگ یمن. اشغال گری خونخواران یهودی.)
آن وقت ما مسلمانان را تحریم می کنند
به خاطر عقاید
وهابیت از کجا آمد؟ بابیت از کجا آمد؟
پیروی کورکورانه نشانه ی روشن فکری شما نیست نشانه ی عقب ماندگی ذهنی شماست
نه آمریکا خوب است نه روسیه نه چین
ایران را ایرانیان می سازند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
ای کاش ایران هم مثل ترکیه عضو ناتو بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
بعضی ها طوری از روسیه دفاع میکنند که اگه اوکراین بگیره صد متر از زمین اوکراینو بهشون میده..هر کشوری به خاک یک کشور مستقل حمله کنه و مردمشو اواره کنه یعنی تجاوز و قطعا محکومه..حالا چه روسیه باشه چه آمریکا و چه عربستان...شرق و غرب و امریکا و روسیه باهم فرقی ندارند و فقط فکر منافع خودشونند.
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۸:۵۷ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
تجاوز و ضربه زدن به استقلال هر کشوری از هر نوع محکوم چه یمن باشد چه عراق چه افغانستان چه لبنان و سوریه چه اوکراین وکشتن غیر نظامیان محکوم و متجاوز باید در مجامع بینالمللی محکوم واز مردم بیگناه حمایت شودپوتین یک جنایت کار جنگی است و باید در دادگاه بین الملل محاکمه وبه اشد مجازات محکوم گردد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
پرفسور دانشگاه ندیده ، چرا تا اوکراین سقوط نکرده بود در مورد سوریه ،فلسطین، یمن، عراق، افغانستان و .....چنین نطری نداشتی ولی حالا که اوکراین را در سقوط دیدی و فهمیدی که بعد هم نوبت اسرائیل، فرانسه و انگلیس خواهد بود ، زبون باز کردی؟!!!!!!!!!!!!!!!!
تنها راه و چاره این هست که مردم آمریکا و اروپا باید از سران و مسئولان کشورشان بخواهند که در جنگ روسیه و اوکراین هیچگونه دخالتی نداشته باشند و بی طرفی خودشان را اعلام کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
چقدر گفتم به یک روان درمان مراجعه کن؟؟!!!!!!!!
اوکراین سقوط کرد و باعث این جنگ هم آمریکا و اروپا بودند.
این باشه درس عبرتی برای کسانی که همچون رئیس جمهور افغانستان، رئیس جمهور لیبی، رئیس جمهور اوکراین و .... به آمریکا و اروپا تکیه کردند!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناک اوت
۲۰:۰۷ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
دقیقا درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
هر وقت بن سلمان و بن زاید و جرج بوش و بلر و کلینتون اوباما و ترامپ و بقیه جنایتکاران غربی محاکمه شدند بعد نوبت پوتین است.
Iran (Islamic Republic of)
مصمم
۲۲:۰۴ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
آقای مجید ، اگر بنا باشد متجاوزین به کشورهای دیگر محاکمه و مجازات شوند که باید هم چنین باشد ، قبل از همه ، همۀ رؤسای جمهور آمریکا حداقل رؤسای جمهور بعد از انقلاب و شاه عربستان در راس کسانی است که باید محاکمه شوند اما سؤال این است که چه کسی محاکمه کند ؟ کسانی امروز داعیه دارند که در راس جنایتکاران جهان هستند ، صدام معدوم ملعون با حمایت آمریکا به ایران حمله کرد جنایات داعش در سوریه و عراق و افغانستان و پاکستان ووو با حمایت آمریکا و عربستان انجام گرفت و می گیرد شما در طول عمرتان درخواب بوده اید و حالا هم که علی الظاهر بیدار شدید فقط یک طرف قضیه را می بینید در همین قضیه اوکراین هم آمریکای شما کمتر از روسیه مقصر نیست . حالا شدید مدافع حقوق مردم افغانستان و و لبنان و سوریه و اوکراین ؟ خیلی خوب اما چه کسی مردم افغانستان و لبنان و سوریه را به خاک سیاه نشانده ؟ چرا فقط دم از محاکمۀ پوتین می زنی و از سرکرده جنایتکاران عالم که بزرگترین افتخارشان تجاوز به کشورهای دیگر و ترور رهبران فلسطین و عراق و سوریه و حاج قاسم عزیز خودمان است و در گذشته دهها رهبر استقلال طلب را در دنیا ترور کرده به راحتی رد می شوی ؟
United States of America
ناشناس
۲۳:۰۰ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
افرین
United States of America
ناشناس
۲۳:۰۱ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
مرحبا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۴ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
نابغه قرن. خیلی شما حالیتونه واقعا" باید برای خودتان کسی میشدید شما با این نظراتتان...!!




و
بیچاره مردم آواره اوکراین ...
که
فقط پل پیروزی "مدافعان حقوق بشر " هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۰ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
شما زمان جنگ های خاور میانه کجا بودی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
عجب احمق‌های خط لوله گازپروم از اکراین همچنان به صادرات گاز ادامه میده واقعا این جنگ جنگ احمق‌هاست.
مردم بیچاره
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۱:۲۹ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
فعلا زمستون سردشون هست اگر نه اگه تابستان بود لوله خط گاز روسیه به اروپا رو منفجرش می کردن . افتاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد .
Iran (Islamic Republic of)
رستموند
۱۸:۳۲ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
دلیل همه جنگ ها و نابسامانی ها فقط و فقط آمریکاست.
اوکراین این وسط قربانی جاه طلبی های آمریکا شده و روسیه چاره ای جز دفاع نداشت.
هیچ جای دنیا جنگی نیست که آمریکا در آن نباشد. آمریکا در طول حیات حدوداً ۳۰۰ ساله اش ۹۰ درصد آنرا در حال جنگ بوده
در امور همه کشورها دخالت می کند.جنگ های خانمان سوز جهانی ، ویتنام کره، عراق ، سوریه ، افغانستان، ... را راه انداخته
معنی و مفهوم خوب و بد را او می خواهد تعیین کند ولی دوران زورگویی تمام شده و دنیا هیچ وقت این را نمی پذیرد که آمریکا برایشان تعیین تکلیف کند.
من موافق حمله روسیه به اوکراین نیستم ولی باید قبول کرد که روسیه چاره ای نداشت و هر کشوری بود به اوکراین حمله می کرد. اوکراینی که قربانی اهداف شوم آمریکاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
آمریکا، ام الفساد هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
روسیه هم متجاوز بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
شما در همه قضایا یک چشمی به موضوعات نگاه می کنید؟!!!حتی خدا هم همه تقصیر را به گردن شیطان نمی اندازد و خود آدمیزاد را هم مقصر و بلکه مستحق جهنم میداند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۶ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
همه‌ی وابسته‌های به آمریکا قربانین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
وقتی به اصول انسانی تا جایی پایبند هستی که منافع ایجاب میکنه نتیجش میشه تناقض و استاندارهای دوگانه وقتی ضعیف هستی طبیعتا باید آویزون یکی باشی و وقتی ترسیدی به هیچ اصلی نمیتونی پایبند بمونی فقط یک اصل برات میمونه منافع و تنازع بقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
لعنت به پوتین جاه طلب و کینه ای و لعنت به زلنسکی احمق و قدرت طلب مردم بیگناه را اواره کردند زنان و بچها را به خون کشیدند بر سر قدرت خدا هر دوشون لعنت کنه با افکار شوم و کینه ای مرگ بر هر دو رهبر چرا انسانها به خاطر منافع خودشون انسانهای بیگناه را قربانی میکنند جنگ خیلی بده اقای ریسی برا اشتی دو کشور اقدام کنید رحم و انسانیت رفته کشورها را قربانی اهداف غرب و شرق کردند لعنت به غرب و شرق با فکار شوم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
لعنت بر آمریکا و اروپا و زلنسکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
باعث و بانی همه ی بدبختی های مردم جهان آمریکا و اروپا هستند. بیسواد کمی مطالعه کن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
وقتی ظالم و مظلوم متجاوز و مدافع رو با هم یکی می گیری یعنی عقلت رشد کافی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۳ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
لعنت ب تو،اگ آمریکا تو مرز ما موشک و پایگا نظامی بزنه،نمیریم دعوا؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
جنگ در هر کجای کره خاکی زشت و بد است ولی همه کشتارها و جنگها در چند هزار کیلومتری مرزهای آمریکا به بهانه تامین منافع ملی آمریکا و یا تامین امنیت آمریکا آن هم بطرز جنون بار انجام شده . آیا روسیه نباید امنیت مرزهایش را در بیخ گوشش حفظ کند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
حتی خود پوتین هم ادعای به خطر افتادن امنیتش رو باور نمی کنه ولی نمی دونم این مزدوران چطوری خودشون را با این استدلال ها قانع می کنن
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyar Zagrosi
۱۷:۰۴ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
به سمت بمب اتم بروید که بسیار کاربرد دفاعی و صلح آمیز هم دارد!!التماس تفکر.
مردم و دولتمردان ما تا شناخت این موضوع پنجاه سال فاصله دارند البته اگر تا اونموقع ایران اکراین نشده باشد و چیزی مانده باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
این که مردم یونان و ارمنستان پرچم ناتو رو آتش زدند
یعنی با کشور های شرقی متحد هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
حمایت اون ها که ارزشی نداره
کل ارمنستان که اندازه یک شهر ایران هم نیست هیچ امکانات و تسلیحاتی هم نداره
یونان هم که مشخصه یک کشور غربی است و این کارش ظاهری بوده برای اینکه روسیه بهش حمله نکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
باریکلا ب جرات این کشورها،آدم هرکجا باید از حق دفاع کنه،درسته جنگ بده،ولی وقتی ک ب ضررت باشه مجبوری بجنگی مثل ایران،برا چی ماتو سوریه جنگ می کردیم چون هدف داعش و آمریکا ایران بود ک ب مرزامون بیان واس همین دفاع میکردیم پس اونم حق داره،لطفا بیخود دلسوزی الکی نکنید همین اکراینی ها زمان ک جنگ تو یمن،عراق،سوریه بود چیکار میکردن اصلا اسمشون میومد،؟باهمه وجود نوچه ای آمریکا رو میکردن پس بیخود عزا نگیرین واس اکراین،دم روسیه گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
ناشناس،غیرت مهمه ک ارمنستان داره،مساحت مهم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
مردم آمریکا و اروپا باید با تظاهرات و ریختن به خیابان‌ها از سران و مسئولان کشورشان بخواهند که در جنگ روسیه و اوکراین هیچگونه دخالتی نداشته باشند و بی طرفی خودشان را اعلام کنند تا به سرنوشت اوکراین دچار نشوند.
اگه جنگ جهانی سوم شروع بشه مسئولان آمریکا و اروپا همچون زلنسکی مردم کشورشان را رها کرده و فرار را بر قرار ترجیح خواهند داد. این خط و این نشان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۳ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
یعنی با آذربایجان و ترکیه مخالفند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
آیا ما در مقابل حمله نظامی روسیه دکترین نظامی تعریف کردیم ؟ فقط تمرکزمون رو آمریکاست
اومدیم یهویی پوتین هوس کرد آرزوی تزارهای روس در دسترسی به آبهای گرمو برآورده کنه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
چرت و پرت نگو
4 تا کشور با ما فاصله داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
بعدشم با ما متحد هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
روسیه با ایران تعهد دوستی و همکاری داره هیچوقت ب ما کاری نداره،اون ب داد سوریه رسید ک اصلا ربطی بهش نداشت،روسیه امروز با شوری گورباچف فرق داره
Iran (Islamic Republic of)
ناک اوت
۲۰:۱۱ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
آن روز از گرما خواهد سوخت شک نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
متوهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
از شخص پوتین هرکاری بر میاد حتی حمله نظامی و اشغال ایران
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسی
۱۶:۵۳ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
زلنسکی اینقدر دلخوش به غرب و آمریکا نباش ،فریبت دادند و تو حالا یک فریب‌خورده از ترسوها و بزدلهای غربی هستی ،تف به ذات پلید غربیهای بدعهدی و پیمان شکن و فریبکار و سیاستمداران سرتا پا دروغ و نیرنگش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
پس میخوان ترورش کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
هروقت آمریکا ازین حرفا میزنه،چند روز دیگ خودش میکشش،الکی جلوتر میگ روسیه ک گردن اون بیوفته،مثل فیلماشون رفتار میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
چه غرب و چه شرق قابل اعتماد نیست . اوکراین عاقبت اعتماد به غرب هست و ایران و کوبا و ونزوئلا چوب اعتماد به شرق را می خورند . چون درتمام تحریمهای جهانی اول چین وروسیه قطع نامه ها رو امضا و اجرا میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
جناب همین رویه چندبار تحریم علیه مارو وتو کرد،بفهم اینا با ما دوست هستند پیمان بستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
اعتماد اوکراین به غرب را درست گفتی ولی در مورد روسیه داری اشتباه میکنی.
روسیه دوست واقعی ایران هست. ایران ، روسیه ، چین ، کره ی شمالی و ..... دوستان قدرتمندی هستند که آمریکا و اروپا جرات حمله به این کشورها را نخواهد داشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
اعتماد به غرب دولت بنفشتان و کلاه گشاد برجام را چگونه توجیه می کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۷ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
چین و روسیه چند تا قطعنامه علیه ما رو وتو کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
ایران با توجه به تحولات اروپا باید بهترین موضع را در برجام اتخاذ کند تا بهترین منفعت را ببرد ...فریب بعضی از نرمشهای موذینه امریکا نخورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
روسها واکسن کرونا هم بهمون ندادن اعتماد بهشون نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
درحالیکه ایران دریای خزر را قبلا" به روسیه بخشیده بود!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
چرا دروغ میگویید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
بیسواد پَ اسپوتنیک چی بود؟؟!!!!
آلزایمر گرفته ؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۸ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
ما به هیچ کس اعتماد صد در صد نداریم اصل تامین منافع هست که فعلا با اتحاد با شرقی ها تامین میشه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۴:۵۹ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
عملیات نظامی ویژه؟ یا تجاوز به یک کشور مستقل و کشتار سربازان و مردمان بی گناه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
پوتین جان مرد بزرگ تمام حیوانات وحشی که دستانشان به خون هزاران زن. کودک در خاورمیانه آغشته است را نابود کن...پیروزی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
روسیه و امریکا هر دوشون ضد انسانیت هستند هر دوشون نامرد و ادم کشند لعنت به رهبران ظالم چقدر انسان بیگناه باید کشته بشه خدا لعنتتون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
yjc یه جوری نوشته پوتین به خاطر دفاع از کشورش به اوکراین حمله کرده و برای خروج غیرنظامی ها کمک کرده که انگار نوکر حلقه به گوش روسیه هستیم. افسوس افسوس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
یه سوال دارم از دوستانی که سنگ روسیه رو به سینه میزنن؟اگه روابط با روسیه خوبه پس چرا مردم ایران از گذشته تا الان هیچ خیر و منفعت و تغیری برای خودشون و کشور ندیدن مگه روسیه به قول شما کشور قدرتمند و قابل اطمینانی نیست؟لطفا منطقی جواب بدید تا ماهم بدونیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۱ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
چه ربطی داره .معلومه اونم بر اساس منافع خودش کار میکنه اون مادر ترزا نیست مسئول کمک رسانی و برطرف کردن مشکلات ایران نیست این چیزا باید در داخل حل بشه .ما فقط متحد روسیه هستیم برای مقابله با غربیها اونم برای تامین منافع خودمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
مگه کشور روسییه باید بیاد ایران رو اباد کنه ؟ همین دیگه تفکر نه شرقی نه غربی بعنی اجازه دخالت هیچ کشور رو نمی دیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
بهتره یاد بگیرین عملیات نظامی نه ..تجاوز ..تجاوز ...روسیه متجاوز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
لطفا از شکستهای روسیه هم گزارش پخش کنید . نترسید روسیه ناراحت نمیشه.
ارتشی با آن همه ابهت و عظمت و قصاوت از نیروهای مردمی آموزش ندیده شکستهای سنگینی خودرده و 12 روزه همه جای اوکراین رو بمباران میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
قساوت درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
بزودی زلنسکی را در ته یک چاه پیدا خواهند کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
این عاقبت کسانیست که به شیطان بزرگ دلخوش کردن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
روسیه و آمریکا هیچ موقع در مقابل هم قرار نمی گیرند مثلا اگر آمریکا به ایران حمله کند روس میگه ما نیروی نظامی نمیفرستیم خودشونم که از گشنگی میمیرن لااقل آمریکا کمک مالی و نظامی میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
شما یا هیچی نمیدونی یا خودتو زدی ب اون راه....فک میکنی اگه امریکا و ایران درگیر بشن روسیه همه جانبه ب ایران کمک میکنه....خیلی بدبختی بخدا...همینا تو جنگ ۸ساله بیشتر از امریکا صدام رو حمایت کردن...زیاد دور نریم زمان احمدی نژاد سامانه اس ۳۰۰رو پولشو پیشپیش گرفتن اخرشم گفتن بخاطر تحریم نمیتونیم تحویل بدیم...الانشم ی دونه جنگنده ب ما نمیدن....پس زیاد امریکا امریکا .نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
پوتین چی مصرف کرده که عشق کشورگشایی کرده؟
اگر این فقط یک عملیات نظامی ویژه باشه باید تجاوز عربستان به یمن و یا صهیونیستها به لبنان و فلسطین را هم باید عملیات نظامی تلقی کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
اونی که جنگ را شروع کرد ، زلنسکی رقاصه بود که آمریکا و اروپا تحریکش کردند. بیسواد‌ .
کمی مطالعه کن. آمریکا قصد جهان گشایی داره . همانگونه که به یمن حمله کرده . همانگونه که به سوریه حمله کرد. همانگونه که به افعانستان حمله کرد. همانگونه که به ............حمله کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
درود و صد درود بر پوتین شیر مرد.
اگه این پوتین دلاور جلوی آمریکا و غرب را بگیره وگرنه تو ترسو که نمی نونی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
هر کی موافق شروع جنگ جهانی و جنگ هسته ای هست لایک کنه
هر کی هم از بودن و زندگی کردن راضی منفی بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
میخوای خوددکشی کنی راه باز و جاده دراز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
فرانسه فاش کرد: انگلیس برخورد غیرانسانی با پناهجویان اوکراینی دارد. برخورد دولت انگلیس با پناهجویان اوکراینی برای پیوستن به خانواده هایشان کاملا نامناسب و به دور بودن از انسانیت توصیف کرد.
دیگ به دیگ میگه روت سیاه ، برخورد آمریکا با مهاجران مکزیکی را ندیدند و یا برخورد خود فرانسویان با آوارگان و مهاجران خاور میانه و آفریقایی غیر انسانی نبود ؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۶:۵۰ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
در بین آکرانیها مافیای قاچاق انسان، مواد مخدر، اسلحه، دزدی و.... بیداد میکنه، در کل از لحاظ اخلاقی نچسب و سرد هستند. انگلیس نیازی به خرابکار نداره، تازه از اتحادیه زدن بیرون تا از شر این قبیل نابسامانی خلاص شوند، ارزونی خود اتحادیه،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
غربی‌ها عمیقا به شعارهای انسانی و انسانیت وفادارند منتها مشکل اینجاست که غیر از خودشون بقیه رو انسان حساب نمیکنند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۱۹ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
پیش به سوی نابودی قدرت پوشالی غرب
درود بر پوتین مقتدر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
بمب اتمی بزنید همه چیز تمو.م شه
من بودم شلیک اول رو میزدم
آخه چقدر انسان باید خل باشه که نتونه تصمیم بگیره و فقط بمب ها رو برای ترساندن نگه دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
مهدکودکی هستی؟
Iran (Islamic Republic of)
mamad
۱۴:۰۵ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
خسته نباشی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۶:۵۱ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
خدا خرو شناخت بهش شاخ نداد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
از خودت سوال کن ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
آمریکا و اروپا هم مارو به چشم تهدید برای خودشون میبینن. پس با این منطق شما, حق دارن به ما حمله کنن!!!
Iran (Islamic Republic of)
امید.
۱۴:۱۱ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
آمریکا و اروپا از ما وسیاست و اقدامات ما بزرگنمایی میکنند که به اعراب منطقه سلاح و تجهیزات بفروشن و حضور نظامی داشته باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
صد در صد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
این ما نیستیم که ده ها سال دور آمریکا و اروپا چمبره زدیم و پایگاه نظامی درست کردیم، اونا با این کار به مرز های ما نزدیک شدن و خط و نشون میکشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
آره دیگه پوتین گفته برای دفاع از وطنمان می‌جنگیم منتها مثل فوتبالی‌ها بهترین دفاع رو در حمله دیده حالا امریکا هم میتونه برای دفاع از خودش به هرجا که خواست حمله کنه!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
آمریکا و اروپا اگه تونسته بودند تا حالا با هر بهانه و دروغی بود ایران رو نابود کرده بودند. آمریکا و اروپا تا حالا به بهانه تامین امنیت و صادر کردن دموکراسی و از این جور دروغها بارها و بارها به هزاران کیلومتر دورتر لشکرکشی کردند و برعکس روسیه نه زیرساخت سالمی گذاشتند نه در کشتن مردم عادی کم گذاشتند. اوکراین چسبیده به روسیه ولی آمریکا و اروپا با ایران کلی فاصله دارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
نیست تا حالا آمریکا به هزار جا حمله نکرده منتظر بود روسیه راه رو براش باز کنه. چقدر این غربگداها بی منطق و کورند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
آمریکا و اروپا واقعا ما را تهدید نمی بینند بلکه خود تهدید ها را ایجاد می کنند و مهر ما را بر آن جعل می کنند تا بختر و بیشتر به منافع خود برسند و امثال شما ها را از مقاومت در برابر خود فریب داده تا راحت تر سواری بگیرند اما خوشبختانه همیشه در این سرزمین دلیر مردان خردمنی بوده و هستند که مانع این فریب ها و آن سواری دادن ها شده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
جان مادرت کمی عقل و تامل داشته باش و اگر تعقل برایت سخت است پس دست از وراجی بردار و ساده دلان را فریب نده !!! جان مادرت ، لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
گوینده پیام و عزیز 18:10 و تایید کنندگان پیام : حالا امریکا هم میتونه برای دفاع از خودش به هرجا که خواست حمله کنه!!!
مگر تا حالا نکرده و روسیه آنان را به این روش رهنمایی کرده است؟؟؟ شما در همین بیان وارونه به قضیه نگاه می کنید ! در 100 سال اخیر از 240 جنگ کل جهان آمریکا در قریب به 200 جنک شرکت داشته و یا عامل اصلی بوده و یا جنگ را از طریق سر سپردگان و نواب خود هدایت کرده است و این در حالی است که روسیه بعد از فروپاشی جماهیر شوروی اولین جنگی است که شرکت کرده است !!!!! شما نه تنها جای استاد و شاگرد را عوض کرده اید بلکه تنبل ترین شاگرد را زرنگترین دانشمند و استاد استادان معرفی می کنید؟!!!
این گونه قضاوت نه تنها منصفانه نیست بلکه اوج بی وجدانی و نوکری در شستن کثافات صد سال آن فیل بزرگ اما کثیف است !! و این خوش رقصی را هر کودک درک خواهد کرد که در پی تکه استخوانی و خرده نانی هستید.
امریکا چنان در این زمینه با مهارت کار کرده است که نه تنها مربی دفاع در حمله است بلکه چنان کند که خود تصور کنید شما تهدید هستید و باید مورد حمله و تعرض و تجاوز قرار گیرید و لذا مقاومت نکنید پس در این تجاوز تحمل پیشه کنید و دروازه را بدون محافظ در اختیار قرار دهید و حتی گل به خودی بزنید!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
یازدهمین روز گرفتار شدن روسیه و متحدانش در باتلاق اوکراین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
مزخرف نگو. اوکراین سقوط کرده. رئیس جمهورش فرار کرده . حالا تو خس و خاشاک میگی روسیه تو باتلاق گیر کرده!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
یازدهمین روز گرفتار شدن منجلاب اوکراین (محل پولشویی و اختلاس آقازاده‌های آمریکایی) به دست روسیه و متحدان مقتدرش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
یازدهمین روز تولدت مبارک نی نی کوچولو .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
ایران راه خود از روسیه جدا کنه نه شرقی نه غربی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
بنده یک معلم تاریخ هستم مطمئن هستم که صد سال بعد در کتاب تاریخ اسم پوتین را به عنوان یک جنایتکار جنگی و نه قهرمان ملی روسیه درج خواهند کرد، استالین هم همینگونه بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
هرکس وقایع را براساس تمایلات خود نگاه می کند و متاسفانه بینش عدالت طلبانه و واقع بینی بشدت کم رنگ می باشد چنانکه نازی ها هنوز هیتلر را الگو و مقدس می دانند و مخالفین هیتلر را جنایت کار می خوانند. تاریخ را باید فرد بی طرف و با استناد به تمامی اسناد و مدارک بنویسد نه کسی که تا جلوی بینیش را می بیند و ادعای تاریخدانی می کند چون کتاب تاریخ ابتدایی تدریس می کند و اگر این گفته معلم تاریخ بودن هم درست باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
شما ابتدا بفرمایید چند کلاس سواد دارید؟ مدرک تحصیلیتان را از کجا گرفته اید ؟ تا به حال چند کتاب تاریخ نگاشته اید؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۶:۵۳ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
دوست عزیز، خود تاریخ ثابت کرده که تاریخ را برنده آن می‌نویسد، باید دید برنده کیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
پس با این اطلاعاتت ، انتطار هم داری که حقوقت را زیاد کنند؟!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
باید اون لیسانس تاریختو ازت پس بگیرند. تو چه جور معلم تاریخی هستی که نمیدونی اینکه در تاریخ چی بنویسند بستگی زیادی به این داره که کی تاریخ رو بنویسه و تاریخ رو معمولا فاتحان مینویسند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
خب پس اگه اینطوریه ماهم مثل آبان ۹۸ یه عملیات نظامی داخلی می‌کنیم شاید از این وضعیت اقتصادی خلاص شدیم، نه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
شما هیچ غلطی نمی‌تونی بکنی. تا حالا کم به ساز آمریکا نرقصیدید و مملکت رو به آشوب نکشیدید. اینبار مثل پلیس آمریکا، استرالیا و کانادا باهاتون برخورد می‌کنند. حالا دیگه غربیها نمی‌تونند ایراد بگیرند چون خودشون بدتر از همه با مردمی که برخلاف شما آرام و به دور از وحشیگری اعتراض کردند برخورد کردند. برو تو آمریکا از این وحشی بازیها در بیار تا پلیس آبکشت کنه
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۱:۵۱ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
این از پوتین که در مقابل دشمنان با اقتدار ایستاده؛ اینم از ما که تو وین داریم التماس می کنیم تا برجامو امضا کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
چقدردردناک این بشردوپاچه کارهاکه نمیکند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
لابد خودتو تو آینه نگاه کردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
سلاح های روسی دوزار نمیارزه همه سوخوهاش در هر مدلی با موشک های دوش پرتاب میفته .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
چند بار بهت بگم خودت را به یک روانشناس نشون بده؟؟!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
هرچی باشه از اف35 های اسقاطیلی بهتره
که هنوز پرواز نکرده سقوط میکنه تو دریا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
با حلوا حلوا دهن شیرین نمی شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
باید زود تر جنگ تموم شه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
باید بمب اتم بسازیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
عملیات نظامی!!!الان اگه آمریکا به جایی حمله کرده بود می‌گفتین تجاوز
Iran (Islamic Republic of)
ایران وطنم
۱۱:۱۳ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
سلام.باید به حاجی پوتین کمک مخفیانه پهبادی صورت گیرد،او تنهایی در برابر ناتو تروریست که تهدیدی بر علیه امنیت کل جهان است ایستاد و با حمله پیش دستانه جلوی فاجعه جنگ جهانی را گرفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
پوتین روانیه، شرقگداهایی که یمن و سوریه و... رو علم عثمان کردن که از جنایت پوتین حمایت کنن، شما که ادعاتون میشه که دنیا چرا توی حمایت از اوکراین و یمن عادل نیست و تبعیض قائله، شما خودتون چرا عادل نیستید و تبعیض قائل میشید؟ مگه عربا برتر از اروپاییا هستن؟ حمله عربستان به یمن شد جنایت قرن و تجاوز مزدوران سعودی بعد حمله روسیه به اوکراین شد عملیات ویژه نظامی؟ شما از اون ور بوم افتادید اونام از اون ور، هیچ فرقی باهم ندارین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
کافیه دیگه چرچیل حان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
چیه کم آوردی استالین خان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
خوب عزیز ما هم همین را می گوییم که گر انسان انسان است ، پس چرا همان غرب به ظاهر انسان دوست هفت سال کودک کشی و تحریم و ویرانی یمن و سال ها کشتار و تجاوز
در خاور میانه را دم نزد و امثال شما 10 روز جنگ خود غربیان می بینید و 73 سال حق و عدالت برای فلسطینیان و بیست سال کشتار افغانستان و عراق و سوریه و 43 سال رنج و مرگ هم وطنان خود را بر اثر تحریم ها نمی بینید؟ معیار مقایسه شما ها چیست این موارد قابل قیاس است . تنها معیار چنین سخنانی منافع غرب و حلقه به گوش بودن شما هاست که چون گاو چشم بسته در دور آسیاب می چرخید و فکر می کنید راه انسانیت طی کرده اید. کمی از بی انصافی پایین بیاید و حقایق را با فهم خود درک کنید نه با خواست دشمنان بیگانه .
فیلم بیگانه را ببینید و دقیق درک و مقایسه کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
استالین و چرچیل هردو ملعون های زمانه بودند ، خوشبختانه نسل استالین و کمونیست در شرق بر افتاد ولی متاسفانه نسل چرچیل در غرب ماندگار شد و همانطور که میلیون ها ایرانی قربانی سیاست های چرچیل شده و عقب گرد رشد ایران را با کودتا ی انگلیس دیدیم ، حال سال ها ست که کودتا و تحریم و تهدید غرب و آمریکا می بینیم و مرگ عزیزان از نبود دارو های ضد سرطان و فشار اقتصادی برمردم که نه از جانب روس بلکه از جانب غرب و آمریکا می باشند ، اما این بار ملت و دولت مقتدرانه ایستاده اند و حاضر به تسلیم و عقب گرد و بردگی نیستند و شعبان بی مخ هایی چون شما را می شناسند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
چند بار بهت گفتم خودت را به یک روان درمان خوب نشون بده؟؟!!!!!!
یادته اون روز درس نخونده بودی از مدرسه فرار کردی ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
هر کی جای شما غربگداهای دورو و منافق بود با اتفاقاتی که این چند سال تو دنیا افتاده تا حالا ساکت شده بود ولی شما ژنتون فرق داره و پررویی و .. تو خونتونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
حالا بازم خواهید گفت که بمب اتم حرامه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
بدبختی و بیچارگی ما همینه تا بفهمند حلال بوده و خوب حداقل پنجاه یا صد سال زمان میبره،منظور هم دولتمردان و هم ملتند،هر دو پنجاه سال تا پی بردن فاصله دارند البته اگر تا اونموقع ایران اکراین نشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
افرین.هر چه سریعتر بقیه کشورهای اروپایی را از شر اشرار پاکسازی کنید تا خیال ما را حتتر شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
در این پاکسازی اروپا برهوتی خواهد شد چون کف دست که مو ندارد
India
ناشناس
۱۰:۲۸ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
آمریکا درسته چراغ سبز به روسیه نشون داده که به اوکراین حمله کنه ولی پشت پرده میخواد که دولت روسیه رو هم ساقط کنه مگه ندیدید که پوتین گفت دولتهای غربی امپراتوری دروغ هستند پوتین فهمیده داستان چیه از یه طرفی وارد جنگ شده به غرورش بر میخوره که بخواد جنگ را تمام کنه و آبروش تو دنیا میره آمریکا و انگلیس پوتین رو توی تله انداختن دقت کنید دوستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
شما باید در مسابقه مافیا شرکت کنید ، فکر کردی خیلی زرنگی ؟ بچه زرنگ رمانی هستی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
تحریم های غربی ها و متحدانشان مردم روسیه رو هدف گرفته همونطوری که مردم ایران رو هدف گرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
اشتباهی عدم تایید زدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
الان این کجاش درباره مرگ زلنسکی و گزینه هاش گفته!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
طرفداران پوتین تا حالا شایعه میکردن زلینسکی فرار کرده حالا دارن شایعه مرگش را برنامه ریزی میکنن
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۰:۱۵ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
این همه سال داره عربستان یمن رو به خاک و خون کشیده هیچ کشوری تحریمش نکرد صدای آمریکا هم در نیامد یه عده مردم کشور ما هم کور و کر و لال بودن حالا شفا گرفتن دارن به پوتین فحش میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
شماهم فقط این یمنو بکنید تو چشم بقیه، یه وقت یه کلمه درمورد جنایت پوتین حرف نزنید سکته میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
نه فقط یمن ، افغانستان و عراق و سوریه و ایران عزیز و. فلسطین ، فلسطین ، لبنان و لیبی ، ویتنام و ژاپن و . . . هستند اگر چشم بینا و گوش شنوا داشته باشید و این موارد هم زمان جنگشان و هم کشتار شان و هم نوع جنایتشان با 10 روز جنگ کنترول شده و با میلیارد ها دلار و سلاح کمکی و جنگ رسانه ای و تبلیغاتی از جانب غرب قابل مقایسه است ؟؟؟
و از همه مهمتر مردم ایران و خاور میانه و مسلمانان به ما و مظلومیت نزدیک تر اند یا اکراینی که ظرف 18 سال خود عامل تحریک و عملیات ویژه روسیه شده ؟ از خواب تجاهل و سرسپردگی غرب و عدم درک دوست و دشمن بر خیزید چون زخم بستر خواهید گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
حرف زدن از وجدان و اخلاق و آوردن استدلال و منطق برای یک غربگدا مثل تلاش برای آموزش مکانیک کوانتمی به یه سوسکه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
فقط یمن؟ بعد از جنگ جهانی دوم آمریکا و اروپا به خصوص آمریکا به کلی کشور لشکرکشی کردند یا کودتا راه انداختند و آدم کشتند. فقط چندتاشو نام میبرم: کره و چین، گواتمالا، اندونزی، کوبا، کنگو، لائوس، ویتنام، کامبوج، گراندا، لبنان، لیبی، السالوادور، پاناما، عراق، سومالی، سودان، یوگسلاوی و .... آمریکا تپه سالم باقی نزاشته بعد یه مشت غربگدا که گوششون به بی.بی.سی و وی.او.ای چسبیده یطوری حرف میزنند انگار غربیها قدیسند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
مردم آمریکا و اروپا باید از سران و مسئولان کشورشان بخواهند که در جنگ روسیه و اوکراین هیچگونه دخالتی نداشته باشند و بی طرفی خودشان را اعلام کنند تا به سرنوشت اوکراین دچار نشوند.
اگه جنگ جهانی سوم شروع بشه، مسئولان کشور آنها همچون زلنسکی مردم کشورشان را رها کرده و فرار را بر قرار ترجیح خواهند داد.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۰۵ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
فقط باید گفت
ناز شصت ت،،
پوتین
بزار یک کم هم این مو بورهای مغرور طعم آوارگی رو بچشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
پوتین و روس‌ها هم خودشون مو بور و چشم آبی هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
زلنسکی رو بکشن، اینا سر قبرش هم نمیرن احتمالا، عجب متحدینی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
تا وقتی زنده است و نوکری می کند ادعا می کنندکه سر قبرش هم می روند اما اگر کشته بشه تاریخش تمام بشه مندازند تو اشغال دونی نه تو قبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
روسیه قبل برجام تضمین میخاد که آمریکا اجازه بده بتونه از طریق ایران معامله و تجارت کنه که بتونه تحریم بی اثر کنه یعنی فقط به فکر منافع خودشه..بخدا روسیه هیچ کسی و هیچ کشوری جز منافع خودش براش مهم نیست.همون حرف ظریف که میگفت روسیه قبل برجام به هرکاری دست میزد تا برجام شکل نگیره..ولی ما هنوز خوش خیالیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
چون روسیه هم غرب را از ظریف بهتر می شناخت و دیدیم که سخن روسیه درست تر در آمد تا ظریف ، و هم اینکه باید قدر سرداران و مدافعان خود را بیشتر و بهتر بدانیم
Iran (Islamic Republic of)
عامو ناونی
۰۹:۱۹ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
رِییس جمهور روباهیا در دیدار با کفتار
گفت در حال گفتگو با سلطان جنگل هستیم تا راهی پیدا کنیم مبنی بر ایجاد پرواز ممنوع برای کرکس ها...
کاش جنگ هسته ای بشه تا این سیاستمداران دلال و خودشیفته نابود بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
اگر مناطق اروپا و امریکا و چین و حتی کشور خودمان دارای مناطق هسته ای هستند اگر جنگ هسته ای شروع بشود و چند سایت هسته ای اسیب ببیند کل دنیا رادیواکتیوی خواهد شد و دیگر زمین جای برای زندگی نیست. بله آن سیاستمداران غرب نابود می شوند و بعد از آن زندگی ما آسیایی ها هم به خاطر نشت رادیواکتیو به پایان خواهد رسید. یک مقداری لطفا تفکر بفرماید و بعد نظر بدهید. التماس تفکر (مرگ بر متجاوزان غربی و شرقی و ...، الهم عجل الولیک الفرج)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
کاش یه احمق‌هایی مثل تو زبون درازتونو به کام می‌گرفتید و حرف مفت در مورد جنگ هسته‌ای نمی‌زدید وقتی حتی نمی‌دونید این هسته با هسته‌ی زردآلو و سیب فرق داره.
Iran (Islamic Republic of)
عامو ناونی
۱۸:۵۳ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
پاسخم را تایید کنید وگرنه منم شما را تحریم می کنم خخخ
Iran (Islamic Republic of)
ع. ن
۲۰:۰۸ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
این نه اون یکی پاسخ
Iran (Islamic Republic of)
صالح
۰۹:۱۷ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
در جواب به اون کافر یهودی
که 3 بار گفته بنویسید حمله

1)چرا باید با روسیه دشمن شویم؟ مگر مغز نداریم
و قدرت سلاح ها و تسلیحات روسیه رو هم دیدیم
در 10 روز یک کشور عظیم اروپا رو گرفت
و روسیه بیش از 4 هزار بمب اتم داره

2)خب مثل امریکا و عراق از بمب اتمی و شیمیایی که استفاده نکرده بنویسیم کشتار

3)کور خوندید
ایران هیچ وقت با متحد خودش دشمن نمی‌شود
که شما یهودی ها خوشحال بشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
یه احمق جاهلی مثل تو منافقه که حتی ابتدایی ترین آموزه‌های اسلام رو هم بلد نیست، احترام به سایر ادیان رو بهت یاد ندادن؟ شعور نداری؟ خوشت میاد بقیه هم بیان اسلام تو رو مسخره کنن؟ امثال تو باعث میشین که یه نفر مثل خودتون بیاد کاریکاتور پیامبر رو بکشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
سه دلیل احمقانه گفتی برای دلبستگی به پوتین کمونیست.
جواب دلیل های شما را نمیدم چون از قدیم گفتن، جواب ابلهان باشد خموشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
متاسفانه دین یهود تحریف شده
و یهودیان همه شون فاسد هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
این بیشرف امریکا کشورهای همسایه رو داره تجهیز میکنه علیه روسیه بعد میگه نمی خوام جنگ جهانی بشه دخالت نمی کنم دروغ دروغ
United States of America
ناشناس
۰۸:۵۷ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
عملیات نظامی!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ایران مقتدر
۱۰:۲۹ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
سعی کن با آی پی ایران کامنت بدی شاید حرفاتو باور کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
این جوالدوز عملیات نظامی بد جوری تنتان فرو رفته که دست بردار نیستید ؟ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۸:۱۸ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
چه خبر گزاری بی طرفی!!!!! واقعا متاسفم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
همچنان تا زمان مرگ از بیان وقایع مغایر با خواست اربابانت متاسف بمان.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۸:۱۳ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
عملیات نظامی نه عملیات تجاوز
مثل تجاوز عربستان به یمن
مثل تجاوز رژیم صهیونیستی به فلسطین
مثل تجاوز آمریکا به عراق و سوریه و افغانستان
روسیه هم یه تجاوزگر هستش به یه کشور دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
چرا ماست ها رو می ریزی، تو قیمه ها. داداشی؟؟؟؟؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
چند روزی که از ماست و قیمه مینویسی جمله جدیتر نداری؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
از کی تا حالا حمله عربستان به یمن شده قیمه حمله روسیه به اوکراین شده ماست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
داداشی ۱۱:۵۹ شما فعلا مفهوم این جمله رو نمیفهمی، جمله جدید میخوای؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
اون داداش مون 10:19 منظورش این که جنگ عربستان ویمن.و صهیونیست کودک کش و امریکا و عراق سوریه . فرق داره با جنگ روسیه و اوکراین. چرا همه چیز و با هم قاطی میکنید. این همه کشورها که به دفاع اوکراین رفتن. چرا از یمن و سوریه و عراق دفاع نکردن سکوت کردن. نمیشه که ملت اوکراین مظلوم هستن. مردم عراق وسوریه و یمن ادم نیستن. لطفا قبل از اینکه با عصبانیت جواب طرف مقابل بدید فکر کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
ناشناس12:04و ناشناس 11:59 شما چند سالتونه؟؟؟ یه بچه 7 ساله متوجه میشه مفهوم جمله چیه . داداش مون10:19 دقیقه منظورش این هست که همه مسائل و با هم قاطی نکنید. کدوم.یک از کشورها طرفداران اوکراین از یمن حمایت کردن هیچ کدوم .حتی ارسال دارو و به کشور ممنوع کردن. این همه کشورها دارن از اوکراین حمایت میکنند.باز شما دارید یمن و سوریه وعراق و با اوکراین مقایسه میکنید. شما مثل کسانی هستید که طرف داره نور خورشید نشون ميده شما نوک انگشت نگاه میکنید. چون متوجه نمی شید. شروع به مسخره کردن و توهین کردن میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
روسیه متجاوز و آغازگر جنگ است، حالا برای تطهیر پوتین و بیگناه جلوه دادن او هی ضرب المثل ماست و قیمه و نوشابه و باقالی پلو و..... بنویس، تو اصل ماجرا هیچی فرق نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
ناشناس۱۳:۲۳، حالت خوبه تو ؟؟؟؟ طرف کی از پوتین حمایت کرده، وقتی مفهوم نمیگیری، به قول خودت ضرب المثل نمیفهمی بهتر نیست دهنت و ببندی، سکوت کنی ، هیچ کسی هم بهت نمیگه لالی...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
ناشناس 13:23. شما خودت میگی نمیفهمی . خوب چیزی که متوجه نشدی چرا نظر میدی؟؟؟؟ بنده خدا کی گفته طرفدار پوتین. اینهمه نظرات امد جواب دادن. گفتن منظور چیه. هیچ کدوم نخوندی . از روی عصبانیت امدی جواب دادی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
لطفا کسی جواب . این ها رو نده. این همه داداش یا آبجی هامون. آمدن براشون توضیح دادن منظور چیه. وقتی نمی خوان بفهمن. خوب زوری که نیست. طرف نگرفته داداشمون. چی گفته شروع کرده به مسخره کردن نظرات .خوب نمی فهمه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
درست اما کمیت و کیفیت تجاوز و مدت زمان تجاوز و تعداد تجاوز و دلایل تجاوز را هم درک کنی و ببین ، شاید خدا شفایتان دهد و از نژاد پرستی و تعصب و جهالت و دشمن پرستی و خود زنی به در آیید و مانند گوسفندان به دنبال گرگ در پوستین چوپان نروید . چون پروار شدید این چوپان شما راهم سلاخی خواهد کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
12:20 - از همان روزی که دست حضرت قابیل کشت آلوده به خون حضرت هابیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
اشتباهی تایید زدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
ناشناس ۱۷:۳۰، من همه نظرات خوندم ، اکثراً نظرات دارن توضیح میدن،حرف بدی نزدن، ولی شما هی نظرات نمیخونی‌ متوجه نمیشی شروع به توهین کردن میکنی، شما خجالت نمیکشی چقدر نادانی چقدر شما بی ادبی، آدم به هم وطنش‌ خودش میگه گوسفند، چرا یه عده اندک امثال شماها میخواین‌ با این حرف زدنتون‌ ثابت کنید که طرفداران اوکراین بی منطق بی ادب و ...هستن،( شما طرف دار مردم اوکراین نیستی کسی که به هم وطن فحاشی میکنه دلسوز نیست ) شما که به هم وطن گوسفند خطاب میکنی ، وای به حال اون کشورهای دیگه...واقعاً برات متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
یا حسین. ناشناس 17:30. تو که دم از عاقل بودن میزنی . اخه ادم عاقل با شعور هم وطن خودش و گوسفند خطاب میکنه. اگه حرفت حق باشه پس چرا توهین میکنی به هم وطنت. حرفی که حق و الحسینی باشه هیچوقت با توهین و بی ادبی همراه نیست. پس حرفت حق نیست.
Canada
ناشناس
۰۸:۰۳ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
عاقبت کودتای مخملی بنفش شون را دارند با چشم میبینند
بعد وقتی اوکراین سلاح اتمی اش را از دست داد
بخاطر قول حمایت از west
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
حالا اون west رو فارسی مینوشتی میمردی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۳ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
طبق لفظ رسانه های ایران. این یک عملیات نظامیه هستش و جنگ نیست. فقط نمیدونم چرا شهرها نابود و زن و بچه و مردم بی گناه دارن کشته میشن.به زن ها تجاوز میشه و هیچ اهمیتی به غیر نظامی بودن یک منطقه نمیدن و موشک میزنن. بعد آقایون داخلی هم بی طرف هستند هم مخالف جنگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
برای هیچکدام از چیزهایی که نوشتی مدرکی نداری. نه شهری نابود شده نه زن و بچه‌های مردم عمدا کشته میشند یا تجاوز میشه. فکر کنم روسیه رو با آمریکا اشتباه گرفتی. روسیه میخواست اینکارو بکنه همون اول برق و اینترنت و تمامی راههای ارتباطی اوکراین رو دود میکرد میرفت هوا.
Iran (Islamic Republic of)
..
۰۷:۵۲ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
بیشتر شرکت های بین المللی روسیه را تحریم کرده اند و این سبب از بین رفتن اقتصاد روسیه می شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
هیچیش نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
آره هیچیش نمیشه چون ابلهانی چون شما طرفدار و دلبسته روسیه شدید
United States of America
ناشناس
۱۶:۳۶ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
شما طرفدار و دلبسته آمریکایید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
شما نگران نباش ، اقتصاد ایران با 1700 تحریم دوام آورده است روسیه با چنان توان و همراهانی صد سال بیشتر دوام خواهد آورد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
روسیه بخش بزرگی از انرژی جهان به خصوص اروپا رو تامین می‌کنه. روسیه یک سوم غلات دنیا رو تامین می‌کنه. روسیه کشور پهناوریه که اروپاییها آرزوی داشتن چنین زمین وسیعی با این منابع و معادن رو در خیالات دارند. همینکه قیمت بنزین داره مدام در امریکا و اروپا بالا میره نشون میده کی در نهایت ضرر می‌کنه
Iran (Islamic Republic of)
حميد
۰۷:۴۴ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
تعجب ميكنم كه رييس جمهور اوكراين / زلنسكي / هنوز متوجه نشده كه آمريكا از اون حمايت نكرده و نمي كند .
و بيشتر در تعجبم كه چرا همچنان در سناريويي كه آمريكايي ها براش نوشتند . داره بازي ميكنه .
الان بايد تصميم درست بگيري و كشورتون را نجات بدين .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
شما چه مقام بلند پایه ای در مراکز تصمیم گیری سیاست های بین المللی دارید؟
Turkey
علی ر
۱۵:۱۶ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
سیاستمداران غرب به خصوص امریکا برای اجرای فیلمنامه ای که سالها پیش نوشته بالاخره زلنسکی بهترین بازیگر رو پیدا کرد این فیلم داستان رقابت غرب و آمریکا برای نابودی شوروی و بعد روسیه دهه هاست پیگیری میشود زلنسکی روزهای اول جنگ خودش اعتراف کرد که غرب پشتش رو خالی کرده و فقط وعده ها داده بود ایشان اگر سیاستمدار عاقلی بود از اول باید به سمت روسیه چرخش میکرد تا غرب رو ادب کنه و مردم و کشورش رو نابود نکنه, روزهای سیاهترین در انتظار اون و مردم اوکراین است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
زلنسکی راه چاره ندارد ، اما مردم می توانند راه خود را از او و سلطه غرب جدا سازند.
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم پهلو
۰۷:۳۷ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
مرگ بر شوروی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
از غارت بیا بیرون شوروی 30 سال پیش تموم شد الان یک کشور مستقل و قدرتمند هست روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
بنده خدا غار کهف بودی ؟ 34 ساله که شوروی نابود شده !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۱ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
آفرین بر شیر مردان روس ، درود بر شما دلاور مردان ، شیر مادرتان حلالتان باد .
بکوبید و ویران کنید که اروپا و آمریکا بد جوری همچون خر در گِل ماندند .
مردم اروپا و آمریکا باید با تظاهرات پی درپی و گسترده ی خودشان از سران و مسئولان کشورشان بخواهند ت در جنگ روسیه و اوکراین بی طرفی خودشان را اعلام کنند تا به سرنوشت اوکراین دچار نشوند.
مطمئن باشید که اگر جنگ به اروپا و آمریکا کشیده شود ، سران این کشورها همچون زلنسکی مردم را رها کرده و فرار ا بر قرار ترجیح خواهند داد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
مشخصە خیلی ظاهرنگر هستی و همە چیز را با هیجان نگاە می‌کنی!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
نه بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
حداقل اون داداش مون ۷:۱۱ ظاهر نگر، شما که کاملا ( نابینا ) هستید ، ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
جوگیر شدی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
چاقو دسته خودش را نمیبرد!
Iran (Islamic Republic of)
ناک اوت
۲۰:۰۶ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
پس شما دوستدار جنگ جهانی و نابود شدن جهان هستید؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!! آتش جنگ به سرعت دامن زمین را به باد فنا خواهد داد
Iran (Islamic Republic of)
مصمم
۰۷:۰۸ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
غرب به این سادگی نمی تواند از وابستگی به انرژی روسیه رهایی یابد تازه اگر این کار صورت گیرد جایگزین های آن شرایط را برای غرب بدتر خواهند کرد و غرب وابسته به کشورهایی خواهد شد که اوضاع را برای شان بدتر خواهد کرد که البته اتفاق جدید به نفع جهان اسلام خواهد بود . امید واریم چنین اتفاقی بیافتد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
جایگزین آن قطر خواهد بود نه ابر قدرتی چون روسه ، و قطر با کمترین تهدید غرب بر باد خواهد رفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
اتفاقاً بهترین شرایط برای ما این است که غرب قطر را جایگزین روسیه بکند .
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۰۶:۴۲ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
عملیات نظامی چیه ؟ مگه روسیه حمله نکرده به اکراین . لعنت بر حامیان ظلم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
عملیاتی است که نه تنها زیر ساختهای نظامی دشمن را در زمانی اندک نابود خواهد کرد و بلکه روح و روان حامیان ظلم را هم ویران می کند؟ لعنت بر ظالمانی که 73 سال کشتار و آوار و آوارگی و رنج زنان و کودکان و ظلم اربابان و خودی ها را نمی بینند ولی 10 روز عملیات نظامی کنترول شده پیشگیرانه و دفاعی را چون خار در چشم خود می بینند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
آقا مسعود ، ما هم می گوییم صد لعنت به حامیان ظلم ، اما ای کاش صداقت داشتید و یک هزارم ظلمهای آمریکا به تمام بشریت را که در طول تاریخ سه چهار قرنۀ خود علیه مردم جهان انجام داده را می دیدید و عدالت طلب ده روزه نبودید !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۵ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
از کی تجاوز نظامی شده عملیات نظامی!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
از زمانی که شما 73 سال اشغالگری و 20 سال کشتار و 15 سال تجاوز و 7 سال ددمنشی را نمی بینید ، اما 10 روز عملیات پیشگیرانه و دفاعی را می بینید!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناک اوت
۲۰:۰۴ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
آفرین به تو روشن فکر منشأ فساد رو پیدا کردی
درود! آمریکا که برای حقوق بشر بشر رو به خاک و خون می کشه اون مشکلی نداره مهم نیته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
از همون موقع که لشکرکشی و قتل عام مردم به دست آمریکا شده صادر کردن دموکراسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۰ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
پوتین یک دروغگو به تمام معنا هست به کشور مردم حمله کرده و داره زن و کودک به خاک خون میکشه که از کشورش دفاع کنه دفاع وقتی به کشورت حمله کردن باید دفاع کنی نه که خودت حمله کنی و الان تو باتلاق گیر کردی و داری آدم بیگناه میکشی و به زن و کودک رحم نمیکنی روسیه همون روسیه ای هست که زمانی دو بار به ایران حمله کرد و مردم قتل عام کردن و مال مردم غارت کردن و یک قتل عام بزرگ تو ایران به راه انداختن پوتین نسل همون وحشیا هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
با این حساب شما دروغ های اسعمار و استکبار غرب و آمریکا را هم معترفید ؟ یا در این موارد کر و کور و لال خواهید ماند؟
آیا دفاع پیشدستانه بهتر است یا پس از حمله دشمنی که با خزیدن در بستر خواب نیش مرگ الودد بزند ؟ آیا شما واکسن را قبل حمله میکرب و ویروس می زنید یا بعد ؟ ایا علاج واقعه را بهتر است و باید قبل از وقوع کرد یا بعد از آن ؟
نه روسیه کنونی روسیه 3 قرن قبل ، با همان آرمان ها و اهداف ، ونح حاکمان کنونی داشت و دارد ، و نه ایران حاکمان و ارمانها و توانمندی و مردمان کنونی ایران همان کسان گذشته و نه جهان کنونی جهان 3 قرن قبل ، و شاید شما به عمد 3 قرن در خواب مانده اید !
اگر پوتین نسل وحشیان تزار و کمونیسم است پس غرب هم نسل نرون و اتیلا و تزار است و شما هم نسل غزنویان و تیموریان و شاهان سفاک و مستکبر هستید !!! ولی معیار حال کنونی است و هر کس به گور خود میرود و پاسخگوی اعمال خود نزد خداوند خواهد بود نه گذشتگان و آیندگان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۰ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
از وطن دفاع می‌کرد یا تجاوز به کشور
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۰۰:۵۴ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
سلام ،

کی گفته ؟
وزیر ؟!!!!!!!!!!! ،
معاون ؟ .
آخرین اخبار