مازاد درآمد ۲۵۰ میلیارد تومانی استان قم

سرپرست اقتصاد و دارایی گفت: امسال ۲۵۰ میلیارد تومان مازاد درآمد داشته ایم.

مهدی فراهانی در جلسه ذی حسابان با استاندار قم با اشاره به کشف فرار‌های مالیاتی و انتقال پرونده‌های مالیاتی شرکت‌های قمی به استان گفت: از این دو محل امسال مازاد درآمدی ۲۵۰ میلیارد تومانی نسبت به سال قبل داشته ایم.

استاندار قم نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت و ضرورت کار ذی حسابان به عنوان بازوی نظارتی دستگاه‌های اجرایی گفت: مازاد درآمد استانی موضوعی است که در جلسه با سازمان برنامه و بودجه باید پیگیری شود تا سال آینده در استان هزینه شود.

شاهچراغی از سامان دهی اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی در بودجه سال آینده خبر داد و گفت: نظارت‌ها باید در زمینه پرداخت اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی بر اساس عدالت افزایش یابد تا شاهد شکاف در پرداخت‌ها بین نیرو‌های شرکتی و قرار دادی با سایر نیرو‌ها نباشیم.

استاندار قم عملکرد نزدیک به عدالت در پرداخت‌ها را ضروری دانست و گفت: با حضور ذی حسابان باید دقت شود که نحوه پرداخت اضافه کاری و پاداش‌ها در دستگاه‌های اجرایی منطقی با ضابطه و بر اساس عدالت صورت گیرد.

شاهچراغی گفت: عملکرد ذیحسابان مالی یکی از شاخص‌های مالی برای سلامت، شفافیت، نظم، انضباط و تضمین سلامت مالی دستگاه‌های اجرایی محسوب می‌شود که می‌تواند در اجرای سریع و با کیفیت طرح‌ها موثر باشد.

شاهچراغی بر ورود ذی حسابان برای ایجاد در نظام رتبه بندی عملکردی مدیران تاکید کرد و گفت: باید قاعده‌ای گذاشته شود تا برعملکرد مدیران دستگاه‌های اجرایی نظارت دقیقی صورت گیرد که در این زمینه ذی حسابان می‌توانند بسیار کمک کننده باشند.

استاندار قم نظارت و رصد کامل نحوه جذب بودجه دستگاه‌های اجرایی را ضروری عنوان کرد و گفت: باید قاعده‌ای تعریف شود تا در زمینه اعتبارات تملک دارایی و جذب اعتبارات عمرانی نظارت کامل و دقیقی صورت گیرد تا به نفع مردم حداکثر بودجه‌ها جذب شود.

در پایان این جلسه از ۱۰ نفر از ذی حسابان دستگاه‌های اجرایی استان قدردانی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار