دوازدهمین روز عملیات نظامی روسیه در شرق اوکراین

نقشه سرویس اطلاعاتی اوکراین برای حمله به تاسیسات هسته‌ای این کشور

وزارت دفاع روسیه هشدار داد سرویس اطلاعاتی اوکراین با همکاری شبه‌نظامیان در حال توطئه‌چینی برای ایجاد حمله ساختگی به تاسیسات هسته‌ای اطراف خارکیف است.

روابط مسکو و کی‌یف که پس از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه با تنش همراه شده بود و به دلیل مداخلات آمریکا و هم‌پیمانانش به اوج وخامت خود رسید، سرانجام به آغاز عملیات نظامی ویژه ارتش روسیه در اوکراین از پنجم اسفندماه منجر شد. این عملیات که به گفته مقامات روسیه با هدف دور کردن تهدیدات ناتو و غرب از مرز‌های این کشور انجام شده به روز دوازدهم خود رسیده است.

ارتش روسیه در روزهای گذشته کنترل مناطقی از اوکراین از جمله شهر بندری «خرسون» در ساحل دریای سیاه را به دست گرفته است. وزارت دفاع روسیه نیز روز گذشته اعلام کرد نیرو‌های مسلح این کشور فرودگاه متعلق به نیروی هوایی اوکراین در وینیتسا را با سلاح‌های بسیار دقیق از کار انداختند.

این در حالی است که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی و غرب به وعده‌های خود به اوکراین مبنی بر عضویت این کشور در ناتو عمل نکرده‌اند؛ کشورهای غربی در درگیری‌های روسیه و اوکراین مداخله نمی‌کنند و تنها به ارسال تجهیزات نظامی به کی‌یف و تحریم‌هایی علیه روسیه بسنده کرده‌اند.


بیشتر بخوانید:


«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه با تأکید بر این‌که «روس‌ها و اوکراینی‌ها ملتی واحد هستند» گفته است نظامیان روسی از وطن خود دفاع می‌کنند و برای از بین بردن نازی‌های جدید در اوکراین تلاش می‌کنند. به گفته پوتین نازی‌های جدید از غیرنظامیان اوکراینی به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

پس از دو دور مذاکره بین روسیه و اوکراین برای کاهش تنش‌ها، منابع خبری اعلام کرده‌اند که دور سوم مذاکرات روسیه و اوکراین قرار است امروز ۷ مارس (دوشنبه ۱۶ اسفند) برگزار شود.

عضو هیأت اوکراینی درخصوص مذاکره با روسیه اعلام کرده است که هر دو طرف موافق هستند که به صحبت‌های یکدیگر گوش داده و تاکنون بحث موثری داشته اند، اما تنها موضوعاتی که توافق در مورد آن‌ها تقریبا غیرممکن است، کریمه و به رسمیت شناختن لوهانسک و دونتسک است.

آخرین تحولات در دوازدهمین روز از عملیات نظامی روسیه در اوکراین را در ادامه می‌خوانید:

کاخ سفید: هنوز تصمیمی درباره ممنوعیت واردات نفت روسیه گرفته نشده است

جنیفر ساکی، سخنگوی کاخ سفید در گزارش روزانه خود اعلام کرد که دولت آمریکا هنوز تصمیمی درباره نفت روسیه نگرفته است.

سخنگوی کاخ سفید در بخشی از سخنان خود گفت: «مقامات آمریکایی برای رایزنی درباره امنیت انرژی از ونزوئلا بازدید کردند. بایدن درباره ممنوعیت واردات نفت روسیه تصمیمی نگرفته است اما نفت بخشی از مذاکره ما با ایران خواهد بود. البته رئیس‌ جمهور آمریکا در حال انجام اقداماتی برای رسیدگی به قیمت های فزاینده گاز است.»

۲ سال پیش
افزایش شمار پناهجویان اوکراینی به بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر

مارتین گریفیث، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه در جلسه شورای امنیت سازمان ملل در خصوص اوضاع انسانی در اوکراین گفت: تعداد پناهجویان در اوکراین از مرز یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر گذشته است.

۲ سال پیش
درخواست وزیر خارجه اوکراین

وزیر امور خارجه اوکراین گفت: ما خواهان مذاکرات مستقیم زلنسکی و پوتین هستیم؛ زیرا می دانیم که پوتین تصمیمهایی خواهد گرفت.

۲ سال پیش
سرگئی لاوروف باهمتای اوکراینی خود دیدار می کند

خبرگزاری تاس روسیه گزارش داد سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه با همتای اوکراینی خود در ترکیه دیدار می کند

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اعلام این مطلب گفت: این دیدار ،به عنوان بخشی از توافقی که با رئیس جمهور پوتین در یک تماس تلفنی حاصل شده است، برگزار خواهد شد.

۲ سال پیش
موافقت قانونگذاران سنا و مجلس نمایندگان آمریکا بر طرح کلی لایحه مجازات روسیه

شبکه سی ان ان اعلام کرد در بیانیه ای مهم چهار قانونگذار ارشد آمریکایی اعلام کردند لایحه ای را تنظیم خواهند کرد که روابط تجاری عادی با روسیه و بلاروس را تعلیق می کند و به کاخ سفید اختیار افزایش تعرفه ها بر روی واردات از این دو کشور را خواهد داد.

۲ سال پیش
کاخ سفید: سران چهار کشور بر ادامه «افزایش هزینه‌ها» برای روسیه تاکید کردند

کاخ سفید اعلام کرد: سران آمریکا، فرانسه، آلمان و انگلیس در یک تماس ویدیویی بر عزم خود برای ادامه «افزایش هزینه‌ها» برای روسیه به منظور تلافی عملیات نظامی این کشور در اوکراین تأکید کردند.

۲ سال پیش
معاون نخست‌وزیر روسیه: اروپا، آمریکا را به سمت تحریم تحویل گازی سوق می دهد

الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه  در سخنانی گفت: اروپا، آمریکا را به سمت تحریم تحویل گاز از طریق نورداستریم ۱ سوق می‌دهد، اما ما هنوز تصمیم نهایی را نگرفته‌ایم.

او در ادامه گفت: روسیه ۴۰ درصد گاز مورد نیاز اروپا را تامین می‌کند و همیشه شریک قابل اعتمادی بوده است.

الکساندر نواک تصریح کرد: دست رد به نفت روسیه به عواقب فاجعه‌باری برای بازار جهانی منجر خواهد شد و باعث افزایش قیمت‌ها تا ۳۰۰ دلار در هر بشکه یا بیشتر خواهد شد.

۲ سال پیش
سخنرانی مجازی زلنسکی در پارلمان انگلیس

الجزیره/ دفتر رئیس مجلس عوام انگلیس اعلام کرد: رئیس‌ جمهور اوکراین روز سه‌شنبه از طریق ویدئوکنفرانس با نمایندگان پارلمان انگلیس سخنرانی خواهد کرد.

۲ سال پیش
رای گیری مجلس نمایندگان آمریکا درباره واردات انرژی روسیه و قطع روابط تجاری

رویترز/ مجلس نمایندگان آمریکا در حال آماده شدن برای رای گیری در مورد قانون ممنوعیت واردات انرژی از روسیه و تعلیق روابط تجاری با روسیه است.

۲ سال پیش
آلمان: با سران آمریکا، انگلیس و فرانسه رایزنی کردیم

الجزیره/ صدر اعظم آلمان اعلام کرد: با بایدن، جانسون و مکرون در مورد اولویت حفاظت از غیرنظامیان در اوکراین بحث کردم. ما از روسیه می‌خواهیم فوراً تهاجم خود را که قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند، متوقف کند.

۲ سال پیش
روسیه: به مذاکرات ادامه می‌دهیم

رئیس هیئت روسیه در مذاکرات اعلام کرد: هنوز زود است که درباره مذاکرات با هیئت اوکراینی مثبت صحبت کنیم. انتظارات ما امروز در مذاکرات برآورده نشد، اما به مذاکره ادامه خواهیم داد. ما متن توافق‌نامه‌ها را به طرف اوکراینی ارائه کردیم، اما آن‌ها آن را امضا نکرده و خواستار ارائه آن به سران اوکراین در کی‌یف شدند. هیئت اوکراینی به همتایان روسی خود تضمین داده است که کریدورهای بشردوستانه از روز سه شنبه شروع به کار خواهند کرد.

۲ سال پیش
پایان دور سوم مذاکرات روسیه و اوکراین

اینترفکس/ سفارت روسیه در مینسک اعلام کرد: دور سوم مذاکرات اوکراین به پایان رسید.

اسپوتنیک/ مذاکره کننده اوکراینی اعلام کرد: در مذاکرات با روسیه درباره کریدورهای بشردوستانه پیشرفت کمی حاصل شده است.

  آر تی/ هیئت مذاکره کننده اوکراین اعلام کرد رایزنی‌های روسیه و اوکراین ادامه می‌یابد اما نتایج قابل توجهی از دور سوم مذاکرات حاصل نشده است.

۲ سال پیش
اعزام ۵۰۰ نیروی اضافی آمریکا به اروپا

یک مقام ارشد پنتاگون اعلام کرد: وزیر دفاع دستور اعزام ۵۰۰ نیروی اضافی برای تقویت جناح شرقی ناتو را صادر کرده است. نیروهای اضافی در اروپا پاسخی به وضعیت امنیتی پس از حمله روسیه به اوکراین است.

او همچنین مدعی شد: رئیس جمهور پوتین ۱۰۰ درصد نیرو‌های رزمی خود را به اوکراین آورده است. روسیه تاکنون ۶۲۵ موشک به سمت اهدافی در اوکراین شلیک کرده است. ما معتقدیم گزارش‌هایی مبنی بر اینکه روسیه به دنبال بکارگیری سوری‌ها و خارجی‌ها برای جنگ در اوکراین است، دقیق است.

۲ سال پیش
توقف بخشی از همکاری بوئینگ با روسیه

سخنگوی بوئینگ اعلام کرد: به دلیل جنگ روسیه با اوکراین، خرید فلز تیتانیوم از روسیه را متوقف کردیم.

۲ سال پیش
نقض آتش بس از سوی نیروهای اوکراینی

الجزیره/ استقلال طلبان دونتسک اعلام کردند: نیروهای اوکراینی آتش‌بس اعلام شده امروز برای تأمین امنیت خروج غیرنظامیان از ماریوپل را نقض کردند.

۲ سال پیش
شکایت فدراسیون فوتبال روسیه علیه تصمیم فیفا و یوفا

سی جی تی ان/ فدراسیون فوتبال روسیه شکایتی را علیه تصمیم فیفا و یوفا مبنی بر محرومیت تیم فوتبال روسیه از حضور در مسابقات بین‌المللی به دادگاه داوری ورزش ارائه کرده است.

۲ سال پیش
المیادین: ناتو از طریق ماهواره ها از نیروهای روسیه جاسوسی می‌کند

خبرنگار المیادین به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که بیش از ۱۰۰ ماهواره نظامی کشور‌های ناتو اطلاعاتی در مورد تحرکات نیرو‌های روس در اختیار اوکراین قرار می‌دهند.

۲ سال پیش
خروج تمام کارکنان سازمان امنیت و همکاری اروپا از اوکراین

سازمان امنیت و همکاری اروپا از خارج کردن تمامی کارمندان بین المللی خود در هیئت اعزامی اش در اوکراین که تعدادشان به ۵۰۰ نفر می‌رسید، خبر داد.

۲ سال پیش
اظهارات یک مقام آمریکایی درباره فرودگاهی سری که به مرکز ارسال سلاح به اوکراین بدل شده است

یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا از یک فرودگاه مخفی خبر داد که به مرکزی برای ارسال سلاح به اوکراین برای مقابله با عملیات روسیه تبدیل شده است.

شبکه سی‌ان‌ان به نقل از این مقام ناشناس آمریکایی اعلام کرد: «ژنرال مارک میلی»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا هفته گذشته به فرودگاه نزدیک مرز اوکراین رفت و در آنجا از نزدیک شاهد تلاش کشورهای متعدد برای آوردن سلاح به اوکراین بود.

۲ سال پیش
مجارستان: از گسترش تحریم‌ها علیه روسیه حمایت نمی‌کنیم

وزیر دارایی مجارستان اعلام کرد: بوداپست از گسترش تحریم‌ها علیه روسیه و شامل انرژی حمایت نخواهد کرد، زیرا این امر پول و اقتصاد مجارستان را تهدید می‌کند.

۲ سال پیش

دیلی میل/ لیگ برتر فوتبال انگلیس قرار است پخش شبکه های تلویزیونی روسیه را قطع کند.

۲ سال پیش
دستور اجرایی دولت روسیه درباره تعامل شرکت‌های روس با کشور‌های غیردوست

وزارت دارایی روسیه اعلام کرد: شرکت‌های روس که مایل به همکاری با شرکت‌های وابسته به کشور‌های مخالف عملیات نظامی مسکو در اوکراین هستند، باید مجوز دولت را برای این همکاری دریافت کنند.

مجوز همکاری این شرکت‌های روس را کمیسیون کنترل سرمایه گذاری‌های خارجی صادر خواهد کرد. این کمیسیون شامل نمایندگانی از بانک مرکزی روسیه و دفتر ریاست جمهوری این کشور است.

۲ سال پیش
تحریم‌های کانادا علیه روسیه

رسانه های خبری از اقدام کانادا در اعمال تحریم های بیشتر علیه شخصیت های روسیه خبر دادند.

کانادا تحریم هایی را علیه پسکوف، سخنگوی کرملین دریپاسکا و سیمونیان (الیگارشی‌های روسیه)اعمال می‌کند.

۲ سال پیش

خبرگزاری فرانسه/ اتحادیه اروپا با آغاز بررسی پیشنهادات عضویت اوکراین، گرجستان و مولداوی موافقت کرد.

۲ سال پیش
بالا گرفتن نیرد نیروهای اوکراینی و روس در برخی شهرها

الجزیره/ نبرد بین نیروهای روسیه و اوکراین در شهرهای بوچا و اربین بالا گرفته است.

۲ سال پیش
به صدا درآمدن آژیرهای خطر در غرب کی‌یف

المیادین اعلام کرد: آژیرهای خطر در شهر خملنیتسکی در غرب کی‌یف به صدا درآمدند.

۲ سال پیش
چین: به نقش سازنده در پیشبرد مذاکرات صلح روسیه و اوکراین ادامه می‌دهیم

سی جی تی ان/ وانگ یی، وزیر امور خارجه چین روز دوشنبه گفت که چین به نقش سازنده خود در پیشبرد مذاکرات صلح بین روسیه و اوکراین ادامه خواهد داد.

گلوبال تایمز/  وانگ یی به جوزپ بورل گفته است: اتحادیه اروپا و روسیه باید در مورد مسائل امنیتی این قاره با رعایت اصل امنیت اروپایی متعادل، موثر و پایدار مذاکرات جدی و کامل داشته باشند.

الجزیره/ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با وزیر خارجه چین درباره جنگ در اوکراین تلفنی گفتگو کرد. بول گفت: از چین خواستم از گفتگو بین روسیه و اوکراین و آتش بس فوری برای ایجاد کریدورهای بشردوستانه برای تخلیه غیرنظامیان حمایت کند.

 

۲ سال پیش
به دست گرفتن کنترل برخی شهرهای اطراف کی‌یف از سوی نیروهای روس

خبرگزاری اوکراین اعلام کرد: نیروهای روسی کنترل شهرهای بوچا، فورزل و هوستومیل در مرزهای پایتخت، کی‌یف را در دست گرفتند.

۲ سال پیش
سخنرانی نخست وزیر اوکراین درباره آخر تحولات کشورش

نخست وزیر اوکراین در سخنانی گفت: ما به مبارزه علیه نیرو‌های روسیه ادامه می‌دهیم و هر کاری را برای حفاظت از جان غیرنظامیان انجام خواهیم داد. ما تصمیم گرفتیم قبوض گاز و برق را کاهش دهیم. ما تصمیم گرفتیم گرفتن مالیات از تجار و داوطلبان مقاومت را متوقف کنیم.

۲ سال پیش
شارل میشل: به زودی درباره عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا بحث خواهد شد

سی جی تی ان/ شارل میشل، رئیس شورای اروپا در سخنانی گفت: رهبران اتحادیه اروپا به زودی درباره عضویت اوکراین مذاکره خواهند کرد. حمایت، دوستی و کمک بی سابقه اتحادیه اروپا از اوکراین قاطعانه است و ما در چند روز آینده درباره درخواست اوکراین برای عضویت در اتحادیه اروپا بحث خواهیم کرد.

این در حالی است که خبرگزاری بلومبرگ به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد چندین عضو اتحادیه اروپا مخالفت خود را در این خصوص اعلام کرده‌اند.

۲ سال پیش
گزارش وزارت دفاع روسیه از میزان پیشروی نیرو‌های لوهانسک

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیرو‌های جمهوری خلق لوهانسک کنترل شهر‌های کودریاشوکا، ورونوفکو، میتلکینو، مدویجه، آسکورونوفکا، پتروفکا و الکساندروفکا را به دست گرفتند.

وزارت دفاع روسیه همچنین گفت: بودجه آمریکا برای آزمایشگاه‌های بیولوژیکی در اوکراین بیش از ۲۰۰ میلیون دلار است.

وزارت دفاع روسیه افزود: نازی‌های اوکراینی در شهر ماریوپول نقاط تیراندازی را در خانه ها قرار می دهند و بعد نوشته هایی با مضمون اینکه : شلیک نکنید بچه ها اینجا هستند، می گذارند. این تاکتیک تروریست هاست.

۲ سال پیش
نشست سران هلند، انگلیس و کانادا در مورد روسیه

بوریس جانسون، نخست وزیر هلند و نخست وزیر کانادا در یک نشست خبری درباره اوکراین حضور یافتند.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس از کمک 175 میلیون پوندی به اوکراین خبر داد. او گفت: یک دوره گذار برای پیدا کردن منابع جایگزین انرژی روسیه را باید طی کنیم و نمی‌توان به طور ناگهانی وابستگی به انرژی و گاز روسیه را خاتمه داد. انگلیس در حال بررسی هزاران درخواست پناهندگی از مردم اوکراین است و این افراد بین کشورهای همسایه توزیع خواهند شد. تحریم‌های روسیه هدف مورد نظر خود یعنی توقف تهاجم به اوکراین را در کوتاه‌مدت محقق نکرد ، اما در بلندمدت مؤثر خواهد بود.

نخست وزیر هلند نیز اعلام کرد تهاجم روسیه بر اروپا سایه تاریکی انداخته است. ما در مورد تحریم های بخش انرژی روسیه بحث های زیادی داریم. باید وابستگی خود به روسیه را در زمینه انرژی کاهش دهیم. واقعیت دردناک این است که ما هنوز به شدت به گاز و نفت روسیه وابسته هستیم.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا گفت که کانادا تحریم‌های جدیدی را علیه ۱۰ فرد نزدیک به رئیس جمهور روسیه اعلام می‌کند.

این تحریم‌ها شامل مقامات ارشد دولتی سابق و فعلی، الیگارش‌ها و حامیان رئیس جمهور روسیه می‌شود.

۲ سال پیش
آغاز دور سوم گفتگو‌های میان روسیه و اوکراین در بلاروس

خبرگزاری رویترز گزارش داد نمایندگان روسیه و اوکراین دور سوم گفتگو‌های خود را در بلاروس آغاز کردند.
خبرگزاری اینترفکس روز دوشنبه و در دوازدهمین روز از آغاز حمله روسیه به اوکراین گزارش داد هیئت‌های روسیه و اوکراین دور سوم گفتگو‌های خود را در بلاروس آغاز کردند.

مذاکرات روسیه و اوکراین

۲ سال پیش
گزارش سازمان ملل از شمار تلفات غیرنظامیان

دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد که از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه دست کم ۴۰۶ غیرنظامی از جمله ۲۷ کودک کشته شده و ۸۰۱ نفر مجروح شده اند. ناظران سازمان ملل تاکید کردند که اعداد واقعی تقریباً بسیار بیشتر است و خاطرنشان کردند که جنگ جریان اطلاعات را از مناطق تحت درگیری شدیدمثل ماریوپول کم کرده است.

۲ سال پیش
مخالفت چند کشور اروپایی با پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا

منابع دیپلماتیک اروپایی به بلومبرگ اطلاع دادند آلمان، هلند و چندین کشور اروپایی با اعطای وضعیت نامزدی اوکراین در این هفته به منظور پیوستن به اتحادیه اروپا مخالفت کردند.

۲ سال پیش
تراس: استراتژی لندن شکست پوتین است

لیز تراس، وزیر خارجه انگلیس گفت: استراتژی که ما در پیش گرفتیم شکست پوتین در اوکراین است. منطقه پرواز ممنوع نمی تواند بر فراز اوکراین اعمال شود زیرا این کشور عضو ناتو نیست. روسیه زیرساخت های امنیتی اروپا را نابود کرده است. ما باید ناتو و جناح شرقی را تقویت کنیم و باید در افزایش هزینه های دفاعی جدی باشیم.

 

۲ سال پیش
فرانسه: چین می‌تواند مسکو را در خصوص مناقشه اوکراین تحت فشار قرار دهد

ژان آیو لودریان وزیر خارجه فرانسه گفت: چین مسئولیت حل بحران اوکراین را بر عهده دارد و می‌تواند مسکو را تحت فشار قرار دهد و باید از نفوذ قوی خود برای جلوگیری از بدتر شدن اوضاع استفاده کند. شرط روسیه برای مذاکره به معنای تسلیم است نه مذاکره و این غیرقابل قبول است.

جوزپ بورل نیز اعلام کرد امروز با وزیر امور خارجه چین درباره وضعیت اوکراین بحث کرده، زیرا این وضعیت روسیه را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.

۲ سال پیش
اوکراین اخلال در تخلیه غیرنظامیان را بر گردن روسیه انداخت

رویترز به نقل از وزارت امور خارجه اوکراین ادعا کرد که گلوله باران روسیه مانع از تخلیه غیرنظامیان از کی یف، ماریوپل، سومی، خارکف، ولنوواخا و میکولایف می‌شود.

در بیانیه‌ این وزارتخانه آمده است: «این امر مانع از عبور امن ستون‌های بشردوستانه با شهروندان اوکراینی و خارجی و همچنین تحویل دارو و غذا می‌شود.

این وزارتخانه از سران خارجی خواست روسیه را مجبور به رعایت آتش‌بس کنند تا از آنچه «فاجعه انسانی» می‌نامد جلوگیری کند.

۲ سال پیش
پیشنهاد عضو شورای عالی اوکراین در باره واگذاری قدرت به یانکوویچ

به گزارش اسپوتنیک، یکی از نمایندگان شورای عالی اوکراین اعلام کرد تنها راه زلنسکی برای حل و فصل مشکلات، واگذاری قدرت به ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهور سابق اوکراین است.

۲ سال پیش
تاکید بلینکن بر ادامه ارسال کمک به اوکراین

وزیر خارجه آمریکا در نشست خبری با وزیر امور خارجه لتونی گفت: ما و متحدانمان کمک‌های نظامی و پزشکی به اوکراین ارائه کرده‌ایم و بیشتر نیز ارائه خواهیم کرد و آماده مقابله با هر نوع تهدیدی هستیم. ما و متحدانمان در ناتو آماده مقابله با هرگونه تهدیدی هستیم. ما با لتونی و کشور‌های بالتیک برای تقویت امنیت انرژی کار می‌کنیم.

بلینکن ادامه داد من با دبیرکل ناتو درباره منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین صحبت کردم و تلاش ما برای پایان دادن به جنگ است.
اگر حمله‌ای به خاک ناتو صورت گیرد، ما متعهد به دفاع از آن سرزمین هستیم. ما مرتباً وضعیت نیرو‌های خود در اروپا را بررسی می‌کنیم و هرگونه تحولی را در نظر می‌گیریم. البته پیام ما به پوتین این است که این جنگ را متوقف کند.

وزیر امور خارجه لتونی نیز در کنفرانس مطبوعاتی با همتای آمریکایی خود گفت: ما از آنچه در اوکراین اتفاق می‌افتد درس می‌گیریم، می‌بینیم که روس‌ها چه می‌کنند و آگاه هستیم که باید دفاع خود را تقویت کنیم. ما برای کاهش روابط اروپا با منابع انرژی روسیه کار می‌کنیم و باید از دفاع ساحلی و سایبری خود حمایت کنیم.

به گزارش اسپوتنیک، لتونی خواستار استقرار دائمی نیروهای آمریکایی در این کشور شده است.

۲ سال پیش
لغو خدمات کنسولی حضوری سفارت انگلیس در کی یف

وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد دولت این کشور دیگر نمی‌تواند خدمات کنسولی حضوری در اوکراین را به دلیل وخامت اوضاع امنیتی ارائه کند.

این وزارتخانه در بیانیه خود شهروندان انگلیسی را تشویق کرد که از طریق تلفن یا ایمیل با یکدیگر تماس بگیرند. در ۲ مارس (۱۱ اسفند) ندری کلین، سفیر روسیه در انگلیس همچنین قطع کامل روابط دیپلماتیک بین دو کشور را رد نکرد.

۲ سال پیش
ثبت ۱.۷ میلیون پناهنده اوکراینی در ۱۱ روز

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد در طول ۱۱ روز جنگ در اوکراین، ۱.۷ میلیون پناهنده ثبت شده است.

۲ سال پیش
هیئت اوکراینی با یک بالگرد وارد بلاروس شد

هیئت اوکراینی با یک بالگرد وارد بلاروس شد تا با تیم روسی مذاکره کند.

۲ سال پیش
نیسان شعبه خود در سن پترزبورگ را تعطیل می‌کند

شرکت خودروسازی نیسان از تعطیلی کارخانه خود در سن پترزبورگ در روز‌های آینده خبر داده است.

۲ سال پیش
اخلال در تاسیسات تولید نوترون در موسسه فیزیک و فناوری خارکیف

آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد شواهدی در دست دارد که نشان می‌دهد تاسیسات تولید نوترون در موسسه فیزیک و فناوری خارکیف ممکن است تخریب شده باشد.

۲ سال پیش
روسیه: ارائه فرودگاه‌های نظامی به کی‌یف را می‌توان به عنوان دخالت در جنگ تلقی کرد

نماینده رسمی وزارت دفاع روسیه تاکید کرد مسکو اقدام کشور‌ها در ارائه فرودگاه‌های نظامی به کی‌یف را به عنوان دخالت در مناقشه مسلحانه اوکراین در نظر خواهد گرفت.

ژنرال ایگور کوناشنکوف نماینده رسمی وزارت دفاع روسیه هشدار داد استفاده از شبکه فرودگاهی کشور‌های همسایه برای استقرار هوانوردی نظامی اوکراین و استفاده از آن‌ها علیه نیرو‌های مسلح روسیه را می‌توان به عنوان دخالت این کشور‌ها در مناقشه مسلحانه اوکراین تلقی کرد.

کوناشنکوف تصریح کرد تمام هواپیما‌های آماده جنگ که اوکراین در اختیار داشت، عملا منهدم شده اند. در عین حال، ما از هواپیما‌های جنگی اوکراینی که قبلا به رومانی و سایر کشور‌های همسایه پرواز می‌کردند، کاملا آگاه هستیم. کشور‌ها توجه داشته باشند که استفاده از شبکه فرودگاهی آن‌ها برای استقرار نیروی هوایی نظامی اوکراین و استفاده از این زیرساخت‌ها علیه نیرو‌های مسلح روسیه می‌تواند به عنوان مشارکت این کشور‌ها در مناقشه مسلحانه اوکراین قلمداد شود.

۲ سال پیش
وزارت دفاع روسیه: روسای اوکراین کاملا کنترل کشور خود را از دست داده اند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد حقایق نشان می‌دهد که روسای اوکراین کاملا کنترل کشور خود را از دست داده اند. می‌دانیم چرا رژیم کی‌یف از خروج پناهجویان اوکراینی به روسیه جلوگیری می‌کند. مقامات کی‌یف همچنان به دروغ می‌گویند که روسیه متعهد به تامین امنیت کریدور‌های بشردوستانه نیست.

ناسیونالیست‌ها در کی‌یف همچنان ۱۵۰۰ شهروند خارجی را به عنوان گروگان و سپر انسانی نگه می‌دارند.

شبکه الجزیره گزارش داد نبرد‌های اصلی در حومه کی‌یف در شهر‌های بوچا، گوستومل و اربین متمرکز شده است.

۲ سال پیش
کی‌یف اتهام نسل کشی در لوهانسک و دونتسک را رد کرد

اوکراین در برابر دیوان بین المللی دادگستری اتهام نسل کشی در لوهانسک و دونتسک را که دلیل عملیات روسیه بود را، رد کرد.

در همین حال، نماینده پارلمان اوکراین در مصاحبه العربیه گفت: روسیه نه فقط اوکراین را تهدید می‌کند، بلکه جهان را تهدید می‌کند. ما قادریم هرگونه حمله روسیه به کی‌یف را دفع کنیم و اوضاع انسانی در پایتخت تحت کنترل است.

۲ سال پیش
تاکید مکرون بر حمایت از اوکراین

مکرون در مصاحبه با شبکه فرانسوی «ال‌سی‌آی»: ما به حمایت از اوکراین ادامه خواهیم داد و فشار دیپلماتیک را تا پایان هر چه سریعتر این جنگ اعمال خواهیم کرد. ایجاد کریدور‌های بشردوستانه در اوکراین برای بازگشت مردم به سرزمین‌هایش توسط روسیه یک «کنایه اخلاقی و سیاسی» است. باید برای جلوگیری از بلایای هسته‌ای غیرنظامی تلاش کنیم.

۲ سال پیش
کنفرانس ویدئویی بایدن با سران تروئیکای اروپایی

کاخ سفید اعلام کرد بایدن امروز با سران فرانسه، آلمان و انگلیس درباره وضعیت اوکراین کنفرانسی ویدئویی برگزار خواهد کرد. کاخ سفید اعلام کرد بایدن قرار است امشب با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، اولاف شولتز، صدراعظم آلمان و بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس یک تماس ویدیویی برقرار کند. گفته می‌شود این تماس برای بررسی وضعیت اوکراین و هماهنگی برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه خواهد بود. 

این نشست در حالی برگزار می‌شود که بایدن تحت فشار فزاینده قانون‌گذاران برای اعمال تحریم‌های نفتی علیه روسیه قرار دارد.

۲ سال پیش
آلمان: جایگزین کردن یک شبه نفت روسیه غیرممکن است

آلمان اعلام کرد یک سوم نفت ما از روسیه می‌آید و جایگزین کردن یک شبه آن غیرممکن است.

آنگلا مرکل، صدر اعظم سابق آلمان نیز گفت: واردات انرژی از روسیه به اتحادیه اروپا در فهرست تحریم‌ها ذکر نشده است، زیرا هیچ راه دیگری برای تضمین امنیت انرژی در اروپا وجود ندارد.

۲ سال پیش
انتظار هیئت مذاکره کننده روسیه برای مذاکره با طرف اوکراینی

رئیس هیئت مذاکره کننده روسیه اعلام کرد منتظر ورود هیئت اوکراینی برای آغاز دور سوم مذاکرات هستیم. روسیه از فعال نکردن هیچ یک از شش کریدور بشردوستانه متاسف است.

۲ سال پیش
هیئت روسی به محل مذاکرات میان مرز بلاروس و لهستان رسیده است

شبکه آر تی اعلام کرد هیئت روسی در محل مذاکرات و منتظر طرف اوکراینی است تا مذاکرات را شروع کنند.

۲ سال پیش
گرجستان کمک‌های بشردوستانه به اوکراین ارسال می‌کند

گرجستان ۱۴۰ تن کمک بشردوستانه به اوکراین ارسال می‌کند.
به گزارش خبرگزاری اینترفاکس روسیه، ایراکلی گاریباشویلی نخست وزیر گرجستان روز دوشنبه در جلسه هیئت دولت این کشور گفت: ارسال این کمک‌ها ادامه خواهد داشت و ما همچنان کمک‌های بشردوستانه به اوکراین ارسال خواهیم کرد.
او گفت سفیر گرجستان در کی یف، پایتخت اوکراین، برای تسهیل این روند به شهر دیگری در اوکراین رفته است.


۲ سال پیش
نماینده پارلمان آلمان: روسیه ۱۵ سال پیش هشدار داده بود

صفحه کاربری «الأحداث الروسیة» (وقایع روسیه) با انتشار ویدئویی نوشت: یکی از نمایندگان پارلمان آلمان در سخنرانی در پارلمان گفت: این ناتو بود که به مرز‌های روسیه نزدیک شد. شما روسیه را واداشتید به آغوش چین پناه ببرد. روسیه ۱۵ سال پیش به شما هشدار داده بود. پوتین همین جا در همین پارلمان در برابر شما ایستاد و در سال ۲۰۰۷ وقتی برای ما سخنرانی کرد، همه شما برای او دست زدید.

۲ سال پیش
کرملین: اگر کی‌یف شرایط مسکو را بپذیرد، «هر لحظه» به عملیات نظامی پایان می دهیم

کرملین اعلام کرد روسیه به اوکراین اطلاع داده است که اگر کی‌یف شرایط مسکو را بپذیرد، «هر لحظه» به عملیات نظامی پایان خواهد داد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز دوشنبه تایید کرد که روسیه به اوکراین گفته است که اگر کی‌یف شرایط مسکو را بپذیرد، عملیات را هر لحظه پایان خواهد یافت.

۲ سال پیش
تاکید روسیه بر عملی کردن طرح خلع سلاح اوکراین

به گزارش شبکه المیادین، سخنگوی کرملین اعلام کرد روسیه برنامه خلع سلاح اوکراین را انجام خواهد داد.

۲ سال پیش
اعلام آمادگی هند برای کمک به حل بحران اوکراین

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، نخست وزیر هند به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد کشورش آماده است برای حل درگیری در اوکراین در اسرع زمان ممکن، هر گونه کمکی ارائه کند.

۲ سال پیش
آتش سوزی مهیب در حمله به یک انبار نفتی در لوهانسک

تلاش برای مهار آتش سوزی گسترده ناشی از حمله موشکی به یک انبار نفت در لوهانسک ادامه دارد.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، مقامات جمهوری لوهانسک اعلام کردند نیرو‌های مسلح اوکراین یک انبار نفتی را در این جمهوری هدف قرار دادند. مشاور رئیس جمهور لوهانسک اعلام کرد نیرو‌های آتش‌نشان تلاش می‌کنند آتش سوزی گسترده ناشی از این حمله موشکی را مهار کنند.

وی همچنین نیرو‌های کی‌یف را به استفاده از موشک‌های توچکا برای حمله به لوهانسک متهم کرد و افزود طرف اوکراینی تلاش کرد گورلوفکا در جمهوری دونتسک و بخش‌هایی از استان روستوف روسیه را هدف قرار دهد.

به گفته مشاور رئیس جمهور لوهانسک نیرو‌های پدافند هوایی روسیه این موشک‌ها را رهگیری و منهدم کردند.

۲ سال پیش
روسیه بدهی‌های خود را به «کشور‌های متخاصم» به روبل پرداخت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، روسیه فهرستی از کشور‌های متخاصم تهیه کرده است که بدهی‌های روسیه به آن‌ها به روبل بازپرداخت خواهد شد.

۲ سال پیش
تاکید گروسی بر مذاکرات در چرنوبیل درباره ایمنی تاسیسات هسته‌ای

رافائل گروسی، رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلامکرد ما با طرف‌های روسی و اوکراینی درباره برگزاری مذاکرات در چرنوبیل درباره ایمنی تاسیسات هسته‌ای در تماس هستیم.رافائل گروسی، رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلامکرد ما با طرف‌های روسی و اوکراینی درباره برگزاری مذاکرات در چرنوبیل درباره ایمنی تاسیسات هسته‌ای در تماس هستیم.

رافائل گروسی در پیامی توئیتری نیز نوشت: من به شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی گفتم به منظور جلوگیری از بروز حادثه هسته‌ای در اوکراین ما باید هر آنچه می‌توانیم را انجام دهیم. من مشغول کار بر روی طرحی هستم که برای رسیدن به توافقی جهت تضمین ایمنی و امنیت هسته‌ای نیروگاه‌های برق در اوکراین ارائه کردم.

۲ سال پیش
وزیران خارجه روسیه و اوکراین دیدار می‌کنند

شبکه العربیه اعلام کرد «سرگئی لاوروف» وزیرخارجه روسیه روز پنجشنبه با «دیمیترو کولبا» همتای اوکراینی خود در شهر آنتالیای ترکیه دیدار خواهد کرد.

۲ سال پیش
وزیر خارجه کانادا: هدف ما تحت فشار قرار دادن نظام روسیه است

کانال تلگرامی خبرگزاری اسپوتنیک در خبری فوری نوشت: وزیر امور خارجه کانادا گفت: هدف ما تحت فشار قرار دادن نظام روسیه است.

۲ سال پیش
رئیس جمهور لیتوانی: اقدامات پوتین به اوکراین محدود نخواهد شد

گیتاناس نوسدا، رئیس جمهور لیتوانی، دوشنبه به آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا هشدار داد: ناتوانی از متوقف کردن تهاجم روسیه به اوکراین، منجر به وقوع جنگ جهانی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نوسدا خطاب به بلینکن که برای دیدار از لیتوانی در این کشور به سر می‌برد، گفت: پوتین اقدامات خود را به اوکراین محدود نخواهد کرد و جهانیان وظیفه دارند با هر وسیله ممکن، به اوکراینی‌ها کمک کنند.

وی افزود: «منظور من واقعاً این است که اگر ما می‌خواهیم مانع وقوع جنگ جهانی سوم شویم، باید از همه ابزار‌ها استفاده کنیم.»

لیتوانی از اعضای ناتو، از زمان آغاز تهاجم روسیه در ۲۴ فوریه (۵ اسفند)، کمک‌های نظامی به اوکراین ارسال کرده و از شمار اندکی از آوارگان اوکراینی نیز استقبال کرده است.

۲ سال پیش
روسیه فهرست کشورهای غیردوست خود را اعلام کرد

الجزیره به نقل از دولت روسیه اعلام کرد آمریکا، اتحادیه اروپا، ژاپن، کره جنوبی، انگلیس، نروژ، کانادا، نیوزلند، سنگاپور و تایوان در فهرست کشور‌های غیردوست روسیه قرار گرفتند.

۲ سال پیش
روسیه هراسی در فرانسه

دفتر آژانس همکاری روسیه در پاریس مورد حمله قرار گرفت. وزارت امور خارجه روسیه حفاظت از نمایندگان خود در فرانسه را خواستار شد.

 

۲ سال پیش
هیئت اوکراینی درحال رفتن به محل مذاکرات در بلاروس

آرتی به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد هیئت اوکراینی درحال رفتن به محل مذاکرات در بلاروس هستند.

آغاز دور سوم مذاکرات ساعت ۱۵ برنامه ریزی شده است. نتیجه نشست دوم توافق بر سر سازمان‌دهی کریدور‌های بشردوستانه بود، با این حال، گردان‌های نظامی و ناسیونالیست‌های اوکراین از آتش بس حمایت نکردند و تخلیه غیرنظامیان از چندین شهر را مختل کردند.

۲ سال پیش
کنایه مدودف به اروپایی‌ها برای تامین گاز

«دیمیتری مدودف» نایب رئیس شورای امنیت روسیه در واکنش به افزایش قیمت گاز در اروچا به بیش از سه هزار پانصد دلار در مترمکعب در سخنانی کنایه‌آمیز گفت: به همکاران دوراندیش اروپایی که برای دفاع از خودشان نورد استریم ۲ را تعلیق و روسیه را تحریم کردند، تبریک می‌گویم.

۲ سال پیش
آمادگی نیرو‌های ویژه انگلیس و آمریکا برای خارج کردن زلنسکی از اوکراین

روزنامه انگلیسی سان در گزارشی نوشت نیرو‌های ویژه آمریکا و انگلیس آماده خارج کردن ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین، از این کشور و انتقال او به مکانی نامشخص هستند.

روزنامه سان در خود گزارش تصریح کرد نیرو‌های ویژه هوایی انگلیس موسوم و واحد نیرو‌های ویژه نخبه وابسته به نیروی دریایی آمریکا آماده خارج کردن ولودیمیر زلنسکی از اوکراین هستند.

به نوشته روزنامه سان، در حال حاضر ۱۵۰ نیروی ویژه آمریکایی و ۷۰ نیروی انگلیسی و شمار دیگری از نیرو‌ها که قرار است در عملیات خارج کردن زلنسکی از اوکراین مشارکت داشته باشند در یک پایگاه نظامی در لیتوانی مستقر هستند و با مشارکت ارتش اوکراین آموزش‌های لازم برای اجرای این عملیات را دنبال می‌کنند.

۲ سال پیش
درخواست زلنسکی برای ممنوعیت کامل صادرات نفت روسیه

رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد باید صادرات نفت روسیه را به طور کامل ممنوع کنیم. چند اوکراینی باید کشته شوند تا منطقه پرواز ممنوع در حریم هوایی اوکراین ایجاد شود؟
در همین حال خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد قیمت‌های آتی گاز در صبح دوشنبه به سه هزار و ۹۰۰ دلار در هر هزار مترمکعب افزایش یافت، اما پس از آن در عرض یک ساعت به دو هزار و ۹۰۰ دلار کاهش یافت.

۲ سال پیش
درخواست شورای شهر خارکیف برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع

شورای شهر خارکیف از سران کشور‌ها و دولت ها، پارلمان‌ها و ناتو خواست از درخواست رئیس جمهور اوکراین برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع حمایت کنند.

۲ سال پیش
بورل از احتمال فرار ۵ میلیون اوکراینی خبر داد

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید انتظار می‌رود در صورت ادامه جنگ اوکراین و روسیه، پنج میلیون اوکراینی از کشور فرار کنند.

وی هنگام ورود به نشست وزرای توسعه اتحادیه اروپا در شهر «مونپلیه» فرانسه به خبرنگاران گفت: «ما باید برای پذیرش حدود پنج میلیون نفر آماده شویم... ما باید تمام منابع اتحادیه اروپا را برای کمک به کشور‌هایی که مردم به آن‌جا وارد می‌شوند بسیج کنیم».

بورل همچنین متعهد شد که هزینه‌های کمک اتحادیه اروپا را در کشور‌هایی که از روسیه حمایت دیپلماتیک کرده‌اند یا از انتقاد به مسکو خودداری کرده‌اند، مجددا بررسی کند.

در همین حال، رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد به دلیل بی‌احتیاطی کرملین نسبت به غیرنظامیان، ما برای اعمال تحریم‌های جدید و اطمینان از تأثیر آن‌ها تلاش می‌کنیم.

۲ سال پیش
شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین روسیه را تهدید کرد

دبیر این شورا روسیه را تهدید کرده و گفت: شما به سرزمین ما آمده اید و ما نیز پیش شما خواهیم آمد.

۲ سال پیش
ورود هیئت روسیه به بلاروس برای ادامه مذاکرات با طرف اوکراینی

بنابر گزارش اسپوتنیک هیئت روسی برای شرکت در مذاکرات با طرف اوکراینی وارد بلاروس شدند.

۲ سال پیش
ریزش بیش از ۴ درصدی شاخص بازار‌های بورس اروپا

خبرگزاری فرانسه در خبری فوری از پاریس گزارش داد در بحبوحه بحران اوکراین، بازار‌های سهام قاره اروپا امروز، دوشنبه، بیش از چهار درصد ریزش داشت. شاخص بورس فرانکفورت ۴.۱۰ درصد، شاخص بورس پاریس ۴.۰۴ درصد و شاخص بورس میلان -۴.۵۸ درصد سقوط کردند.

۲ سال پیش
بیش از ۱۸۰ هزار غیرنظامی از دونباس و اوکراین وارد روسیه شدند

منابع آگاه در روسیه اعلام کردند: حدود ۱۸۶ هزار نفر از دونباس و اوکراین وارد روسیه شدند که ۱۶۸ هزار نفر از ساکنان جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک بودند که تخلیه آن‌ها از ۱۸ فوریه آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری تاس از مسکو، این منابع آگاه اعلام کردند بر اساس داده‌های صبح امروز هفتم مارس (۱۶ اسفند) تاکنون ۱۸۵ هزار و ۹۰۰ نفر از مرز روسیه عبور کرده اند که از ۱۸ فوریه حدود ۱۶۸ هزار نفر از ساکنان جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک وارد روسیه شده اند. تعداد آن‌ها در ۲۴ ساعت گذشته شش هزار نفر افزایش داشته است.

حدود ۲۰ هزار نفر از شهروندان روسیه، اوکراین و سایر کشور‌ها از طریق ایست‌های بازرسی در مناطق بلگورود، بریانسک و کورسک و جمهوری کریمه از اوکراین خارج شده اند.

در مجموع ۲۶۷ مرکز اسکان موقت در ۲۵ منطقه روسیه برای افرادی که از دونباس تخلیه شده اند، دایر شده است. آن‌ها برای تقریباً ۱۸ هزار و ۳۰۰ غیرنظامی که بیش از ۹ هزار نفر از آن‌ها کودک هستند، سرپناه فراهم می‌کنند.

۲ سال پیش
موافقت روسیه با پیشنهاد مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی

سفیر روسیه گفت: روسیه با پیشنهاد گروسی در خصوص نشست سه جانبه درباره اوکراین موافق است

به گزارش خبرگزاری رویترز، سفیر روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد: روسیه با پیشنهاد گروسی، رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص نشست سه جانبه درباره اوکراین موافق است.

سفیر روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنین گفت: چرنوبیل مناسب‌ترین مکان برای مذاکرات سه جانبه درباره اوکراین نیست.

۲ سال پیش
هشدار رئیس جمهور اسلواکی درباره ورود ناتو به جنگ اوکراین

رئیس جمهور اسلواکی درباره ورود ناتو به جنگ در اوکراین با اعزام نیرو یا ایجاد منطقه پرواز ممنوع هشدار داد.

 «زوزانا چاپوتووا» رئیس جمهور اسلواکی اعلام کرد: ورود پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به جنگ اوکراین از طریق اعزام نیرو یا ایجاد منطقه پرواز ممنوع به معنای ورود به جنگ جهانی سوم است.

چاپوتووا گفت: در حال حاضر عضویت اوکراین در ناتو عملی نیست و این مسئله بسیار پیچیده‌تر از عضویت در اتحادیه اروپاست.

از سوی دیگر بر اساس تازه‌ترین نظر سنجی، ۶۷ درصد از شهروندان اسلواکی با حضور نظامیان آمریکا در این کشور موافق نیستند و فقط ۲۹ درصد از شهروندان اسلواکی از این مسئله حمایت می‌کنند.

وزیر دفاع اسلواکی هفته گذشته اعلام کرد: این هفته به دولت خود پیشنهاد خواهد کرد با استقرار نیرو‌های ناتو در اسلواکی موافقت کند.

۲ سال پیش
افزایش ۶۰ درصدی قیمت گاز در اروپا در پی تحریم‌ها علیه روسیه

خبرگزاری فرانسه در خبری فوری از لندن گزارش داد در بحبوحه بحران اوکراین، قیمت گاز در اروپا تا ۶۰ درصد افزایش یافت و به بیش از ۳۰۰ یورو به ازای هر مگاوات ساعت رسید.

قیمت گاز طبیعی در بازار اروپا بار دیگر رکوردی تاریخی زد چرا که در حال حاضر و در بحبوحه حمله به اوکراین، صحبت از تحریم‌هایی است که آمریکا و اتحادیه اروپا در بخش انرژی روسیه اعمال کرده اند.

۲ سال پیش
هیئت مذاکره کننده روسیه عازم بلاروس شد

به گزارش خبرگزاری  اسپوتنیک، هیئت روسیه برای مذاکرات با طرف اوکراینی در بلاروس عازم شد.

۲ سال پیش
دادگاه لاهه نخستین جلسه خود برای بررسی درخواست اوکراین را تشکیل داد

دیوان بین المللی دادگستری (لاهه) در پاسخ به درخواست اوکراین برای بررسی عملیات نظامی روسیه در این کشور و اتخاذ تدابیری برای جلوگیری فوری از عملیات‌های مسکو، تشکیل جلسه داد.

اوکراین در مقابل این دادگاه اتهام نسل کشی در لوهانسک و دونتسک را که عامل آغاز عملیات نظامی روسیه در این کشور بود را رد کرد.

نماینده اوکراین در لاهه گفت: اوکراین با یک جنگ تهاجمی مواجه است که جان میلیون‌ها نفر را به خطر می‌اندازد. روسیه دروغ می‌گوید که هدف جنگ متوقف کردن جنایت نسل کشی است و کنوانسیون پیشگیری و مجازات نسل کشی را نقض کرده است.

۲ سال پیش
مقام اوکراین:سومین دور مذاکرات با روسیه دوشنبه در مرز بلاروس و لهستان برگزار می‌شود

دیوید آراخامیا، مذاکره کننده اوکراینی اعلام کرد انتظار می‌رود دور سوم مذاکرات روسیه و اوکراین امروز دوشنبه هفتم مارس (۱۶ اسفند) در همان منطقه قبلی در مرز لهستان و بلاروس برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری تاس از مسکو، دیوید آراخامیا گفت: این مذاکرات ساعت ۱۵ به وقت مسکو در بیلاویژسکایا پوشا برگزار می‌شود.

پیش از این نیز لئونید اسلوتسکی، قانونگذار ارشد روس و یکی از اعضای هیئت روسی اعلام کرده بود دور سوم مذاکرات ممکن است روز دوشنبه  برگزار شود.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، پس از دور دوم مذاکرات در بیلاویژسکایا پوشا گفت: در این مذاکرات توافقی با اوکراین صورت نگرفت. مذاکراتی که انجام شد فرصت خوبی بود تا دیدگاه خود را برای حل این مشکل به وضوح به طرف اوکراینی منتقل کنیم. در ادامه، همه چیز به واکنش طرف اوکراینی بستگی دارد.

لئونید اسلوتسکی، عضو هیئت روسی، رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای دولتی روسیه نیز اعلام کرد: سومین دور مذاکرات که از اهمیت زیادی برخوردار است در روز‌های آینده برگزار خواهد شد و برای این مذاکرات به تلاش‌های پارلمانی نیاز است، برخی توافقات باید مستحکم شوند و از طریق یک رویه تصویب ملی اتخاذ شوند.

او گفت: این موضوع ممکن است آنقدر سریع نباشد و اجرای توافقاتی که در دور بعدی مذاکرات حاصل می‌شود نباید به تعویق بیفتد.

۲ سال پیش
وزارت دفاع روسیه: ۲ هزار و ۳۹۶ هدف نظامی اوکراینی منهدم شد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: نیرو‌های مسلح ۲ هزار و ۳۹۶ هدف نظامی اوکراینی را در جریان این عملیات منهدم کردند.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین ، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: شب گذشته سه فروند جنگنده سوخو-۲۷، یک فروند سوخو-۲۵، دو بالگرد و هشت پهپاد اوکراین را سرنگون کردیم.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد شش گذرگاه بشر دوستانه در اوکراین باز خواهد شد.

۲ سال پیش
کمیسیون اروپا خواستار تلاش‌های بین المللی بیشتر برای حفاظت از تاسیسات هسته‌ای اوکراین شد

به گزارش خبرگزاری رویترز، کمیسیون اروپا از آژانس بین المللی انرژی اتمی خواست نهایت تلاش خود را برای حفاظت از تاسیسات هسته‌ای اوکراین انجام دهد.

۲ سال پیش

اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه گزارش داد: ملی گرایان اوکراینی از ۱۵۰ غیرنظامی در ماریوپل به عنوان سپر انسانی استفاده کردند.

۲ سال پیش
روسیه به ارسال منظم گاز به اروپا از طریق اوکراین ادامه می‌دهد

به گزارش کانال تلگرامی خبرگزاری اسپوتنیک، روسیه ارسال گاز به اروپا را از طریق اوکراین و به طور منظم ادامه می‌دهد.

گازپروم در بیانیه‌ای اعلام کرد که به ارسال منظم گاز به اروپا از طریق اوکراین ادامه می‌دهد.

تعهدات این شرکت برای ارسال گاز از طریق اوکراین برای سال جاری، ۴۰ میلیارد متر مکعب یا حدود ۱۰۹.۶ میلیون متر مکعب در روز است.

۲ سال پیش
انتقاد نخست وزیر اسبق اوکراین از زلنسکی

نیکلای آزاروف، نخست وزیر اسبق اوکراین در گفتگو با شبکه تلویزیونی «آر تی» گفت: زلنسکی، اوکراین را به خطر راهبردی انداخته است.

آزاروف که نخست وزیر اوکراین در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ بوده است افزود: آمریکا رزمایش‌های نظامی زیادی در پایگاه‌های دائمی خود برگزار کرد. آمریکا با استفاده از حریم هوایی اوکراین تمرینی برای حمله اتمی علیه خاک روسیه انجام داد. واقعیت این است که رژیم کی‌یف با اجرای چنین اقدامات تحریک آمیزی موافق بود و روسیه ناچار به اقدام بازدارنده در خاک اوکراین بود. این یعنی رئیس جمهور زلنسکی، کشورش را به خطری راهبردی کشانده است. در این رزمایش‌ها علاوه بر آمریکا، انگلیس و سایر کشور‌های ناتو هم حضور داشتند. این در حالی است که هیچکدام از این کشور‌ها هرگز نگفتند که از اوکراین دفاع خواهند کرد.

۲ سال پیش
روند سقوط بازار‌های بورس اروپا همچنان ادامه دارد

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: در بحبوحه بحران اوکراین، بازار‌های سهام اروپا در آغاز معاملات کاری امروز، دوشنبه، همچنان روند نزولی داشت و شاخص بورس فرانکفورت ۳.۶۷ درصد، شاخص بورس پاریس ۲.۸۸ درصد و شاخص بورس میلان ۲.۴۵ درصد سقوط کردند.

۲ سال پیش

ساکنان کی‌یف، پایتخت اوکراین پس از اینکه روسیه آتش بس موقت اعلام و گذرگاه ایمن برای خروج غیرنظامیان فراهم کرد، در حال ترک این شهر هستند.

مشاور ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اورکراین گفت: گفتگو‌ها با روسیه در خصوص عملیات خروج غیرنظامیان از گذرگاه‌های امن ادامه دارد.

۲ سال پیش
آغاز آتش بس در اوکراین و بازگشایی ۶ گذرگاه امن برای خروج غیرنظامیان

به گزارش کانال تلگرامی خبرگزاری یونیوز، مسکو آغاز آتش بس در اوکراین را با انگیزه‌ها دلایل بشردوستانه و گشایش ۶ گذرگاه امن برای خروج غیرنظامیان از ۴ شهر از طریق جاده‌های کی‌یف-گومل (بلاروس)، خارکیف - بلگورود (روسیه)، سومی - بلگورود (روسیه)، سومی - پولتاوا، ماریوپل - زاپوروژیه، ماریوپول - نووازوفسک (دونتسک) اعلام کرد.

۲ سال پیش
نیرو‌های روسیه به حدود ۲۰ کیلومتری مرکز کی یف رسیدند

شبکه تلویزیونی المیادین در خبری فوری گزارش داد: نیرو‌های روسیه به حدود ۲۰ کیلومتری مرکز کی‌یف، پایتخت اوکراین رسیدند.

۲ سال پیش
تاکید آکار بر ادامه تلاش‌ها برای برقراری صلح در اوکراین

خلوصی آکار، وزیر دفاع ملی ترکیه بر ادامه تلاش‌ها برای برقراری صلح در اوکراین تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی تی آر تی ترکیه،  او در گفتگوی تلفنی با الکسی رزنیکوف، همتای اوکراینی خود برقراری آتش بس برای مدت معین به منظور تخلیه امن غیر نظامیان و بهبود اوضاع انسانی را ضروری دانست.

وزیر دفاع ملی ترکیه با تشریح انتظارات دولت این کشور در خصوص تامین امنیت شهروندان ترکیه که در اوکراین بسر می‌برند و ادامه تخلیه شهروندان این کشور، گفت: ترکیه آماده هر گونه اقدامی برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به اوکراین و برقراری صلح و آرامش در این کشور است.

آکار و رزنیکوف در این گفتگوی تلفنی درباره برقراری آتش بس و ثبات همچنین انتقال کمک‌های بشردوستانه تبادل نظر کردند.

۲ سال پیش
امارات ۳۰ تن تجهیزات پزشکی و امدادی راهی اوکراین می‌کند

اسکای نیوز عربی گزارش داد: امارات هواپیمایی حامل ۳۰ تن تجهیزات پزشکی و امدادی را راهی اوکراین می‌کند.

۲ سال پیش
وزیر خارجه چین: مذاکرات اوکراین و روسیه باید ادامه یابد

وانگ یی، وزیر خارجه چین گفت: مذاکرات اوکراین و روسیه باید ادامه یابد. حل بحران نیازمند آرامش و عقلانیت است. ما به حمایت از مذاکرات روسیه و اوکراین ادامه خواهیم داد. باید بر ثبات بلندمدت در منطقه تمرکز کنیم.

او گفت: صلیب سرخ چین به ارائه کمک‌های بشردوستانه به اوکراین کمک خواهد کرد. ما متعهد به مشارکت و دوستی با روسیه هستیم و روابط ما مبتنی بر عدم تقابل و دخالت در امور کشور سوم است. چین و روسیه بر خلاف فشار‌های بین المللی، شراکت خود را حفظ و توسعه خواهند داد و از بازگشت به ذهنیت جنگ سرد یا رویارویی خودداری می‌کنند.

وزیر امور خارجه چین اعلام کرد: هدف واقعی راهبردی آمریکا در اقیانوس هند و آرام تلاش برای ایجاد نسخه ناتو در دو اقیانوس هند و آرام است.

۲ سال پیش
اقدام ارتش روسیه در توزیع کمک بشردوستانه بین ساکنان شهر خرسون اوکراین

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد با وجود مانع تراشی ملی گرایان اوکراینی، بیش از ۱۴۰ تُن کمک‌های بشردوستانه‌ی روسیه به ساکنان خرسون اوکراین و مناطق همجوار تحویل داده شده است.

به گزارش روسیاالیوم ‏، بر اساس بیانیه این وزارتخانه، با کمک ارتش روسیه، بیش از ۱۴۰ تن کمک‌های بشردوستانه از روسیه به ساکنان خرسون و روستا‌های همجوار در جنوب اوکراین تحویل داده شد و هنگام ورود کاروان حامل محموله‌های بشردوستانه به این شهر اوکراین، سربازان روسی امنیت حرکت و اطمینان از تحویل بسته‌های غذایی و سایر مایحتاج را تضمین کردند.

در این بیانیه تاکید شده است که همه می‌توانند در مناطق مختلف شهر خرسون، از جمله در میدان نزدیک مدیریت منطقه، غذا تهیه کنند. 

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که شبه نظامیان ملی‌گرا در خرسون هنگام توزیع بسته‌های غذایی، تلاش کردند تا اقدامات تحریک آمیزی ترتیب دهند و از ارسال کمک‌های بشردوستانه به ساکنان محلی جلوگیری کنند، آن‌ها همچنین به دنبال ترساندن افرادی بودند که برای دریافت غذا می‌آمدند.

۲ سال پیش
بلینکن: تقویت حضور نظامی ما در جبهه شرقی ناتو، باعث تغییر در جنگ می‌شود

وزیر خارجه آمریکا با ورود به لیتوانی گفت: ما حضور نظامی در جبهه شرقی ناتو را تقویت کرده‌ایم و این موجب ایجاد تغییراتی در جنگ اوکراین خواهد شد. ما نمی‌توانیم بپذیریم واقعیت جغرافیایی را می‌توان با زور اسلحه تغییر داد.

رئیس جمهور لیتوانی نیز به آنتونی بلینکن گفت: بازدارندگی دیگر برای دفع تهدیدات روسیه کافی نیست. خواستار کمک فوری نظامی بیشتر هستیم و هشدار می دهیم که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه متوقف نخواهد شد. 

۲ سال پیش
وزارت دفاع اوکراین: ۱۴۰ هزار نفر به کشور بازگشته‌اند

الجزیره، وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد: حملات روسیه در مناطقی از اوکراین به صورت موقت کاهش یافته است و این کشور در تلاش است شهر ماریوپل را محاصره کند و کی‌یف سخت تلاش می‌کند که گذرگاه‌هایی برای خروج غیرنظامیان فراهم کند.

او گفت: بیش از ۱۴۰ هزار شهروند اوکراینی به کشور بازگشته‌اند و ده‌ها هزار نفر به نیرو‌های دفاعی منطقه‌ای پیوسته‌اند.

۲ سال پیش
ابراز نگرانی روسیه از تصمیم آلمان برای ارسال سلاح به اوکراین

سخنگوی وزارت خارجه روسیه به «اسپوتنیک» گفت: مسکو از تصمیم برلین برای ارسال تسلیحات به اوکراین احساس ناامیدی می‌کند و نگران است که این سلاح‌ها ممکن است به دست تروریست‌ها و سارقان بیفتد.

۲ سال پیش
شرکت فرانسوی انجی: اتحادیه اروپا نمی‌تواند جایگزینی برای گاز روسیه پیدا کند

کاترین مک گرگور، رئیس شرکت انرژی فرانسه، Engie، تاکید کرد که اتحادیه اروپا نمی‌تواند جایگزین کاملی برای گاز روسیه پیدا کند و توقف عرضه گاز روسیه عواقب جدی خواهد داشت.

او در مصاحبه با روزنامه فرانسوی Les Echos گفت: منابعی که ما در حال حاضر داریم برای جبران تمام گازی که اکنون از روسیه می‌گیریم، محدود و ناکافی است. حدود ۴۰ درصد گاز مصرفی اتحادیه اروپا از روسیه تامین می‌شود و در برخی از کشور‌های اروپای شرقی نسبت وابستگی ۱۰۰ درصد است.

مک گرگور اعلام کرد: قطع عرضه گاز روسیه ‏عواقب شدید و بسیار سریع خواهد داشت. اگر عرضه گاز روسیه متوقف شود، ما با یک شوک تعرفه‌ای بی سابقه وارد واقعیت جدیدی از انرژی خواهیم شد. 

رئیس شرکت فرانسوی انجی درباره وابستگی به دیگر منابع انرژی هم گفت: در باره زغال سنگ، ما بیش از دیگران به روسیه وابسته هستیم.

۲ سال پیش
روسیه:استفاده ارتش اوکراین از شهروندان به عنوان سپر انسانی

روسیه، ارتش اوکراین را به استفاده از شهروندان به عنوان سپر انسانی متهم کرد.

به گزارش راشاتودی، روسیه اعلام کرد نیرو‌های راست افراطی در شهر‌های اوکراین اجازه نمی‌دهند شهروندان اوکراینی از راه‌های امن خارج شوند.

در حالی که اوکراین، روسیه را به بمباران مواضع غیرنظامی متهم می‌کند، روسیه می‌گوید نیرو‌های راست افراطی اوکراین هستند که از شهروندان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند و اجازه خروج به آنان نمی‌دهد.

۲ سال پیش
ارتش روسیه گذرگاه‌های بشردوستانه در چند شهر اوکراین باز می‌کند

به گزارش خبرگزاری اینترفاکس، ارتش روسیه ساعت ۱۰ روز دوشنبه به وقت مسکو آتش بس خواهد کرد و گذرگاه‌های بشردوستانه در چند شهر اوکراین باز می‌کند.

اینترفاکس به نقل از وزارت دفاع روسیه اعلام کرد گذرگاه‌ها از کی‌یف، ماریوپل، خارکیف و سومی به درخواست امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در تماس تلفنی که دیشب با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه داشت، باز خواهند شد.

۲ سال پیش
دولت ژاپن در حال مذاکره با غرب بر سر امکان ممنوعیت واردات نفت روسیه است

خبرگزاری کیودو گزارش داد: دولت ژاپن در حال مذاکره با آمریکا و کشور‌های اروپایی بر سر امکان ممنوعیت واردات نفت روسیه است.

۲ سال پیش
کاهش بیش از ۳ درصدی شاخص بورس هنگ کنگ و توکیو

خبرگزاری فرانسه در خبری فوری از هنگ کنگ گزارش داد شاخص بورس هنگ کنگ در آغاز معاملات کاری روز دوشنبه بیش از ۳ درصد سقوط کرد.

شاخص بورس توکیو نیز در بحبوحه جنگ اوکراین و افزایش شدید بهای نفت، ۳ درصد سقوط کرد.

۲ سال پیش
نیویورک تایمز: سیل تسلیحات کشورهای غربی روانه اوکراین شده است

نیویورک تایمز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد: آمریکا و متحدانش در ناتو در کمتر از یک هفته اخیر بیش از 17 هزار تسلیحات ضدتانک در اختیار اوکراین قرار داده اند. 

همچنین واشنگتن اقدام به اعزام یک تیم به شرق اروپا برای مقابله با حملات سایبری روسیه کرده است. 

۲ سال پیش
پیوستن نیوزیلند به تحریم های غرب علیه روسیه

نیوزیلند اعلام کرد تحریم های جدیدی را علیه الیگارشی های روسیه اعمال کرد. همچنین این کشور لیستی یکصد نفره از مقامات روسی که حق سفر به این کشور ندارند را منتشر کرد.

۲ سال پیش
کرملین: کشورهای غربی همانند راهزنان رفتار می کند

کاخ کرملین اعلام کرد کشورهای غربی همانند راهزنان رفتار می کنند. با این حال، روسیه آنقدر بزرگ است که نمی توان آن را منزوی کرد. جهان امروز ما بسیار بزرگتر از آمریکا و اتحادیه اروپاست. 

دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در این باره گفت: کشورهای غربی در حال راهزنی اقتصادی علیه ما هستند و مسکو به این موضوع واکنش مناسب نشان خواهد داد. این امر بدان معنا نخواهد بود که روسیه منزوی شده است. کشورهای زیادی در جهان وجود دارد و دنیای ما به آمریکا و اتحادیه اروپا خلاصه نمی شود. 

۲ سال پیش
منبع روسی: کی یف از منطقه چرنوبیل به عنوان مرکز ساخت "بمب کثیف" استفاده کرد

یک منبع آگاه روز یکشنبه به خبرگزاری روسی "نووستی" گفت: اوکراین از منطقه اطراف نیروگاه هسته ای چرنوبیل به عنوان میدانی برای تولید مهمات رادیواکتیو موسوم به "بمب کثیف" استفاده کرد.

این منبع افزود: اطلاعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد از منطقه اطراف ایستگاه آسیب‌دیده نیز برای استخراج پلوتونیوم استفاده می‌شده است و میزان بالای تشعشعات در این منطقه باعث می‌ شد مسئولان این فعالیت‌ها، آن را پنهان کنند.

به گفته این منبع، ایالات متحده فلز پلوتونیوم اوکراین را برای کمک به تولید تسلیحات هسته‌ای تامین و اوکراین نیز در سال‌های اخیر فعالیت خود را برای اکتشاف اورانیوم تشدید کرده بود.

۲ سال پیش
همراهی کره جنوبی با تحریم های آمریکا علیه روسیه

کره جنوبی اعلام کرد همگام با تحریم های کشورهای غربی علیه روسیه، تحریم های جدیدی را علیه بخش مالی مسکو اعمال خواهد کرد. این تحریم ها شامل تشدید محدودیت ها در تبادلات مالی با بانک مرکزی روسیه می شود. 

۲ سال پیش
کاخ سفید: در حال بررسی تحریم بخش انرژی روسیه هستیم

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید گفت: مجلس نمایندگان آمریکا در حال بررسی جدی احتمال ممنوعیت واردات نفت و انرژی روسیه به ایالات متحده است. در صورت تصویب چنین قانونی، این امر منجر به قطع روابط تجاری طبیعی با روسیه و بلاروس خواهد شد و نخستین گام در قطع دسترسی روسیه به سازمان تجارت جهانی خواهد بود. 

۲ سال پیش
توطئه چینی حمله ساختگی به تاسیسات هسته ای اوکراین

وزارت دفاع روسیه هشدار داد سرویس اطلاعاتی اوکراین با همکاری شبه نظامیان این کشور در حال توطئه چینی برای ایجاد یک حمله ساختگی به تاسیسات هسته ای اطراف خارکیف به منظور انتشار تشعشعات هسته ای هستند. 

این وزارتخانه اعلام کرد شبه نظامیان اوکراینی می خواهند موسسه فناوری و فیزیک خارکیف را منفجر کرده  و نیروهای روسی را متهم به حمله موشکی به مراکز هسته ای کنند. 

۲ سال پیش
افزایش بی سابقه قیمت بنزین در آمریکا به دنبال بحران اوکراین

به دنبال تشدید تحریمهای آمریکا علیه روسیه و ایجاد موانع فراوان برای صادرات نفت این کشور، قیمت بنزین طی یک هفته گذشته در آمریکا رکوردی بی سابقه ثبت کرده است.

میانگین قیمت بنزین در آمریکا امروز به قیمت هر لیتر 4 دلار و 9 سنت رسید که نسبت به هفته گذشته بیش از 11 درصد جهش را نشان می دهد. کارشناسان معتقدند اگر افزایش شاخص های سوختی در آمریکا با این روند ادامه داشته باشد این کشور با تورمی بی سابقه رو به رو خواهد شد.

با این حال، مقامات آمریکایی در حال بررسی گزینه تحریم نفت و گاز روسیه به دلیل جنگ اوکراین هستند. 

۲ سال پیش
اروپا علی رغم وابستگی به نفت و گاز روسیه به دنبال تحریم این کشور است

منابع آگاه خبری می گویند در حالی که اروپا به شدت به نفت و گاز روسیه وابسته است و در حال حاضر هم با بحران سوخت در بسیاری از کشورهای عضو رو به روست اما به دنبال فشارهای آمریکا برای تحریم بخش انرژی روسیه به دنبال گزینه های جایگزین برای تامین انرژی خود است.

نانسی پلوسی روز گذشته اعلام کرد: کنگره در حال بررسی گزینه های جایگزین در صورت تحریم نفت و گاز روسیه برای اروپاست.

وی همچنین خبر داد: آمریکا قرار است 10 میلیارد دلار کمک مالی به منظور مقابله به روسیه به دولت اوکراین ارسال کند.

۲ سال پیش
بهای نفت خام به مرز ۱۳۰ دلار رسید

به دلیل تاخیر در بازگشت احتمالی نفت ایران به بازار‌های جهانی و نیز احتمال تحریم نفت و گاز روسیه از سوی آمریکا و شرکای اروپاییش قیمت نفت خام امروز در معاملات بازار‌های جهانی به بالاترین میزان خود از سال ۲۰۰۸ تا به امروز رسید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، در ساعات گذشته به دلیل اوج گیری مجدد درگیری‌های نظامی در اوکراین نفت برنت دریای شمال با ۹.۹ درصد افزایش به ۱۲۹ دلار و ۷۸ سنت در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۹.۴ درصد افزایش، ۱۲۶ دلار و ۵۱ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. 

۲ سال پیش
یک مقام آمریکایی: روسیه از آغاز جنگ بیش از 600 موشک به اوکراین شلیک کرده است

یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود گفت: از ابتدای جنگ اوکراین، روسیه بیش از 95 درصد از نیروی زمینی خود را از خارج مرزها وارد خاک اوکراین کرده و بیش از 600 موشک به مناطق مختلف این کشور شلیک کرده است.

این مقام ارشد آمریکایی همچنین می گوید: آمریکا معتقد نیست که روسیه در یک حمله دریایی – زمینی بتواند بندر اودسا را در زمانی کوتاه تصرف کند.

۲ سال پیش
کمک 100 میلیون دلار انگلیس به اوکراین

دفتر بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس اعلام کرد لندن قصد دارد تا از طریق بانک جهانی 100 میلیون دلار به دولت اوکراین کمک مالی ارسال کند.

انگلیس با ارائه کمکهای نظامی، فشار به آمریکا برای اعمال تحریم های گسترده تر علیه روسیه و نیز ارائه کمکهای مالی به دنبال ایفای نقشی کلیدی در تحولات اوکراین است.

۲ سال پیش
خروج دیپلمات های اخراج شده روسی از نیویورک

شماری از دیپلمات های روسیه در سازمان ملل به همراه خانواده هایشان با یک هواپیمای اختصاصی نیویورک را به مقصد مسکو ترک کردند. این دیپلمات ها در روزهای اخیر علی رغم توافقنامه مقر که آمریکا را متعهد به دادن روادید به دیپلمات های بین المللی می کند، از سوی دولت بایدن اخراج شده بودند. 

۲ سال پیش
جهش بهای طلا در بازار جهانی

با ادامه جنگ اوکراین و افزایش نگرانی ها درباره پیامدهای بلند مدت این موضوع بر بازار فلزات گرانبها، بهای طلا به بیش از 2000 دلار به ازای هر اونس رسید. 

۲ سال پیش
تصمیم مجلس آمریکا برای تصویب کمک ۱۰ میلیارد دلاری به اوکراین
خبرگزاری رویترز گزارش داد، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت کنگره آمریکا قصد دارد در هفته جاری میلادی کمکی به ارزش ۱۰ میلیارد دلار برای اوکراین تصویب کند.
 
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت این نهاد آمریکایی در حال ”کاوش“ برای تدوین مصوبه ای برای منع واردات نفت از روسیه است.
۲ سال پیش
شنیده شدن صدای انفجار‌های پی‌درپی در کی‌یف

خبرنگار شبکه خبری الجزیره از شنیده شدن صدای انفجار‌های پی‌درپی در کی‌یف، پایتخت اوکراین خبر داد.

۲ سال پیش
تصمیم پوتین برای برگزاری نشستی درباره نیروگاه‌های هسته‌ای اوکراین

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته است که آماده برگزاری نشستی درباره ایمنی نیروگاه‌های هسته‌ای اوکراین است، اما این نشست نباید در چرنوبیل، مکانی که توسط رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیشنهاد شده است، برگزار شود.

پوتین روز یکشنبه در تماس تلفنی با همتای فرانسوی خود، امانوئل مکرون، «گروه‌های رادیکال اوکراینی» را به ایجاد «اقدامات تحریک‌آمیز» در نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا (Zaporozhye) در جنوب اوکراین «با دخالت یک گروه خرابکار» متهم کرد.

پیش از این نیز خبرگزاری ریانووستی گزارش داده بود، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد شبه‌نظامیان SBU و گردان «آزوف» در حال آماده‌سازی یک عملیات تحریک‌آمیز با احتمال آلودگی رادیواکتیو در منطقه‌ای در نزدیکی «خارکیف» هستند.

۲ سال پیش

«تیاپکین» مدیر بخش سوم اروپایی وزارت خارجه روسیه به خبرگزاری ریانووستی گفت که نتیجه رویداد‌های جاری در اطراف اوکراین منجر به کیفیت جدیدی در روابط روسیه با اروپا، آمریکا و در کل ناتو خواهد شد.

۲ سال پیش
افزایش بی‌سابقه قیمت نفت خام برنت به ۱۳۹ دلار

خبرگزاری رویترز گزارش داد، قیمت نفت خام برنت دریای شمال به ۱۳۹ دلار در هر بشکه رسید که بالاترین قیمت از سال ۲۰۰۸ میلادی تاکنون است.

۲ سال پیش
نیرو‌های روسی بسیار به کی‌یف نزدیک شده‌اند

خبرنگار شبکه خبری الجزیره گزارش داد، نیرو‌های روسی از سمت غرب و شمال غربی بسیار به کی‌یف، پایتخت اوکراین نزدیک شدند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد، نیرو‌های روسی می‌گویند که حمله خود را به «کی‌یف» آغاز کرده‌اند.

نیرو‌های ارتش روسیه حدود ۲۰ کیلومتر از سمت غربی «کی‌یف» در جبهه «اربین» فاصله دارند.

۲ سال پیش
وقوع ده‌ها انفجار در کی‌یف

شبکه خبری الجزیره به نقل از خبرنگار خود گزارش داد، ده‌ها انفجار در کی‌یف، پایتخت اوکراین به وقوع پیوست.

۲ سال پیش

الجزیره گزارش داد، سرویس اطلاعات انگلیس اعلام کرد بسیار بعید است که روسیه تاکنون با موفقیت به اهداف برنامه‌ریزی شده خود دست یافته باشد.

۲ سال پیش
ستاد کل ارتش اوکراین:

ستاد کل ارتش اوکراین اعلام کرد:

  • نیرو‌های روسی برای حمله به «کی‌یف» بسیج شدند.
  • نیرو‌های روسیه در تلاش برای ایجاد یک کریدور زمینی در کریمه به سمت «ماریوپل» هستند.
  • نیرو‌های روسی به دنبال ایجاد کنترل کامل بر «بوچا» و «اربین» برای نزدیک شدن به «کی‌یف» هستند.
  • تدارکات از بلاروس به نیرو‌های روسیه می‌رسد.
  • کنترل شهر «چوهوئیف» در شرق «خارکیف» را دوباره به دست گرفتیم.
۲ سال پیش

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی مدعی شد روسیه از سوری‌ها برای جنگ در اوکراین استفاده می‌کند.

۲ سال پیش
وزارت دفاع روسیه: نئونازی‌ها قصد انجام یک اقدام تحریک‌آمیز هسته‌ای را در نزدیکی «خارکیف» دارند

به گزارش خبرگزاری ریانووستی، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد شبه‌نظامیان SBU و گردان نئونازی‌های «آزوف» در حال آماده‌سازی یک عملیات تحریک‌آمیز با احتمال آلودگی رادیواکتیو در منطقه‌ای در نزدیکی «خارکیف» هستند.

به گفته وزارت دفاع روسیه، ملی‌گرایان یک رأکتور را در یک مرکز آزمایشی هسته‌ای واقع در مؤسسه فیزیک و فناوری خارکیف بمب‌گذاری کرده‌اند. شبه‌نظامیان اوکراینی و نئونازی‌های «آزوف» قصد دارند این رأکتور را منفجر کنند و نیرو‌های مسلح روسیه را متهم به حمله موشکی به تأسیسات آزمایشی هسته‌ای کنند.

ریانووستی نوشت قابل ذکر است که روز گذشته (یک‌شنبه) ۶ مارس، روزنامه‌نگاران خارجی وارد خارکیف شدند تا پیامد‌های عملیات تحریک‌آمیز را همراه با متهم کردن روسیه به ایجاد فاجعه زیست‌محیطی ثبت کنند.

۲ سال پیش
تخلیه غیرنظامیان اوکراینی از طریق گذرگاه مرزی لهستان

تخلیه زنان و کودکان غیرنظامی از طریق گذرگاه مرزی لهستان در روستای «بودومیرز» به سرعت در حال انجام است، جایی که تعدادی اتوبوس به همراه گشت پلیس حضور دارند و از طریق دوربین‌های مداربسته گذرگاه مرزی را به منظور تخلیه زیر نظر گرفته‌اند.

تخلیه غیرنظامیان اوکراینی از طریق گذرگاه مرزی لهستان

۲ سال پیش
انگلیس: از اینترپل خواستیم تا دسترسی روسیه را تعلیق کند

وزیر کشور انگلیس مدعی شد: امروز از «اینترپل» خواستم تا دسترسی روسیه به سیستم‌های اتحادیه بین‌المللی پلیس را تعلیق کند.

وزیر کشور انگلیس همچنین مدعی شد: اقدامات روسیه تهدیدی مستقیم برای امنیت افراد و همکاری بین‌المللی در اجرای قانون است.

۲ سال پیش
پنتاگون: استفاده روس‌ها از مهمات خوشه‌ای و بمب‌های خلاء را تأیید نمی‌کنیم

به گزارش الجزیره، یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مدعی شد:

  • ستون ارتش روسیه در شمال کی‌یف، پایتخت اوکراین همچنان معطل است.
  • پیشتاز نیرو‌های روسیه هنوز در خارج از مراکز «کی‌یف»، «خارکیف» و «چرنیهف» هستند.
  • نیرو‌های روسیه به تلاش‌های خود برای محاصره این شهرها ادامه می‌دهند اما با مقاومت شدید روبه‌رو شده‌اند.
  • ما نبرد‌ها و تلاش‌های مستمر برای محاصره «ماریوپل» را زیر نظر گرفته‌ایم.
  • سامانه‌های دفاع هوایی و موشکی اوکراین همچنان مؤثر هستند.
  • ما نمی‌توانیم هیچ گزارشی مبنی بر استفاده روس‌ها از مهمات خوشه‌ای و سلاح‌های خلاء را تأیید کنیم.
  • ما معتقدیم که اوکراینی‌ها همچنان می‌توانند از اینترنت استفاده کنند.
۲ سال پیش
آمریکا: حمله آبی-خاکی در اودسا قریب‌الوقوع نیست

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک مقام ارشد ارتش آمریکا گفت: ما معتقد نیستیم که یک حمله آبی-خاکی در «اودسا» یا نزدیکی آن قریب‌الوقوع باشد.

خبرگزاری رویترز به نقل از این مقام ارشد نظامی آمریکا گزارش داد، روسیه ۹۵ درصد از نیرو‌هایی را که در مرز‌های خود جمع کرده بود وارد اوکراین کرده است. روسیه از آغاز تهاجم خود به اوکراین حدود ۶۰۰ موشک شلیک کرده است.

«اودسا» یکی از شهرهای بندری کشور اوکراین در کرانه دریای سیاه در جنوب این کشور است.

۲ سال پیش
لهستان نمی‌تواند به تنهایی از پس پناهندگان اوکراینی برآید

سخنگوی شورای پناهندگان نروژ در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره اعلام کرد:

  • لهستان نمی‌تواند به تنهایی از پس پناهندگان اوکراینی برآید.
  • ۲۰ درصد از پناهندگانی که به لهستان می‌آیند به پایتخت ورشو رفتند.
  • پناهندگان از ملیت‌های مختلف از اوکراین آمده‌اند.
  • تلاش‌هایی برای استقبال از همه پناهندگان صرف نظر از ملیت آن‌ها وجود دارد.
  • سازمان ملل خواستار افزایش کمک‌های کشور‌ها به پناهندگان شده است.
  • ما از پناهندگان حمایت مادی و روانی می‌کنیم.
  • پناهندگان همه چیز را در اوکراین پشت سر گذاشتند.
۲ سال پیش
وزارت دفاع اوکراین: ۳ تانک روسی را منهدم کردیم

وزارت دفاع اوکراین مدعی شد: در یک پاتک در «ماریوپول»، ۳ تانک روسی را منهدم کردیم و حدود ۳۰ سرباز ارتش روسیه را کشتیم.

۲ سال پیش

خبرگزاری آکسیوس به نقل از مقامات صهیونیست گزارش داد، مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی با همتای آمریکایی خود تماس گرفت تا به او درباره تلاش‌های میانجی‌گری بنت بین مسکو و کی‌یف توضیح دهد.

۲ سال پیش
گازپروم به انتقال گاز از طریق اوکراین ادامه می‌دهد

خبرگزاری اینترفاکس گزارش داد، شرکت «گازپروم» روسیه به طور منظم به انتقال گاز از طریق اوکراین ادامه می‌دهد.

گازپروم (Gazprom) شرکت نفت‌وگاز روسی است، که تمرکز اصلی آن بر استخراج، تولید، انتقال و فروش گاز طبیعی معطوف می‌باشد. این شرکت با تولید روزانه بالغ بر یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون متر مکعب گاز طبیعی، به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده گاز جهان شناخته می‌شود.

۲ سال پیش
اوکراین: در بمباران روسیه در «کراماتورسک» چندین نفر کشته شدند

به گزارش الجزیره، وزارت کشور اوکراین مدعی شد: ۱۳۳ هزار نفر ظرف ۲۴ ساعت گذشته مرز‌های ما در غرب کشور را ترک کردند که بیشتر آن‌ها به لهستان رفتند.

وزارت کشور اوکراین مدعی شد: ۲۴ نفر مظنون به دست داشتن در فعالیت‌های شناسایی و خرابکاری را دستگیر کرده‌ایم. در بمباران روسیه در یک منطقه مسکونی در «کراماتورسک» چندین نفر کشته و ۴ ساختمان ویران شدند.

۲ سال پیش
زلنسکی: ما ملتی هستیم که شکست نمی‌خوریم

به گزارش الجزیره، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد:

  • ما ملتی هستیم که شکست نمی‌خوریم، شکسته نمی‌شویم و بخشیده نمی‌شویم.
  • می‌دانیم چه کسی برای این جنگ آماده شد و می‌دانیم که واکنش چگونه خواهد بود.
  • غیرنظامیان باید بتوانند از مکان‌هایی که آتش تیراندازی در آن‌ها هست، خارج شوند.
  • ما در مورد کمک‌های بشردوستانه می‌شنویم و هیچ کدام از آن‌ها را نمی‌بینیم.
  • جسارت متجاوز نشانه روشنی برای غرب است که تحریم‌ها علیه روسیه کافی نیست.
۲ سال پیش

الجزیره نوشت، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت: من به کمک مولداوی به کسانی که از جنگ غیرقابل توجیه کرملین در اوکراین فرار کردند، خوشبین هستم.

۲ سال پیش

خبرنگار شبکه خبری المیادین از اوکراین گزارش داد، آژیر خطر برای پنجمین‌بار در «وینیتسیا» در جنوب‌غربی کی‌یف، پایتخت اوکراین پس از هدف قرار گرفتن به صدا درآمده است.

۲ سال پیش
تعلیق فعالیت‌های نتفلیکس در روسیه

به گزارش خبرگزاری رویترز، «نتفلیکس» فعالیت خود را در روسیه به حالت تعلیق درآورد.

نِتفلیکس (Netflix) یک پلت‌فرم و شرکت تولیدکنندهٔ محتوای برتر آمریکایی است که مقر اصلی آن در لس گاتوس در ایالت کالیفرنیای آمریکا می‌باشد. تجارت اصلی این شرکت یک سرویس پخش مبتنی بر اشتراک است که از طریق کتابخانه‌ای از فیلم‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی، از جمله آن‌هایی که در داخل تولید می‌شوند، پخش آنلاین می‌کند

۲ سال پیش

خبرگزاری ریانووستی گزارش داد، حمله سایبری به وب‌سایت روسیا الیوم از سوی آمریکا انجام شد.

۲ سال پیش

به گزارش شبکه خبری الجزیره، مشاور وزیر کشور اوکراین مدعی شد: روس‌ها نیرو‌های خود را در نزدیکی کی‌یف، پایتخت اوکراین جمع‌آوری کرده‌اند و تلاش خواهند کرد ظرف چند روز آن را تصرف کنند.

۲ سال پیش
اسلواکی: گزینه ارائه هواپیما به اوکراین در حال بررسی نیست

روزنامه وال استریت ژورنال نوشت، وزیر دفاع لتونی اعلام کرد: هواپیما‌ها باید بدون توجه به موضع کرملین در اختیار اوکراین قرار گیرد.

به گزارش وال استریت ژورنال، یک مقام اسلواکی این موضوع را رد می‌کند که کشورش در حال بررسی گزینه ارائه هواپیما به اوکراین است.

۲ سال پیش
لهستان: پیشنهاد آمریکا برای دادن جنگنده به اوکراین را بررسی می‌کنیم

به گزارش روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال، یکی از مقامات لهستانی اعلام کرد: اگر واشنگتن پیشنهاد دهد که به اوکراین جنگنده ارائه کنیم، آن را بررسی خواهیم کرد. انبار ما شامل میگ‌های مورد نیاز اوکراین است.

وال استریت ژورنال همچنین به نقل از مقامات اوکراینی و لهستانی گزارش داد، کی‌یف و ورشو ترجیح می‌دهند با تصمیم ناتو هواپیما در اختیار اوکراین قرار دهند.

این در حالی است که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا شب گذشته از موافقت اعضای ناتو برای ارسال جنگنده به اوکراین خبر داد.

۲ سال پیش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
روسیه در رده اولین کشور با بیشترین تحریم‌ها قرار گرفت/ ایران در مقام دوم بی شک این موفقیت درکسب مقام دو می مشکت محکمی بر دهان آمریکا و یاوه سران داخلی و نشخوارکنندگان خارجی است روز شمار و گاه شمار برادران رزمنده مدافع کاخ کرملین فراموش نشه وممنون yjc
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
چرا از وقتی پوتین به اوکراین حمله کرده طرفدارهای حزب توده و پاچه خوارهای روسیه اینقدر فعال شده اند؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
چرا از وقتی پوتین به اوکراین حمله کرده طرفدارهای حزب توده و پاچه خوارهای روسیه اینقدر فعال شده اند؟!
United States of America
ناشناس
۲۲:۲۸ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
الان شما چرا سنگ روسیه اشغالگر رو به سینه میزنید قرارداد ترکمنچای رو چرا ازش درس عبرت نمی‌گیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
شما آمریکایی ها چرا از معاهده بوداپست درس عبرت نگرفتید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
اروپا و آمریکا جنگ راه انداختن در اوکراین تا میلیاردها دلار از مالیات ها و پولهای مردمشون رو بریزن به جیب ثروتمندان و سران شرکت های اسلحه سازی و لابی جنگ، غرب کثیف وحشی این است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
به ما چه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
بی دلیل نبود رونالد ریگان به شوروی میگفت امپراطوری شیطان،پشتیبان اصلی تمام جنگ ها وبدبختی های قدیم و حال حاضر منطقه خاورمیانه و جهان همین روس ها هستند در اصل به خاطر همین روس هاست آمریکایی ها در یکسری جاها حضور دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
کسایی که از روسیه متنفرند لایک کنن و کسایی که نوکر و دوست دار روسیه هستند نظر منفی رو بزنن
Germany
r
۱۹:۱۹ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
واکنش‌های دوگانه به رویکرد روسیه در مذاکرات برجام
امتناع از موضع‌گیری شفاف در قبال سخنان وزیر خارجه روسیه. سخنگوی وزارت خارجه ایران می‌گوید رویکرد مسکو در مذاکرات احیای برجام "تا کنون سازنده" بوده و تهران انتظار دارد سخنان لاوروف را از مجرای دیپلماتیک بشنود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
یه سوال دارم از دوستانی که سنگ روسیه رو میزنن به سینه شون؟عاشق چیه روسیه شدید اگه واقعا روابط با روسیه خوبه پس چرا مردم از قدیم تا الان خیر و منفعت و تغیری تو کشور ندیدن مگه روسیه کشور قابل اطمینان و قدرتمندی نیست؟اگه واقعا چیزی هست به ما هم بگید بدونیم؟خواهشا از روی تعصب جواب ندید منطقی بگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
ببخشید جناب بنده هم سوالی دارم از شما،مگ خیری از آمریکا دیدید ک سنگشو ب سینه میزنید؟؟؟اصلا تو میدونی چ ارتباطایی و اتفای بین کشور ما و روسیه پیش افتاده؟میدونی چند بار وتو کرده تو سازمان ملل عذابایی ک ب کشورما آمریکا و اروپا درخواست داده بودن...بهتره سکوت کنی
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyar Zagrosi
۲۲:۳۴ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
روسیه بیخود و بی جهت دومین ابر قدرت جهان نشده.
در فضا و ماهواره و موشک و صنعت هوایی و هسته ای از برترین های جهان است در ضمن کشور ثروتمند و مستقلی است.
ما نه سنگ غرب و نه شرق را به سینه می‌زنیم هر چند خود شرقی هستیم ،روسیه و پاکستان و ترکیه از همسایگان قوی و پر جمعیت ایرانند همکاری با کشورهای قدرتمند به نفع ماست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
تا حالا ایران و روسیه سابقه بد جنگ را داشتند و حالا باید روابط بهتر شود و روسیه نیز از باتلاق اوکراین و تجاوز به کشور همسایه و اشغالگری دست بردارد.
Iran (Islamic Republic of)
یا علی
۲۳:۰۸ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
کسی کشته و مرده روسیه نیست که واسه خودت فتوی میدی منتها چیزی که هست بادشمن خونی ما فعلا در افتاده .بعداز حمله ایران به عین الاسد برای فروریختن هیبت پوشالی آمریکا بسیار اثر بخش هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۳ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
انتخاب بین بد و بدتره
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۸:۰۷ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
چرا اروپا متوجه نیست؟ زلنسکی فقط از روی نوشته آمریکا خواسته هایش را می‌گوید، همه به ضرر یورو، اروپا و فقط و فقط به نفع آمریکاست،
اروپا بای خود برای خود تصمیم بگیرد، اگر با طناب آمریکا بروند در چاه بیچاره خواهند شد، امریکاهمه این نقشه ها را به خاطر یک خصومت قدیمی با اروپا کشیده، اولین کشورهایی به پول جایگزین برای دلار درست کردند اتحادیه اروپا بود و ضربه بزرگی به دلار و آمریکا زد، ام یا یورو و استقلال اروپا را نمی‌خواهد و تا آن را نابود نکند ساکت نمی‌نشیند، حالا هم که در حال بریدن با پنبه در قواره دوست و ناتو و... هست. البته کی اروپا به این موضوع پی ببره خدا داند، مگر اینکه یکی با داد بهشون برسونه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
دقیقا گل گفتی،نوچه آمریکاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
زلنسکی عامل این اصلی این جنگ هست و باید کشته شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
چرا از وقتی پوتین به اوکراین حمله کرده طرفدارهای حزب توده و پاچه خوارهای روسیه اینقدر فعال شده اند؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
دست از حمایت متجاوز بردارین. زمین گرده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۶ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
باشگاه خبرنگاران روسیه از عملیات نظامی خبر میدهد. از اسپوتنیک حقوق میگیرید که ایشالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
وا چ حرفیه،حق رو داره میگه،حالا بر اساس میل شما باشه درسته..جناب شبکه های ماهواره هم نگاه کنی همین
Iran (Islamic Republic of)
مرجان
۱۶:۰۱ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
من عاشق این جرات روسیه هستم،واقعا دمتون گرم،احسنت ب اینهمه جسارت و جرات...ب امیدپیروزی روسیه تو این روزا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
چرا از وقتی پوتین به اوکراین حمله کرده طرفدارهای حزب توده و پاچه خوارهای روسیه اینقدر فعال شده اند؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
الآن
مردم اوکراین دارن کا ااااااااااااا مل طعم " حقوق بشر " رو می چشن ..


می بینید ...؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟





قابل توجه مدافعان حقوق بشر ( آمریکا و دوستاش) در جهان..!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
عزیز غرب پرستان پر رو تر و بیخیالتر از این حرفها هستن آدمهای بی منطق و بی سوادی که چشم خود را به همه چیز می‌بندند و گویا اصلا هیچ‌جرم و جنایتی در جهان نشده و هیچی هم از غرب ندیدند .
غرب زاده ها و غربگداها و غرب پرستان ،اوکراین و مردم آواره و بی خانمانش نمونه بسیار خوبی از یارگیری و پشت گرم بودن به غرب بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
چچنی ها و داعشی ها بخورن بهم چه خبر بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
ما بمب اتم میخوایم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
حالا ندارند و اینهمه باج میدهند داشتند که دیگه هیچ !!!!
Germany
ناشناس
۱۴:۳۳ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
دلخوش به شرق و روسیه نباشید
کاش یک کم کتاب و تاریخ می خواندید
Germany
ناشناس
۱۴:۳۳ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
دلخوش به شرق و روسیه نباشید
کاش یک کم کتاب و تاریخ می خواندید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
همین الان داره از برجام فقط بخاطر منافع خودش استفاده میکنه.از نگاه ما روسیه یک متحد ولی از نگاه اونها ما یک کارت بازی هستیم برای منافع خودشون...
Iran (Islamic Republic of)
حمیو
۱۷:۲۴ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
سلام
از پرچم بالای پیام شما همه چی معلومه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
ول کنید این غرب و شرق رو

کاش به جای تعصب و ارادت به غرب و شرق ، کمی هم به کشور خودتون تعصب و غیرت داشتید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
چرا از وقتی پوتین به اوکراین حمله کرده طرفدارهای حزب توده و پاچه خوارهای روسیه اینقدر فعال شده اند؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
اگه روسیه توی این جنگ شکست بخورد بعدش نوبت چین است که آمریکا و غرب چنین نمایشی برای چین و بعد هم ایران درست بکنند این برنامه آمریکا است برای مبارزه با روسیه و چین وایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
فک کنم قبل چین سراغ ما بیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
از کجا میدانی روسیه بعد اوکراین سراغ ما نیاد؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
ب امید پیروزی روسیه و شکست تاریخی آمریکا و نوچه هاش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
خب روسیه جنگ راه نمی انداخت تا شکست بخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
این جنگ ، آغاز گر تمامی جنگ ها خواهد بود و یک بار دیگر جنایت کار ترین موجودات تاریخ یعنی داعش رو احیا خواهد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
حالا چرا رفتی روی چارپایه؟
بیا پایین!
Iran (Islamic Republic of)
alijhhjgj
۱۸:۴۷ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
بیا پایین سرمون درد گرفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
چرا روسیه حمله کرد به اوکراین نهایتش اوکراین عضو ناتو میشد این همه خسارت وآدم کشی ارزشش رو داشت این وسط پوتین مظلوم واقع شده وآمریکا ظالم اینا هر دو شون برای منافع خودشون جون مردم عادی رو سپر میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
جناب فک کردی ب این راحتی عضو ناتو بشه،هر کشوری ک عضو ناتو میشه از بلک شرق باعث میشه نظامیان آمریکا اونجا مقر داشته باشن،تو اگ خودت باشی،تو مرزامون آمریکا مقر بزنه بنظرت کشورمون ساکت می شینه؟؟؟دم روسیه گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
چرا از وقتی پوتین به اوکراین حمله کرده طرفدارهای حزب توده و پاچه خوارهای روسیه اینقدر فعال شده اند؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
چرا یسریا دارن ازاین کار روسیه حمایت میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
ما که تا الان هیچ خیر و برکتی از دوستی با روسیه ندیدم..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
چون وابسته و دلبسته روسیه هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
چون داره از مرزهای خودش دفاع میکنه،حق داره،واس چی تو مرزاش آمریوا و انگلیس پایگا بزنه،تو باشی تحمل میکنی آمریکا تو مرزامون پایگاه نظامی بزنه ک هر وقت عشقش کشید بهمون حمله کنه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
آقای ناشناس۱۶:۰۴ اولا مگه امریکا تو کشورهای هم مرز ما عراق و افغانستان نبود پس چرا به ما حمله نکرد اگه به قول تو از ترسش هم حمله نکرد پس از روسیه هم میترسید و بهش حمله نمیکرد این چه دلیلیه که میاری دوما حق نداره به یه کشور دیگه حمله کنه مگه شهر هرته هرکاری دوست داشت انجام بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
چرا از وقتی پوتین به اوکراین حمله کرده طرفدارهای حزب توده و پاچه خوارهای روسیه اینقدر فعال شده اند؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
هر کی از مردم به عنوان سپر انسانی استفاده میکنه باید فورا نابود بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
از صهیونیستها اینکار برمیاد. به محض اینکه باخت اوکراین رو حتمی ببینند میرند سراغ گزینه‌ها کثیف. روسها به هیچوجه به نفعشون نیست نیروگاهها آسیب ببینند چون اول از همه خودشون در معرض خطر قرار میگیرند. ولی زلسنکی صهیونیست ثابت کرده مردم اوکراین براش اهمیتی ندارند و چون فاصله اوکراین با اسراییل زیاده بعید نیست دست به چنین کار کثیفی بزنه به خصوص این چند روز که خودشو به در و دیوار زد تا هر طور شده پای ناتو رو به درگیری مستقیم به روسیه باز کنه ولی غربیها از رویارویی مستقیم واهمه دارند
Netherlands
ناشناس
۱۵:۳۳ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
تنها کشوری که متحد غرب بود و تو تحریم روسیه شرکت نکرده فعلا اسقاطیله(اسراییل منحوث)،در ضمن کلی از الیگارش های رفیق پوتین تاجرهای یهودی روسی مقیم آشقاییلن(اسراییل نکبت)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
کشوری به خاک یک کشور مستقل حمله کرده و مردمشو آواره کرده
و این قطعا تجاوز..حالا که تجاوز محکوم نمیکنیم حداقل ازش حمایت نکنیم....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
تجاوز همیشه محکوم .چه تجاوز عربستان به یمن و چه تجاوز روسیه به اوکراین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
امریکا هیچ غلطی نمیتواند انجام بدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۲ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
کارش درسته هیچ غلطی نداشت
Canada
ناشناس
۰۹:۴۸ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
بساط اوکراین رو غربیا درست کردن خودشونم باید جوابگوی فجایع پیش اومده باشن
Canada
ناشناس
۰۹:۴۷ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
اگه اتمی اوکراین صدمه ببینه غربیا که این آتیش رو درست کردن باید جوابگو باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
هر عاقلی میدونه که اگر بمب اتم نداشته باشیم همانند اوکراین و فلسطین و یمن و سوریه و....... نابودیم
Turkey
علی
۱۳:۱۹ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
بعد از جنگ جهانی دوم انگلستان 250 برابر تولید ناخالص داخلیش بدهکار بود و ورشکسته .

تلاش کرد و بمب اتم رو ساخت و نسلهای بعد در سایه امنیت به پیشرفت رسیدند .

شما باید قوی باشی بعد دم از پیشرفت و آسایش بزنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
چه ربطی به انگلیس داشت؟

جناب ترکی اولین بمب اتم هم 85 سال پیش ساخته شد
نه 250 سال قبل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
گفته ۲۵۰ برابر درامدش بدهکار بود نه ۲۵۰ سال قبل بمب اتمی داشت
Iran (Islamic Republic of)
صالح
۰۹:۲۹ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
به یاری خدا باید ساخت بمب اتم رو شروع کنیم
در دنیای وحشی و بدون قانون برای حفظ کشور و حکومت مقدس شیعه باید قوی بود
Canada
ناشناس
۰۸:۳۱ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
اوکراین = اسلحه شیطان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
چرا از وقتی پوتین به اوکراین حمله کرده طرفدارهای حزب توده و پاچه خوارهای روسیه اینقدر فعال شده اند؟!
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۰۸:۲۳ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
تیتر مطلبتون چه ربطی به محتوا داشت .توطئه چینی ؟؟؟؟؟
Romania
ناشناس
۰۸:۰۸ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
اگر دین ندارید حداقل آزاده باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
از کی تا حالا شما منافقا نگران دیندار بودن مردم شدید؟
Iran (Islamic Republic of)
یا علی
۱۴:۰۹ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
اول موضعتو مشخص کن بعد مخاطبتو تا جواب خوبی درافت کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
هر گندی میزنن تا روسیه را بد نام کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
دقیقا داره عقده گشایی میکنن،زورشون به روسیه نمیرسه،شرایط رو الان دیدن هی دارن عقده بازی درمیارن،همینا اروپا و آمریکا نمیزارن جنگ تموم شه،اینا با فرستادن تسلیحات میخوان ادامه بدن جنگ رو اکراین رو ویرانه کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
چرا سنگ روسیه را به سینه میزنیم تا حالا چه نفعی از دوستی با روسیه دیدیم روسیه فقط فقط منافع خودش براش مهمه..اگه لازم باشه ایران هم بخاطر منافعش میفروشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
اگه اوکران جنگ نکنه کشورش نابود میشه اگه روسیه جنگ نکنه هیچی نمیشه همه چیز مثل قبل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
اگ دوست داری و براتون افتخاره میخواین بجای روسیه با آمریکا دوست بشیم...!!؟؟
درود بر روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
چرا از وقتی پوتین به اوکراین حمله کرده طرفدارهای حزب توده و پاچه خوارهای روسیه اینقدر فعال شده اند؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۱ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
اوکراین بطور کامل سقوط کرده و زلنسکی رقاصه هم مردم کشورش را تنها گذاشت و فرار کرد.
مردم آمریکا و اروپا باید با تظاهرات و ریختن به خیابان از سران و مسئولان کشورشان بخواهند که در جنگ روسیه و اوکراین هیچگونه دخالتی نداشته باشند و بی طرفی خودشان را اعلام کنند تا به سرنوشت اوکراین دچار نشوند.
اگه جنگ جهانی به آمریکا و اروپا کشیده شود ،مطمئن باشید که سران این کشورها همچون زلنسکی مردم را رها کرده و فرار را بر قرار ترجیح خواهند داد. این خط و این نشان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۵ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
از دولت اوکراین بعید نیست. به هر حال مردم اوکراین برای زلنسکی یهودی هیچ اهمیتی ندارند و اگه این وسط عده‌ای اوکراینی هم قربانی شدند مهم اینه که زلنسکی یهودیها رو اول از همه به خارج از اوکراین فرستاد. بدبخت اوکراینیها اگه واقعا به این دلقک صهیونیست رای داده باشند هر بلایی سرشون بیاد حقشونه. اسراییل یهودیهای فرار کرده از اوکراین رو قبول کرد ولی اوکراینهای اصیل رو راه نداد. چقدر باید یه ملت بدبخت باشه که افسارشو دست صهیونیستها بده. نه دنیا داره نه آخرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۴ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
از این غربیهای کثافت هیچی بعید نیست
Iran (Islamic Republic of)
من
۱۰:۵۵ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
مردشور تو یکی رو ببرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
هرکسی باید فکر منافع خودش باشه.دلخوش به شرق و غرب نباشیم.جفتشون یکی هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
ساکت جواب دهنده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
10:55 تورو کی ببره ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۸ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
وقتشه که بمب اتم بسازیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
از اون قبلی های که ساختی چه خیری دیدیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
مگر ایران بمب اتم ساخته؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۵ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
18:51 به موقعش .
آخرین اخبار