مراسم چهلمین روز عروج آیت الله صافی گلپایگانی در قم برگزار می شود

مراسم گرامیداشت چهلمین روز درگذشت مرجع فقید تقلید، آیت الله صافی گلپایگانی درقم برگزار می‌شود.

مسئول ستاد بزرگداشت مراسم چهلم آیت الله صافی گلپایگانی عصر امروز در جمع خبرنگاران گفت : مراسم ویژه گرامیداشت چهلمین روز درگذشت حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی پنجشنبه این هفته بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد امام حسن عسکری علیه السلام و با حضور مردم ، علما ، طلاب و مسئولان برگزار می شود.

حجت الاسلام اکبری گفت: مراسم چهلم آیت الله صافی گلپایگانی ویژه بانوان همزمان در مسجد الغدیر واقع در بلوار غدیر قم برگزار می‌شود.

او تکریم و تجلیل از مقام آیت الله صافی گلپایگانی در کتابخانه ملی ایران را از دیگر برنامه های چهلم آیت الله صافی گلپایگانی عنوان کرد و گفت در این مراسم که روز چهارشنبه همین هفته در کتابخانه ملی ایران برگزار می شود به مناسبت هفتادمین سال تالیف کتاب منتخب الاثر ، از خدمات علمی فقیه عالی مقام آیت الله صافی گلپایگانی تجلیل خواهد شد.

به گفته حجت الاسلام اکبری مراسم ویژه بزرگداشت چهلم آیت الله صافی گلپایگانی از طرف بعثه مقام معظم رهبری در عراق ، امروز در صحن حضرت سیدالشهدا علیه السلام و بر سر مزار آیت الله صافی گلپایگانی برگزار شد.

آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید شیعه بامداد دوازدهم بهمن ماه امسال در پی ایست قلبی تنفسی و موفق نبودن عملیات احیا دار فانی را وداع گفت.

این فقیه از شاگردان برجسته آیات عظام بروجردی، حجت، خوانساری و گلپایگانی بود و مدتی نیز در نجف اشرف از آیات عظام محمدکاظم شیرازی و محمدعلی کاظمی بهره برده بود و عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی و عضویت در شورای نگهبان و دبیری آن با حکم امام خمینی (ره)، از جمله فعالیت‌های سیاسی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار