رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از اجرا طرح انتقال آب با لوله و کانال بتنی در اراضی کشاورزی استان خبرداد.

محمد اورانی گفت:امسال ۷۸۰ کیلومتر طرح انتقال آب با لوله و کانال بتنی با اعتباری معادل ۷۲۵ میلیارد و ۶۴۱ میلیون ریال در اراضی کشاورزی استان اجرا شد.

۳۶۳هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی خراسان رضوی سالانه هشت میلیون تن انواع محصولات باغی، زراعی و دامی تولید می‌کنند، بخش کشاورزی ۲۸ درصد اشتغال و ۳۰ درصد صادرات غیرنفتی خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.

او گفت: این میزان اجرای طرح انتقال آب با لوله و کانال بتنی از محل اعتبارات سامانه‌های نوین آبیاری سال ۹۸ و بقیه از محل اعتبارات استانی تامین و اجرا شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: شهرستان‌های بردسکن با ۹۷ کیلومتر، رشتخوار با ۸۷ کیلومتر و سبزوار و ششتمد با ۶۱ کیلومتر به ترتیب بیشترین میزان اجرای این طرح را داشته‌اند.

اورانی گفت: همچنین از ابتدای امسال تاکنون در ۱۸۹ هزار و ۸۸۵ هکتار از اراضی کشاورزی خراسان رضوی سامانه‌های آبیاری نوین اجرا شده است که شامل آبیاری قطره‌ای، بارانی و کم فشار می‌شود.


بیشتر بخوانید


او گفت: هم اکنون هشت میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی آبی در ایران وجود دارد که تاکنون بیش از ۲ میلیون هکتار آن به سامانه نوین آبیاری و آبیاری با لوله مجهز شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: بخش کشاورزی خراسان رضوی به عنوان یکی از بزرگترین و مهمترین تولیدکنندگان محصولات کشاورزی کشور با برخورداری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های وسیع حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار سطح زیرکشت انواع محصولات زراعی و باغی و بیش از ۱۴میلیون واحد دامی، در مجموع با تولید بیش از هفت میلیون تن انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و آبزیان جایگاه تعیین کننده‌ای در اقتصاد ملی و استانی داشته و نقش مهمی در تامین نیاز‌های حیاتی جامعه، امنیت غذایی، تامین مواد اولیه موردنیاز صنایع و ایجاد اشتغال ایفا کرده است.

برچسب ها: کشاورزی ، سبزوار ، بردسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.