مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای تایباد:

ارتقای مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای تایباد به مرکز بین المللی محقق نشد

مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای تایباد از محقق نشدن وعده ارتقای مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای تایباد به مرکز بین المللی خبرداد.

اسماعیل نیک محمدی گفت: در سفر رئیس سابق سازمان فنی و حرفه‌ای کشور به تایباد، مصوب شد که مرکز فعلی به مرکز تخصصی بین المللی در شرق کشور ارتقا یابد؛ اما با گذشت یک سال هنوز این موضوع میسر نشده است.

رئیس سابق سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در سفر به تایباد در اسفندماه ۹۹ از ایجاد مرکز بین المللی فنی و حرفه‌ای در تایباد خبر داده بود.

او گفت: به دلیل همجواری خراسان رضوی و تایباد با کشور افغانستان، آموزش مهارت آموزان این کشور در ایران در زمینه‌های مختلف از جمله تعمیر خودرو‌های سنگین، معدن، گردشگری و تجارت فراهم می‌شود.

اشتغال ۴۰ درصد مهارت آموزان فنی و حرفه‌ای در تایباد

مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای تایباد گفت: امسال تعداد ۸۲۲ نفر دوره‌های مهارت آموزی را در آموزشگاه‌های آزاد و مرکز اصلی فنی و حرفه‌ای به اتمام رساندند و مدرک معتبر فنی دریافت کردند که ۴۰ درصد از این تعداد، به اشتغال رسیدند.

نیک محمدی گفت: مهارت آموزان در ۶ رشته در حوزه‌های صنعت، کشاورزی و خدمات آموزش می‌بینند که امسال ۲۸۵ نفر در مرکز اصلی فنی و حرفه‌ای و ۵۹۷ نفر در ۲۰ آموزشگاه آزاد سطح شهرستان تایباد شرکت کرده و دوره خود را به پایان رساندند.


بیشتر بخوانید


او گفت: مردم و خیرین امسال حدود ۵۰ میلیون تومان به مرکز فنی و حرفه‌ای کمک کرده اند که صرف تامین نیاز‌ها و مواد مصرفی و آموزشی شده است.

مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای تایباد گفت: در سال ۱۴۰۰، رشته‌های کارگاه‌های واقع در مرکز فنی و حرفه‌ای تایباد از پنج رشته به ۱۶ رشته و تعداد آموزشگاه‌های آزاد از ۱۱ آموزشگاه به ۲۰ آموزشگاه افزایش پیدا کرده است.

نیک محمدی گفت: مهارت‌های فنی و حرفه‌ای شامل فناوری اطلاعات، مراقبت زیبایی، برق، مکانیک، تاسیسات، عمران، فرش، گردشگری، مدیریت خانواده، گرافیک و رایانه، آزایشگری، خیاطی، حمل و نقل، گوهرتراشی، تعمیرات موبایل و هوش مصنوعی در تایباد ارائه می‌شوند و شرکت‌کنندگان مدرک معتبر بین المللی دریافت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
مسئولین فقط میان یه حرفی میزنن و میرن...انگار اومدن مسافرت
آخرین اخبار