شبکه آمریکایی «ان بی سی نیوز» از سفر احتمالی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به اروپا خبر داد.

منابع آگاه از سفر احتمالی جو بایدن به اروپا در پی تشدید جنگ اوکراین خبر دادند.

شبکه ان بی سی نیوز در خبری به نقل از سه مقام آمریکایی و دو فرد آگاه دیگر از این مسأله گزارش داد کاخ سفید در حال بررسی احتمال این مسأله است که جو بایدن در هفته های آتی به اروپا سفر کند.

این منایع اعلام کردند این سفر بر جنگ اوکراین تمرکز دارد و با هدف اطمینان بخشی مجدد به متحدان آمریکا در اروپاست و هنوز نهایی نشده است. یک مقام آمریکایی گفته است سفر به بروکسل به عنوان مکانی که دفاتر ناتو و اتحادیه اروپا قرار دارد، به عنوان مکان احتمالی سفر بایدن در دست بررسی است.

گفت و گوها برای سفر جو بایدن، رئیس جمهور امریکا به اروپا پس از آن انجام می شود که جنگ و درگیری در اوکراین در هفته ای که گذشت تشدید شد و حملات به نزدیکی مرزهای لهستان که یکی از اعضای ناتو به شمار می رود، نزدیک تر شده است.

گفتنی است روابط مسکو و کی‌یف که پس از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه دچار تنش شده بود با مداخلات آمریکا و هم‌پیمانانش به درگیری نظامی ختم شد.

آمریکا و غرب که خود با دادن وعده‌هایی به اوکراین مبنی بر عضویت اوکراین در پیمان ناتو، نیرو‌های نظامی خود را در اروپای شرقی و تا نزدیکی مرز‌های روسیه آورده و اقدام به تحریک مسکو کرده‌اند، از آغاز درگیری‌های روسیه در اوکراین تحریم‌های گسترده‌ای علیه مقامات و مؤسسات روسی وضع کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار