شبکه المیادین گزارش داد سفر وزیر امور خارجه ایران به روسیه، همسویی دو کشور را در مقابله با سلطه غرب بر جهان نشان داد.

شبکه تلویزیونی المیادین در خصوص روابط ایران و روسیه اعلام کرد روابط تهران و مسکو به حد ائتلاف سیاسی علیه سلطه آمریکا رسیده است. معادلات جدید بین المللی که نشانه‌های آن با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین آشکار شد، در حال شکل گیری است.

براساس گزارش این شبکه حسین امیرعبداللهیان و سرگئی لاوروف، وزرای خارجه ایران و روسیه بر اهمیت شراکت و لزوم پیشبرد امضای توافقنامه هسته‌ای در وین تاکید کردند. امیرعبداللهیان در سفر به مسکو، حامل پیام‌های متعددی بود. به ویژه که هر دو کشور روسیه و ایران، به علت مخالفت با سلطه آمریکا در جهان، با تحریم‌هایی روبرو هستند.

این شبکه افزود: رژیم صهیونیستی با چالش معادلات جدید در منطقه مواجه است. تل‌آویو با ضربات بی سابقه به ویژه در اربیل روبرو شد. حمله سایبری به سازمان‌های رسمی صهیونیستی، پس از موشک‌های اربیل، همه طرف‌ها را به بازنگری در محاسبات خودشان وادار می‌کند.

گزارشگر شبکه المیادین در خصوص روابط ایران و روسیه گفت: «ایران به همراه روسیه ۴۰ سال است که با آمریکا مقابله می‌کند» این نخستین جملات ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در سفر به مسکو بود. دو کشور به طور مشترک در برابر تحریم‌های شدید آمریکا قرار دارند که از سال‌ها پیش علیه آن‌ها اعمال شده است. به همین علت، تهران و مسکو روابط اقتصادی، نظامی و امنیتی خودشان را به طور مستمر تقویت کردند.

در ادامه این گزارش آمده است: سفر وزیر امورخارجه کشورمان به مسکو همزمان با اعمال تحریم‌های بی سابقه کشور‌های غربی علیه روسیه، حامل پیام‌های متعددی است. وزرای امور خارجه دو کشور، معادله جدید بین المللی ترسیم کردند که متناسب با تحولات مرحله کنونی و مقابله با خط مشی غربی‌ها در اعمال تحریم علیه هر کسی است که مخالف عرف غرب در جهان عمل کند. دو کشور نشان می‌دهند که تا چه اندازه امکان همکاری و هماهنگی بین کشور‌هایی که از تحریم‌ها آسیب دیده اند، وجود دارد و اراده جدی دارند تا با سلطه آمریکا و ناتو مقابله کنند.

المیادین افزود: مسکو از مرحله دفاع در برابر تلاش‌های واشنگتن و غرب برای محاصره روسیه با پایگاه‌های آمریکا و ناتو، به مرحله تهاجم منتقل شده است و عملیات نظامی در اوکراین را آغاز کرد. روسیه، سقف خواسته‌های بالایی دارد که از جمله آن‌ها تضمین‌های جدید امنیتی و اعمال تحریم علیه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و مقامات بلندپایه این کشور است.

در پایان این گزارش نیز المیادین اعلام کرد ایران با همین قاطعیت به طرف‌های مقابل نشان داد هر نوع تعرض به این کشور از سوی هر طرفی که باشد، با برخورد تند روبرو خواهد شد. هدف قرار دادن مرکز جاسوسی رژیم صهیونیستی در اربیل با موشک‌های ایرانی که از این کشور شلیک شد، بیانگر این موضوع است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰
ایران بتنهایی ۴۳سال در مقابل آمریکا ایستاده نه همراه روسیه .ضمنا در طول سالها تحریم نامردانه آمریکا علیه ایران این روسهای نامرد بودند که از این تحریم های ایران نهایت استفاده را بردند .یادتون نره با طناب روسیه داخل چاه نرید .متشکرم.
آخرین اخبار