رئیس پلیس آگاهی البرز گفت: مرد جوانی که به دلیل انگیزه‌های مالی اقدام به قتل و مثله کردن مقتول کرده بود، توسط کارآگاهان اداره جرائم جنایی دستگیر و روانه زندان شد.

سرهنگ  محمد نادربیگی گفت: در پی اعلام عوامل کلانتری ۱۶ حصارک کرج مبنی بر وقوع یک فقره قتل فجیع در یکی از نقاط شهر کرج، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستورکار کارآگاهان اداره جرائم جنایی پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

او گفت: در بررسی‌های کارآگاهان از صحنه جرم مشخص گردید جسد مثله شده متعلق به یک فرد مذکر بوده و در داخل یک ساک قرار داده شده است که با انجام اقدامات قانونی جسد به پزشکی قانونی انتقال پیدا کرد.

سرهنگ نادربیگی با اشاره به این که پس از وصول پرونده به پزشکی قانونی اقدامات برای شناسایی هویت مقتول همچنان ادامه داشته گفت: بعد از حدود ۲ هفته شخصی به پلیس آگاهی استان مراجعه و با اعلام فقدانی پدرش اظهار داشته چند روزی هست از پدرش خبری ندارد.
او گفت: این فرد در ادامه اظهارات خود بیان داشت که پدرم تنها زندگی می‌کرد و من با مطلع شدن از سوی همسایگان پدرم که منزلش آتش گرفته خود را به کرج رساندم و به محض ورود به خانه اش متوجه آثار سوختگی و خون شدم که اعلام فقدانی را بلافاصله با پلیس مطرح کردم.

سرهنگ نادربیگی گفت:با توجه به اظهارات شاکی و مشاهدات جسد و وجود آثار سوختگی برروی آن کارآگاهان پلیس آگاهی استان بلافاصله به منزل مقتول اعزام و صحنه مورد بررسی بیشتر قرار گرفت و تصاویر جسد به رؤیت شاکی رسید که مورد شناسایی از سوی او قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی البرز با اشاره به این که دو دست مقتول از داخل یخچال خانه او کشف شد گفت:با اقدامات پیچیده پلیسی هویت قاتل بی رحم که یک فرد جوان و کیف به دست بود شناسایی و دستگیری وی در دستور کار قرار گرفت.

او گفت:در بررسی بیشتر کارآگاهان پلیس آگاهی استان مشخص شد قاتل بلافاصله بعد از وقوع قتل به کشور ترکیه از مرز زمینی و به صورت قاچاقی خارج شده و به همین منظور از خانواده خود کمک گرفته است.

سرهنگ نادربیگی گفت: پدر و مادر قاتل با دستور بازپرس پرونده به اتهام فراری دادن متهم دستگیر و در بررسی از خودروی پدر متهم آثار خون در داخل خودرو بدست آمد و با مستندات بدست آمده هویت قاتل محرز شد.

رئیس پلیس آگاهی البرز گفت: با توجه به متواری بودن قاتل به ترکیه اقدامات قانونی و اعلان قرمز انجام و با همکاری و کمک خانواده مقتول که در اتریش ساکن هستند قاتل در کشور ترکیه دستگیر و به کمپی در استانبول انتقال داده شد.

اوگفت: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد که فرد قاتل در ترکیه خود را تبعه یکی از کشور‌های منطقه معرفی کرده و در خرداد ماه به ایران دیپورت شده که مجدداً دستگیری قاتل در دستور کار عوامل پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

به گفته رئیس پلیس آگاهی البرز  پلیس  با انجام اقدامات پیچیده پلیسی محل اختفای قاتل را در یکی از شهر‌های شمالی کشور شناسایی و بلافاصله اکیپی از عوامل اداره جنایی پلیس آگاهی با اخذ مجوز قضایی به محل اعزام و در یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر و به پلیس آگاهی استان البرز منتقل کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.