سخنگوی کرملین گفت روسیه به فکر استفاده از سلاح هسته‌ای در اوکراین نیست، اما همه کسانی را که قصد دخالت در این درگیری را دارند، مجازات کند.

دیمیتری پسکوف، در مصاحبه با  شبکه آمریکایی پی بی اس در پاسخ به سوال مصاحبه کننده که پرسیدآیا ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در صورت دخالت طرف ثالث در درگیری در اوکراین، از سلاح هسته‌ای استفاده خواهد کرد، گفت: « من اینطور فکر نمی‌کنم. اما طرف سومی نباید دخالت نکن، اگر دخالت کند، ما همه امکانات را داریم که جلوی آن را بگیریم و همه کسانی را که قصد دخالت دارند مجازات کنیم.»

سخنگوی کرملین در پاسخ به این سوال که آیا استفاده از تسلیحات هسته‌ای در درگیری با اوکراین را رد می‌کند، اعلام کرد: «هیچکس به ایده استفاده از سلاح هسته‌ای فکر نمی‌کند.»

او اظهارات اخیر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا درباره ولادیمیر پوتین که گفته بود پوتین نباید در روسیه قدرت داشته باشد، نپذیرفتنی و نگران کننده دانست و اعلام کرد: «این یک توهین شخصی است و به سختی می توان جایی برای توهین شخصی در سخنان یک مقام ارشد سیاسی تصور کرد. ما از این بابت بسیار متاسفیم.»

پسکوف درباره تحریم های غرب گفت: «کشورهای غربی در واقع یک جنگ اقتصادی کامل علیه روسیه را اعلام کرده اند و ما باید خود را با شرایط جدید وفق دهیم. متأسفانه این شرایط کاملا غیر دوستانه است. ما وارد فاز یک جنگ تمام عیار شدیم. کشورهای اروپای غربی، آمریکا، کانادا، استرالیا در تجارت، اقتصاد، تصرف دارایی، مصادره سرمایه و مسدود کردن روابط مالی ما، جنگ علیه ما را رهبری می کنند.»

پیشتر، نیویورک تایمز گزارش داده بود که دولت بایدن گروهی از مقامات امنیت ملی را برای بررسی چگونگی واکنش آمریکا در صورت حمله شیمیایی، بیولوژیک یا هسته‌ای از سوی روسیه در اوکراین گردهم آورده است.

بر اساس این گزارش، گروه موسوم به «تیم ببر» در حال بررسی این موضوع است که در صورت ورود روسیه به خاک ناتو چه اقدامی انجام دهد.

جلسات این کمیته که هفته‌ای سه بار به صورت غیرعلنی تشکیل می‌شود، واکنش روسیه در صورت ورود این کشور به کشور‌های همسایه مانند مولداوی و گرجستان را نیز بررسی می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Germany
7891
۱۰:۱۹ ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
در حال حاضر بله.فردا را چه دیدی...
Lithuania
کرامت سلیمی
۲۰:۳۵ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
دلیل اینکه اقای پسکوف این حرف را زده است این است که می داند سلاح هسته ای یک خالی بندیست برای قدرت نمایی.

اقای پسکوف می داند که نه تنها روسیه بلکه هیچکدام از کشورهای مدعی داشتن سلاح هسته ای قادر به رونمایی از چنین سلاحی نیستند.

سلاح هسته ای یک سلاح خیالیست که فقط در داستانهای تخیلی وجود دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
البته تا موقعی که غرب مهمات و نفر نفرسته
آخرین اخبار