نماینده هیئت رئیسه در ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: طی هشت روز ابتدایی فروردین امدادگران اورژانس فارس ۸۰۷ ماموریت انجام داده اند.

عبدالحسین فرحبخش در نشست روزانه ستاد سلامت نوروز ۱۴۰۱ دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز به خدمات مجموعه سلامت استان طی ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و از انجام ۸۹۷ ماموریت امدادی در هشتمین روز از فروردین ۱۴۰۱ خبر داد.

او گفت: از مجموع ۸۰۷ ماموریت امدادگران اورژانس فارس در هشتمین روز از تعطیلات نوروزی، ۶۹ ماموریت مربوط به سوانح ترافیکی شهری، ۳۸۸ ماموریت مربوط به سوانح غیرترافیکی شهری، ۹۲ ماموریت مربوط به سوانح ترافیکی جاده‌ای و ۲۵۸ ماموریت نیز مربوط به سوانح غیرترافیکی جاده‌ای بوده است.

فرحبخش با بیان آمار‌های خدمات مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، ۹ ماموریت و ۱۲۶ مشاوره مرتبط با کروناویروس از سوی کارشناسان این مرکز به مردم استان ارائه شد و ۱۷ مورد اعزام به بیمارستان‌های استان نیز مرتبط با کرونا بوده است.

او با اعلام خدمت رسانی به ۲۲۷ مصدوم حوادث ترافیکی طی ۲۴ ساعت گذشته، گفت: از این تعداد ۵۹ مصدوم خدمات درمانی را به صورت سرپایی دریافت کردند و ۱۶۸ نفر در مراکز درمانی استان بستری شدند.

نماینده هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین با اعلام آمارمربوط به بازدید‌های روزانه کارشناسان معاونت غذا و داروی دانشگاه در هشتمین روز از فروردین ۱۴۰۱، گفت: ۹۹ بازدید با حضور کارشناسان معاونت غذا و داروی دانشگاه در این روز انجام شده که ۵۲ مورد مربوط به کارخانه‌ها و صنایع غذایی و ۴۷ مورد نیز مربوط به داروخانه‌ها بوده است.

او همچنین به خدمت رسانی به هشت هزار و ۵۴۷ بیمار مراجعه کننده به بخش‌های اورژانس مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌های استان در هشتمین روز از سال جدید اشاره و گفت: در این روز ۲۶۸ عمل جراحی در بیمارستان‌های استان فارس انجام شده است.

فرحبخش دیگر خدمات درمانی روز گذشته در استان فارس را خدمت رسانی به ۵۴۸ مصدوم حوادث ترومایی مراجعه کننده به اورژانس بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی درمانی، ۱۶۸ بیمار دارای علایم تنفسی و ۲۸۴ بیمار دارای علایم گوارشی اعلام کرد.

نماینده هیات رئیسه در ستاد سلامت نوروزی دانشگاه در ادامه به تلاش‌های مجموعه بهداشت استان در طی ۲۴ ساعت گذشته و با هدف سلامت مردم و مسافران نوروزی اشاره کرده و از انجام هزار و ۴۸۴ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مکان‌های عمومی، مراکز بین راهی و سامانه‌های آب رسانی با حضور کارشناسان بهداشت استان خبر داد که با شناسایی، جمع آوری و معدوم سازی سه هزار و ۳۶۲ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و خارج شده از مسیر مصرف همراه بوده است.

او تعداد مراکز متخلف شناسایی شده در این بازدید‌ها که به مراجع قضایی معرفی شده‌اند را نیز ۱۱۴ واحد و تعداد مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی تعطیل شده در این روز را هشت مورد اعلام کرد.

فرحبخش با بیان اینکه در شبانه روز گذشته، به هفت هزار و ۱۰۶ بیمار مراجعه کننده به مراکز خدمات جامع سلامت استان خدمت رسانی شده است، گفت: همچنین در این روز، دو مادر باردار پرخطر به بیمارستان اعزام شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار