سی‌وپنجمین روز حمله نظامی روسیه به اوکراین

هیچ‌کس در روسیه ایده استفاده از سلاح هسته‌ای علیه اوکراین را بررسی نمی‌کند

سخنگوی کرملین اعلام کرد روسیه به فکر استفاده از سلاح هسته‌ای در اوکراین نیست، اما همه کسانی را که قصد دخالت دارند، مجازات می‌کند.

سی‌وپنج روز از حمله نظامی روسیه به اوکراین می‌گذرد و این در حالی است که دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه (کرملین) روز گذشته گفت روسیه به فکر استفاده از سلاح هسته‌ای در اوکراین نیست، اما همه امکانات را در اختیار دارد تا همه کسانی را که قصد دخالت در درگیری‌ها را دارند مجازات کند.

رئیس هیئت اوکراینی پس از پایان دور سوم مذاکرات صلح بین کی‌یف و مسکو، با بیان این‌که دوطرف هنوز در برخی موارد به توافق نرسیده و طرف اوکراینی هیچ تاییدی از طرف روسیه دریافت نکرده است، اعلام کرد که در صورت هرگونه توافق با روسیه، اوکراین همه‌پرسی برگزار خواهد کرد.

ولادیمیر مدینسکی، رئیس مذاکره‌کننده روسیه نیز با بیان این‌که اولین روز مذاکرات بین اوکراین و روسیه سازنده بوده و پیشرفت‌هایی حاصل شده است، افزود که دو طرف می‌توانند با صدور بیانیه‌ای مشترک پس از دور کنونی مذاکرات موافقت کنند. گفتنی است مذاکرات آتش‌بس بین روسیه و اوکراین که تاکنون در چندین مرحله و در مکان‌های گوناگون برگزار شده نتیجه جدی و مثبتی نداشته است.


بیشتر بخوانید:


یک منبع آگاه روز گذشته (سه‌شنبه) به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که واشنگتن در حال آماده شدن برای اعزام سربازان سابق ارتش ملی افغانستان به اوکراین است. اسپوتنیک روز دوشنبه نیز نوشته بود که گروه جدیدی از شبه‌نظامیان خارجی در سازمان‌های موسوم به «حراس الدین»، «انصار التوحید» و «هیئه تحریر الشام» از حومه ادلب در شمال غرب سوریه برای جنگ با روسیه به اوکراین اعزام شدند.

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز گذشته گفت برای اطمینان از امنیت تأسیسات هسته‌ای اوکراین و جلوگیری از جنگ هسته‌ای به کی‌یف سفر کرده است.

تحولات مربوط به  سی‌وپنجمین روز حمله نظامی روسیه به اوکراین در زیر آمده است:

محاصره ساکنان شهر خارکیف توسط نئونازی‌های اوکراینی

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ساکنان شهر خارکیف توسط نئونازی‌ها محاصره شده اند، آن‌ها توسط شبه نظامیان به عنوان سپر انسانی گروگان گرفته شده اند. نئونازی‌های اوکراینی به استقرار تجهیزات نظامی سنگین در مناطق مسکونی ادامه می‌دهند.

۲ سال پیش
آلمان پرداخت بهای انرژی به روبل روسیه را رد کرد

دفتر اولاف شولتز، صدراعظم آلمان روز چهارشنبه بیانیه‌ای صادر کرد و گفت که این کشور هزینه انرژی روسیه را به طور انحصاری به یورو یا دلار پرداخت خواهد کرد، همانطور که در قرارداد‌های قبلی توافق شده است.

۲ سال پیش
گفتگوی تلفنی بایدن و زلنسکی

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه به همتای اوکراینی خود، ولودیمیر زلنسکی، گفت که واشنگتن قصد دارد ۵۰۰ میلیون دلار کمک مستقیم به بودجه دولت در کی یف ارائه کند.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد، دو رئیس‌جمهور همچنین «درباره چگونگی کار شبانه‌روزی واشنگتن  برای برآورده کردن درخواست‌های اصلی کمک امنیتی از سوی اوکراین» و «تاثیرات حیاتی آن سلاح‌ها بر درگیری‌ها» بحث کردند.

علاوه بر این، زلنسکی بایدن را در مورد آخرین تحولات مذاکرات بین روسیه و اوکراین "به روز" کرد.

۲ سال پیش
مسکو: کی یف حمله به روسیه با سلاح‌های بیولوژیکی را در نظر دارد

ژنرال ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه گفت که دولت اوکراین "به طور جدی" استفاده از سلاح‌های بیولوژیکی علیه غیرنظامیان در منطقه دونباس و روسیه را مورد بررسی قرار داده است.

این مقام نظامی روسیه تصریح کرد که رژیم کی یف قصد داشت از هواپیما‌های بدون سرنشین برای انجام این حملات استفاده کند و افزود که این وزارتخانه پس از تجزیه و تحلیل کامل اسناد دریافتی از کارکنان آزمایشگاه‌های زیستی مستقر در اوکراین که ادعا‌های مسکو را تأیید می‌کند، یک جلسه توجیهی ویژه ترتیب خواهد داد.

وی همچنین توضیح داد که روسیه در حال انجام یک «گروه‌بندی مجدد برنامه‌ریزی‌شده» نیرو‌های خود در اوکراین برای تمرکز بر آزادسازی دونباس است و خاطرنشان کرد که اهداف مسکو در مرحله اول عملیات خود، یکی از آن‌ها قطع کردن بخش عمده‌ای از نیرو‌های اوکراینی از دونباس است، تکمیل شده اند.

۲ سال پیش
پوتین با نخست وزیر ایتالیا گفتگو کرد

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با ماریو دراگی نخست وزیر ایتالیا گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری ایتالیا ANSA به نقل از منابعی در دولت ایتالیا، آن‌ها حدود یک ساعت صحبت کردند.

همچنین رئیس جمهور روسیه و «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان امروز چهارشنبه تلفنی گفتگو کردند. پوتین و شولتز درباره موضوع پرداخت هزینه گاز روسیه با روبل صحبت کردند.

۲ سال پیش

سفارت آمریکا در روسیه روند رسیدگی به ویزای مهاجرتی و غیر مهاجرتی روس ها را به حالت تعلیق درآورد.

۲ سال پیش
اسلواکی ۳۵ کارمند سفارت روسیه را کاهش می‌دهد

سخنگوی وزارت خارجه اسلواکی روز چهارشنبه اعلام کرد که تعداد کارکنان سفارت روسیه را ۳۵ نفر کاهش می‌دهد.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که روسیه روز دوشنبه تصمیم گرفت سه دیپلمات اسلواکی را از این کشور اخراج کند. این اقدام به شدت توسط اسلواکی مورد انتقاد قرار گرفت و سفارت این کشور اقدامات مسکو را "غیر موجه" توصیف کرد، زیرا نمایندگان هیچ اقدامی برای نقض کنوانسیون وین در مورد روابط دیپلماتیک انجام ندادند.

۲ سال پیش
وزارت دفاع روسیه: در حال تغییر موقعیت در محور چرنیهف-کی یف در اوکراین هستیم

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیرو‌های ما مرحله اول عملیات خود را به پایان رسانده و نیرو‌های اوکراینی را مجبور به استقرار در شهر‌های بزرگ کردند. نیرو‌های ما در حال تغییر موقعیت در محور چرنیهف-کی یف در اوکراین هستند. نیرو‌های ما حملات خود را گسترش دادند، به پدافند ارتش اوکراین نفوذ کردند و با تیپ ۵۳ در ولیکایا نوا سولکا درگیر شدند. آن‌ها همچنین مسیر‌های حمل و نقل و تدارکات اصلی را که ذخیره نیرو‌های اوکراینی را تامین می‌کند، کنترل می‌کنند.

در ادامه بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: ما سیستم‌های دفاع هوایی اوکراین، زیرساخت‌های فرودگاه، فروشگاه‌های تجهیزات و مجموعه مزدوران را منهدم کردیم. تمامی وظایف نیرو‌های روسی در محور‌های کی یف و چرنیهف انجام شده است.

۲ سال پیش
آژانس درصدد اعزام بازرس به نیروگاه های هسته ای اوکراین

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) روز چهارشنبه گفت که آژانس امیدوار است بتواند ظرف چند روز آینده ارسال کمک به اوکراین را آغاز کند و همچنین بازرسان و کارشناسان فنی را به نیروگاه‌های هسته‌ای این کشور بفرستد.

گروسی افزود آژانس بین المللی انرژی اتمی تجهیزات و قطعات هسته‌ای را که به عنوان بخشی از حمایت بین المللی وارد اوکراین می‌شود، سفارش و هماهنگ خواهد کرد. اوایل امروز، اوکراین خواستار مأموریت ویژه سازمان ملل متحد "برای از بین بردن خطر تکرار فاجعه هسته‌ای چرنوبیل در نتیجه نیرو‌های روسیه" شد.

۲ سال پیش
روسیه: غرب در حال به راه انداختن یک جنگ ترکیبی علیه روسیه است

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد غرب در حال به راه انداختن یک جنگ ترکیبی علیه روسیه است و مسکو به دنبال فرصت‌هایی در مناطق جدید است

۲ سال پیش
حمایت سوریه از استفاده از روبل در مبادلات تجاری

سفیر سوریه در روسیه از آمادگی کشورش برای گفتگو درباره استفاده از ارز‌های سوریه و روسیه برای تسویه پرداخت‌های حاصل از مبادلات تجاری خبر داد.

سفیر ریاض حداد در بیانیه‌های مطبوعاتی گفت که کشورش اولین کشوری بود که از جهان خواست تا هژمونی دلار آمریکا را رد کند و پول روسیه را در ذخایر ارز‌های خارجی خود در سال ۲۰۱۱ گنجاند.

۲ سال پیش
گفتگوی تلفنی مکرون و پوتین در روزهای آینده

گابریل آتال، سخنگوی کابینه فرانسه روز چهارشنبه گفت که ممکن است در روزهای آینده گفتگوی تلفنی دیگری بین امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه درباره تلاش های بشردوستانه در اوکراین انجام شود.

۲ سال پیش
وانگ یی: بحران اوکراین انفجاری از مشکلات امنیتی انباشته در اروپا است

وانگ یی، وزیر امور خارجه چین، اعلام کرد که بحران اوکراین انفجاری از مشکلات امنیتی انباشته در اروپا است.

وانگ یی در دیدار با همتای روس خود، سرگئی لاوروف، گفت: «مسئله اوکراین ریشه ها و علل تاریخی دشواری دارد و به انفجاری از آن اختلافات در زمینه امنیت تبدیل شده است که برای مدت طولانی در اروپا انباشته شده است.

وزیر خارجه روسیه نیز تاکید کرد که کشورش از تلاش‌ها برای جلوگیری از بحران انسانی در مقیاس بزرگ در اوکراین حمایت می‌کند.
وزیر خارجه چین با تاکید بر اینکه چین و روسیه قصد دارند همکاری‌های دو کشور را در همه زمینه‌ها توسعه دهند، افزود: تمایل دو طرف برای توسعه روابط دوجانبه قوی‌تر شده و اعتماد به توسعه همکاری‌ها در همه زمینه‌ها قوی‌تر شده است.

۲ سال پیش
زلنسکی: تحریم‌های بیشتر علیه روسیه باید اعمال شود

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز چهارشنبه هنگام سخنرانی در پارلمان نروژ تاکید کرد که بزرگترین تهدید ارتش روسیه در دریا است.

زلنسکی از نروژ و شرکت‌های اروپایی خواست تجهیزات کشتی را به روسیه ارائه نکنند تا از نیرو‌های دریایی خود حمایت نکنند. علاوه بر این، رئیس اوکراین تأکید کرد که «روسیه مین‌هایی را در دریای سیاه رها کرده است که برای همه کشتی‌های این منطقه خطرناک است».

رئیس جمهور اوکراین جنگ ادامه دارد، روسیه نیرو‌های جدیدی را در خاک اوکراین مستقر می‌کند.

وی ادامه داد: تنها راه برای آوردن روسیه به صلح، اعمال تحریم‌های بیشتر علیه این کشور است. کشور‌های اتحادیه اروپا باید ورود کشتی‌های روسیه به بنادر را ممنوع کنند.

زلنسکی بار دیگر تاکید کرد که باید تحریم‌های بیشتری علیه روسیه اعمال شود تا اوکراین به "آزادی" خود برسد. وی در پایان گفت که مطمئن است کشوری که هر سال جایزه صلح نوبل را اعطا می‌کند، اهمیت صلح را بهتر از هر کشور دیگری درک می‌کند.

۲ سال پیش
رئیس دونتسک: پس از آزادسازی همه سرزمین‌ها، الحاق به روسیه را بررسی خواهیم کرد

رئیس جمهوری خودخوانده دونتسک اعلام کرد این جمهوری پس از آزاد کردن همه سرزمین‌های خود، موضوع الحاق به روسیه را بررسی خواهد کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، دنیس پوشیلین گفت، پس از آزاد کردن همه سرزمین‌های خودمان، موضوع الحاق دونتسک به روسیه را بررسی خواهیم کرد.

از سوی دیگر، مقامات دونتسک از کشته شدن دو نفر و زخمی شدن حدود ۳۰ نفر در حملات توپخانه‌ای اوکراینی‌ها در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. پلیس دونتسک اعلام کرد ۲۷ نفر از تندرو‌های اوکراینی کشته شدند. این در حالی است که گردان‌های افراطی همچنان در منطقه صنعتی در شهر ماریوپل در محاصره قرار دارند.

۲ سال پیش
کرملین: همکاری با دیگر کشور‌ها برای استفاده از ارز‌های ملی

شبکه تلویزیونی المیادین در خبر فوری گزارش داد: کرملین اعلام کرد هیئت روسی توضیحات بیشتری درباره فرآیند مذاکره با اوکراین ارائه خواهد کرد. اقدام کی‌یف در تدوین پیشنهاد‌های ملموس به صورت مکتوب در مذاکرات استانبول، اقدام مثبتی است.

کرملین افزود: با دیگر کشور‌ها برای گسترش استفاده از ارز‌های ملی همکاری می‌کنیم. سازوکار پرداخت بهای گاز با روبل از انتهای این ماه آغاز نخواهد شد و این فرآیند به زمان طولانی نیاز دارد. کرملین همچنین اعلام کرد شبه جزیره کریمه بخشی از روسیه است و قانون اساسی ما اجازه بررسی سرنوشت مناطق روسیه را به هیچ کسی نمی‌دهد.

۲ سال پیش
کرملین: مذاکرات و گفتگو‌ها با اوکراین نتیجه بخش نبوده است

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، کرملین (نهاد ریاست جمهوری روسیه) امروز اعلام کرد:

  • مذاکرات و گفتگو‌ها با هیئت نمایندگی اوکراین اصلا امیدبخش نبوده و هیچ پیشرفتی نیز نداشته است.
  •  نکات مثبتی را در مذاکرات روسیه و اوکراین در استانبول دیده‌ایم، اما پیشرفت چندانی نداشته ایم. ارائه پیشنهادهای مکتوب مفصل کیف در جریان مذاکرات استانبول یک عامل مثبت است .
  • وضعیت بشردوستانه در ماریوپل بهبود نیافته است.
  • کریمه بخشی از روسیه است و قابل مذاکره با اوکراین نخواعد بود.
  • رئیس هیئت روسی، پوتین را در جریان نتایج مذاکرات با اوکراین قرار داد و امروز به خبرنگاران توضیحاتی ارائه خواهد کرد.
۲ سال پیش
کربی: آمریکا و متحدانش به ارسال کمک نظامی به اوکراین ادامه می‌دهند

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد آمریکا و متحدانش با هدف تامین نیاز‌های امنیتی اوکراین به ارسال کمک نظامی به این کشور ادامه می‌دهند.
به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، جان کربی تصریح کرد کمک آمریکا و متحدانش به ارتش اوکراین در هشت سال اخیر قابل توجه است.

۲ سال پیش
شمار آوارگان و پناهجویان اوکراین به بیش از چهار میلیون نفر رسید

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ژنو، کمیساریای ‏عالی آوارگان ‏سازمان ‏‏ملل ‏‏متحد امروز اعلام کرد که از زمان تجاوز و حمله نظامی روسیه به خاک اوکراین، شمار آوارگان و پناهجویان این کشور به چهار میلیون و ۱۹ هزار و ۲۸۷ نفر رسیده است. لهستان به تنهایی پذیرای دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از آوارگان و پناهجویان اوکراین است.

۲ سال پیش
انهدام یک پایگاه بزرگ سوخت در اوکراین

وزارت دفاع روسیه از اقدام این کشور به منهدم کردن یک پایگاه بزرگ ذخیره سوخت در اوکراین در اطراف روستای «کیفنا» در منطقه ریفنا با استفاده از پهپاد‌های بالدار خبر داد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الاخبار سوریه، ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: پدافند‌های هوایی روسیه سه فروند پهپاد اوکراینی را سرنگون کردند. جنگنده‌های روسی همچنین ۶۸ پایگاه نظامی اوکراین از جمله سه مرکز فرماندهی و ۴ سامانه پدافند موشکی را منهدم کرده اند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: سلطه کامل نیرو‌های ارتش روسیه بر شهر ماریوپل بسیار نزدیک است. جنگنده‌های روس یک پایگاه بزرگ سوخت در نزدیکی کیفنا را در ریفنا در اوکراین منهدم کردند.

این درحالی است که نیرو‌های مسلح روسیه با موفقیت به عملیات نظامی خودادامه می‌دهند.
سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: غیر نظامیان اوکراینی اعلام کرده اند که گردان‌های افراطی اوکراین از آن‌ها به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

۲ سال پیش
انگلیس مدعی شکست روسیه در محاصره کی‌یف شد

وزارت دفاع انگلیس در تازه‌ترین ارزیابی خود از تحولات اوکراین مدعی شکست روسیه در محاصره کی‌یف شد.

وزارت دفاع انگلیس احتمال داد، روسیه به دنبال منحرف کردن قدرت رزمی از شمال به حمله خود در مناطق دونتسک و لوهانسک در شرق باشد.

۲ سال پیش
زلنسکی مذاکره با روسیه را مثبت ارزیابی کرد

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین سیگنال‌های روسیه از محل برگزاری مذاکرات را مثبت ارزیابی کرد و گفت با این حال یک نتیجه عملی محکم مورد نیاز است.

۲ سال پیش
اعلام آمادگی صربستان برای میانجیگری بین روسیه و اوکراین

خبرگزاری تاس روسیه گزارش داد رئیس پارلمان صربستان در سخنانی اعلام کرد کشورش آماده میانجی گری در گفتگو‌ها بین روسیه و اوکراین است.

بر اساس این گزارش، ایویکا داچیچ رئیس پارلمان صربستان در مصاحبه‌ای با روزنامه ایزوستیا که روز چهارشنبه منتشر شد، گفت: صربستان آماده است در هر زمانی که مسکو و کی یف بخواهند در گفتگو‌ها بین روسیه و اوکراین میانجیگری کند.

او در پاسخ به سوالی در این باره که آیا بلگراد تصمیم به ارائه پیشنهادی برای برگزاری نشستی بین روسیه و اوکراین در سطح روسای جمهور دارد یا خیر، گفت: "صربستان آماده است خدمات دیپلماتیک خوب و نگرش دوستانه خود را در هر زمان ممکن به هر دو طرف ارائه دهد، اگر که آن‌ها بخواهند از این خدمات استفاده کنند. "

مذاکرات روسیه و اوکراین در روز ۲۸ فوریه آغاز شد. هیئت‌های دو کشور چندین دور گفتگو را در بلاروس برگزار کردند و سپس کار خود را از طریق ویدئو کنفرانس ادامه دادند. در روز ۲۹ مارس، دو طرف دور جدیدی از گفتگو‌های حضوری را استانبول ترکیه آغاز کردند.

۲ سال پیش

دومینیک راب، معاون نخست وزیر انگلیس: لندن به هر وعده ای که از سوی روسیه درباره اوکراین می آید دیدگاهی بد بینانه خواهد داشت و بر اساس اقدامات مسکو و نه گفته هایش به او پاسخ خواهد داد.

۲ سال پیش
 معاون شهردار کی یف: کی یف شب گذشته آرام بود
به گزارش خبرگزاری رویترز، معاون شهردار کی یف پایتخت اوکراین گفت، شب گذشته در کی یف نسبتا آرام بود‎؛ صدای گلوله باران در بیرون از کی یف شنیده می شد اما در خود کی یف هیچ گلوله بارانی انجام نشد.
۲ سال پیش
معاون نخست وزیر اوکراین: درباره سه کریدور انسانی توافق شد
به گزارش خبرگزاری رویترز، معاون نخست وزیر اوکراین گفت: درباره سه کریدور انسانی برای تخلیه افراد در روز چهارشنبه­­ توافق شده است.­
۲ سال پیش

پسکوف , سخنگوی کرملین: توهین بایدن به پوتین تاثیر منفی بر روابط بین دو کشور دارد اما گفتگوی مسکو و واشنگتن در هر صورت ضروری است و به نفع همه جهان است.

۲ سال پیش
قیمت نفت در بازار‌های جهانی

بنا بر اعلام پایگاه اینترنتی oilprice.com، تا ساعت ۰۶:۱۵ بامداد ۳۰ مارس ۲۰۲۲ به وقت تهران، بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال به ۱۱۱ دلار رسید. بهای هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز ۱۰۵ دلار اعلام شده است. همچنین بنابر اعلام پایگاه اینترنتی اوپک، قیمت سبد نفتی اوپک در پایان معاملات ۲۸ مارس در مقایسه با روز کاری قبل (۱۱۵ دلار و ۹۹ سنت) با ۲ دلار و ۶۰ سنت کاهش به ۱۱۳ دلار و ۳۹ سنت رسید.

۲ سال پیش
هشدار آمریکا به اتباعش در روسیه

شبکه تلویزیونی العربیه در خبری فوری اعلام کرد وزارت امور خارجه آمریکا به اتباع این کشور در روسیه درباره خطر بازداشت شدن هشدار داد.

۲ سال پیش

کیت بدینگفیلد، مدیر ارتباطات کاخ سفید: دیدار بایدن و پوتین تنها پس از کاهش تنش ها در اوکراین امکان پذیر است همانطور که رییس جمهور بایدن گفت روسیه باید به دیپلماسی تعهد داشته باشد.

۲ سال پیش
دریافت کمک‌های بشردوستانه از ارتش روسیه توسط ساکنان خرسون

خبرگزاری ریانووستی با انتشار فیلمی گزارش داد، بیش از هزار نفر از ساکنان «خرسون» کمک‌های بشردوستانه را از نیرو‌های نظامی روسیه دریافت کردند.

۲ سال پیش

روسیه در حال فراهم کردن اقداماتی است که در آن از ورود اتباع کشور‌های غیر دوست به روسیه جلوگیری می‌شود، از جمله این کشور‌ها می‌توان به آمریکا، انگلیس و کشور‌های عضو اتحادیه اروپا اشاره کرد.

۲ سال پیش

ریانووستی نوشت، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل گفت: تلاش برای منزوی کردن روسیه از نظر اقتصادی، مالی و لجستیکی در حال تبدیل شدن به یک بحران اقتصادی با ابعاد تاریخی است.

۲ سال پیش

به گزارش خبرگزاری سی‌ان‌ان، سخنگوی پنتاگون گفتن: ما متقاعد نشده‌ایم که آنچه نیرو‌های روسیه در اوکراین انجام می‌دهند یک عقب‌نشینی واقعی باشد.

سخنگوی پنتاگون افزود: ما شاهد حرکت بزرگ روسیه برای ترک کی‌یف نبودیم و معتقدیم که تحرکات آن به منزله جابجایی نیرو‌ها است.

۲ سال پیش

به گزارش خبرگزاری ریانووستی، الکساندر ووچیچ، رئیس‌جمهور صربستان اعتراف کرد که گفت‌وگو با پوتین برای او راحت‌تر از بایدن است، «زیرا هیچ فشاری در مورد مسئله کوزوو وجود ندارد.»

ووچیچ گفت: «من ۱۹ بار با او (پوتین) ملاقات کردم و گفت‌وگو‌های متفاوتی داشتیم. سخت‌ترین چیز زمانی بود که او بسیار ساکت بود. فکر می‌کنم این دو برابر تمام مکالمات ما بود.»

۲ سال پیش

به گزارش ریانووستی، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم سازمان ملل گفت که روسیه امکان واردات سلاح به اوکراین را با خودرو‌های شرکت حمل‌ونقل کالا (DHL) یا خودرو‌های پزشکی از غرب رد نمی‌کند.

در عین حال، به گفته وی، روسیه نیاز به توضیح در رابطه با استفاده از خودروی سازمان ملل با شماره دیپلماتیک توسط ملی‌گرایان در نزدیکی «خارکیف» دارد.

۲ سال پیش

به گزارش خبرگزاری ریانووستی، رمضان احمدوویچ قَدیروف، رئیس‌جمهور جمهوری خودمختار چچن که در مورد عملیات در اوکراین صحبت می‌کرد، از پوتین خواست که به ارتش اجازه دهد کاری را که آغاز کرده‌اند، به پایان برساند.

۲ سال پیش

به گزارش الجزیره، وزیر دفاع انگلیس گفت: انتظار می‌رود روسیه قدرت جنگی خود را از شمال به مناطق «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین منتقل کند.

۲ سال پیش

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد: هیچ صحبتی در مورد لغو تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه قبل از پایان جنگ وجود ندارد.

رئیس‌جمهور اوکراین افزود: نشانه‌های مثبتی در مذاکرات اوکراین و روسیه که در ترکیه برگزار شد، وجود دارد.

۲ سال پیش
سفیر اتحادیه اروپا در واشنگتن: تحریم‌های روسیه تأثیر زیادی در اروپا دارد

سفیر اتحادیه اروپا در واشنگتن اعلام کرد: تحریم‌های روسیه با قیمت بالای گاز و برق تأثیر زیادی در اروپا دارد.

۲ سال پیش
جان کربی: ۲۰۰ تفنگدار دریایی به لیتوانی اعزام شدند

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع روسیه (پنتاگون) گفت:

  • نیرو‌های روسیه نتوانستند هیچ یک از مراکز عمده جمعیتی اوکراین را کنترل کنند.
  • ۱۰ جنگنده F۱۸ و ۲ هواپیمای باری از کارولینای جنوبی به اروپای شرقی منتقل می‌شوند.
  • ۲۰۰ تفنگدار دریایی آمریکا پس از تکمیل یک مأموریت آموزشی در «نروژ» به «لیتوانی» اعزام شدند.
۲ سال پیش
آمریکا: قیمت گندم در خاورمیانه و آفریقا بین ۲۰ تا ۵۰ درصد افزایش یافته است

معاون وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد:

  • اثرات جنگ از مرز‌های اوکراین فراتر رفته و پیامد‌های جدی بر امنیت غذایی جهانی خواهد داشت.
  • نگران کشور‌هایی هستیم که برای تغذیه جمعیت خود به شدت به واردات مواد غذایی از اوکراین متکی هستند.
  • افزایش قیمت گندم در خاورمیانه و آفریقا بین ۲۰ تا ۵۰ درصد است.
  • تحریم روسیه نیست که مانع خروج غلات از بنادر اوکراین می‌شود، بلکه جنگ پوتین است.
  • صادرات محصولات کشاورزی به روسیه مشمول تحریم‌های آمریکا یا متحدانش نیست.
  • پوتین جنگ را آغاز کرد و بحران جهانی غذا را به وجود آورد و او کسی است که می‌تواند جلوی آن را بگیرد.
۲ سال پیش

ریانووستی گزارش داد، انفجار‌ها در منطقه «بلگورود» متوقف شده است، هیچ قربانی در میان روستاییان وجود ندارد، پلیس در محل حادثه حاضر شده است.

ریانووستی به نقل از خدمات اورژانس گفته است که علت انفجار‌ها در نزدیکی «بلگورود» قبلاً عامل انسانی بوده است.

۲ سال پیش

به گزارش الجزیره، کاخ سفید مدعی شد: ما در تماس نزدیک با اوکراینی‌ها هستیم و تلاش‌ها برای دستیابی به آتش‌بس را تشویق می‌کنیم.

۲ سال پیش
پنتاگون: روسیه نتوانست به هدف خود در کنترل کی‌یف دست یابد

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع روسیه (پنتاگون) مدعی شد:

  • نباید فریب ادعا‌های کرملین درباره کاهش حملات در نزدیکی کی‌یف یا خروج نیرو‌ها را بخوریم.
  • تحرکات یگان‌های روسی در مجاورت کی‌یف وجود دارد، اما هدف آن‌ها استقرار مجدد است نه عقب نشینی.
  • روسیه اکثریت قریب به اتفاق نیرو‌های خود را که در مجاورت کی‌یف جمع‌آوری کرده است حفظ می‌کند.
  • تعداد کمی از نیرو‌های روسیه از مجاورت کی‌یف به سمت شمال عقب‌نشینی کردند.
  • پیشروی سریع روسیه به سمت کی‌یف در روز‌های اول جنگ نشان می‌دهد که پایتخت هدف اصلی آن بوده است.
  • روسیه نتوانسته است به هدف خود در کنترل کی‌یف دست یابد، اما تهدید علیه پایتخت اوکراین پایان نیافته است.
۲ سال پیش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۰:۴۰ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
پوتین میخوادامپراطوری متلاشی شده اش رو دباره احیاکنه پوتین کورخوندی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
شکست روسیه نزدیک و پوتین مجازات خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
درسته پوتین هم یک کافر هستش
ولی قبل از نابودی اش باید تمام اروپا رو با خاک یکسان کنه
(درسته که فعلا بزرگ ترین کشور اروپا رو با خاک یکسان کرده)
ولی کافی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
مرگ بر شیطان بزرگ آمریکای جنایت کار واسرائیل غاصب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
فقط روسه بمب اتم داره مگه خودش میدونه نمیتونه بزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
اشتباه میکنین هر کی اسم شیطون فتنه گر یعنی آمریکا رو آورد نسلش رو با بمب هیدروژنی از روی کره زمین بکنین تا همه مردم دنیا دعاگوتون بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
زنده باد روسیه،دمت گرم ک جلوی این آمریکای عوضی رو گرفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
احتیاجی نیست کم کم اوکراین داره تسلیم میشه زلنسکی بیچاره داره گریه فایده نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
پس این بمب به چه دردی میخوره می سازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
باید نسازن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
هر کی اسم آمریکا رو آورد با بمب اتمی نه با بمب هیدروژنی صافش کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
تو اگه حرف نزنی میگن گنگی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
انشاءالله بعد از اوکراین نوبت فرانسه، انگلیس ،آلمان و ..... خواهد بود.
اوکراین که بطور کامل سقوط کرده.
درود بر پوتین.
درود بر مادر پوتین که چنین فرزندی تربیت کرده.
سازمان ملل و شورای امنیت و حقوق بشر هم فقط و فقط باید همچون کشتار مردم سوریه ، یمن ، فلسطین، افغانستان، عراق و ....توسط رژیم صهیونیستی ، آمریکا و عربستان به ابراز تاسف بسنده کند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
آدم مریض
France
ناشناس
۰۸:۳۱ ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
مسکو محکوم به شکسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
خی،جاب،دیدی ک تا ب هدفش نرسه بیخیال نمیشه
آخرین اخبار