وزیر امور خارجه چین اعلام کرد پکن از گفتگو‌های مستقیم بین مسکو و کی‌یف حمایت می‌کند و خواستار آتش‌بس است.

وانگ یی در جریان نشست مطبوعاتی پس از نشست‌های وزرای امور خارجه در مورد افغانستان گفت: «در روز‌های اخیر تبادلات فشرده و عمیقی با همتایان خود در خصوص مسئله اوکراین داشته ام. همه طرف‌ها درک خود را از موضع چین ابراز کرده و نظرات مثبتی در مورد نقش چین ارائه کردند.»

به گفته این مقام چینی، پکن طرفدار صلح، گفتگو و عدالت است و تلاش می‌کند نقشی مسئولانه و سازنده در مقابله با همه چالش‌ها ایفا کند.

وزیر امور خارجه چین موضع پکن را در پنج محور کلیدی تشریح کرد. وانگ یی تاکید کرد چین با افزودن سوخت به آتش تنش‌ها مخالف است و مذاکره را تنها راه‌حل بحران فعلی اوکراین می‌داند.

این دیپلمات چینی تصریح کرد پکن از هنجار‌های اساسی حاکم بر روابط بین الملل حمایت می‌کند، به اهداف و اصول منشور سازمان ملل متحد و تمامیت ارضی همه کشور‌ها احترام می‌گذارد، متعهد به ارتقای همبستگی بین‌المللی و حمایت از امنیت مشترک طرفین است، با تحریم‌های یکجانبه‌ای که قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند، مخالف است و به تحکیم صلح و ثبات در منطقه آسیا و اقیانوسیه پایبند است.

وزیر امور خارجه چین تاکید کرد که پکن به عنوان عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد به همکاری با جامعه بین المللی برای ایفای نقش سازنده در پیشبرد گفتگو‌های صلح در خصوص بحران اوکراین ادامه خواهد داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار