نماینده هیات رئیسه در ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز آمار مراجعه مردمی به بخش‌های اورژانس مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌های استان در یازدهمین روز از فروردین را ۹ هزار و ۷۶۸ مورد اعلام کرد.

محمدحسین انباردار گفت: با تلاش تیم‌های پزشکی، علاوه بر انجام ۲۴۰ مورد عمل جراحی در این روز، به ۴۳۱ مصدوم حوادث ترومایی مراجعه کننده به اورژانس بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی درمانی، همچنین ۱۸۵ بیمار دارای علایم تنفسی و ۳۰۶ بیمار دارای علایم گوارشی نیز ارائه خدمت شد.

او گفت: همچنین با تلاش امدادگران اورژانس ۱۱۵ استان در شبانه روز گذشته، ۸۱۸ ماموریت امدادی با هدف امدادرسانی به مصدومان و بیماران در استان، انجام شده است.

نماینده هیات رئیسه در ستاد سلامت نوروزی دانشگاه از مجموع ماموریت‌های انجام شده، ۷۷ ماموریت را مربوط به سوانح ترافیکی شهری و ۳۷۳ ماموریت را مربوط به سوانح غیرترافیکی شهری اعلام کرد و ادامه داد: همچنین ۷۸ ماموریت مربوط به سوانح ترافیکی جاده‌ای و ۲۹۰ ماموریت نیز مربوط به سوانح غیرترافیکی جاده‌ای بوده است.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز تعداد مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن در شبانه روز گذشته را نیز هشت مورد عنوان کرد.

دکتر انبادار در ادامه با اعلام خدمت رسانی به ۱۹۳ مصدوم حوادث ترافیکی در فارس طی ۲۴ ساعت گذشته اظهار کرد: از این تعداد ۵۳ نفر خدمات درمانی را به صورت سرپایی دریافت کردند و ۱۴۰ نفر در مراکز درمانی استان بستری شدند.

او همچنین ارائه ۳۲ مشاوره مرتبط با کروناویروس و انجام سه ماموریت مربوط به کرونا به همت کارشناسان مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز طی شبانه روز گذشته را بخشی از دیگر از خدمات مجموعه سلامت استان برشمرد.

انباردار گفت: در روز گذشته با تلاش کارشناسان بهداشتی واحد‌های زیرمجموعه دانشگاه، از هزار و ۲۴۲ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و بین راهی و سامانه‌های آبرسانی استان بازدید شد که در این بازدیدها، ۳۹ واحد متخلف بهداشتی شناسایی و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.

نماینده هیات رییسه دانشگاه در ستاد سلامت نوروزی تعطیلی ۶ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، شناسایی و معدوم سازی ۳۸۷ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در این بازه زمانی را دیگر اقدام کارشناسان بهداشت استان در شبانه روز گذشته اعلام کرد.

به گفته این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در یازدهمین روز از فروردین، ۶ هزار و ۳۵۲ بیمار در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی و شهری استان ویزیت شدند و دو مادر باردار پرخطر نیز به بیمارستان اعزام شدند.

نماینده هیات رییسه دانشگاه در ستاد سلامت نوروزی همچنین از انجام ۲۰ بازدید با حضور کارشناسان معاونت غذا و داروی دانشگاه در شبانه روز گذشته خبر داد که از این تعداد، ۶ مورد مربوط به کارخانه‌ها و صنایع غذایی و ۱۴ مورد نیز مربوط به داروخانه‌های استان بوده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار