نماینده هیات رئیسه در ستاد سلامت نوروزی گفت: در دهمین روز فروردین یک‌هزار و ۵۳۵ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و بین راهی انجام شد.

افشین امینی نماینده هیات رئیسه در ستاد سلامت نوروزی به تلاش‌های مجموعه سلامت استان در ۲۴ ساعت گذشته اشاره و از حضور بازرسان بهداشتی استان در هزار و ۵۳۵ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی، اماکن بین راهی و سامانه‌های آبرسانی استان خبر داد.

او گفت: در این بازدیدها، ضمن جمع آوری و معدوم سازی ۳۱۱ کیلوگرم مواد غذایی یا آشامیدنی خارج شده از مسیر مصرف، ۴۲ واحد متخلف بهداشتی شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شده اند.

امینی خدمت رسانی به هشت هزار و ۸۷ بیمار در مراکز خدمات جامع سلامت استان طی شبانه روز گذشته را دیگر محور برنامه‌های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برشمرد و گفت: همچنین با تلاش‌های انجام شده در این روز، ۱۱ مادر باردار پرخطر به بیمارستان اعزام شده اند.

او خدمت رسانی به هشت هزار و ۸۵۵ بیمار مراجعه کننده به بخش‌های اورژانس مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌های استان در دهمین روز از فروردین ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: در این روز ۲۹۵ عمل جراحی در بیمارستان‌های استان فارس انجام شده است.

امینی دیگر خدمات درمانی روز گذشته در استان فارس را خدمت رسانی به ۴۷۱ مصدوم حوادث ترومایی مراجعه کننده به اورژانس بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی درمانی، ۳۲۰ بیمار دارای علایم تنفسی و ۲۶۱ بیمار دارای علائم گوارشی اعلام کرد.

نماینده هیات رئیسه در ستاد سلامت نوروزی دانشگاه تعداد ماموریت‌های امدادگران اورژانس فارس در ۲۴ ساعت گذشته را نیز ۷۲۸ مورد اعلام کرد که با هدف امدادرسانی به مصدومان و بیماران در استان، انجام شد.

به گفته او، از تعداد کل ماموریت‌های انجام شده، ۶۸ ماموریت مربوط به سوانح ترافیکی شهری، ۳۴۵ ماموریت سوانح غیرترافیکی شهری، ۵۱ ماموریت سوانح ترافیکی جاده‌ای و ۲۶۴ ماموریت نیز مربوط به سوانح غیرترافیکی جاده‌ای بوده است.

امینی گفت: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته، چهار ماموریت و ۲۴ مشاوره مرتبط با کروناویروس از سوی کارشناسان مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شیراز به مردم استان ارائه شد.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه با اعلام خدمت رسانی به ۱۵۱ مصدوم حوادث ترافیکی طی ۲۴ ساعت گذشته ادامه داد: از این تعداد، ۴۹ مصدوم خدمات درمانی را به صورت سرپایی دریافت کردند و ۱۰۲ نفر در مراکز درمانی استان بستری شدند.

امینی تعداد مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن در دهمین روز از فروردین را نیز پنج مورد عنوان کرد.

به گفته نماینده هیات رئیسه در ستاد سلامت نوروزی دانشگاه، در دهمین روز از فروردین ۱۴۰۱ و با حضور کارشناسان معاونت غذا و داروی دانشگاه، ۲۳ بازدید نظارتی انجام شده که ۶مورد مربوط به کارخانه‌ها و صنایع غذایی و ۱۷ مورد نیز مربوط به داروخانه‌ها بوده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار