نماینده هیات رئیسه در ستاد سلامت نوروزی علوم پزشکی شیراز گفت: اورژانس فارس در شبانه روز گذشته به ۲۱۷ مصدوم حوادث ترافیکی خدمت رسانی کرد.

محمدرضا پنجه شاهین مشاور رییس دانشگاه به تلاش‌های مجموعه سلامت استان در ۲۴ ساعت گذشته اشاره و تعداد ماموریت‌های امدادگران اورژانس فارس در ۲۴ ساعت گذشته را ۸۰۵ مورد اعلام کرد که با هدف امدادرسانی به مصدومان و بیماران در استان، انجام شد.

او گفت: از تعداد کل ماموریت‌های انجام شده، ۷۸ ماموریت مربوط به سوانح ترافیکی شهری، ۳۷۰ ماموریت سوانح غیرترافیکی شهری، ۸۶ ماموریت سوانح ترافیکی جاده ای، ۲۶۹ ماموریت سوانح غیرترافیکی جاده‌ای بوده است.

پنجه شاهین با اعلام دو مورد امدارسانی بالگرد اورژانس فارس در روز گذشته که شامل یک مورد امدادرسانی سوانح ترافیکی و یک مورد غیرترافیکی بوده است، گفت: همچنین درشبانه روز گذشته به ۲۱۷ مصدوم حوادث ترافیکی خدمت رسانی شده که از این تعداد، ۶۴ مصدوم خدمات درمانی را به صورت سرپایی دریافت کردند و ۱۵۳ نفر در مراکز درمانی استان بستری شدند.

او گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، ۹ ماموریت و ۳۱ مشاوره مرتبط با کروناویروس به همت کارشناسان مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مردم استان ارائه شد.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، خدمت رسانی به ۱۰ هزار و ۲۸۴ بیمار مراجعه کننده به بخش‌های اورژانس مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌های استان در دوازدهمین روز از فروردین ۱۴۰۱ را از دیگر اقدامات مجموعه سلامت فارس برشمرد.

او گفت: در این روز ۱۶۷ عمل جراحی در بیمارستان‌های استان فارس انجام و به ۵۱۴ مصدوم حوادث ترومایی مراجعه کننده به اورژانس بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی درمانی، ۲۰۴ بیمار دارای علایم تنفسی و ۴۳۸ بیمار دارای علائم گوارشی نیز خدمت رسانی شده است.

نماینده هیات رئیسه در ستاد سلامت نوروزی دانشگاه، در ادامه از بازدید بازرسان بهداشتی استان از ۶۱۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی، اماکن بین راهی و سامانه‌های آبرسانی استان خبر داد که در این بازدیدها، ضمن جمع آوری و معدوم سازی ۳۸۴ کیلوگرم مواد غذایی یا آشامیدنی خارج شده از مسیر مصرف، ۱۴ واحد متخلف بهداشتی شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شده اند.

پنجه شاهین خدمت رسانی به پنج هزار و ۴۵ بیمار در مراکز خدمات جامع سلامت استان طی شبانه روز گذشته را دیگر محور برنامه‌های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز عنوان کرد.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، همچنین از خدمت رسانی به پنج مورد مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در دوازدهمین روز از فروردین ۱۴۰۱ خبر داد.

به گفته نماینده هیات رئیسه در ستاد سلامت نوروزی دانشگاه، در دوازدهمین روز از فروردین ۱۴۰۱ و با حضور کارشناسان معاونت غذا و داروی دانشگاه، ۲۴ بازدید نظارتی انجام شده که ۸ مورد مربوط به کارخانه‌ها و صنایع غذایی و ۱۶ مورد نیز مربوط به داروخانه‌ها بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار