رئیس اداره دامپزشکی کارون از توقیف یک دستگاه خودروی حامل ۴۵۰ کیلوگرم ماهی در این شهرستان خبر داد.

آقای علیدادی گفت: با توجه به اینکه فرآورده‌های خام دامی نیازمند حمل و جابجایی با خودرو‌های دارای مجوز حمل قرنطینه‌ای بهداشتی هستند، خودروی توقیفی به دستگاه قضا معرفی شد.

او می‌گوید: خودرو‌های دوره گرد نمی‌توانند امکانات مورد نیاز برای حمل و نقل و نگهداری ماهی را فراهم کنند، از این رو احتمال فساد ماهی به شدت افزایش می‌یابد و این موضوع می‌تواند سلامت شهروندان را به مخاطره بینداز.

به گفته رئیس اداره دامپزشکی کارون دست فروشان ماهی، گاهی برای فروش محصولات خود چند روز در معابر عمومی تردد می‌کنند و از آنجایی که مدت زمان کمی از تاریخ انقضای ماهی‌ها باقی مانده است، احتمال اینکه ماهی فاسد به دست مشتری برسد، بسیار بالا است.

این مقام مسئول گفت:  لزج نبودن، پولک داشتن، رنگ صورتی شفاف آبشش ها، بدن سخت و قابل ارتجاع و چشم‌های محدب نشان از تازه بودن و سلامت ماهی است و شهروندان حین خرید و یا مصرف می‌توانند آن را تشخیص دهند.

به گفته علیدادی ماهی تازه باید در دمای صفر تا ۴+ درجه سانتیگراد در یخچال و ماهی منجمد در دمای منفی ۱۸ درجه سانتیگراد نگهداری و عرضه شود و هر گونه عرضه خارج از این زمینه ممنوع است.

رئیس اداره دامپزشکی کارون از شهروندان خواست فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را به اداره دامپزشکی کارون اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار