آلمان تصمیم گرفت تا ۴۰ نفر از دیپلمات‌های روسی از سفارت روسیه را «عنصر نامطلوب» خطاب و آنها را اخراج کند.

«آنالنا بربوک» وزیر امورخارجه آلمان اعلام کرد که دولت آلمان امروز (دوشنبه) تصمیم گرفت تا ۴۰ نفر از مقام‌های روسیه در سفارت مسکو در برلین را عنصر نامطلوب دانسته و همچنین آلمان تصمیم دارد کمک‌های خود به اوکراین را افزایش دهد.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، بربوک در بیانیه‌ای با ادعای کشتار غیرنظامیان در شمال اوکراین از سوی نیرو‌های روسی گفت: «تصویر منتشر شده از بوچا شاهدی بر وحشیگری باورنکردنی به رهبری روسیه و پیروان آن است؛ بنابراین دولت فدرال امروز تصمیم گرفت تا تعداد قابل توجهی از اعضای سفارت روسیه که هر روز در آلمان بر علیه آزادی و انسجام جامعه ما کار کرده‌اند را نامطلوب بداند.»

وزیر خارجه آلمان همچنین اعلام کرد که برلین در حال رایزنی با دیگر شرکای خود است و افزود: «ما تحریم‌های موجود علیه روسیه را تشدید خواهیم کرد، حمایت خود از نیرو‌های مسلح اوکراین را قاطعانه افزایش خواهیم داد و همچنین جناح شرقی ناتو را تقویت خواهیم کرد.»

طبق گزارش رویترز، دولت آلمان نام ۱۰۴ نفر را فهرست کرده است، اما اکنون ۴۰ نفر از آن‌ها عنصر نامطلوب خوانده شده‌اند.

اندکی بعد منابع خبری به نقل از وزارت خارجه روسیه اعلام کردند که روسیه به این اقدام آلمان واکنش نشان خواهد داد.

در حال حاضر ۴۰ روز از حمله نظامی روسیه به اوکراین می‌گذرد و به تازگی نیرو‌های اوکراینی مدعی شدند نیرو‌های روسی در شهر بوچا بیش از ۳۰۰ غیرنظامی را کشته‌اند.

وزیر خارجه روسیه پیش از این گفته بود: متاسفانه تلاش‌ها برای سیاسی کردن مسائل انسانی و حتی حدس و گمان در مورد آن‌ها متوقف نمی‌شود. همچنین وزیر خارجه روسیه بار دیگر تاکید کرد که حملات در شهر بوچا اوکراین صحنه سازی شده است.

همین ادعا باعث شده تا کشور‌های غربی به مداخلات بیشتری در روابط میان روسیه و اوکراین بپردازند و در تازه‌ترین اقدام «جو بایدن» رئیس‌ جمهور آمریکا خواستار محاکمه «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود به بهانه این کشتار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
یادمان نرفته که در دادگاه آلمان شاکی یک زن محجه مسلمان بوده توسط متهم به ضرب چاقو به قتل رسید پلیس آلمانی که خود را کشور متمدن میداند نه تنها به آن زن کمکی نکرد بلکه شوهر آن زن را که برای کمک رفته بود بگلوله مضروب کرد این یعنی چی ؟ خصومت و وحشی گری دولتمردان آلمان نسبت به مسلمانان
و بعد هم ادعای آزادی عقیده و بیان را دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
کاش افغانها هم از ایران بیرون میکردن- امروز اخبار گفت 60 درصد ورود افغانها بیشتر شده چون مفت میخورند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۵ ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
مطمئنا روزی برخواهید گشت.
آخرین اخبار