بازرس پیشین سازمان ملل از مقامات اوکراینی خواست اگر مدرکی دال بر گناه‌کار بودن روسیه در بوچا دارند، ارائه کنند.

”اسکات ریتر“ در زمینه نابودی سلاح‌های کشتار جمعی عراق این بار با اشاره به حادثه‌ای که در بوچا رخ داده است از مقامات اوکراین خواست برای ادعا‌های علیه روسیه مدرک ارائه دهند.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیاالیوم بازرس پیشین سازمان ملل متحد در واکنش به خبر‌های منتشر شده در رسانه‌های آمریکایی درباره عملیات ادعایی ارتش روسیه در کشتار شهروندان شهر بوچای اوکراین گفت: معاینه‌های پزشکی می‌تواند به سه پرسش پاسخ دهد: زمان کشته شدن، علت کشته شدن و اینکه آیا جسد‌ها پس از مرگ جا به جا شده اند یا خیر؟ درخواست ما این است که طرف اوکراینی برای اثبات اتهام هایش، گزارش‌های پزشکی را تحویل دهد.

او در خصوص دلیل پیشنهاد خود گفت: ابتدا باید زمان‏، علت و مکان مرگ روشن شود تا پس از آن بتوان درباره مسئولیت قتل سخن گفت. در نتیجه آنچه پیش از روشن شدن این سه مورد گفته می‌شود اطلاعاتی گمراه کننده است.

برابر آنچه این بازرس سابق می‌گوید‏، تمام تلاش غرب در این روز‌ها به راه انداختن جنگ تبلیغاتی است تا در افکار عمومی از روسیه چهره منفی ترسیم کنند به همین علت کارشناسان می‌گویند پیش از آنکه جنایتکار روشن شود باید منتظر نتیجه معاینه‌های پزشکی بود.

وزارت دفاع روسیه دیروز (یکشنبه) اتهام مقامات اوکراینی مبنی بر اقدام نظامیان روس به کشتار غیر نظامیان در شهر بوچا‏، نزدیک کی‌یف را رد و اعلام کرد، نیرو‌های روس سی‌ام مارس به طور کامل از بوچا خارج شده بودند و اسناد اثبات جرمی نیز در این شهر وجود نداشت، اما در روز چهارم و با آمدن نیرو‌های امنیتی اوکراین به بوچا، چنین اسنادی رو شده است.

ارتش روسیه نیز تاکید کرد‏ روز سی و یکم مارس شهردار بوچا در پیامی تصویری تائید کرده بود نظامیان روس در شهر حضور ندارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
7891
۱۵:۵۰ ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
ولودیمیر زلنسکی یک کمدین و شومن تلویزیونی و کار کشته است و از این فیلمهای هالیوودی خوب بلد است بازی کند. باید دلیل محکمه پسند برای ادعا اراییه کند. مردم دنیا فیلم زیاد دیده اند. الان سال 1521 نیست و تکنولوژی فیلمسازی شدیدا پیشرفت کرده است. یهودیان در تمام اعصار هر جا پایشان باز شده انجا را ورشکسته کرده اند اروپا که شهره است از این نظر و مردم اروپا خاطرات بسیار بدی از یهودیان در خاطره شان دارند.
آخرین اخبار