وزارت خارجه ژاپن اعلام کرد ۸ دیپلمات روس را به عنوان بخشی از تحریم‌ها علیه مسکو، از توکیو اخراج کردند.

توکیو همچنین تحریم‌هایی را اعمال کرده و نشان داده که قصد دارد به وابستگی خود به واردات انرژی روسیه پایان دهد، اما تاکنون مسیر محتاطانه‌ای را در این زمینه طی کرده است.

وزارت خارجه روسیه نیز تاکید کرد که به این اقدام ژاپن پاسخ مناسب خواهد داد.

در پی حمله روسیه به اوکراین چندی پیش بود که وزارت امور خارجه اسلوونی اعلام کرد برای حمایت از اوکراین و محکومیت اقدامات روسیه، تصمیم به اخراج ۳۳ دیپلمات روسیه گرفته است. این وزارتخانه در بیانیه خود گفت: «وزارت خارجه اسلوونی سفیر روسیه در این کشور را احضار کرد تا اعتراض خود را به جنایات جنگی روسیه در منطقه بوچا در اوکراین ابراز کند.»

اندکی پس از اعلام وزارت خارجه اسلوونی، خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی اعلام کرد که اتحادیه اروپا نیز ۱۹ نفر از کارکنان ماموریت دائم روسیه را عنصر نامطلوب خواند. وزارت خارجه رومانی هم اعلام کرد در راستای تلاش‌های اتحادیه اروپا، ۱۰ دیپلمات روس را اخراج می‌کند.

این اقدامات به دنبال تصمیم سایر کشور‌های اروپایی برای اخراج مقامات روسیه مانند اسپانیا، آلمان و ایتالیا صورت گرفت.

سوئد، ایتالیا، اسپانیا، دانمارک، لتونی و لیتوانی هم  پس از اقدام آلمان و فرانسه، ده‌ها دیپلمات روس را در راستای بخشی از واکنش مشترک کشور‌های اروپایی به کشتار غیرنظامیان در شهر بوچا اوکراین، اخراج کردند.

پیشتر نیز، دولت آلمان ۴۰ دیپلمات روسی را عنصر «نامطلوب» اعلام کرده و فرانسه نیز اعلام کرد که ۳۵ دیپلمات روسی را اخراج خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۷:۵۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
یه روزی که دیر هم نیست ژاپن هم توسط ارتش روسیه تصرف و اشغال خواهد شد . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد .
آخرین اخبار