چهل‌وپنجمین روز حمله نظامی روسیه به اوکراین

زلنسکی: با رها کردن زرادخانه هسته‌ای، خودمان را ضعیف کردیم

رئیس‌جمهور اوکراین اذعان کرد که با اعتماد به غرب و رها کردن زرادخانه هسته‌ای، این کشور خود را ضعیف کرده است.

حمله روسیه به اوکراین برای چهل‌وپنجمین روز متوالی نیز ادامه دارد. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز گذشته (جمعه) از واگذاری زرادخانه‌ی هسته‌ای این کشور بعد از جدا شدن از شوروی سابق ابراز تأسف کرد و گفت: زمانی که زرادخانه هسته‌ای خود را رها کردیم، خودمان را ضعیف کردیم. با این حال ما به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم.

صبح روز گذشته ۲ موشک به ایستگاه قطاری در شهر «کراماتورسک» واقع در شرق اوکراین اصابت کرد. وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای در مورد حمله موشکی به راه آهن این شهر گفت از نظر فنی این حمله از سوی اوکراین شکل گرفته است.

رسانه‌های روسیه نیز از اقدام مسکو در اخراج دیپلمات‌های بلغارستانی و لهستانی در واکنش به اقدامات مشابه پیشین خبر دادند. وزارت خارجه ژاپن اما اعلام کرد ۸ دیپلمات روس را به عنوان بخشی از تحریم‌ها علیه مسکو، از توکیو اخراج کردند.


بیشتر بخوانید:


مقامات اتحادیه اروپا روز گذشته (جمعه) به اوکراین سفر و ضمن دیدار با رئیس‌جمهور این کشور، حمایت خود را از کی‌یف اعلام کردند. رئیس کمیسیون اروپا مدعی شد که این اتحادیه هر کاری برای حمایت از اوکراین انجام خواهد داد و مهم‌ترین پیام سفر این است که برای اوکراین «راهی به سوی اتحادیه اروپا» وجود دارد.

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان اعلام کرد که در حال حاضر تهیه گاز مورد نیاز بدون خرید از روسیه شدنی نیست و آلمان باید دنبال عرضه‌کننده دیگری غیر از روسیه باشد. وی مدعی شد راهبرد آلمان در این جنگ، وارد کردن هزینه‌های سنگین بر روسیه است و به همین دلیل برلین به ارسال تسلیحات به اوکراین ادامه خواهد داد.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس روز گذشته از ارسال تجهیزات نظامی بیشتر به اوکراین خبر داد. دولت اسلواکی نیز از ارسال سامانه ضد هوایی اس-۳۰۰ به اوکراین خبر داد.

تحولات چهل‌وپنجمین روز حمله نظامی روسیه به اوکراین را در ادامه می‌خوانید:

به گزارش تی‎آرتی، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در جریان سفر بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس به کی‌یف، از غرب خواست تا از انگلیس در ارائه کمک نظامی به اوکراین و اعمال تحریم‌ها علیه روسیه پیروی کند.

۲ سال پیش

به گزارش اسپوتنیک، جوپ بورل خواستار حل‌وفصل نظامی درگیری اوکراین شد.

۲ سال پیش

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اوکراین می‌گوید ۱۲ سرباز و ۱۴ غیرنظامی در تبادل اسرا با روسیه آزاد شده‌اند.

خبرگزاری تی‎آرتی نوشت، معاون نخست‌وزیر اوکراین گفت که اوکراین مبادله اسیران با روسیه را انجام داده و این سومین مبادله از این قبیل از زمان آغاز درگیری است.

۲ سال پیش
جانسون: در حال کار بر روی کمک‌های مالی و نظامی جدیدی به اوکراین هستیم

بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس که در سفری غیرمنتظره به کی‌یف، پایتخت اوکراین سفر کرد، از بسته جدید کمک‌ها به اوکراین خبر داد.

بوریس جانسون گفت: ما در حال کار بر روی بسته جدیدی از کمک‌های مالی نظامی جدید برای حمایت از اوکراین علیه روسیه هستیم.

جانسون همچنین از اعطای قرض به اوکراین از سوی بانک جهانی به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار سخن گفت.

نخست‌وزیر انگلیس گفت: به اعمال تحریم‌ها علیه روسیه و به خصوص ثروتمندان این کشور ادامه خواهیم داد.

۲ سال پیش
وزارت دفاع روسیه: یک کشتی اوکراینی را هدف قرار دادیم

وزارت دفاع روسیه از هدف گرفتن یک کشتی اوکراینی در نزدیکی «ماریوپل» خبر داد و گفت این کشتی در تلاش برای نفوذ به ناوگان دریای سیاه روسیه بود که بندر ماریوپل را مسدود کرده است.

همچنین روسیه اعلام کرد دو کشتی گشت‌زنی به کشتی اوکراینی هشدار صادر کردند، اما آن‌ها متوقف نشدند.

۲ سال پیش

اسپوتنیک به نقل از وزارت دفاع روسیه گزارش داد، کشتی باری اوکراینی سعی کرد به ناوگان دریای سیاه روسیه که بندر ماریوپل را مسدود کرده بود، نفوذ کند.

۲ سال پیش

الجزیره به نقل از وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: امروز ۶۵ زیرساخت نظامی را در اوکراین هدف گرفتیم که از جمله آن‌ها ۴ مرکز فرماندهیْ یک مرکز ارتباطی و ۳ انبار بود.

۲ سال پیش

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مقامات اطلاعاتی آمریکا ارزیابی کرده‌اند که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، ممکن است از حمایت دولت بایدن از اوکراین به عنوان بهانه‌ای برای دستور به تشکیل کارزار جدید برای مداخله در سیاست آمریکا استفاده کند.

۲ سال پیش

«اورزولا فون درلاین» رئیس کمیسیون اروپا گفت: رویداد «هدف جهانی: برای آینده خود متحد شویم» ۱۰.۱ میلیارد یورو برای اوکراین جمع آوری می‌کند.

۲ سال پیش
دیدار جانسون با زلنسکی در بحبوحه تنش‌ها در اوکراین

به گزارش ایندیپندنت، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس، امروز (شنبه) سفری غیرمنتظره به اوکراین داشت و در بحبوحه تنش‌ها در این کشور، با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، دیدار کرد.

ایندیپندنت نوشت: بوریس جانسون در دیدار امروز مقابل زلنسکی نشسته بود و پرچم انگلیس و اوکراین نیز پشت سر آن‌ها دیده می‌شد. گفته می‌شود این اولین‌بار از زمان حمله روسیه به اوکراین است که دو مقام با یکدیگر دیدار می‌کنند.

۲ سال پیش
سفیر روسیه: کشتار غیرنظامیان و شکنجه سربازانمان را در اوکراین تحمل نمی‌کنیم

شبکه الغدیر در خبری گزارش داد، سفیر روسیه در واشنگتن اعلام کرد:کشتار غیرنظامیان و شکنجه سربازانمان را در اوکراین تحمل نخواهیم کرد.

۲ سال پیش
دیدار جانسون با زلنسکی در کی‌یف

به گزارش خبرگزاری رویترز, یک مقام اوکراینی اعلام کرد «ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین با بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس, در کی‌یف دیدار کرد».

۲ سال پیش
بورل: به افزایش اعمال فشار بر روسیه ادامه خواهیم داد

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در صفحه توئیتر خود درخصوص تحولات اوکراین نوشت: «تحت تاثیر مقاومت، اراده و مهمان نوازی ولودیمیر زلنسکی و دنیس شمیهال، نخست وزیر اوکراین قرار گرفتم. این جنگ در میدان نبرد پیروز خواهد شد، تامین ۵۰۰ میلیون یورو دیگر در حال انجام است. تحویل تسلیحات بر اساس نیاز اوکراین صورت خواهد گرفت. باید به افزایش اعمال فشار بر روسیه ادامه دهیم. اکنون تحریم‌های گسترده‌ای اعمال کرده ایم، اما به تحریم‌های بیشتر در بخش انرژی نیاز است. روز دوشنبه در شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا در مورد گام‌های بعدی گفتگو می‌کنیم.»

۲ سال پیش
شمار آوارگان به بیش از ۴.۴ میلیون نفر رسیده است

کمیساریای عالی پناهندگان ملل متحد روز شنبه شمار دقیق آوارگان اوکراینی را به طور دقیق ۴ میلیون و ۴۴۱ هزار و ۶۶۳ نفر اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از ژنو، بر اساس آمار کمیساریای عالی پناهندگان از زمان حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه بیش از ۴.۴ میلون اوکراینی از کشورشان گریخته اند.
این رقم در مقایسه با آمار روز جمعه با افزایش ۵۹ هزا رو ۳۴۷ نفری همراه بود. اروپا از زمان جنگ جهانی دوم با چنین موج پناهندگانی رو به رو نبود.
حدود ۹۰ درصد کسانی را که از اوکراین گریخته اند زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. مقامات اوکراین اجازه خروج مردانی را که در سنی هستند که می‌توانند سلاح به دست بگیرند صادر نکرده است.
بر اساس گزارش سازمان بین المللی مهاجرت حدود ۲۱۰ هزار غیر اوکراینی نیز از این کشور گریخته اند که برخی از آن‌ها برای بازگشت به کشور متبوع خود با مشکلاتی رو به رو شده اند.
طبق آمار سازمان بین المللی مهاجرت، سازمان ملل متحد شمار آوارگان داخلی را ۷.۱ میلیون اعلام کرده است.
به این ترتیب در مجموع بیش از ۱۱ میلیون نفر به منزله بیش از یک چهارم جمعیت کشور ناچار شده اند خانه‌های خود را ترک کنند و یا برای رسیدن به کشور‌های همسایه از مرز بگذرند یا پناهگاهی در نقاط دیگر داخل اوکراین بیابند.
پیش از این جنگ اوکراین بیش از ۳۷ میلیون نفر جمعیت در سرزمین‌های تحت کنترل کی یف داشت که شامل شبه جزیره کریمه که در سال ۲۰۱۴ به روسیه الحاق شد و همچنین مناطق شرق این کشور که از همان سال تحت کنترل جدایی طلبان حامی روسیه است نمی‌شد.

۲ سال پیش
آمادگی اوکراین برای ادامه مذاکرات با روسیه

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کی یف‏، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین تاکید کرد کشورش همچنان آماده مذاکره با روسیه است.

۲ سال پیش
سخنگوی ستاد ارتش اوکراین: پیشروی نیرو‌های روس به سمت شرق ادامه دارد

ارتش اوکراین از حرکت شمار بیشتری از یگان‌های ارتش روسیه به سمت شرق خبر داد.
به گزارش «خبرگزاری آسوشیتدپرس» ارتش اوکراین روز شنبه اعلام کرد که نیرو‌های روسیه همچنان به تجدید قوا ادامه می‌دهند و یگان‌های بیشتری از آن‌ها به سمت شرق اوکراین در حرکت اند.
اولکساندر اشپوتون، سخنگوی ستاد کل نیرو‌های مسلح اوکراین، گفت: مسکو همزمان با تمرکز بیشتر بر منطقه‌های دونتسک و لوهانسک، در حال تجدید قوای نیرو‌های پیاده نظام و یگان‌های زرهی هستند.
اشپوتون افزود روسیه همچنان درصدد سلطه کامل بر شهر محاصره شده ماریوپول در منطقه دونتسکس در جنوب است.
او مدعی شد نیرو‌های اوکراینی هفت حمله طرف روس را در دو منطقه یادشده در روز گذشته دفع و جنگ افزار‌هایی از جمله نه فروند تانک و دو بالگرد را نابود کردند.
در حالی که از شدت تهاجم به کی یف، پایتخت، کاهش یافته است، سخنگوی یاد شده گفت: بمباران «گسترده» و محاصره «جزئی» همچنان در شمال شرق خارکیف، دومین شهر بزرگ اوکراین، ادامه دارد.

۲ سال پیش
دفتر دیده بان حقوق بشر در روسیه تعطیل شد

پایگاه اینترنتی دیده بان حقوق بشر در گزارشی اعلام کرد دولت روسیه دفتر دیده بان حقوق بشر را در این کشور تعطیل کرده است.
در این گزارش آمده است: دیده بان حقوق بشر اعلام کرد وزارت دادگستری روسیه در روز هشتم ماه آوریل سال ۲۰۲۲ ثبت سازمان دیده بان حقوق بشر را به همراه عفو بین الملل و ۱۳ دفتر دیگر سازمان‌ها و نهاد‌های غیردولتی خارجی لغو کرد.
دیده بان حقوق بشر به مدت ۳۰ سال در روسیه دفتر داشت. این اقدام تنها چند روز پس از آن صورت گرفت که دادگاه تجدیدنظر منحل شدن نهاد حقوق بشر روسیه موسوم به مموریال را تأیید کرد.

۲ سال پیش
انتقال بیش از ۸۰ غیرنظامی از ماریوپل

نیرو‌های روسیه و دونتسک بیش از ۸۰ غیرنظامی را از مناطق نزدیک خط مقدم درگیری در ماریوپل خارج کردند.
به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، وزارت دفاع روسیه از انتقال بیش از ۸۰ غیرنظامی از ماریوپل طی ساعات گذشته خبر داد و افزود نیرو‌های روسیه با همکاری نیرو‌های دونتسک توانستند بیش از ۸۰ شهروند از جمله ۱۴ کودک را از زیرزمین‌های منازل نزدیک به خط مقدم درگیری‌ها در ماریوپل که هدف گلوله باران مداوم عناصر افراطی بودند، خارج کنند.
وزارت دفاع افزود نیرو‌های روسیه از نفربر‌ها و زره‌پوش‌ها برای انتقال غیرنظامیان استفاده کردند.
این وزارتخانه افزود روند انتقال اهالی از ماریوپل ادامه خواهد یافت.

۲ سال پیش
روسیه: اروپا حرکت خودرو‌های ثبت شده در روسیه و بلاروس را از ۸ آوریل ممنوع کرد

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سازمان گمرک روسیه اعلام کرد: کشور‌های اتحادیه اروپا حرکت خودرو‌های ثبت شده در روسیه و بلاروس را از ۸ آوریل به عنوان بخشی از تحریم‌ها ممنوع اعلام کردند.

۲ سال پیش
سفیر انگلیس: با تحریم‌ها می‌خواهیم مانع از دسترسی روسیه به سلاح و فناوری شویم

کارن پیرس، سفیر انگلیس در آمریکا در گفتگو با شبکه‌ ای بی سی گفت یکی از اهداف تحریم‌هایی که انگلیس علیه روسیه به دلیل حمله به اوکراین اعمال کرده است، تضعیف قدرت نظامی روسیه است. او همچنین مدعی شد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، اقتصاد این کشور را به سی سال قبل برگردانده است.

۲ سال پیش
روسیه، ارتش اوکراین را عامل حمله به ایستگاه قطار کراماتورسک دانست

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد حمله مرگبار به ایستگاه قطار در شهر کراماتورسک در شرق اوکراین، توسط ارتش اوکراین صورت گرفته است.

ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت ارتش اوکراین در روز هشتم آوریل، ایستگاه قطار کراماتورسک را با موشک "توچکا-یو" (Tochka-U) هدف اصابت قرار داد. موشک‌های "توچکا-یو" که بقایای آن نزدیک ایستگاه قطار پیدا شده است، فقط توسط ارتش اوکراین استفاده می‌شود. وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد موشک‌ها از منطقه‌ای در دونباس پرتاب شده اند که کاملاً تحت سیطره نیرو‌های اوکراینی قرار دارد.

با وجود این، کی یف اعلام کرد روسیه عامل حمله به ایستگاه قطار بوده است. یک مقام وزارت دفاع آمریکا نیز گفت ارتش روسیه از موشک بالستیک با بردِ کوتاه برای حمله به این ایستگاه استفاده کرده است.

بر اثر این حمله موشکی، دستکم ۵۰ تن کشته و ده‌ها تن زخمی شدند. ایستگاه قطار در زمان حمله، پر از شهروندان غیرنظامی بود که قصد داشتند از منطقه دونباس فرار کنند. با گذشت ۴۵ روز از آغاز جنگ در اوکراین، بیش از یازده میلیون نفر آواره شده اند.

۲ سال پیش
پایان تامین تجهیزات نظامی اوکراین از محل ذخایر ارتش آلمان

کریستین لامبرشت وزیر دفاع آلمان روز شنبه اعلام کرد آلمان به تامین تجهیزاتی اوکراین از ذخایر ارتش خود تقریبا پایان داد، اما در حال بررسی تحویل مستقیم تجهیزات نظامی به این کشور به طور مستقیم از طریق صنعت تسلیحاتی کشور است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیر دفاع آلمان به روزنامه آگسبورگ گفت در مورد تحویل از ذخایر ارتش صادقانه باید بگویم که ما در این مدت به محدودیت رسیده ایم.
وی افزود ارتش آلمان باید ظرفیت عمل خود را حفظ کند تا بتواند دفاع از کشور و پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را تضمین کند.

۲ سال پیش
ایتالیا: سفارت ایتالیا در کی یف پس از عید پاک بازگشایی خواهد شد

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، لوئیجی دی مایو، وزیر امور خارجه ایتالیا گفت: سفارت ایتالیا در کی یف پس از عید پاک بازگشایی خواهد شد.
وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه برای «بازگشت دیپلمات‌هایمان به پایتخت اوکراین» چراغ سبز نشان داده می‌شود، تاکید کرد که «دیپلماسی به خاطر صلح باید حاکم شود» وی افزود: نمایندگی ایتالیا در حال حاضر در شهر لویو اوکراین فعال است.

۲ سال پیش
لاوروف غرب را به تضعیف تلاش‌های دیپلماتیک در سراسر جهان متهم کرد

 سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه غرب را به تضعیف تلاش‌های دیپلماتیک در سراسر دنیا متهم کرد.
وزیر امور خارجه روسیه گفت فرایند صلح در منطقه قره باغ به عنوان گروگانی برای روسیه هراسی نگه داشته شد.
لاوروف گفت: «به اصطلاح شرکای آمریکایی و فرانسوی ما در یک اقدام روسیه هراسی، نشست سه جانبه گروه مینسک در سازمان همکاری‌ها و امنیت اروپا را لغو کردند. آن‌ها گفتند که در این چهارچوب با ما گفتگو نمی‌کنند. تصمیم با آن هاست. آن‌ها نه تنها این مناقشه بلکه هر مناقشه‌ای در دنیا را گروگان سیاست‌های روسیه هراسانه خود گرفته اند. آن‌ها همه را مجبور به قطع هر نوع همکاری با روسیه می‌کنند تا ثابت کنند که می‌توانند اراده خود را بر دیگران تحمیل کنند.»
لاوروف در مورد شرایط ناگورنو-قره باغ گفت: «حافظان صلح ما در میدان در حال مهیا کردن شرایط هستند. همه مسائل در این مرحله برای ما روشن نیست، ما معتقدیم که دوستان ارمنی ما به حافظان صلح روسی اعتماد دارند و هر گونه درخواست برای بررسی کار آنها، بیانگر موضع دولت یا ملت ارمنستان در مورد نقش حافظان صلح روسی در حفظ ثبات در منطقه نیست.»
وزیر خارجه روسیه در مورد تضمین‌های امنیتی برای اوکراین گفت: «ما از شرکای بلاروس خود می‌خواهیم که به نقش خود در گفتگو‌های صلح روسیه-اوکراین ادامه دهند. بلاروس یک محل خوب (برای دیدار) است. ما همچنین پیشنهاد کرده ایم که بلاروس به یکی از کشور‌های ضامن اوکراین در هرگونه توافق صلح تبدیل شود.»

۲ سال پیش
مجارستان: پرداخت بهای گاز روسیه به روبل تحریم‌های اروپا را نقض نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دولت مجارستان اعلام کرد: پرداخت بهای گاز روسیه به روبل تحریم‌های اروپا را نقض نمی‌کند و مسکو و بوداپست قرارداد دارند.

۲ سال پیش

سرلشکر ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: بر اساس داده‌های تایید شده، کی یف در حال آماده سازی یک اقدام تحریک آمیز برای متهم کردن روسیه به قتل عام غیرنظامیان در ایرپن در منطقه کی یف است.

بر اساس داده‌های تایید شده، رژیم ملی گرای کی یف در حال آماده سازی یک اقدام تحریک آمیز دیگر برای متهم کردن روسیه به کشتار جمعی غیرنظامیان در ایرپن است.

کوناشنکوف گفت: توجه شما را به این واقعیت جلب می‌کنم که واحد‌های نیرو‌های مسلح روسیه بیش از یک هفته پیش این شهرک را ترک کردند. این یک اقدام تحریک آمیز در ایرپن به منظور توزیع ویدئو از طریق رسانه‌های غربی سازماندهی شده است.

۲ سال پیش
وضع مقررات منع رفت و آمد در اودسا از شامگاه شنبه تا صبح دوشنبه

مقامات اودسا بندر اصلی اوکراین در دریای سیاه، اعلام کردند که به علت «تهدید» حملات موشکی، از شامگاه شنبه تا صبح دوشنبه مقررات منع آمد و شد در این شهر اعمال خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از اودسا، مقامات نظامی اودسا اعلام کردند پس از بمباران ایستگاه قطار در کراماتورسک در شرق اوکراین، که دستکم ۵۰ کشته بر جا گذاشت، خطر حمله موشکی به اودسا در روز دهم آوریل ۲۰۲۲ (یکشنبه) وجود دارد. به همین دلیل از ساعت ۲۱ امشب ۹ آوریل تا ساعت ۶ صبح ۱۱ آوریل در اودسا و مناطق اطراف آن مقررات منع آمد و شد وضع می‌شود.

۲ سال پیش
مدودف: روسیه حق دارد در برابر تحریم‌ها از خود دفاع کند

دمیتری مدودف معاون رئیس شورای امنیت فدراسیون روسیه تحریم‌ها علیه این کشور را به منزله اعلان جنگ اقتصادی دانست.

به گزارش پایگاه خبری اسپوتنیک؛ دمیتری مدودف معاون رئیس شورای امنیت فدراسیون روسیه گفت تحریم‌های تحمیلی علیه روسیه در واقع اعلام یک جنگ اقتصادی است بنابراین کشور حق دفاع فردی و جمعی در برابر این تحریم‌ها را دارد.

مدودف در تلگرام نوشت: «در حقیقت همانگونه که دشمنان ما می‌گویند این اعلام یک جنگ اقتصادی است.»

وی افزود: با در نظر گرفتن مجموع شرایط قانونی و سیاسی می‌توان به این نتیجه رسید که در حال حاضر می‌توان تحریم‌ها را اقدامی متجاوزانه علیه روسیه به عنوان یکی از اشکال جنگ ترکیبی توصیف کرد.

مدودف ادامه داد: در این صورت کشوری که مورد تجاوز قرار گرفت یعنی روسیه، حق دفاع فردی و جمعی را در چارچوب قوانین ملی و حقوق بین المللی دارد و کسی شک نکند که روسیه از این حق در این اشکال و در چارچوبی که مناسب می‌بیند استفاده خواهد کرد.

۲ سال پیش
روسیه: شواهدی از نقش نیرو‌های اوکراینی در حمله به ایستگاه قطار کراماتورسک وجود دارد

سخنگوی وزارت دفاع روسیه ضمن اعلام آمار و ارقامی از خسارات جدید نیرو‌های اوکراینی، از ادله و قرائنی پرده برداشت که نشان می‌دهد حمله به ایستگاه قطار کراماتورسک کار نیرو‌های اوکراینی بوده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیاالیوم، ایگور کوناشنکوف اعلام کرد فقط نیرو‌های اوکراینی از موشک‌های توچکا-‌O که لاشه آن در اطراف ایستگاه قطار کراماتورسک پیدا شد استفاده می‌کنند.

وی افزود: نیرو‌های روسیه دیروز هیچ عملیاتی در این منطقه اجرا نکرده اند.

کوناشنکوف گفت: بر اساس گزارش مقامات اطلاعاتی، یکی از واحد‌های یگان نوزدهم موشکی مجهز به سامانه موشکی توچکا-O هنگام حمله به کراماتورسک در منطقه‌ای در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی کراماتورسک بوده اند. این منطقه هنوز تحت سیطره نیرو‌های اوکراینی مستقر در دنباس است.

کوناشنکوف افزود: پدافند هوایی روسیه دیروز یک فروند جنگنده اوکراینی سو-۲۷ را سرنگون کرد. علاوه بر این ۵۴ زیرساخت نظامی اوکراین نیز در ساعات گذشته منهدم شد. سخنگوی وزارت دفاع روسیه همچنین از ادامه عملیات مشترک نیرو‌های روسیه و دونتسک برای آزادی کامل شهر ماریوپل خبر داد.

کوناشنکوف گفت: نتایج نفوذ به تماس‌های بی‌سیمی نشان می‌دهد علاوه بر نئونازی‌های گردان آزوف و نیرو‌های مسلح اوکراین، تعداد زیادی از نیرو‌های مزدور بیگانه نیز در مناطق تحت محاصره در ماریوپل حضور دارند. تماس‌های بی‌سیمی علاوه بر زبان‌های روسی و اوکراینی، به شش زبان دیگر نیز انجام می‌شود که بیشتر آن‌ها زبان‌های اروپایی هستند. کاملا روشن است که این افراد برای کشتن مردم اسلاو در مقابل دریافت دلار‌های آمریکایی به آنجا آمده اند.

۲ سال پیش

شبکه خبری فرانسوی ب اف ام (BFM TV) شنبه در صفحه کاربری خود در توئیتر نوشت «دستگاه‌های اطلاعاتی انگلیس افزایش عملیات نظامی روسیه را در جنوب و شرق اوکراین پیش بینی کرده اند».

۲ سال پیش
سازمان ملل: عاملان حمله به ایستگاه راه آهن کراماتورسک باید مجازات شوند

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل، خواستار مجازات عاملان حمله موشکی به ایستگاه راه آهن شهر کراماتورسک در شرق اوکراین شد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، استفان دوژاریک در نشست خبری گفت: حمله به ایستگاه راه آهن کراماتورسک که باعث کشته و زخمی شدن ده‌ها غیرنظامی از جمله زنان، کودکان و افراد سالمند شد و دیگر حملات علیه غیرنظامیان و زیرساخت ها، به هیچ وجه قابل قبول نیست.

دوژاریک افزود: همه این‌ها نقض قوانین بین المللی انسانی و حقوق بشر است و باید عاملان آن را مجازات کرد.

۲ سال پیش
ترکیه بار دیگر خواستار پایان جنگ در اوکراین شد

به گزارش پایگاه اینترنتی تی آر تی، وزارت امور خارجه ترکیه با صدور بیانیه‌ای از حمله موشکی اخیر به ایستگاه راه آهن شهر کراماتورسک در شرق اوکراین و کشته و یا زخمی شدن ده‌ها نفر که در انتظار خروج از این منطقه بودند به شدت ابراز تاسف کرد.

وزارت امور خارجه ترکیه تاکید کرد: این واقعه بار دیگر ضرورت گشودن سریع کوریدور‌ها برای خروج امن غیر نظامیان را نشان داد.

وزارت امور خارجه ترکیه تصریح کرد: ترکیه بار دیگر بر فراخوان خود برای اعلام فوری آتش بس و پایان دادن به این جنگ ویرانگر تاکید می‌کند.

۲ سال پیش
آمریکا از هند خواست روسیه را تحت فشار قرار دهد

شبکه تلویزیونی آر تی (RT) گزارش داد کاخ سفید بار دیگر از هند خواست با روسیه مخالفت کند. آمریکا گفته است از بی طرفی دهلی نو در
ارتباط با عملیات نظامی مسکو در اوکراین "ناامید" شده است.

بر اساس این گزارش، برایان دیسی مدیر شورای اقتصادی کاخ سفید در سخنانی اعلام کرد: مطمئنا حوزه‌هایی وجود دارند که ما به واسطه تصمیمات هند و چین درباره این درگیری در ارتباط با آن‌ها ناامید شده ایم. 

همانگونه که اشاره کردیم مقامات آمریکایی دهلی نو را تهدید کرده و گفته اند این اقدام هند پیامد‌هایی طولانی و قابل توجهی در پی خواهد داشت. واشنگتن پیشتر نیز به هند در ارتباط با خریدن تسلیحات روس هشدار داده بود. این در حالی است که برخی از کشور‌ها فشار‌های اقتصادی علیه مسکو را افزایش داده اند، هند قاطعانه در مقابل این درخواست ایستاد و همچنان به واردات نفت روسیه ادامه می‌دهد. "

۲ سال پیش
مقامات دونتسک از تسلیم شدن ۱۱ نظامی اوکراینی خبر دادند

مقامات جمهوری دونتسک اعلام کردند ۱۱ سرباز اوکراینی از سه تیپ، داوطلبانه سلاح‌های خود را بر زمین گذاشتند و به سمت خاک دونتسک رفتند.
به گزارش پایگاه خبری شبکه «روسیا الیوم» در بیانیه این مقامات آمده است: یازده سرباز از تیپ‌های ۵۶ و ۵۴ و ۲۵ داوطلبانه سلاح‌های خود را بر زمین گذاشتند و به سمت خاک دونتسک حرکت کردند.

همچنین بسیاری از سربازان اوکراینی سلاح‌های خود را تسلیم نموده و تمایلی به ادامه جنگ یا پیوستن به نیرو‌های مردمی ندارند. این در حالی است که برخی از سربازان اوکراینی سلاح‌ها و پایگاه‌های جنگی خود را رها کرده و فرار می‌کنند.

۲ سال پیش
گفتگوی تلفنی روسای جمهور آمریکا و آفریقای جنوبی

به گزارش خبرگزاری رویترز، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و سیریل رامافوسا، رئیس جمهور آفریقای جنوبی روز جمعه در تماسی تلفنی در خصوص تأثیر بحران اوکراین بر قیمت کالاها، زنجیره‌های تامین و امنیت غذایی در آفریقا گفتگو کردند.

۲ سال پیش
افزایش میزان محبوبیت پوتین در روسیه

نظرسنجی ها از افزایش میزان محبوبیت ولادیمیر پوتین در روسیه حکایت دارد. 

بر این اساس، محبوبیت پوتین در میان شهروندان روس پس از آغاز جنگ در اوکراین افزایش یافته و میزان محبوبیت و تایید رئیس جمهور روسیه میان مردم این کشور نسبت به گذشته ۱۴.۴ درصد بیشتر شده است. بر اساس نظر سنجی موسسه دولتی «ویتسیوم» روسیه، محبوبیت ولادیمیر پوتین، که در نظرسنجی پیش از اعزام نیرو به اوکراین در ۲۴ فوریه ۶۷.۲ درصد بود، اکنون به ۸۱.۶ درصد افزایش یافته است.

در این میان، میزان مخالفان عملیات روسیه در اوکراین نیز از ۲۴.۴ درصد به ۱۲.۹ درصد کاهش یافته است. موسسه ویتسیوم اعلام کرد به طور متوسط روزانه هزار و ۶۰۰ نفر در مدت یک هفته در این نظرسنجی شرکت کرده اند.

۲ سال پیش
وزیران خارجه فرانسه و امارات تحولات اوکراین را بررسی کردند

«عبد الله بن زاید» وزیر امور خارجه امارات که به پاریس سفر کرده است با «ژان ایو لودریان» همتای فرانسوی خود دیدار کرد.  عبد الله بن زاید و ژان ایو لودریان تازه‌ترین رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی و تحولات اوضاع اوکراین را بررسی کردند.

۲ سال پیش
مناقشات درباره پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو

شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد، شبکه سی ان ان به نقل از مقاماتی در ناتو اعلام کرد مناقشات درباره پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو از زمان حمله روسیه به اوکراین جدی شده است.

گرچه فنلاند که مرز مشترک وسیعی با روسیه دارد همواره از سیاست بی طرفی میان غرب و مسکو بهره برده است، اما از زمان حمله روسیه به اوکراین مقامات این کشور نگران امنیت خود درباره حمله احتمالی مسکو در آینده هستند. 

۲ سال پیش
اتحادیه اروپا دو دختر رئیس جمهور روسیه را تحریم کرد

کشور‌های عضو اتحادیه اروپایی روز جمعه دو دختر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را تحریم کردند و نام آن‌ها اکنون در فهرست سیاه اتحادیه اروپا با بیش از ۲۰۰ نفر دیگر از جمله بسیاری از اولیگارک‌های نزدیک به رئیس جمهور روسیه ثبت شده است.

آمریکا و انگلیس پیش‌تر، ماریا وورونتسووا و کاترینا تیخونووا را هدف تحریم‌های خود قرار داده بودند. این دو دختر پوتین مانند ۲۱۷ شخص و ۱۸ نهاد دیگر به این فهرست که در روزنامه رسمی اتحادیه اروپا منتشر شد، افزوده شدند. این اشخاص و نهاد‌ها از ورود به اتحادیه اروپا ممنوع هستند و دارایی‌های آن‌ها در این اتحادیه مسدود شده است.

۲ سال پیش
تحویل سامانه دفاع هوایی اس۳۰۰ به اوکراین

وزارت دفاع اسلواکی با انتشار تصاویری نوشت: اسلواکی برای حمایت از اوکراین برای دفاع از خود در برابر تهاجم روسیه، سامانه دفاع هوایی اس ۳۰۰ را به این کشور ارائه کرد. چهارمین سامانه موشکی پاتریوت در روز‌های آینده در اسلواکی مستقر خواهد شد.

کشورهای اروپایی عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اگرچه به طور مستقیم با روسیه وارد جنگ نشده اند، اما به طور پیوسته در حال ارسال تجهیزات نظامی به این کشور برای مقابله با روسیه هستند. 

۲ سال پیش
ثبت بالاترین نرخ تورم در آلمان طی ۴۰ سال اخیر

به دنبال بحران اوکراین، نرخ تورم در آلمان به بالاترین رقم خود در ۴۰ سال گذشته رسیده است.

بر این اساس، اداره آمار فدرال آلمان، تورم در ماه گذشته میلادی در این کشور را ۷.۳ درصد اعلام کرد که این رقم نسبت به ۴۰ سال گذشته بی سابقه است. جنگ روسیه و اوکراین باعث بالا رفتن قیمت انرژی و محصولات غذایی و در در پی آن پایین آمدن پیش بینی نرخ رشد ناخالص داخلی شده است.

در حالیکه اقتصاددانان در دوره بحران کرونا رشد ۴.۶ درصدی را برای اقتصاد در سال ۲۰۲۱ پیش بینی کرده بودند، با وقوع جنگ اوکراین این پیش بینی‌ها به ۱.۸ درصد کاهش یافت و آلمان را در آستانه رکود قرار داد. در حال حاضر بسیاری از فروشگاه‌ها با کمبود مواد غذایی از جمله روغن و آرد مواجه شده اند.

اتحادیه اروپا چهل درصد از انرژی خود را از روسیه وارد می کند و تحریم مسکو به علیه جنگ اوکراین باعث افزایش تورم در کشورهای قاره سبز شده است.

۲ سال پیش
روسیه دفاتر محلی دیده بان حقوق بشر و عفو بین الملل را تعطیل کرد

وزارت دادگستری روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، این کشور دفاتر محلی شماری از سازمان‌های حقوق بشری غربی از جمله عفو بین الملل و سازمان دیده بان حقوق بشر را تعطیل کرده است.

بر اساس این بیانیه، نمایندگی محلی سازمان عفو بین الملل (انگلیس) و سازمان دیده بان حقوق بشر (آمریکا) «از ثبت رسمی سازمان‌های غیر دولتی خارجی» در روسیه به علت «نقض قوانین روسیه» حذف شده اند.

۲ سال پیش
تاکید رئیس کمیسیون اروپا بر ارسال تجهیزات نظامی به اوکراین

«اورزولا فون درلاین» رئیس کمیسیون اروپا روز جمعه در کی‌یف، پایتخت اوکراین حضور یافته و با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.

وی در گفتگو با سی ان ان گفت: امروز به کی‌یف آمدیم تا تعهدمان برای تامین حداکثر ۵۰۰ میلیون یورو کمک مالی به اوکراین را اجرایی کنیم. تسلیحات نظامی هم به این کشور تحویل داده خواهد شد. من درباره آنچه که اوکراینی‌ها نیاز دارند به صورت کاملا واضح با رئیس جمهور صحبت کردم. بنابراین سرازیر شدن تسلیحات به این کشور بهترین راه است تا اوکراینی‌ها بتوانند به طور موثرتری از خودشان دفاع کنند.

وی افزود: واردات زغال سنگ از روسیه را به طور کامل از چرخه خارج کرده ایم. در تلاشیم استفاده از گاز روسیه را هم کنار بگذاریم. من توافقنامه‌ای با رئیس جمهور بایدن منعقد کرده ام که امسال بتوانیم براساس آن، گاز طبیعی مورد نیازمان که تا کنون از روسیه تامین می‌شد را از طریق آمریکا دریافت کنیم. تا سال آینده می‌توانیم یک سوم از گاز دریافتی از روسیه را با گاز طبیعی دریافتی از آمریکا جایگزین کنیم.

این مقام اروپایی گفت: ما در حال حاضر به دنبال منابع نفتی هستیم. این اقدام بزرگی است. در کل اگر نگاهی به صادرات بیندازیم، ۷۰ درصد از صادرات کالای اروپا به روسیه متوقف شده است.

۲ سال پیش
افزایش ارزش روبل روسیه با وجود تحریم‌های غرب

ارزش روبل پس از کاهش در هفته گذشته، به لطف سیاست‌های مسکو مبنی بر کنترل سرمایه و صادرات انرژی، افزایش یافت.

سوفیا دونتس، اقتصاددان موسسه «کپتال رنسانس»، گفت: احیای ارزش روبل با کاهش واردات ممکن شده است. تحریم‌های غرب در زمینه انرژی تنها ۵ درصد صادرات انرژی روسیه را در بر می‌گیرد.

آغاز جنگ در اوکراین و در پی آن، اعمال بسته‌های تحریمی کشورهای غربی علیه مسکو، ارزش روبل، واحد پول روسیه، به پایین‌ترین حد خود یعنی ۱۲۱.۵ روبل در هر دلار رسید. جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با تمسخر وضعیت موجود گفت که روبل به «آوار» تبدیل شده است. پس از گذشت بیش از چهل روز از آغاز جنگ، روز گذشته ارزش واحد پول روسیه به ۷۹.۷ روبل در هر دلار رسید.

با وجود این‌که روسیه عمدتاً از اقتصاد جهانی دور بوده، پیش‌بینی می‌شود که این کشور در سال جاری نزدیک به ۳۲۱ میلیارد دلار از صادرات انرژی درآمد خواهد داشت که این میزان، افزایش ۳۰ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۱ را نشان می‌دهد.

۲ سال پیش
کمک اطلاعاتی آمریکا به اوکراین برای دفاع از این کشور

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد واشنگتن به کمک اطلاعاتی و نظامی به اوکراین برای دفاع از خاک خود در برابر تجاوز روسیه ادامه خواهد داد. ما خواهان شکست پوتین و ارتش روسیه در اوکراین هستیم. 

وی افزود: ادعای مسکو درباره عدم مشارکت در حمله به غیرنظامیان به ویژه حمله به ایستگاه قطار در شرق اوکراین که ده ها کشته برجای گذاشت غیرقابل قبول است. 

۲ سال پیش

خبرگزاری سی‌ان‌ان به نقل از مقامات ناتو گزارش داد، بحث در مورد پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو از زمان حمله روسیه جدی شده است.

۲ سال پیش

سی‌ان‌ان به نقل از مقامات اوکراینی گزارش داد، نیرو‌های روسیه پس از ورود به جنگل سرخ در منطقه چرنوبیل در معرض تشعشعات قرار گرفتند.

رئیس اطلاعات دفاعی اوکراین مدعی شد: ارتش روسیه در حال جمع‌بندی مجدد نیرو‌های خود در شرق اوکراین است و قصد دارد به سمت خارکیف پیشروی کند.

این مقام اوکراینی همچنین گفت: ما از متحدان خود می‌خواهیم که برای مقابله با حمله روسیه به ما کمک نظامی کنند.

۲ سال پیش
بایدن قانونی را برای پایان دادن به واردات نفت روسیه امضا کرد

کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، قانونی را برای پایان دادن به واردات نفت روسیه امضا کرد.

بایدن همچنین قانونی را برای تعلیق روابط تجاری عادی با روسیه و بلاروس امضا کرد.

۲ سال پیش
روسیه: غرب چشمان خود را بر رفتار ظالمانه با زندانیان روسی در اوکراین می‌بندد

ژنرال میخائیل میزینتسف، مدیر مرکز مدیریت دفاع ملی روسیه گفت: کشور‌های غربی، سازمان ملل و سایر سازمان‌های بین‌المللی چشم خود را بر رفتار خشن ملی‌گرایان اوکراینی با اسرای روسی می‌بندند و نسبت به مسائل بشردوستانه مطرح شده از سوی مسکو بی‌تفاوت هستند.

۲ سال پیش
زلنسکی: طرف روسی باید بدون هیچ قید و شرطی پای میز مذاکره بیاید

رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد:

  • طرف روسی باید بدون هیچ قید و شرطی پای میز مذاکره بیاید.
  • ما از تحمیل شروط طرف روسی به ما در مذاکرات خودداری می‌کنیم.
  • باید ضمانت‌های امنیتی داشته باشیم و می‌خواهیم کشور‌های خاصی این را تضمین کنند.
  • هیچ تضمینی برای وحدت و استقلال اوکراین نمی‌یابیم و این برای ما بسیار مهم است.
  • چه چیزی عدم تکرار عملیات نظامی علیه اوکراین توسط روسیه را تضمین می‌کند.
  • متأسفیم که زرادخانه هسته‌ای خود را واگذار کرده ایم، اما به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم.
  • با کنار گذاشتن زرادخانه هسته‌ای خود و شکست دادن مردم خود، خودمان را ضعیف کرده‌ایم.
  • پوتین می‌تواند تعداد قربانیان و ویرانی‌هایی که بر شهر‌های اوکراین تأثیر گذاشته را کاهش دهد.
  • آماده دیدار با رئیس‌جمهور روسیه هستم و این به او بستگی دارد.
  • امتیازی نخواهیم داد و آنچه در هر جلسه‌ای در مورد آن صحبت خواهیم کرد، توقف جنگ است.
۲ سال پیش

به گزارش الجزیره، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در گفت‌وگو با این شبکه خبری مدعی شد:

  • روسیه غیرنظامیان را در اوکراین می‌کشد و نابود می‌کند.
  • روس‌ها ماریوپول را برای از بین بردن ساکنان آن محاصره کردند و مقامات دولتی را در شهر ربودند.
  • روس‌ها به لطف مقاومت اوکراین نتوانستند ماریوپل را کنترل کنند.
  • سعی کردیم با میانجی‌گری ترکیه برای تخلیه مجروحان و جمعیت مداخله کنیم و روسیه عمداً وقت‌کشی کرد.
  • من تصاویر زیادی از شکنجه مردان و کودکان دیدم.
  • تبلیغات و کلیپ‌های نادرستی وجود دارد که سعی می‌کند چهره ما را مخدوش کند و قرار دادن اوکراینی‌ها و روس‌ها در یک موازنه جایز نیست.
۲ سال پیش
کاخ سفید مدعی شد: روس‌ها عمداً غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهند

جین ساکی، سخنگوی کاخ سفید مدعی شد:

  • ما به همکاری با متحدان برای شناسایی سیستم‌های تسلیحاتی اضافی که به اوکراین در دفاع از خود کمک می‌کند، ادامه می‌دهیم.
  • آنچه در هفته‌های گذشته از روسیه دیده‌ایم همان چیزی است که پرزیدنت بایدن آن را جنایات جنگی نامیده است.
  • روس‌ها عمداً غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهند، از جمله غیرنظامیانی که تلاش می‌کنند از مناطق جنگی خارج شوند.
۲ سال پیش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
این اشتباه بزرگ را اصلاح طلبان ترسو در مقابل آمریکا کردن و در نیروگاه هسته ای ما بتن ریختن تا با آمریکای دروغگو مذاکره کنند.در نهایت آمریکا زد زیر همه توافق ها
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۱۷:۳۳ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
مسولان ایران هم راه تو را سالهاست رفتند و میروند
و بزودی نتیجه ما هم همانند شما خواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
خودت فهمیدی چی گفتی. اولأ بمب اتم به گفته رهبر حرام است. خدارو شکر سیستم موشکی هر روز داره ارتقاء پیدامیکنه. اگه غیرازاین بودکه ایران زودتر از اکراین درگیرجنگ با امریکا ویاصهیونیستهاشده بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
آقای زلینسکی برای منافع ناتو و انگلستان ملت و مملکت خودتون را ویران کردیدن آینده نشون خواهد داد آیا این غربگرای برای شما مفید خواهد بود یانه. هرچند امثال شما رو طوری بار آوردن که در اوج ذلت و بدبختی هم غرب رو ستایش کرده و قربانیاهدافش بشید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
منظورتون چیه؟
تسایم روسیه میشد خوب بود?
Iran (Islamic Republic of)
فارغ ازسیاست
۱۵:۰۸ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
فکر کردم ازاینکه قد بازی درآورده وباعث وبانی کشتار مردم وخرابی کشوراوکراین شده پشیمون شده .اگر فردی هوشمند بود ازاول متوجه میشد روسیه الکی دورمرزهایش مانور نمیده وبا گفتمان با اروپا وناتو متوجه تنها ماندن دربرابر روسیه میشد وقبل ازاینکه روسیه یورش بیاورد ضمانت قوی میدادکه عضو ناتو نخواهدشد وهردومنطقه غرب اوکران را خودش خودمختاری اعلام میکرد خلاص. کشوری داشت آباد وآزاد ومرتب بدون بهانه دادن دست روسیه .البته این حجم ازبی عقلی اون هم ازطرف یک رئیس جمهور بعیداست! یعنی همه این اتفاقات پشت پرده برنامه ریزی شده است برای اهداف شوم قدرتها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
جناب فارق از سیاست زلنسکی یک بازیگر است او یاد گرفته خوب نقش بازی کنه و کار دست کارگردان است غرب او را آورد که این برنامه‌ها را اجرا کند و هدف اصلی و نهایی هم تجزیه و نابودی چین و روسیه است تا آمریکا یکه تاز میدان و حاکم مطلق جهان باشد که البته این اتفاق نخواهد افتاد و چه بسا غرب از این پروژه خود نتیجه عکس گیرد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
تسلیم زورگویی روسیه میشد و اجازه میداد هر چی میخواد بهش تحمیل کنه؟
Iran (Islamic Republic of)
یا علی
۲۲:۵۲ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
این حرف درسته این نون و آمریکا گذاشت تو سفره اش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
جریان کردغبارآلوده وعمدی ازطرف عراق جی بوده؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
این صفحه اخبار جنگه نه گرد و غبار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
این دیگه با عقل آدم جور در نمیاد .ورداشتن فیلم یه جا رو گرفتن خب حق باشما تا دو کیلومتر اون ورتر گردو غبار میره نه تو کل ایران منتشر بشه؟!!!!ریشه معزل از قبله ی آرزوهاتون ترکیه س
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۲:۴۴ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
در ایران هم عده ای همینکار را کردند زلنسکی به آنها بفهمان غرب قابل اعتماد نیست،زلنسکی به آنها بفهمان وقتی توانت را از دست دادی و وقتی باج دادی و وقتی کوتاهی به خرج دادی منتظر خون ریزی و دیدن خون ریختن عزیزانت باش،
زلنسکی عده ای به ظاهر ایرانی وطن فروش دنبال توافق با بازدهی هستند مگر تو به آنها بفهمانی!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
بله درسته سیاست باج و باج دهی
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۸:۳۶ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
روسیه هم خودش جزوی از همون پیمان بود که طبق اون زراد خانه های اوکراین تخلیه شد. اگه اینطوره که میگی، به روسیه هم نمیشه اعتماد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
روسیه شکست خورده خبر دارم تا چند روز دیگه اتشبست میکنه روسیه ضایع شدی خخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
رئیس جمهور فرانسه گفته روسیه بیستم اردیبهشت جشن پیروزی می گیره
Iran (Islamic Republic of)
یا علی
۲۲:۵۵ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
قدرتی که با پرتاب چارتا موشک بخاد شکست بخوره دیگه قدرت نیست نابغه قرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
زلنسکی جان تو ایران عده ای هستند که میگن موشکی و هسته ای رو بدین بره بذار زندگی کنیم .تو میتونی بهشون بگی وقتی اینا رو دادی چی به سرت اومده؟عاقل از یه سوراخ دوبار گزیده نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
ولی ایشون و اوکراینی ها شکستهای سنگینی به دومین ارتش بزرگ جهان تحمیل کردند.که باعث شد روسیه از غیر نظامیان اوکراینی انتقام وحشیانه بگیرد.
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۲۲:۵۸ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
با همین سفسطه ها دل خودتو خوش کن شاهنامه آخرش خوشه
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۱:۲۰ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
ما هم اول انقلاب زرادخانه هسته ای وبمب اتمی داشتیم ۸ سال جنگ برامون تحمیل نمیشد اون همه وقت وسرمایه انسانی و انرژی ازدست نمیدادیم
جنگ ویرانگر هس هرچند تجربیات خوبی ب مردم میده

حالا هم کاش رهبری مون ب موقعیت جهانی نگا کنن و سلاح هسته ای و مجاز بدونن

قدرتها همش درپی سرگرم کردن ملت ها هستن با جنگ وغیره و دنبال سود خودشون هستن
ملت ایران مستحق این هستن ک فکرشون فقط رو پیشرفت کشور متمرکز شه نه مسایلی ک بخاطر نبود سلاح هسته ای هر بار توسط قدرتها دیگه برامون‌اعمال میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
آفرین،درود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
یعنی تو بیشتر از حضرت آقا حالیته؟ اگه اینطوره ولایت پذیریت لنگ میزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
کل طول سال چقدر وقت و انرژی ملت ایران و مسئولین بخاطر توافق هسته ای از بین میره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
ما سلاح هسته ای نمیسازیم چون عواقب بدی رو انسانها دارد.از خدا بترسید
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۲۳:۰۲ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
اگر بمب اتم بسازیم تو حاضری اونو رو یکی از شهرها بندازی وچند میلیون انسان بی گناه را جزغاله کنی؟ میتونی رو آمریکا رو سفید کنی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
بله من حاضرم برای دفاع از کشورم حتی 6 میلیارد نفر رو به قعر جهنم بفرستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
کی گفته عواقب بدی داره؟ اگر پاکستان موشک های اتمی نداشت. تا الان 200 بار توسط هند با خاک یکسان شده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
کاملا درسته احسنت
اگر پاکستان بمب اتم نداشت توسط دشمنش هند نابود شده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
روسیه منزوی خواهد شد بدتر از کره شمالی.وتا وقتی مردم روسیه خود دست به کار نشوند کسی آنها را نجات نخواهد داد. روسیه با حمله به اوکراین و اشتباه بزرگ و تاریخی خود سند نابودی خود را امضا کرد. پوتین بالاخره در دام افتاد و خارج شدن از ان امکان ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
فعلا پول روسیه با ارزش شده و اروپا توی تورم غلط می زنه
جوجه رو آخر پائیز مشمارند خیلی از کشور ها حواسشون جمع تر شد که تا می تونن به دیگران متکی نشند
خبرهای جدید زیاد خواهیم شنید
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس
۰۹:۴۵ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
ساکت باش جوجه صهیونیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
سلام
درس عبرت خوبی بود
اوکراینی های بدبخت زمانی که صدها بمب اتم داشتید هیچ کشوری جرعت نداشت به خاک کشور شما چپ نگاه کنه خودتون با تسلیم و مذاکره گور خودتون رو کندید

نباید سلاح های دفاعی تون رو از بین می‌برید خیلی هاش رو هم که تحویل دادید به روسیه که حالا به شما حمله ور شده

یه موضوع و درس عبرت دیگه : در معاهده بوداپست گفته شده باید غرب (ناتو) بخاطر خلع سلاح اوکراین
با تمام تسلیحات از اوکراین دفاع کند
اما حتی یک هواپیمای جنگی هم برای اوکراین نفرستاد
حالا اوکراین به این روز افتاد و نابود شد
(قابل توجه خودباخته های منافق کافری که از مذاکره و تسلیم حرف می‌زنند)

آیه 60 سوره انفال : در برابر کافران به بهترین سلاح مجهز شوید
Iran (Islamic Republic of)
mb
۱۰:۱۹ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
اینا خواب نیستن،خودشونو به خواب زدن
پس به این راحتیا بیدار نمیشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
اصلاح طلبان هستند که خودباخته اند.بخاطر مقام و مال دنیا، هسته ای ما را بتن ریختن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
موشک های اتمی حرام نیست
بازدارنده است و ترس در دل دشمنان ایجاد می‌کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
این کاملا با مبادی اسلام در تضاده وحضرت اقا هم مخالفند چرا چون بی گناهان زیادی کشته میشوند و این هم دلیل ساخت و استفاده از موشک نقطه زن در کشور ماهست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
خب بمب اتم بسازیم استفاده نکنیم
فقط برای ترس در دل دشمن
Iran (Islamic Republic of)
mamad
۲۳:۰۷ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
ایران سلاح باز دارنده دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
میخواستن ایران رو هم به این بلا دچار کنن
ولی نمیتونن با توکل بر خدا ایران قوی تر خواهد شد و خواهد درخشید
Iran (Islamic Republic of)
..
۰۸:۱۶ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
ادامه این جنگ به ضرر همه کشورهای جهان است ، پس باید همین امروز تمام شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
روسیه باهوش از این حرفاست
تا همین الانش هم پیروزه و اوکراین نابود شده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
زنده باد روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
البته جنگ خوب نیست اما به ضرر همه کشورها نیست بلکه بر عکس خیلی از کشورها سود خوبی کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۱ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
مرگ برتو آمریکای جنایتکار،زلنسکی شده برده ای تو دستت به هرکجا بخوای میبریش،ینی باور کن آدم میفهمه این حرفهای دیکته شده است از آمریکا که ب دهن این کمدین بی ارزش میاد..بازیچه آمریکا شدی بدبخت،مردمتم ب کشتن میدی.البته خلایق هرچ لایق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
زلنسکی با عدم تسلیم و مقاومت در برابر تهاجم روسیه در تاریخ ماندگار شد
اگه همون روز اول فرار میکرد و استقلال کشورش رو بر باد میداد خوب بود؟
آخرین اخبار