کشاورزان نسبت به مبارزه اصولی علیه سن غلات در زمان مناسب اقدام کنند.

سید ناصر حسینی خرمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان  ارسنجان گفت: بدلیل سرمای شدید، ریزش آفت سن مادری نسبت به سال‌های گذشته با تاخیر از تاریخ دهم فروردین ماه مشاهده شده است.

او گفت: عملیات پایش و رصد مزارع این شهرستان برای تعیین  زمان مبارزه در حال انجام است تا در زمان مناسب عملیات مبارزه با آفت سن مادری انجام شود.

حسینی خرمی گفت: سمپاشی مزارع باید قبل از تخم ریزی سن مادری و با هماهنگی مروجان پهنه انجام شود که مبارزه اصولی علیه سن مادری موجب کاهش خسارت کمی و جلوگیری از خسارت کیفی پوره سن، کاهش مصرف سموم و کاهش خطرات زیست محیطی می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان  ارسنجان گفت: تاخیر در ریزش آفت سن، به دلیل کاهش بارندگی در سال زراعی امسال احتمال افزایش جمعیت سن و در نهایت سن زدگی در مزارع گندم بالا است  که رعایت اصول مبارزه، استفاده از سموم توصیه شده در زمان مناسب و زیر نظر کارشناسان حفظ نباتات و مروجان پهنه از عوامل مهم دستیابی به نتایج مطلوب کنترل آفت سن هستند.

او گفت: این آفت به عنوان آفت کلیدی گندم، نقش به سزایی در کاهش عملکرد کیفی و کمی گندم دارد و مبارزه نکردن به موقع باعث افزایش جمعیت آفت در سال بعد می‌شود.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار