رئیس جمهور روسیه  با اشاره به اینکه مسکو بیش از این تحمل نسل کشی در دونباس را نداشت، از عملکرد نیروهای روسیه در اوکراین تمجید کرد.

ولادیمیر پوتین امروز سه‌شنبه در روز هوافضای روسیه اعلام کرد: نسل خالقان برنامه ملی موشکی و فضایی ما یک پایه تکنولوژیکی بزرگ ارزشمند را برای ما به جای گذاشت. رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که تعداد و کیفیت ماهواره‌ای روسیه به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت. روسیه قصد دارد به کار خود بر روی نسل بعدی فضاپیما‌های حمل و نقل و فناوری‌های هسته‌ای فضایی ادامه دهد.

او همچنین با بیان اینکه روسیه همکاری‌های خود را با بلاروس در زمینه زیرساخت های فضایی افزایش خواهد داد، گفت: نمایندگان بلاروس به فضا اعزام خواهند شد.

رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که این کشور با وجود فشار‌های خارجی به برنامه‌های اکتشاف فضایی خود ادامه می‌دهد و افزود: بی تردید عملیات نظامی در اوکراین به اهداف خود دست خواهد یافت. ما بیش از این نمی توانیم نسل کشی در دونباس را تحمل کنیم.

او همچنین با تمجید از نیروهای نظامی اش در عملیات نظامی در اوکراین گفت: آنها با استفاده از مدرن ترین انواع سلاح ها با ویژگی های منحصر به فرد و بی نظیر، شجاعانه، شایسته، کارآمد و مؤثر عمل می کنند. پوتین همچنین اظهار کرد که نیروهای روسیه در یک عملیات نظامی ویژه در دونباس شرکت و به جمهوری های خلق دونباس  کمک می کنند.

گردان نئونازی آزوف اوکراین، نیروهای روسیه را به استقرار سلاح شیمیایی علیه جنگجویان خود در طول محاصره ماریوپل متهم کرده است که به طور بالقوه بهانه ای برای آمریکا  و متحدان غربی آن برای تشدید تلاش ها برای مجازات مسکو به دلیل درگیری ایجاد می‌کند.

به گزارش رویترز، با این حال، یکی از دستیاران پترو آندریوشچنکو، شهردار ماریوپل خاطرنشان کرد که اتهامات مربوط به حمله شیمیایی تایید نشده است.

مقامات غربی به سرعت به این اتهامات پرداختند و نسبت به عواقب شدید به مسکو هشدار دادند. لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس گفت: ما فوراً با شرکای خود برای تأیید جزئیات کار می کنیم. هرگونه استفاده از چنین سلاح هایی تشدید بی رحمانه در این درگیری خواهد بود و ما پوتین و رژیم او را مورد بازخواست قرار خواهیم داد.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون هم گفت که مقامات آمریکایی وضعیت ماریوپل را زیر نظر دارند. این گزارش‌ها، در صورت صحت، عمیقا نگران‌کننده و منعکس‌کننده نگرانی‌هایی است که ما در مورد پتانسیل روسیه برای استفاده از انواع عوامل کنترل شورش از جمله گاز اشک‌آور مخلوط با عوامل شیمیایی در اوکراین داشته‌ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار