پنجاه‌ویکمین روز حمله نظامی روسیه به اوکراین

رزمناو موشکی روسیه در دریای سیاه غرق شد

با آغاز پنجاه‌ویکمین روز حمله نظامی روسیه به اوکراین وزارت دفاع روسیه اعلام کرد رزمناو موشکی «مسکوا» در دریای سیاه غرق شد.

همزمان با پنجاه‌ویکمین روز حمله نظامی روسیه به اوکراین، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد رزمناو آسیب دیده این کشور پس از ورود به آب‌های طوفانی غرق شد؛ در حین یدک کشی رزمناو «مسکوا» به بندر مقصد، کشتی به دلیل آسیب به بدنه تعادل خود را از دست داد و غرق شد.

این در حالی است که جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) ضمن تأیید بروز انفجار در رزمناو روسیه، گفت: «ما می‌دانیم که این ناو دچار انفجار شده است، اما نمی‌دانیم چه چیزی باعث این انفجار شده است.» سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که واشنگتن هرگونه تهدید هسته‌ای بالقوه را بسیار جدی می‌گیرد.

وزارت دفاع روسیه روز گذشته (پنج‌شنبه) اعلام کرد یک فروند جنگنده اوکراینی از نوع میگ -۲۹، یک بالگرد و پهپاد را در فرودگاه بین‌المللی دنیپروپتروفسک شبانه سرنگون کرده است؛ همچنین اعلام کرد موفق شده است ۱۲ هدف نظامی و انبار‌های وابسته به نیرو‌های اوکراین را شبانه هدف قرار دهد. دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه هم اعلام کرد: «اگر فنلاند و سوئد به ناتو بپیوندند، دیگر نمی‌توانیم درباره وضعیت عاری از سلاح هسته‌ای در منطقه بالتیک صحبت کنیم.»


بیشتر بخوانید:


روزنامه گاردین فاش کرد که در بحبوحه جنگ روسیه و اوکراین، انگلیس در حال نوسازی انبار‌های نظامی خود برای ذخیره سلاح‌های هسته‌ای آمریکاست. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اما دیروز اعلام کرد اوج روسیه هراسی واشنگتن و بروکسل، حمایت آن‌ها از رژیم افراطی اوکراین و ایجاد یک دولت ضد روسیه در این کشور است.

جین ساکی، سخنگوی کاخ سفید روز گذشته گفت اظهارات جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا درباره نسل‌کشی روسیه در اوکراین نظر شخصی اوست و وی تنها احساسات خود در این باره را مطرح کرده است.

در حالی که کارل نهمر، صدراعظم اتریش در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان گفت علاوه بر اتریش، آلمان و مجارستان هم با تحریم گاز روسیه مخالف هستند و استقلال از گاز روسیه در حال حاضر ممکن نیست، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه تأکید کرد که جستجوی جایگزین برای منابع انرژی روسیه پرهزینه خواهد بود و جایگزینی برای منابع انرژی روسیه وجود ندارد.

اتحادیه اروپا پیش‌تر هشدار داد که تقاضای روبل در برابر گاز باعث نقض تحریم‌های ضد روسی می‌شود و کنترل اوضاع را به دست مسکو می‌سپارد. سخنگوی وزارت خارجه چین نیز اعلام کرد که اثرات منفی تحریم‌های آمریکا علیه روسیه همه کشور‌های جهان را در بر می‌گیرد.

تحولات پنجاه‌ویکمین روز از حمله روسیه به اوکراین در زیر آمده است:

روسیه از خنثی کردن حمله موشکی اوکراین خبر داد

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، آخرین اظهارات وزارت دفاع روسیه:

صبح امروز، نیرو‌های مسلح روسیه از تلاش برای ضربه زدن به نیروگاه برق آبی «کاخوفسکایا» با حمله موشکی جلوگیری کردند و دو موشک «توچکا-یو» توسط سامانه‌های پدافند هوایی روسیه سرنگون شد.

در طول روز گذشته ۱۰ نقطه نظامی متعلق به اوکراین مورد اصابت موشک‌های با دقت بالا قرار گرفت. این مناطق عبارتند از ۳ منطقه که محل استقرار نیرو‌های اوکراینی بودند، ۲ گروه تجهیزات و تسلیحات نظامی اوکراین، چندین انبار موشک و تسلیحات توپخانه‌ای و چندین نقطه که نئونازی‌ها در آن مستقر بودند.

نیرو‌های موشکی و توپخانه ۲۱۷ زیرساخت نظامی اوکراین از جمله ۱۵ پست فرماندهی را هدف قرار دادند.

۲ سال پیش
روسیه: اسرائیل از اوضاع اوکراین برای منحرف کردن توجه جامعه جهانی سوء استفاده می‌کند

روسیه اعلام کرد «اسرائیل» در تلاش است تا از اوضاع اوکراین برای منحرف کردن توجه جامعه جهانی به درگیری اسرائیل و فلسطین (حملات صهیونیست‌ها به فلسطینیان) سوء استفاده کند.

۲ سال پیش
کمک ۲ میلیارد یورویی آلمان به اوکراین

به گزارش رویترز، یک منبع دولتی امروز (جمعه) گفت اولاف شولتس، صدراعظم آلمان می‌خواهد ۲ میلیارد یورو دیگر برای تجهیزات نظامی جدید هزینه کند که بیشتر آن برای کمک به اوکراین است.

۲ سال پیش

دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین مدعی شد روسیه علاقه‌ای به پیشرفت در مذاکرات ندارد مگر این‌که دونباس را به طور کامل کنترل کند.

وی همچنین گفت «ماریوپل» به طور کامل توسط توپخانه و موشک ویران شده و بازسازی آن دشوار خواهد بود.

افزون بر این، کولبا از احتمال دیدار رؤسای‌جمهور اوکراین و روسیه خبر داد و گفت اگر این کار به توقف جنگ کمک کند، زلنسکی از دیدار با پوتین دریغ نخواهد کرد.

۲ سال پیش

وزارت خارجه روسیه از اخراج ۱۸ کارمند نمایندگی اتحادیه اروپا در مسکو خبر داد.

پس از اخراج صد‌ها دیپلمات روس توسط چندین کشور اروپایی، وزارت خارجه روسیه امروز (جمعه) اعلام کرد که تصمیم دارد در اقدامی متقابل، ۱۸ کارمند نمایندگی اتحادیه اروپا در مسکو را در خاک خود عنصر غیر مطلوب خوانده و آن‌ها را اخراج کند.

۲ سال پیش
ادعای دادستانی اوکراین علیه روسیه

دادستانی اوکراین در گفت و گو با شبکه الجزیره مدعی شد: ما داده ها و حقایقی در خصوص جنایات جنگی روسیه در ماریوپل در اختیار داریم.

۲ سال پیش
استفاده روسيه از بمب افكن هاي دوربرد

وزارت دفاع اوكراين مدعي شد روسيه براي نخستين بار از زمان حمله خود، از بمب افكن هاي دوربرد براي حمله به ماريوپل استفاده كرده است.

وزارت دفاع اوکراین همچنین مدعی شد: روسیه تلاش های خود را برای تصرف شهرهای ماریوپل، پوپاسنا متمرکز کرده است.

۲ سال پیش
فرار ۵ میلیون نفر از زمان آغاز جنگ اوکراین

خبرگزاری فرانسه گزارش داد سازمان ملل متحد اعلام کرده است از زمان آغاز حمله روسیه، ۵ میلیون نفر از اوکراین فرار کرده اند.

بنابر گزارشها، تقریبا ۹۰ درصد از پناهندگان فراری از اوکراین، زنان و کودکان هستند. این در حالی است که کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد نیز اعلام کرده بیش از ۷.۱ میلیون نفر نیز در داخل این کشور آواره شده اند.

۲ سال پیش
مسکو: پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو باعث بی ثباتی در شمال اروپا خواهد شد

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در متنی که در وبسایت وزارت خارجه روسیه منتشر کرده، گفت: «این پوشیده نیست که ناتو در قلمروی این کشورها حضوری فعال دارد، آنها رزمایش گسترده در آنجا برگزار می‌کنند. و مشخص است که چرا ناتو به این نیاز دارد؛ هدف ایجاد پتانسیل نظامیگیری و توسعه جغرافیایی(ناتو) است و ایجاد یک بال دیگر برای تهدید نظامی روسیه است. اما مشخص نیست که چرا همسایگان سوئدی و فنلاندی ما به یک مرز جدید برای رویارویی روسیه با ناتو تبدیل می‌شوند. عواقب منفی برای صلح و ثبات در شمال اروپا کاملا محسوس است.»

۲ سال پیش
کرملین: عملیات در اوکراین ادامه دارد و اهدافش محقق خواهد شد

سخنگوی کرملین «آزاد کردن سرزمین‌های اوکراین از واحدهای ملی‌گرا» را مهمترین موضوع عملیات در این کشور خواند و تاکید کرد در تحقق آن نباید شکی وجود داشته باشد.

 «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز (جمعه) بار دیگر تاکید کرد که همه اهداف عملیات ویژه روسیه در اوکراین محقق خواهد شد و گفت: نکته اصلی این است که [سرزمین‌ها] را از این واحدهای ملی‌گرا آزاد کنیم. عملیات ادامه دارد و وظایف آینده به خوبی مشخص است. آن‌ها باید انجام شوند و انجام خواهند شد. نباید هیچ شکی وجود داشته باشد.

او گفت: در مناطقی که واحدهای ملی‌گرا غیرنظامیان را گروگان نمی‌گیرند، تأسیسات اجتماعی و خانه‌ها را هدف قرار نمی‌دهند، زندگی مسالمت‌آمیز برقرار است. و در جاهایی که واحدهای ملی‌گرا همان کاری را که قبلاً گفتم انجام می‌دهند، مبارزه شدیدی در جریان است و همه در آنجا در معرض نابودی قرار دارند.

۲ سال پیش
وزیر اقتصاد آلمان: برای فشار به روسیه باید در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنیم

وزیر اقتصاد آلمان از مردم این کشور خواست در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند.

به گزارش رویترز، درحالیکه آلمان بعنوان بزرگترین اقتصاد اروپا به دنبال راه‌هایی برای کاهش واردات گاز و نفت از مسکو در پاسخ به جنگ اوکراین است؛ رابرت هابک، وزیر اقتصاد این کشور گفت که آلمانی ها باید از هم اکنون صرفه جویی در انرژی را آغاز کنند تا وابستگی خود را به سوخت‌های فسیلی روسیه کاهش دهند.

به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین و افزایش تلفات غیرنظامیان، آلمان به شدت برای قطع واردات انرژی از روسیه تحت فشار است.

هابک گفت: اگر شهروندان مصرف انرژی خود را کاهش دهند، آلمان ممکن است وابستگی کمتری به انرژی روسیه داشته باشد.

وی پیشنهاد کرد در صورت امکان مردم به جای رانندگی شخصی از قطار یا دوچرخه استفاده کنند.

۲ سال پیش
روسیه: حملات موشکی به کی‌یف را تشدید خواهیم کرد

یورو نیوز نوشت: مسکو  اعلام کرد که قصد دارد حملات موشکی خود را به کی‌یف افزایش دهد. مسکو این تصمیم را پاسخی به حملات نیرو‌های نظامی اوکراین در داخل خاک خود عنوان کرده است.

روسیه اعلام کرده است درچارچوب تصمیم جدید «یک کارخانه ساخت موشک زمین به هوا» را در نزدیکی پایتخت اوکراین بمباران کرده و حدود ۳۰ «مزدور لهستانی» را کشته است.

۲ سال پیش
وزیر خارجه اوکراین : آلمان تسلیحات بیشتری به اوکراین دهد

دمیتری کولبا در گفتگو با تلویزیون ARD از اولاف شولتس صدراعظم آلمان خواست تا زمان تحویل تسلیحات به اوکراین را تسریع بخشد.

وزیر خارجه اوکراین همچنین گفت که امیدوارم تصمیم شولتس مثبت باشد.

آلمان تاکنون عمدتاً راکت ضد تانک پانزرفاوست، مسلسل و موشک های ضدهوایی و همچنین کلاه های فولادی را به اوکراین ارسال کرده است.

۲ سال پیش
اتریش: از مذاکرات استانبول برای حل بحران اوکراین حمایت می‌کنیم

به گزارش پایگاه اینترنتی تی آر تی ترکیه، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه و «کارل نهامر» صدراعظم اتریش در گفتگویی تلفنی درباره تحولات مرتبط با جنگ روسیه و اوکراین تبادل نظر کردند.

صدراعظم اتریش در گفتگوی تلفنی با رئیس جمهور ترکیه گفت: از روند مذاکرات استانبول برای حل بحران اوکراین حمایت می‌کنیم.

اردوغان هم با تشکر از اظهارات نهامر درباره حمایت از روند مذاکرات استانبول برای حل بحران گفت: باید از هر فرصتی برای پایان دادن به فاجعه انسانی در اوکراین و برقراری آتش بس استفاده کنیم.

۲ سال پیش
بدعهدی آمریکا در پذیرش پناهندگان اوکراینی

علیرغم تعهد جو بایدن برای پذیرش ۱۰۰۰۰۰ اوکراینی در خاک آمریکا، مشخص شده است که برنامه رسمی پناهندگان این کشور طی ماه گذشته تنها ۱۲ نفر را پذیرفته است.

۲ سال پیش
بایدن به اوکراین سفر نمی کند

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برنامه ای برای سفر به اوکراین در بحبوحه جنگ این کشور ندارد. 

پیش تر برخی فعالان جنگ از رئیس جمهور آمریکا خواسته بودند برای حمایت از مردم اوکراین به این کشور سفر کند. با این حال، بایدن در هفته های اخیر برای شرکت در نشست ناتو به اروپا سفر کرد و تنها با پناهجویان اوکراینی در لهستان ملاقات نمود. 

۲ سال پیش
زلنسکی: روسیه چنین تصوری از مقاومت ما نداشت

ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین در پنجاهمین روز از درگیریهای نظامی این کشور با روسیه از مقاومت نیروهای نظامی اوکراین تمجید کرد و گفت: روسیه هرگز چنین تصوری از توانایی ها و شجاعت ما نداشت.

وی همچنین در ادامه توضیح داد: تهاجم روسیه علیه اوکراین پوچ و انتحاری است. ما در حال حاضر 50 روز است که مقاومت کردیم و به مقاومت خود ادامه خواهیم داد.

زلنسکی همچنین تاکید کرد: ما برای آزادی ارزش قائلیم و برای رسیدن به آن خواهیم جنگید. در حال حاضر روسیه در کشور ما همان کارهایی را انجام می دهد که اروپا در طول جنگ جهانی دوم به خود دید.

۲ سال پیش
جیک سالیوان: آمریکا به دنبال راه هایی برای ممانعت روسیه از دور زدن تحریمهاست

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی رییس جمهور آمریکا اعلام کرد: واشنگتن به دنبال راه هایی است که از طریق اعمال آنها روسیه دیگر قادر به فرار و دور زدن تحریمها علیه این کشور نباشد.

سالیوان در ادامه تاکید کرد: در روزهای آینده تمام تمرکز ما بر روی این موضوع خواهد بود که اجازه ندهیم مسکو تحریمها را دور بزند. من فکر می کنم در چند هفته آینده خبرهایی در این زمینه منتشر کنیم. ما در تلاشیم راه های دور زدن تحریمها را هم در داخل روسیه و هم از خارج آن مسدود کنیم.

سالیوان همچنین در ادامه تصریح کرد واشنگتن هیچ گونه تمایلی برای پس دادن قایق های تفریحی الیگارشهای روسی به مسکو ندارد.

۲ سال پیش
موسسه مطالعات جنگ آمریکا: حمله اوکراین به رزمناو روسی ممکن است نقشه عملیات مسکو را تغییر دهد

موسسه مطالعات جنگ آمریکا در گزارشی عنوان کرد: حمله موشکی اوکراین به ناو جنگی روسیه در دریای سیاه نشان داد کی یف توانایی هدف قرار دادن مواضع روسیه را در نقاط مختلف دارد و این ممکن است موجب شود روسیه نقشه عملیات خود اصلاح کند.

این موسسه آمریکایی مدعی شد: هدف قرار دادن این رزمناو روسی می تواند یک پیروزی تبلیغاتی بزرگ برای روحیه بخشی به اوکراین باشد. از دست دادن کشتی جنگی می تواند توانایی روسیه برای انجام حملات موشکی را تحت تاثیر قرار دهد اما بعید است که ضربه قاطعی به عملیاتهای روسیه در اوکراین وارد کند.

۲ سال پیش
کوزوو: خواهان پیوستن به ناتو هستیم

«ویوسا عثمانی سادریو» رئیس جمهور کوزوو در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت:ما مدام تکرار می‌کنیم که چگونه پیوستن کوزوو به ناتو به یک ضرورت امنیتی تبدیل شده است زیرا ما ارزش‌های مشابهی داریم و یکی از حامیان اصلی ناتو در روی زمین هستیم، اما در عین حال فکر می‌کنم جنگ در اوکراین باید درس‌های بسیار زیادی برای جهان دموکراتیک، به ویژه متحدان ناتو به همراه داشته باشد.

۲ سال پیش
شواهد تازه از همکاری بیولوژیکی پنتاگون با اوکراین

وزارت دفاع روسیه می‌گوید اسناد و مدارک تازه ای به دست آورده که گستره‌ی فعالیت آزمایشگاه‌های بیولوژیکی پنتاگون در اوکراین را ثابت می‌کند. این گزارش می افزاید تامین بودجه‌ی این آزمایشگاه‌ها را پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا بر عهده داشته است. وزارت دفاع روسیه در تازه‌ترین گزارش خود گفته مواد خطرناک و بیماری زا را در این آزمایشگاه‌ها بر روی بیمارانی آزمایش می‌کرده اند که از اختلالات روحی و روانی شدید رنج می‌برده اند. ارتش روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «عملیات ویژه نظامی» با هدف کشف حقایق درباره‌ی فعالیت آزمایشگاه‌های بیولوژیکی نظامی در اوکراین ادامه دارد. مسکو تصریح کرد کی یف طرح‌هایی در دست اجرا داشت تا از پاتوژن‌هایی که در آزمایشگاه‌های بیولوژیکی و با بودجه‌ی پنتاگون تولید شده بودند برای حمله به جمهوری‌های دونباس و همچنین روسیه استفاده کند. اسناد و مدارکی که ارتش در جریان حمله‌ی دوماهه‌ی خود به اوکراین بدست آورده از افشاگری‌های هولناک در زمینه‌ی فعالیت آزمایشگاه‌های بیولوژیکی پشتیبانی می‌کند!

سرلشکر ایگور کریلوف، فرمانده یگان ویژه حفاظت شیمیایی و بیولوژیکی ارتش روسیه گفت: «در جریان عملیات ویژه در اوکراین، ما این موضوع را کشف کردیم که دانشمندان آمریکایی از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ سرگرم آزمایش مواد خطرناک بیولوژیکی بر روی بیمارانی بودند که به کلینیک روان درمانی خارکیف مراجعه می‌کردند. افراد را به ویژه بر پایه‌ی سن و سال، ملیت و وضعیت سیستم ایمنی بدن شان برای حضور در طرح‌های آزمایشی انتخاب می‌کردند. کارکنان کلینیک توافقنامه‌ای امضا کرده بودند که بر اساس آن مجاز به افشای اطلاعاتی نبودند.» وی ادامه داد:« موارد بیشماری در اختیار داریم که در خصوص این آزمایشات غیرانسانی شهادت می دهند. نام و نشانی این افراد به علت وجود احتمال خطر جانی برای آنان قابل انتشار نیست.»

۲ سال پیش
تاثیر معکوس تحریم ها علیه روسیه

تحریم‌های اروپایی ضد روسیه سبب گرانی کالاها در کشورهای اروپایی شد. این گزارش می افزاید موج تحریم‌های اتحادیه اروپایی ضد روسیه در افزایش سرسام آور هزینه‌ها در کشور‌های عضو این اتحادیه اثرگذاری مستقیم و شدید داشته و زندگی میلیون‌ها نفر را تحت تاثیر قرار داده است. بیش از ۹۰ درصد مردم اسپانیا از تاثیری منفی درگیری در اوکراین بر وضعیت اقتصادی کشورشان هراس دارند و صاحبان کسب و کار‌ها در آلمان نیز از افزایش پی در پی قیمت‌ها به خشم آمده اند.

بخش کشاورزی یکی از مهمترین صنایعی است که تحت تاثیر افزایش قیمت‌ها قرار گرفته است. روسیه از جمله بزرگترین تولیدکنندگان محصولات این صنعت ازجمله کود‌های شیمیایی به شمار می‌آید. تحریم‌های اتحادیه اروپایی ضد روسیه سبب شده عرضه‌ی این محصول با کمبود روبرو شود و در نتیجه قیمت آن برای کشاورزان اروپایی افزایش یابد. مسئولان بخش کشاورزی در آلمان هشدار می‌دهند با وضعیت آسیب پذیری روبرو هستند. گرد دال، مسئول بخش کشاورزی در نورنبرگ گفت: «روسیه و اوکراین نزدیک به ۴۰ درصد نیتروژن مصرفی جهان را تولید می‌کنند؛ اکنون پرسشی که مطرح می‌شود این است که این وضعیت تا کجا پیش خواهد رفت؟ زیرا نیتروژن را می‌توان موتور رشد گیاهان توصیف کرد و هیچ گیاهی بدون نیتروژن رشد نمی‌کند و در جایی که نیتروژن کافی به گیاه نرسد کیفیت و کمیت محصول در مزارع متعارف کشاورزی به شدت تحت تاثیر قرار می‌گیرد.»

۲ سال پیش
سازمان ملل: زندگی حدود 2.7 میلیون معلول در اوکراین در خطر است

یک کمیته وابسته به سازمان ملل در گزارشی که در بازدید از یتیم خانه ها و مراکز نگهداری افراد کم توان منتشر کرده اعلام کرد جان حدود 2.7 میلیون معلول در اوکراین در معرض خطر است.

این کمیته در بیانیه ای اعلام کرد: سازمان ملل از سرنوشت نامعلوم افراد معلول در اوکراین بسیار نگران است و باید تدابیری برای نجات آنها اندیشیده شود.

در گزارش این کمیته آمده است: تعداد کمی از معلولان توانسته اند خود را به مرزهای اوکراین برسانند و از این کشور فرار کنند و این به دلیل وضعیت خاص این افراد است.

۲ سال پیش
شنیده شدن صدای انفجاری شدید در کی یف لحظاتی پس از غرق شدن رزمناو روسی

منابع خبری گزارش دادند لحظاتی پس از غرق شدن رزمناو روسی صدای انفجاری قوی از کی یف به گوش رسیده است. این انفجار موجب شد آژیرهای حمله هوایی در سراسر اوکراین به صدا در بیایند.

گفته می شود اوکراین خود را برای حملات بیشتر روسیه پس از غرق شدن رزمناو خود آماده کرده است. به نظر می رسد این انفجار یکی از مهمترین و بزرگترین انفجارهای صورت گرفته از ابتدای درگیری های نظامی میان روسیه و اوکراین باشد.

اوکراین مسئولیت غرق شدن رزمناو روسی را برعهده گرفت و گفت این رزمناو در آبهای دریای سیاه مورد اصابت موشکهای اوکراینی قرار گرفته است.

۲ سال پیش
متهم شدن یک سیاستمدار روس در ارتباط با عملیات نفوذ و تبلیغات در آمریکا

یک سیاستمدار روس به نام الکساندر باباکوف که پیشتر هدف تحریم‌های بین المللی واقع شده بود، و دو همکار او روز پنجشنبه از سوی دستگاه قضایی آمریکا تفهیم اتهام شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، دادستان‌های دادگاه فدرال نیویورک اعلام کردند الکساندر باباکوف و دو همکار او در ارتباط با آنچه که عملیات نفوذ غیر قانونی و تبلیغات خصمانه علیه اوکراین در خاک آمریکا خوانده می شود، تفهیم اتهام شدند.

بر اساس این گزارش الکساندر باباکوف، نماینده پارلمان در دومای روسیه و دو همدست او به اقدام تحت پوشش یک سازمان غیر دولتی موسوم به «موسسه مطالعات ادغام بین المللی» برای به پیش بردن عملیات خود از سال ۲۰۱۲, پیش از جنگ در اوکراین مظنون هستند. به طور مثال از آن‌ها انتقاد شده است به طور مشخص در مارس ۲۰۱۷ تلاش کرده اند «دست کم با یکی از اعضای کنگره آمریکا» تماس بگیرند و او را به یک سفر رایگان به یالتا، بخشی از کریمه تحت کنترل روسیه دعوت کنند و در آنجا در کنفرانسی که سرگئی آکسیونوف، رهبر طرفدار روسیه ترتیب می‌داد، شرکت کند. وی هدف تحریم‌های آمریکا واقع شده بود.

دادستان‌های دادگاه فدرال منهتن در بیانیه‌ای نوشتند آن‌ها همچنین مظنون هستند «بین سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۲۱ با اعضای کنگره تماس گرفته و دست کم یکی از اعضای کنگره را برای سفر‌هایی به حساب باباکوف و همچنین سایر مقامات خارجی همسو با او دعوت کرده اند».

به گفته مقامات دستگاه قضایی آمریکا، آن‌ها تلاش کرده اند دست کم یک شهروند آمریکایی را برای کمک و «تلاش به منظور جلب مشارکت سیاستمداران آمریکایی و اروپایی» در عملیات نفوذ و تبلیغات خود استخدام کنند.

در همین حال دادستان «دامیان» ویلیامز اطمینان داد «کیفرخواست نشان می‌دهد که عملیات غیر قانونی روسیه علیه اوکراین از میدان جنگ فراتر می‌رود».

۲ سال پیش
نگرانی آمریکا از بروز جنگ سوم جهانی

خبرگزاری رویترز گزارش داد: ویلیام برنز، مدیر سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) روز پنج شنبه گفت: امکان استفاده روسیه از تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی یا کم بازده در اوکراین را نباید ساده گرفت، اما سیا شواهد عملی چندانی را که موید این تهدید باشد در دست ندارد.

برنز با بیان این که آمریکا عمیقا درباره بروز یک جنگ جهانی سوم نگران است افزود: اطلاعات آمریکا در کمک به نبرد اوکراین علیه نیرو‌های روس نقشی حیاتی داشتند.

مدیر سیا همچنین دولت چین را یک رقیب ترسناک خواند که به دنبال پیش افتادن از آمریکا در همه عرصه‌ها از قدرت اقتصادی و نظامی گرفته تا فضا و محیط سایبری است. هر چه در دهه میلادی پیش رو جلو می‌رویم مخاطرات بیشتر می‌شود.

۲ سال پیش
پنتاگون: ارائه محموله‌های بیشتری از سامانه استینگر به اوکراین را بعید نمی‌دانیم

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد، جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفت: ارائه محموله‌های بیشتری از سامانه استینگر به اوکراین را بعید نمی‌دانیم.

کربی افزود: بسته کمک‌های امنیتی اخیر با مشورت اوکراینی‌ها به ویژه در مورد نیاز‌های آن‌ها در دونباس طراحی شده است.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا تاکید کرد: عقب نشینی نیرو‌های روسیه از کی یف و از شمال ما را به این باور نمی‌رساند که تهدید علیه کی یف برطرف شده است. با هر گونه تهدید هسته ای احتمالی با جدیت زیاد برخورد می کنیم.

۲ سال پیش

خبرگزاری سی‌ان‌ان به نقل از سفیر اوکراین در واشنگتن گزارش داد:

  • رزمناو «مسکوا» یکی از کشتی‌های اصلی روسیه در دریای سیاه است.
  • تسلیم نخواهیم شد، به جنگ ادامه می‌دهیم و انتظار داریم کشتی‌های مهاجمان بیشتری را نابود کنیم.
  • کمک اخیر آمرکیا به ارزش ۸۰۰ میلیون دلار، چشمگیر است و شامل همه چیز‌هایی است که ما نیاز داریم.
۲ سال پیش
صدای انفجار‌های مهیب در کی‌یف و خرسون

خبرگزاری رویترز به نقل از رسانه‌های محلی گزارش داد، صدای انفجار‌های مهیب در «کی‌یف»، پایتخت اوکراین و شهر جنوبی «خرسون» شنیده شده است.

۲ سال پیش

به گزارش الجزیره، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مدعی شد: غرق شدن رزمناو «مسکوا» ضربه بزرگی به ناوگان روسیه است.

۲ سال پیش

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است خدمه رزمناو «مسکوا» به کشتی‌های ناوگان دریای سیاه منتقل شدند.

۲ سال پیش

به گزارش الجزیره، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، آلمان و مجارستان را به ممانعت از تلاش‌ها برای ممنوعیت واردات نفت روسیه متهم کرد.

۲ سال پیش
روسیه: رزمناو آسیب دیده «مسکوا» غرق شد

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد در حین یدک کشی رزمناو مسکوا به بندر مقصد، کشتی به دلیل آسیب وارد شده به بدنه آن در جریان آتش‌سوزی روز گذشته، تعادل خود را از دست داد و غرق شد.

۲ سال پیش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
France
ناشناس
۱۵:۵۴ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
این همه تو صدا و سیما تبلیغ این کشتی رو کردن،رفت و یک هفته بعد از گزارش شما این کشتی با خدمش سقط شد.لاقل چیزی نمیگفتین که این بدبختا چشم نخورن،بلا زده ها با این چشمای شورتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۹ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
دوستان بریم طلاهای به سرقت رفته از ایران و سوریه را از توش درآوریم حداقل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
کومونیست هوی ادم کش به زودی تجزیه خواهید شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
عجب الاغی هستی!!! یا این که شاید سابقه مزدوری برای داعش را داشتی که نونت آجر شد!!!
Iran (Islamic Republic of)
مرد شرقی
۱۱:۳۰ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
همه دارند قربانی یکی می شوند و آن یکی مهره غرب است در راس حکومت اوکراین.
روسیه که با شکست این جنگ را ترک نمی کند بنابراین از غرب چند دولت حداقل بی طرف به فکر پایان این جنگ باشند که با ایتلاف امریکا و غرب علیه روسیه، الان هم جنگ جهانی سوم است فقط هنوز از اتم استفاده نشده که غرب اگر چترش را از سر لزنسکی بر ندارد، بکاری گیری بمب اتم هم حتمی است...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
روسیه همین الان هم شکست خورده رفیق بیدار شو
Iran (Islamic Republic of)
..
۱۱:۱۹ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
برای روسیه ، خسارت پشت خسارت ، ضرر پشت ضرر .

علت آن هم خطای محاسباتی مقامات روسیه بود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
لطفا دل روس پرستان رو به درد نیارید.
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۰۹:۴۲ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
سلام ،

یا امام رضا (ع).
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
چه خفت بار! دست انتقام الهی از آستین بیرون آمده!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
برای تمام ظالمین از جمله سعودی ها و امریکایی ها هم همینطور است
Iran (Islamic Republic of)
بالتازار
۰۸:۴۵ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
میشود موشکهای طراحی کرد که کاملاً بصورت عمودی شلیک شود (رادارگریزوباسرعت فراصوت) وبعد ازخارج شدن ازجو درارتفاع بسیار بالا مسیر مشخص شده را طی کند! مثلاً درست بالای کشور اوکراین قراربگیرد وبعدازواردشدن به آسمان اوکراین به اهداف بسیار مهم دشمن روسی چه درداخل اوکراین چه در دریا چه درخاک روسیه اصابت کند . با این کار هم ازمردم بیگناه اوکراین حمایت میشود وهم حمله ای ازطرف اوکراین فرض میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
این حمله توسط موشک آمریکایی از جایی دور از روی یک ناو وسط اقیانوس آرام و به روشی که دوستمون گفت انجام شده یا حتی توسط سیستمهای لیزری که هدف رو که در اینجا انبار مهمات رزمناو روسی بوده رو بسیار داغ و ذوب می کنه و سپس انفجارهای پی در پی و..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
فاتحه ی اوکراین از خیلی قبل خوانده شده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
مهم لعن و لعین ابدیس اولیش پوتین جنایت کار بخاطز جنایتهاش در سوریه و اوکراین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
۸۴۱ خیلی ناراحتی نه؟!!!خخخخ روسیه باخته بدم باخته لطفا بیدار شید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۵ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
هر روز خطر حمله هسته ای روسیه بیشتر میشود
خدا لعنت کنه ناتو و امریکا رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۳ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
مسکوا نبودی ببینی ماریوپول آزاد گشته. خخخخخ
حیف کشتی خیلی پرابهتی بود.
آخرین اخبار