روسیه اعلام کرد در پاسخ به اقدامات اروپا و غرب، قصد دارد ۱۸ کارمند نمایندگی اتحادیه اروپا در مسکو را اخراج کند.

پس از اخراج صد‌ها دیپلمات روس توسط چندین کشور اروپایی، وزارت خارجه روسیه امروز (جمعه) اعلام کرد که تصمیم دارد در اقدامی متقابل، ۱۸ کارمند نمایندگی اتحادیه اروپا در مسکو را در خاک خود عنصر غیر مطلوب خوانده و آن‌ها را اخراج کند.

به گزارش راشاتودی، بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه روسیه، طرف روسی اتحادیه اروپا را مسئول تخریب ساختار گفت‌وگو و همکاری‌های دوجانبه که طی دهه‌ها ساخته شده است، دانست و بر لزوم پایبندی اتحادیه اروپا به کنوانسیون وین در مورد روابط بین‌الملل تأکید کرد.

پس از این اقدام روسیه، اتحادیه اروپا نیز به نوبه خود از تصمیم اخراج دیپلمات‌های خود از روسیه انتقاد کرد و آن را غیرقابل توجیه دانست.

وزارت خارجه روسیه هفته گذشته اعلام کرد که به هر اقدام غیردوستانه علیه دیپلمات‌های روس پاسخ مناسبی ارائه خواهد داد. این وزارتخانه همچنین کشور‌هایی را که این اقدام را انجام داده‌اند، با کسانی که به «به پای خود شلیک می‌کنند» مقایسه کرد.

این بخشی از دور جدید جنگ سفارتخانه‌ها بین مسکو و غرب است، زیرا آمریکا، کشور‌های اتحادیه اروپا و برخی از شرکای آن‌ها در مناطق دیگر، پس از آغاز حمله روسیه به اوکراین، حدود ۳۰۰ دیپلمات روس از خاک خود اخراج کرده‌اند.

اتحادیه اروپا و آمریکا همچنین متعهد شدند که تحریم‌های اقتصادی بیشتری را علیه روسیه اعمال کنند و همچنین سیاستمداران را با خانواده‌هایشان مجازات کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار