پنجاه‌ودومین روز حمله نظامی روسیه به اوکراین

تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه تأثیر معکوس داشته است

در حالی که بیش از پنجاه روز از حمله روسیه به اوکراین و تحریم‌های غرب علیه روسیه می‌گذرد راشاتودی از تأثیر معکوس تحریم‌ها نوشت.

پنجاه‌ودو روز حمله نظامی روسیه به اوکراین می‌گذرد و غرب با ابزار تحریم سعی کرده است تا اقتصاد روسیه را ضعیف کند. شبکه تلویزیونی راشاتودی اما گزارش داد تحریم‌های اتحادیه اروپا ضد روسیه سبب گرانی کالا‌ها در کشور‌های اروپایی شده است.

پس از اخراج صد‌ها دیپلمات روس توسط چندین کشور اروپایی، وزارت خارجه روسیه روز گذشته اعلام کرد که تصمیم دارد در اقدامی متقابل، ۱۸ کارمند نمایندگی اتحادیه اروپا در مسکو را در خاک خود عنصر غیر مطلوب خوانده و آن‌ها را اخراج کند. وزارت خارجه روسیه همچنین اعلام کرده است که رژیم صهیونیستی در تلاش است تا با همدستی کشور‌های غربی و حمایت آمریکا، از اوضاع اوکراین برای منحرف کردن توجه جامعه بین‌الملل از جنایات و اشغالگری در فلسطین سوءاستفاده کند.

دیمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین روز گذشته (جمعه) ضمن انتقاد نسبت به بی‌توجهی ناتو و اتحادیه اروپا در خصوص عضویت اوکراین از دیدار احتمالی پوتین و زلنسکی خبر داد. روز پنجشنبه وزیر امور خارجه اوکراین از آلمان درخواست «تسلیحات سنگین» کرد و خواست این کشور تحریم‌های سنگین‌تری مثل تحریم نفت علیه مسکو اعمال کند. یک منبع دولتی دیروز گفت اولاف شولتس، صدراعظم آلمان می‌خواهد ۲ میلیارد یورو دیگر برای تجهیزات نظامی جدید هزینه کند که بیشتر آن برای کمک به اوکراین است.


بیشتر بخوانید:


وزارت دفاع روسیه اعلام کرد صبح روز جمعه، نیرو‌های مسلح روسیه از تلاش برای ضربه زدن به نیروگاه برق آبی «کاخوفسکایا» در جنوب اوکراین با حمله موشکی جلوگیری کردند.

سازمان ملل اعلام کرده است از زمان آغاز حمله روسیه، ۵ میلیون نفر از اوکراین فرار کرده‌اند. بنابر گزارش‌ها، تقریباً ۹۰ درصد از پناهندگان فراری از اوکراین، زنان و کودکان هستند. این در حالی است که کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل نیز اعلام کرده است بیش از ۷.۱ میلیون نفر نیز در داخل این کشور آواره شده‌اند.

تحولات پنجاه‌ودومین روز حمله روسیه به اوکراین را در ادامه بخوانید:

تخریب روستاها در دونتسک بر اثر بمباران نیرو‌های اوکراینی

خبرنگار ریانووستی از روستای خط مقدم دونتسک در شرق اوکراین گزارش می‌دهد که دائماً توسط نیرو‌های اوکراینی گلوله‌باران می‌شود.

به گفته ساکنان محلی، تا ۸۰ درصد ساختمان‌های این روستا آسیب دیده است.

۲ سال پیش

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، آخرین به روز رسانیِ عملیات اوکراین اعلام شده از سوی وزارت دفاع روسیه:

ادعای زلنسکی مبنی بر اینکه ارتش اوکراین ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار سرباز خود از دست داده «دروغ محض» است، تلفات نظامی اوکراین از ۲۳ هزار و ۳۰۰ نفر هم فراتر رفته است.

۲ سال پیش

تی‌آرتی نوشت، ایتالیا و فرانسه سفارت‌های خود را در کی‌یف بازگشایی کردند، پیشتر این سفارت‌ها به دلیل حمله روسیه به غرب اوکراین منتقل شده بود.

۲ سال پیش

به گزارش آرتی، مسکو از اصابت ۱۶ هدف در اوکراین از جمله کارخانه تولید خودرو‌های زرهی در کی‌یف خبر داد.

۲ سال پیش

تی‌آرتی نوشت، وزارت دفاع روسیه می‌گوید: کل منطقه شهری ماریوپل از نیرو‌های اوکراینی پاکسازی شده است، برخی از جنگجویان همچنان در کارخانه آزوفستال محاصره شده اند.

به گفته وزارت دفاع روسیه از ۱۶ آوریل، نیرو‌های اوکراینی بیش از ۴ هزار پرسنل خود را در ماریوپل از دست داده‌اند.

۲ سال پیش

خبرگزاری تی‌آرتی گزارش داد، معاون ریاست‌جمهوری اوکراین می‌گوید در مجموع هزار و ۴۴۹ نفر روز شنبه از شهر‌های اوکراین از طریق راهرو‌های بشردوستانه خارج شدند که کمتر از ۲ هزار و ۸۶۴ نفری است روز جمعه توانستند فرار کنند.

۲ سال پیش

به گزارش خبرگزاری تاس، «نیکولای یومنوف» رئیس نیروی دریایی روسیه، با خدمه رزمناو موشکی غرق شده «مسکوا» دیدار کرده و گفته است که آن‌ها به خدمت در نیروی دریایی ادامه خواهند داد.

۲ سال پیش

ماریا زاخارووا، وزیر خارجه روسیه به آرتی گفت: برلین کار خود را در زمینه دفاع زیستی با متحدان آمریکایی خود هماهنگ کرده است.

۲ سال پیش

زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین می‌گوید که کی‌یف علاقه‌ای به هیچ نوع مذاکره با مسکو پس از تخریب کارخانه نظامی اوکراین ندارد.

۲ سال پیش

به گزارش آرتی، «اوکسانا مارچنکو»، همسر «ویکتور مدودچوک»، رهبر بازداشت‌شده مخالفان اوکراین، از «محمد بن سلمان آل سعود»، ولیعهد عربستان سعودی می‌خواهد بر رئیس‌جمهور زلنسکی تأثیر بگذارد و همسرش را آزاد کند.

۲ سال پیش
انتقاد مشاور زلنسکی از اتحادیه اروپا در خصوص صادرات سلاح‌های اشتباهی به اوکراین

مشاور ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین از مقامات اتحادیه اروپا به سبب نوع تسلیحات ارسالی این اتحادیه به کشورش، انتقاد کرد.

وی در حساب توییتری خود نوشت: آن‌ها (اتحادیه اروپا) تسلسحات اشتباهی و متفاوت از آن چیزی که ما درخواست کرده بودیم، می‌فرستند که تحویل آن‌ها نیز زمان زیادی را می‌طلبد.

۲ سال پیش

تی‌آرتی گزارش داد، ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد حذف آخرین نیرو‌ها در ماریوپل به مذاکرات مسکو پایان می‌دهد.

۲ سال پیش
فرمان پوتین برای معامله با روبل با سرمایه‌گذاران خارجی

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه قانونی را به امضا رساند که برای سرمایه‌گذاران خارجی در بخش خصوصی در زمینه ساخت کشتی‌های باری گاز طبیعی مایع و نیز خدمات کشتیرانی بر تسویه معاملات با روبل (واحد پول روسیه) تأکید دارد.

بر اساس این قانون، قیمت خدمات در بندر مانند بارگیری، تخلیه و ذخیره‌سازی گاز مایع تولید شده در قطب شمال را می‌توان به ارز‌های خارجی تخمین زد؛ اما پرداخت این خدمات تنها به روبل روسیه خواهد بود.

۲ سال پیش
مقام روس تعداد اهداف منهدم شده اوکراین از ابتدای عملیات نظامی ویژه را اعلام کرد

به گزارش خبرگزاری ایتارتاس از مسکو، سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد از ابتدای عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین تاکنون، نیرو‌های روسیه ۱۳۳ هواپیمای جنگنده و پهپاد , ۲ هزار و ۲۴۶ تانک و دیگر خودرو‌های زرهی و ۲۵۲ پرتاب کننده چندگانه موشک متعلق به اوکراین را منهدم کرده اند.
سرلشگر ایگور کوناشنکوف در این خصوص خاطر نشان کرد: «در مجموع، از ابتدای عملیات نظامی ویژه، این اهداف منهدم شده اند: ۱۳۳ هواپیما , ۴۵۸ پهپاد , ۲۴۶ سامانه موشکی زمین به هوا , ۲ هزار و ۲۴۶ تانک و سایر خودرو‌های زرهی جنگی , ۲۵۲ سامانه راکت انداز چندگانه , ۹۸۱ توپخانه زمینی و خمپاره و ۲ هزار و ۱۴۶ خودروی موتوری ویژه نظامی».

۲ سال پیش
مشاور رئیس جمهور دونتسک: شماری بیشتری از سربازان اوکراینی تسلیم خواهند شد

مشاور رئیس جمهوری خلق دونتسک گفت: برخی از نیروهای ارتش اوکراین که مایلند تسلیم شوند و سلاح‌هایشان را تحویل دهند با افراد مسلح تندرو (‌نئونازی ها) دچار منازعه و درگیری شده اند.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، یان گاگین افزود: در بحبوحه درگیری‌های داخلی می‌ توان انتظار تسلیم شدن دسته ‌جمعی در صفوف ارتش اوکراین را داشت اما به عنوان مثال افراط ‌گرایان تسلیم شدن کسی را نمی ‌پذیرند. دشمن به زودی متوجه خواهد شد که تلاش‌های برای مقاومت بیشترش بیهوده و بی فایده است.

۲ سال پیش
وزیر دفاع ترکیه از روسیه خواست به جنگ با اوکراین پایان دهد

به گزارش خبرگزاری آناتولی خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه گفت: برای تخلیه امن شهروندان ترکیه و سایر غیرنظامیان از اوکراین کشتی‌هایی اعزام خواهد شد. با این کشتی‌ها کمک‌های بشردوستانه نیز به اوکراین ارسال خواهد شد.  ترکیه به حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی اوکراین احترام می‌گذارد و باور دارد که برقراری آتش بس فوری برای جلوگیری از افزایش تلفات و تضمین صلح و ثبات فوری اهمیت زیادی دارد.

خلوصی آکار با بیان اینکه ترکیه هواپیما‌های A۴۰۰M و کشتی‌های تجاری این کشور را در اوکراین به صورت امن به ترکیه منتقل خواهد کرد، گفت: درباره این مسائل با مقامات دفاعی و نظامی روسیه و اوکراین در حال گفتگو و هماهنگی هستند.

در نتیجه قرارداد همکاری صنایع دفاعی ترکیه با ایرباس، توان تعمیر و نگهداری نیروی هوایی و کارخانه‌های نظامی ترکیه در کارخانه هواپیما سازی قیصری در بخش هواپیما‌های ترابری A۴۰۰M، بیش از پیش افزایش یافته است وبا "خطای صفر" تعمیرات صورت گرفته است.

۲ سال پیش
روسیه تاسیسات تولید خودرو‌های زرهی در کارخانه‌ای در پایتخت اوکراین را منهدم کرد
به گزارش خبرگزاری رویترز روسیه تاسیسات خط تولید خودرو‌های زرهی در کی‌یف، پایتخت اوکراین را منهدم کرد. ارتش روسیه در حمله‌ای دیگر یکی از مراکز تعمیر ادوات نظامی در شهر میوکولاییف اوکراین را منهدم کرد. این حملات با سلاح‌های دوربرد دقیق انجام گرفتند. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، روسیه یک فروند جنگنده سوخو- ۲۵ اوکراین را نزدیک شهر ایزیوم در استان خارکیف در شرق اوکراین سرنگون کرده است.
۲ سال پیش
انهدام دو مرکز تولید و تعمیرات نظامی در اوکراین

روسیه تاسیسات تولید خودرو‌های زرهی در کارخانه‌ای در پایتخت اوکراین را منهدم کرد.
خبرگزاری اینترفکس اعلام کرد، روسیه تاسیسات خط تولید خودرو‌های زرهی در کی یف، پایتخت اوکراین را منهدم کرد. ارتش روسیه در حمله‌ای دیگر یکی از مراکز تعمیر ادوات نظامی در شهر میوکولاییف اوکراین را منهدم کرد. این حملات با سلاح‌های دوربرد دقیق انجام گرفتند. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، روسیه یک فروند جنگنده سوخو- ۲۵ اوکراین را نزدیک شهر ایزیوم در استان خارکیف در شرق اوکراین سرنگون کرده است.

۲ سال پیش

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: آمریکا و آلمان سال‌هاست که فعالیت‌های نظامی بیولوژیکی گسترده ای در اوکراین انجام می‌دهند.

۲ سال پیش
کمک مالی ۳۰ میلیون دلاری کره جنوبی برای اوکراین

وزرای امور خارجه کره جنوبی و اوکراین در خصوص طرح کمک‌های بشردوستانه گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ از سئول، چانگ اویی-یونگ وزیر امور خارجه کره جنوبی روز جمعه با همتای اوکراینی خود گفتگویی تلفنی داشت و در خصوص کمک‌های بشردوستانه بیشتر و حمایت دیگر از اوکراین رایزنی کرد.

وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد چانگ در جریان گفتگو با دیمترو کوله با وزیر امور خارجه اوکراین از نگرانی‌های جدی خود در خصوص کشتار احتمالی غیر نظامیان در اوکراین توسط روسیه سخن گفت و از یک بسته کمکی ۳۰ میلیون دلاری خبر داد.

سئول پیشتر یک میلیون دلار کمک بشردوستانه به اوکراین کرده بود و متعهد شد از این کشور بیشتر حمایت کند.

کوله با از کره جنوبی به دلیل حمایت و همبستگی قدردانی کرد. وزرای امور خارجه دو کشور همچنین در خصوص گسترش همکاری‌های دوجانبه پس از جنگ توافق کردند.

۲ سال پیش
وزارت دفاع روسیه از سرنگونی جنگنده اوکراین خبر داد

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: یک جنگنده سو -۲۵ اوکراینی را در جنوب شهر ازیوم در استان خارکیف سرنگون کرد.
وزارت دفاع روسیه افزود: حملات موشکی با سلاح‌های بسیار دقیق به اهدافی در کی یف و نیکول انجام شد.

۲ سال پیش
وزارت دفاع روسیه از انهدام تاسیسات تسلیحاتی اوکراین خبر داد

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از انهدام دو تاسیسات تعمیر و تولید تسلیحات در کی یف و میکولایف و همچنین انهدام ۶۷ مرکز تجمع سربازان اوکراینی طی شب گذشته خبر داد.

۲ سال پیش
وزیر خارجه اوکراین: روسیه نتایج نبرد‌ها را در مذاکرات در نظر نمی‌گیرد

وزیر امور خارجه اوکراین، روسیه را متهم کرد نتیجه نبرد‌های اخیر را در مذاکرات در نظر نمی‌گیرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، دیمیتری کولبا در مصاحبه اختصاصی جدید با این شبکه گفت: روسیه بین مذاکرات و آنچه در صحنه میدانی رخ می‌دهد، ارتباطی نمی‌بیند. روسیه فقط زمانی در مسیر مذاکرات حرکت خواهد کرد که شاهد نتایج نبرد‌ها در منطقه دنباس باشد.

کولبا افزود: روسیه عملیاتی را برای دنباس به راه انداخته است و تلاش می‌کند در صحنه میدانی برای تصرف شهر‌ها و زمین‌های بیشتر پیشروی کند. زمانی که به مسیر موازی و چگونگی مذاکره تیم ما نگاه می‌کنیم می‌بینیم که روسیه ارتباطی بین فعالیت‌های دیپلماتیک با آنچه در صحنه میدانی رخ می‌دهد، نمی‌بینید. به همین علت، به این نتیجه رسیدیم که روسیه فقط زمانی در مذاکرات پیشرفت خواهد کرد که شاهد نتایج نبرد‌ها در دنباس باشد.

۲ سال پیش
معاون نخست وزیر اوکراین: امروز ۹ کریدور بشردوستانه ایجاد می‌شود

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، معاون نخست وزیر اوکراین گفت: توافق شد امروز ۹ کریدور بشردوستانه از جمله ماریوپل ایجاد شود.

۲ سال پیش
تحقیقات روسیه درباره کشف اجساد پس از خروج گردان آزوف از ماریوپل

روسیه درباره اطلاعاتی که روزنامه نگاران غربی درباره کشف اجساد غیرنظامیان در ماریوپل منتشر کرده اند، تحقیق می‌کند.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، کمیته تحقیقات روسیه اعلام کرد: درباره اطلاعاتی که پاتریک لنکستر روزنامه نگار آمریکایی در خصوص کشف اجساد تعداد زیادی از غیرنظامیان ماریوپل در یکی از محله‌های شهر پس از خروج نیرو‌های گردان اوکراینی آزوف، منتشر کرده است، تحقیق می‌کند.

اسویتلا پترینکو سخنگوی کمیته تحقیقات اعلام کرد: روزنامه نگاران غربی توجه به جنایات نیرو‌های افراطی اوکراین علیه اهالی دنباس را آغاز کرده اند.

وی افزود: کمیته تحقیقات اطلاعاتی را که روزنامه نگار آمریکایی منتشر کرده است بررسی می‌کند و آن‌ها را با اطلاعات ثبت شده از جنایات نیرو‌های اوکراینی در دنباس مقایسه می‌کند. محققان روس به ثبت اظهارات شاهدان اهل ماریوپل ادامه می‌دهند.

۲ سال پیش
شنیده شدن صدای انفجار در کی یف و شهر لفیف

خبرگزاری یونیوز از شنیده شدن صدای انفجار در کی یف، پایتخت اوکراین و شهر لفیف در غرب این کشور خبر داد.

۲ سال پیش

استاندار کی یف از حرکت تیم‌های امدادی به سمت محل انفجار در حومه پایتخت اوکراین خبر داد.

۲ سال پیش
روسیاالیوم: خنثی شدن حمله نیرو‌های اوکراینی به سد نیروگاه برق کاخووسکایا

حمله موشکی نیرو‌های اوکراینی به سد نیروگاه برق‌آبی کاخووسکایا با هدف قرار گرفتن موشک‌ها خنثی شد.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، وزارت دفاع روسیه از خنثی شدن برنامه نیرو‌های اوکراینی برای حمله به سد نیروگاه برق‌آبی کاخووسکایا در خرسون با دو فروند موشک توچکا O خبر داد.

ایگور کوناشنکوف ضمن اعلام این خبر افزود: انهدام این نیروگاه باعث غرق شدن بسیاری از مناطق مسکونی در استان خرسون می‌شد.

کوناشنکوف گفت: نیرو‌های مسلح روسیه صبح روز پانزدهم آوریل تلاش نیرو‌های اوکراینی را برای حمله به نیروگاه برق کاخووسکایا خنثی کردند.

سد این نیروگاه مسئول تنظیم سطح آب رودخانه دنیپر و تولید برق در استان خرسون و تامین آب زمین‌های کشاورزی جنوب اوکراین و شمال شبه جزیره کریمه است.

او افزود: در صورتی که سد این نیروگاه هدف قرار می‌گرفت بسیاری از مناطق در استان خرسون به همراه ساکنان این مناطق به زیر آب می‌رفتند. هدف آن‌ها از این کار جلوگیری از تحرکات و پیشروی نیرو‌های روسیه بود.

کوناشنکوف ادامه داد: سامانه پدافند هوایی روسیه دو موشک شلیک شده به سد این نیروگاه را هدف قرار داد و منهدم کرد. ترکش‌های ناشی از انهدام این موشک‌ها خساراتی به یک مهد کودک و برخی منازل مسکونی وارد کرد و یک زن و یک کودک نیز زخمی شدند که نیرو‌های روسیه کمک‌های اولیه را فورا در اختیار آن‌ها قرار دادند و آن‌ها را به بیمارستان منتقل کردند.

۲ سال پیش
بهای نفت در بازار‌های جهانی

پایگاه اینترنتی اویل پرایس (oilprice.com) بهای نفت در بازار معاملات نفتی جهان را تا ساعت ۰۸:۰۰ صبح روز شنبه ۱۶ آوریل ۲۰۲۲ به وقت تهران به شرح زیر اعلام کرد:

بهای هر بشکه نفت خام سبک و شیرین وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با دو دلار و ۷۰ سنت معادل دو ممیز ۵۹ صدم درصد افزایش نسبت به معاملات روز کاری قبل، به ۱۰۷ دلار رسید.

بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال نیز با دو دلار و ۹۲ سنت معادل دو ممیز ۶۸ صدم درصد افزایش نسبت به معاملات روز کاری قبل، به ۱۱۱ دلار و هفت سنت رسید.

بهای سبد نفت اوپک (انواع مختلف نفت خامی که توسط کشور‌های عضو اوپک تولید می‌شود) نیز با سه دلار و ۶۶ سنت معادل سه ممیز ۵۷ صدم درصد افزایش، به ۱۰۶ دلار و یک سنت رسید که در مقایسه با سه روز گذشته تغییری نداشته است.

۲ سال پیش
شنیده شدن صدای انفجار‌هایی در کی‌یف و لویو

به گزارش خبرگزاری رویترز، رسانه‌های محلی اعلام کردند صدای انفجار‌هایی در کی‌یف، پایتخت اوکراین و لویو LVIV در غرب این کشور شنیده شد.

۲ سال پیش
نخست وزیر اوکراین به واشنگتن سفر می کند

به گفته گزارش های منتشر شده در رویترز، دنیس شمیحال، نخست وزیر اوکراین و برخی مقامات ارشد مالی این کشور قرار است هفته آینده به واشنگتن سفر کنند.

سرهی مارچنکو، وزیر دارایی و کیریلو شوچنکو، رییس بانک مرکزی اوکراین قرار است همزمان در نشستهای بهاری صندوق بین المللی پول و بانک جهانی حضور داشته باشند.

به گفته برخی منابع خبری انتظار می رود شمیحال، مارچنکو و شوچنکو با مقامات مالی کشورهای گروه هفت دیدار و گفتگو داشته باشند.

۲ سال پیش
زلنسکی: جهان باید برای حمله شیمیایی احتمالی روسیه آماده باشد

ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین گفت: روسیه این ظرفیت را دارد که در درگیری با اوکراین از سلاح های هسته ای یا شیمیایی استفاده کند.

زلنسکی در ادامه عنوان کرد: این موضوع نباید باعث ترس ما شود بلکه ما باید خودمان را برای تمام احتمالات در آینده آماده کنیم. این خطر نه تنها برای اوکراین که برای تمام کشورهای جهان وجود دارد.

۲ سال پیش
مقامات کی یف ادعا می کنند اجساد صدها غیرنظامی کشته شده را پیدا کرده اند

به گزارش آسوشیتدپرس به نقل از پلیس محلی، پس از عقب نشینی نیروهای روسیه، بیش از 900 جسد از غیرنظامیان در منطقه اطراف کی یف کشف شده که تقریباً همه آنها به ضرب گلوله کشته شدند.

افسران گفتند که این تعداد دو برابر آن چیزی است که مقامات اوکراینی تقریباً دو هفته پیش اعلام کردند.

آندری نبیتوف، رئیس پلیس کی یف، گفت که اجساد یا در خیابان ها رها شده یا به طور موقت دفن شده اند.

۲ سال پیش
گزارش زلنسکی از تعداد تلفات نظامیان اوکراین در درگیری با روسیه

 ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین روز جمعه در گفتگو با سی ان ان گفت: تا به حال بیش از 2500 تا 3000 نیروی نظامی اوکراینی در درگیری های نظامی با روسیه کشته و بیش از 10 هزار نفر هم مجروح شده اند.

۲ سال پیش
هشدار روسیه به آمریکا در مورد ارسال تسلیحات نظامی به اوکراین

واشنگتن پست در گزارشی نوشت مقامات روسیه به آمریکا هشدار دادند اگر این کشور به روند تسلیح کردن اوکراین ادامه دهد، باید منتظر عواقب غیرقابل پیش بینی این موضوع باشد.

سخنگوی وزارت خارجه در مسکو تاکید کرد که این کشور یادداشتهای دیپلماتیک زیادی به آمریکا و همپیمانانش ارسال کرده و به آنها نسبت به تسلیح هر چه بیشتر اوکراین هشدار داده است.

روسیه در یادداشتی به مقامات آمریکایی این چنین گفته است: ما از آمریکا و متحدان غربیش می خواهیم تا از نظامی کردن هر چه بیشتر اوکراین که می تواند پیامدهای غیرقابل جبرانی برای صلح و امنیت منطقه و بین الملل داشته باشد بپرهیزند.

۲ سال پیش
اوکراین: درگیری ها در کی یف و ماریوپل تشدید شده است

اوکراین روز جمعه اعلام کرد نیروهای نظامی این کشور تلاش می کنند شهر ماریوپل را از دست نظامیان روسی نجات دهند.
مقامات اوکراینی همچنین اعلام کردند شدت حملات نظامی و انفجارها از روز گذشته در کی یف، پایتخت این کشور تشدید شده است.

ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین ضمن تقدیر و تشکر از نیروهای نظامی این کشور گفت: وضعیت نظامی در جنوب و شرق کشور بسیار دشوار و پیچیده است.

زلنسکی که در اواخر ساعات شب خطاب به مردم کشورش سخنرانی می کرد، گفت: موفقیتهای ارتش ما در میدان های نبرد بسیار چشمگیر و مهم است. اما هنوز تلاشهای ما برای پاکسازی سرزمینمان از دست اشغالگران کافی نیست. ما آنها را شکست خواهیم داد. ما از متحدانمان می خواهیم برای اوکراین سلاح و ادوات جنگی بیشتری را ارسال کنند.

۲ سال پیش
کشف شبکه جاسوسی ناتو در روسيه

نیرو‌های جنگ الکترونیک روسیه عملیات جاسوسی ناتو از شبکه تلفن همراه روس‌ها را کشف و خنثی کردند. استفاده از شبکه مخابرات غیرنظامی برای اهداف نظامی و اطلاعاتی از دیرباز یکی از نگرانی‌های اصلی سرویس‌های ضد اطلاعاتی بوده است. ارتش روسیه با هدف جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به اطلاعات مشترکین تلفن همراه روسیه، سیستم ویژه‌ای را اجرا کرده است.

یوری لاستوچکین، رئیس نیرو‌های جنگ الکترونیک روسیه، فاش کرد سرویس‌های اطلاعاتی ناتو قابلیتی را مورد استفاده قرار دادند که به آن‌ها اجازه می‌دهد ارتباطات مشترکان تلفن همراه روسیه را شنود و یا مسدود کنند. این اقدام ناتو باعث شد مسکو مجبور شود اقدامي متقابل را اتخاذ کند.

این افسر ارتش روسیه روز جمعه در مصاحبه‌ای با روزنامه رسمی ارتش روسیه – موسوم به کراسنایا ژوزد - گفت «استفاده گسترده از سیستم‌های تلفن همراه برای پشتیبانی از فعالیت‌های وزارت دفاع روسیه و سازمان‌های مختلف قوه مجریه، حوزه جدیدی را برای فعالیت سرویس‌های اطلاعاتی خارجی ایجاد کرده است. در حال حاضر، سرویس‌های ویژه کشور‌های عضو ناتو به طور فعال از «ایستگاه‌های پایه کاذب» برای اتصال اجباری مشترکین تلفن همراه استفاده می‌کنند.

۲ سال پیش
اوکراین مسئول حمله به غیرنظامیان روسی

روسیه، نیرو‌های مسلح اوکراین را مسئول حملات روز پنج شنبه به مناطق مرزی بریانسک و بلگراد در غرب این کشور می‌داند.

بر این اساس، کمیته تحقیقاتی روسیه اعلام کرد حملات هوایی به وسیله دو بالگرد جنگی مجهز به سلاح‌های تهاجمی صورت گرفته است. در این حمله دست کم ۹ نفر، از جمله یک زن باردار و یک کودک، زخمی شدند. حال دو نفر از زخمی ها، وخیم گزارش شده است. وزارت دفاع روسیه نیز روز چهارشنبه اعلام کرد اگر اوکراین به بمباران مناطق مرزی روسیه ادامه بدهد، ممکن است مسکو، مراکز تصمیم گیری کی یف را هدف قرار بدهد. یکی از شهروندان بریانسک گفت: « ناگهان همه چیز منفجر شد و بر اثر انفجار، حفره بزرگی ایجاد شده است. موج بزرگی دیدم که حاصل انفجار بود و همه چیز شروع به لرزیدن کرد.»

۲ سال پیش
ناو‌های جنگی ناتو برای «مانور مشترک» وارد بالتیک شدند

به گزارش خبرگزاری آرتی، ۳ ناو از اولین گروه واکنش سریع دریایی دائمی ناتو وارد بالتیک شده‌اند تا از طریق تمرینات مشترک با نیروی دریایی استونی، «حضور خود را به متحدان در منطقه نشان دهند».

این رزمایش‌ها هفته آینده پس از ورود ۳ کشتی از رزمایش «واکنش سرد» در نروژ آغاز خواهد شد.

۲ سال پیش
سرمایه‌گذار آمریکایی، افزایش تورم در دولت بایدن که به روسیه نسبت داده می‌شود را رد کرد

جیم راجرز، سرمایه‌گذار و مفسر آمریکایی به شبکه تلویزیونی آرتی گفته است که علی‌رغم این‌که دولت فدرال در افزایش تورم مقصر است، دولت بایدن چندین بار شکست‌های خود را به روسیه نسبت داده است.

راجرز گفت: قیمت‌ها در ایالات متحده، اروپا و سایر کشور‌ها در چند ماه گذشته شروع به افزایش کردند. ممکن است فردا در اوکراین صلح برقرار شود، اما ما همچنان تورم خواهیم داشت، زیرا پول زیادی چاپ شده است.

راجرز همچنین اعلام کرد که دولت‌ها از لحاظ تاریخی در ارائه نادرست تورم منافع سیاسی داشته‌اند: دولت دوست دارد که تورم را کمتر اعلام کند و این کار را می‌کنند. هر کسی که به خرید می‌رود می‌داند که تورم بسیار بیشتر از آن مقداری است که دولت می‌گوید.

۲ سال پیش

به گزارش الجزیره، مشاور رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد هرگونه اقدام تلافی‌جویانه اوکراینی از نظر قانونی و اخلاقی موجه است، زیرا روسیه بود که جنگ را آغاز کرد.

۲ سال پیش
زلنسکی از بایدن خواست روسیه را کشور حامی تروریسم معرفی کند

به گزارش واشنگتن پست، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در تماس تلفنی با جو بایدن، همتای آمریکایی خود ادعا کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه احتمالاً به استفاده از سلاح هسته‌ای یا شیمیایی روی بیاورد، چون وی ارزشی برای جان اوکراینی‌های قائل نیست.

۲ سال پیش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
یا تشکر. از این خبرها بیشتر منتشر کنید. همینکه غربزده‌ها از فرط سوزش خودشونو به در و دیوار می‌کوبند لذت بخشه. همین غربگداهای نادون تا یکی دو هفته پیش ادعا میکردند اقتصاد روسیه با خاک یکسان شد در حالیکه کوچکترین اطلاعی در مورد سیستم اقتصادی روسیه و اقتصاد آمریکا ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
امریکا اول شوروی را متلاشی کرد
بعد روسیه رو وادار به شروع جنگ کرد
و آخرین مرحله اون رو وادار به حمله هسته ای میکنه
وبعد هم دوران امریکا الفاتحه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۸:۳۹ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
سلام، طاعات و عبادات مقبول؛ سؤالی ساده: طبق کدام اصل قانون اساسی، دولت یا حتی ستادهای موقت تشکیل شده، اجازه دارند آزادی های مدنی مردم را به سبب نزدن واکسن سلب کنند؟ همچنین، طبق شرع مقدس، کدام آیه و حدیث پشتوانۀ چنین اقدام غیرانسانی است؟ سؤالی ساده پرسیدم،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
اقدام غیر انسانی!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۲۲:۱۴ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
آیین نامه رانندگی بین المللی که سالهاست در تمام دنیا داره استفاده میشه مگر ایه از انجیل یا تورات برایش نازل شده؟اینها یکسری قوانین قراردادی واعتباریست که البته بر اساس همان آیات است وروایات است وتوحق نداری بقیه مردم را آلوده کنی
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۰۶:۱۹ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
وعلیکم السلام حاج آقا قبل الله لکم.وامابعد اولا کسی آزادیهای مدنی کسی روسلب نکرده.ثانیا اگر یک نفر کشتی را سوراخ کرد خوداو تنها غرق میشود یا همه اهل کشتی؟پس ما درمقابل سلامت فردی و جامعه مسئو لیم.ثالثا توچین که شهر یا استان چند میلیونی رو که قرنطینه میکنن آیا کسی چنین حرفی میزنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
برام یه سوال هست و اون اینه که:
چرا اوکراین برای انگلیس این همه مهم هست؟ چون میبینیم حتی امریکا مانند انگلیس موضع گیری نکرده و انگلیس داره شدیدترین کارهارو میکنه با قطار میره اوکراین و ... واقعا چرا ؟ آیا چیز محرمانه ای وجود دارد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
روسیه رقیب دیرین انگلیس است و هر جا بتوانند به همدیگر ضربه می زنند ! ولی این ظاهر قضیه است باطن حتما متفاوت است و تست سلاح های جدید( که انصافا در مقابل سلاح های روسیه بسیار کارآمد هستند و عملا روسیه را عقب نشینی واداشتند ) و قدرت نمایی در برابر روسیه ای که همه انتظارات بسیار بالاتری از ارتش آن داشتند و تضعیف روسیه با تحریم ها و ارسال سلاح به اکراین از دلایل می تواند باشد . حتما در آینده روسیه از تحریم ها خصوصا نفت و گاز ضربه بسیار خواهد دید .
Iran (Islamic Republic of)
مرگ بر آمریکا
۱۷:۰۹ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
تحریم که تاثیر داره ولی منظور اینه که آیا تحریم باعث شده که ایران یا کره یا چین یا روسیه کوتاه بیاد و به خواسته غربیها عمل کنه خیر بدتر شده بهتر نشده خخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
اگر روسیه همون هفته اول فریب هیاهوی رسانه ای غرب رو نخورده بود و کیف رو اشغال کرده بود الان وضع اینجور نبود و شاید ای بسا با تسلیم شدن سران اوکراین جنگ هم تمام شده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
YJC خیلی نامردی که فقط ۴تا کامنت منفی را پخش میکنی.نظرات ما را که در برابر آمریکا مقاومت میکنیم چرا پخش نمیکنی!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
متاسفم برای ایرانی هایی که خود را نوکر و جیره خوار آمریکا میدانند.خود را در برابر آمریکا ذلیل میدانند و فقط چشم به دست آمریکا دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
همچنین کسانی که نوکر و جیره خوار روسیه هستند و چشم به دست روسیه دارند هم تاسف بخوری بد نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
اگر بعضی از این ایرانی ها اینقدر غرب پرست نباشند و برای تولید داخل تلاش کنند ، آنوقت تحریم آمریکار بر علیه ایران هم نتیجه عکس خواهد داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
وقتی وزرا و مسئولین و همین دوستان که کشور در دستشونه ایفون ۱۳ پرو مکس برمیدارن تو برنامه زنده نشون ملت میدن وقتی رئیس جمهوری تبلت ۵۰ میلیونی مایکروسافت میزاره جلو تک تک وزرا و رئیس جمهور و ماشین خارجی سوار میشن و بچه هارد میفرستن امریکا انگلیس .حالا شما برو glx بخر و دم از تولید داخل بزن . اینا فقط برای ما مردمه بدبخته . نفت هم n تومن گردن شد پولش رفت تو جیب تو یا همون سیاه چاله ای که از زمان کشف نفت ایران داره میره
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۶:۴۰ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
معکوسم خوبع:)))
Iran (Islamic Republic of)
Sh
۱۵:۵۵ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
تحریم اتحادیه اروپا بر روسیه اثرش فقط رو ایرانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
باشگاه خبرنگاران جوان روس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
دادا چی میزنی؟
Iran (Islamic Republic of)
مرد شرقی
۱۵:۰۹ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
این چنگ
جنگ جهانی سوم است منتها فکر کنید هنوز بمب اتم اختراع نشده که لعنت بر سران آمریکای جنایتکار و وابستگان غربی او که به جای آب، بنزین روی این آتش می ریزند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
ما که در کل مخالف جنگیم،ولی خوشم میاد دهن خیلی ها تو ایران با این نتایجی که روسیه تو جنگ گرفت بسته شد و فهمیدن دنیا دست کیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
در ضمن عرض تسلیت به باشگاه خبرنگاران و تمامی ذوب شدگان در پوتین و روسیه بابت انهدام و نابودی ناو مسکوا
(به امید نابودی پوتین و روسیه)
Iran (Islamic Republic of)
mamad
۲۲:۲۱ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
توداری از صعه صدر جمهوری اسلامی سوء استفاده میکنی هیچ کس طرفدار روس نیست وکوری نمیبنی که آتش بیار معرکه آمریکاست وچون محبت آمریکا تودلته حقایق رو وارونه میبنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
کاملا درسته . عین تحریمهای علیه ایران که کلا تاثیر معکوس داشته و الان تورم در کشور منفی و مردم پول به بانک ها می دهند تا پولشون را قبول کنند نگهداری کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
درسته مثل ایران که الان تورم خط فقر و. فلاکت چند برابر شده چقدر دروغ میگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
از عملیات ویژه چ خبر
آخرین اخبار