صدراعظم آلمان در پی افزایش بودجه دفاعی قصد دارد ۲ میلیارد یورو برای تجهیزات نظامی هزینه کند که بیشتر آن برای کمک به اوکراین خواهد بود.

یک منبع دولتی امروز (جمعه) گفت اولاف شولتس، صدراعظم آلمان می‌خواهد ۲ میلیارد یورو دیگر برای تجهیزات نظامی جدید هزینه کند که بیشتر آن برای کمک به اوکراین است.

به گزارش رویترز، این منبع گفت که حدود ۴۰۰ میلیون یورو از بودجه جدید برای تسهیلات صلح اروپا در نظر گرفته شده است که برای اوکراین تسلیحات خریداری می‌کند. برخی دیگر از هزینه‌ها نیز برای تدارکات دوجانبه به اوکراین و جا‌های دیگر خواهد بود.

روز گذشته، وزیر امور خارجه اوکراین از آلمان درخواست «تسلیحات سنگین» کرد و خواست این کشور تحریم‌های سنگین‌تری مثل تحریم نفت علیه مسکو اعمال کند. آلمان تا پیش از این سیاست‌هایی مبنی بر عدم ارسال سلاح به مناطق درگیر در جنگ اتخاذ کرده بود، اما با آغاز حمله روسیه به اوکراین، این سیاست تا حد زیادی تغییر کرده است.

پیش از این رسانه‌های آلمانی اعلام کرده بودند صدراعظم این کشور تحت فشار فزاینده‌ای برای صدور مجوز تحویل تسلیحات سنگین به اوکراین قرار گرفته است. آنتون هوفریتر، یکی از چهره‌های برجسته حزب سبز آلمان پیش‌تر گفته بود صدراعظم با عدم اسال تسلیحات سنگین به اوکراین، در حال لطمه زدن به اعتبار آلمان است.

گفتنی است تا پایان ماه مارس، آلمان تجهیزات نظامی به ارزش ۱۸۶ میلیون یورو به اوکراین ارسال کرده بود که نارنجک‌های راکتی، راکت‌های ضدهوایی، مسلسل و مهمات را شامل می‌شد، اما این کشور تاکنون سلاح سنگین مثل تانک، هلی‌کوپتر یا هواپیما‌های جنگنده را به اوکراین ارائه نکرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۲ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
وقتی اوکراین المانیا رو تحقیر میکنه چرا آلمان اینهمه براشون پیراهنش رو پاره میکنه
آخرین اخبار